Mindenképp V motort akart építeni, az olasz motorokat pedig a technikai megoldásaik miatt kedveli, tehát leszűkült a kör. Végigvette a lehetőségeket, és rájött, hogy két esélyes maradt. Egy Ducati tuningolása iszonyú pénzbe kerülne. Ráadásul a 650 ccm-es gép 30 lóerót tud produkálni gyárilag, miközben például egy 350-es Moto Morini blokkja 37 ló erejével ér fel.
Mostanában a motorosok és a motorépítők
figyelme is egyre inkább az olasz motorok felé irányul. Ennek oka
lehet, hogy a legtöbb olasz márkának már nálunk is van képviselete,
és ezáltal
az alkatrészbeszerzés is leegyszerűsödött, de előfordulhat,
hogy egyszerűen nosztalgiából újra felfedezték őket az emberek.
A Siófokon élő Fiák István régóta foglalkozik
motorokkal, maga is egy kereskedést vezet, bár ott inkább a japán
márkák a menők. Unalmas idejében egy veterán Harley-t építget -
reméljük még hallunk róla - de szeretett volna egy könnyű, jó
hangú, városi motorkerékpárt is. Mivel mindenképp V motort akart
építeni, az olasz motorokat pedig a technikai megoldásaik miatt
kedveli, leszűkült a kör. István végigvette a lehetőségeket, és
rájött, hogy két reális esélyes maradt.
Egy Ducati tuningolása iszonyú pénzbe kerülne. Ráadásul a
650 ccm-es gép 30 lóerót tud produkálni gyárilag, miközben például
egy 350-es Moto Morini blokkja 37 ló erejével ér fel.
A választása tehát a Morinire esett, amit caffé
racer stílusban akart átépíteni. Bár ezt a típust a '80-as években
fejlesztették ki az olaszok, annyira jól sikerült, hogy
még világbajnokságot is nyertek vele, és a veterán
versenyeknek is nagy sztárja ez a márka. Egyértelmű volt, hogy nagy
lehetőségek vannak benne, és Imolában minden alkatrészt fillérekért
meg lehet vásárolni hozzá. Persze az sem volt utolsó szempont, hogy
egy 350 ccm-es motornak mindössze 906 Ft a kötelező biztosítása.
Az átépítéshez az ötleteket István a
Born to be Wild -ból merítette, de a külcsín mellett sokat adott a belbecsre
is. A fő szempont a súlycsökkentés és a teljesítménynövelés
együttes megvalósítása lett, ami a végeredményt látva egészen jól
meg is valósult. Így alakult ki végül
egy TZR és egy Yamaha tankjából összefabrikált
üzemanyagtartály, amelyen TZR-ről való a betöltő, az órák
Suzuki GSXR-en szolgáltak ezt megelőzően.
A Dimo hátsó idom kevlárból van és az egész
motor
gyors patentekkel szerelhető. A lengővilla hosszabb lett, a
motor elejét pedig le kellett ültetni, hogy ne álljon egykerékre a
paripa lámpától-lámpáig. A hátsó lámpa és a tükrök enduróról valók,
a két kilogrammos önindítót pedig berúgókarra cserélték. A gép
teljes súlya így 100 kg-ra csökkent.
Az átalakítás - ahogy már sejthettük -
nem merült ki a külsőségekben. A 350 ccm-es V2-es blokkot
433 ccm-re fúrták fel, edzett hüvelyeket, kovácsolt dugattyúkat,
polírozott hajtókart és -főtengelyt, mart szívócsonkot és
kipufogónyílást kapott, a kipufogó teljesen házi készítésű. A
hengerfej lapos építésű, abba kerültek a nagyobb átmérőjű szelepek,
spéci fészekkel és vezetőkkel. A motorba a Moto Morini 350 Sport
vezérműtengelye került, ami nem csak, hogy nagyobb szögtartományban
nyit de tovább is marad nyitva.
Két darab Del Orto porlasztó került még a
járműre 28-as torokátmérővel, és sportlégszűrőkkel, ezt pedig dupla
CDI gyújtás egészíti ki. A 6 sebességes váltót könnyített, kevlár
lapokkal szerelt kuplung segíti. A benzinszivattyú vákummal
működik, és a motor
magasabb, állítható olajnyomást kapott. A futómű TZR-től
származik. Az első fékmunkahenger 18-ról 20 mm-re módosult, hátulra
TZR250 fékje került és a motor fém fékcsöveket kapott. Központi
teleszkóposra alakították át a gépet.
A motor összesen másfél évig épült, március
végén volt az első próbaút, de azután István még módosított rajta
ezt-azt. A műszaki vizsgán csak nem rég esett át, de már biztos,
hogy újabb fejlesztésekre lesz szükség, mivel a kis súly és a
tuninggal elért körülbelül 50 lóerő miatt
kipörög a motor hátulja. Tehát kelleni fog hátulra egy
erősebb rugó, vagy esetleg előre egy fordított teleszkóp. A
kipufogó saválló lesz majd később, és a vízbefecskendezés
megvalósítása is István tervei között szerepel.
Bár streetfighter shown nem lehetne indulni
vele, mert ahhoz még egy kicsit gyenge a motor,
városi vagánykodásra nagyon alkalmas lett a gép, így 150
km/h a maximális sebessége, de a városon kívül - hosszú áttétellel
- akár a 200 km/h-át is könnyedén el lehet érni vele. És a hangja_
Ilyet csak egy V2-es tud!