Testmagassága 190 cm. Cipőmérete: 47-es. Foglalkozása: diszkótulajdonos. Motorja: nagyon hosszú, nagyon narancssárga és nagyon-nagyon Harley.
Az alsóőrsi Harley-Davidson fesztiválon kétség
kívül volt mit nézni, és most nem csak a kánikula miatt lengére
vetkőzött hölgyekre gondolok. A rengeteg gyönyörű gép közül az
ember sajnos még mindig egyből kiszúrja a külföldi masinákat,
amelyeken az igényes kidolgozás mellett sokat dob a jelentős anyagi
ráfordítás is. Ezt a gyönyörű, hosszú, lapos lowridert a Nomád
Erotic Cirkusz előtt (hol máshol) láttam meg. Körbejártam,
lefotóztam, és mit látok? Magyar rendszáma van!
Először nem hittem a szememnek, de mi tagadás,
hatalmas kő esett le a szívemről, hogy nem kell elővennem a
használat híján itt-ott megkopott angol nyelvtudásomat az interjú
kedvéért. A szerencse pedig ismét mellém szegődött, mikor kiderült,
hogy a tulajdonos után sem kell a nomád cirkusz kiéhezett közönsége
között kutatnom, hiszen pár lépéssel odébb állt, bár ahogy a
kezében lötyögő korsó sört elnéztem, már szívesen leült volna.
Ahogy a talajszinttől 190 centire magasodó figurát végigmértem,
kezdtem érteni, miért ilyen hosszú ez a motor. A 47-es lábra
méretezett, a kecskeméti King Machine motorépítő műhelyben
megtoldott váltó- és fékpedálokat sem valószínű, hogy más
biztonságosan tudná kezelni. Ahhoz, hogy a motor hosszúságában is
arányos, és esztétikus maradjon szükség volt néhány változtatásra,
ami az első futóművet, és magát a vázat érintette.
Az eredeti állapot |
A 2001-es születésű Harley-Davidson Softail
Standard Twin Cam (szép hosszú neve van) nem sokkal az után, hogy
új gazdájához került, saját bőrén érezhette a flex erejét, és sok
más társához hasonlóan
hónapokat töltött darabokban különböző műhelyekben. Ahhoz
ugyanis, hogy a tulajdonosa, Pasku János által megálmodott formáját
hozni tudja, a vázat meg kellett toldani. A tank alatt 10 centit
pótoltak a bölcsőhöz, amitől kialakult az a kis levegős rész, ami
sok Harley-tulajdonos álma. Ahhoz, hogy a motor még hosszabb
legyen, a villanyakat 10 fokkal ki kellett dönteni.
Furcsán nézett volna ki a motor az eredeti
teleszkópokkal,
a blokk alja pedig a földet súrolta volna. A King
Machine-nál készült 35 mm vastag alumínium kormánykiflikbe -
amelyek a gyárinál nem csak szebbek, de 80 mm-rel szélesebbek is -
a megtoldott széria teleszkópok kerültek vissza, a kiflik között
alumínium csővel vastagítva.
A hátsó sárvédő és a
hatalmas, 230/80-as Avon gumi közötti diszkrét kis rést a
softail teleszkópok leültetésével érték el. Az eredmény optikailag
tökéletes, de a két centis rugóút motorozás közben inkább hardtail
(merev vázas) érzetet ad, alighanem csak a gumi rugózik. Bár az
első kerék méretét tudatosan választották, a 16 x 3"-os Rick's első
felni és a 130/80-as Avon gumi együtt olyan hatást kelt, mintha
kisebb lenne a szintén Rick's gyártmányú 15 x 7,5" hátsó keréknél.
Lehet, hogy mégis jobban állt volna a motornak a 21-es chopper
kerék, vagy a hátsó gumi lehetne kevésbé peres. Na mindegy,
legközelebb majd szemből fotózom.
Ahhoz, hogy a legeslegszélesebb Avon hátsógumi
beférjen, a lengővillát is át kellett variálni. A primer deklit 55
mm-rel toldották meg, a kihajtás 20 mm-rel került kijjebb, így már
a hátsó bordásszíj is befért, és
ami nem utolsó szempont, egyenesen fut. A hátsó sárvédő
műanyagból készült, és fémmel merevítették meg, hogy ne szakadjon
le a sofőr súlya alatt. Úgy látszik, nem akarták, hogy a fém
domináljon benne, ezért hátsó ülés híján utas szállításra esélyt
sem adtak - a csajozós program kilőve.
Egy ilyen hosszú motornál nem kell félni, hogy a motor egy
erősebb fékezéskor első kerékre emelkedik, vagy netán induláskor
hátsó kerékre áll. Azért valahogy mégiscsak meg kell regulázni az
elszabadult lóerőket, ezért a hátsó féken változtattak. A
négydugattyús Billet féknyereg egy viszonylag kis átmérőjű tárcsát
szorít nagyon hatásosan. A gyári elsőfék szépen felpolírozva került
vissza.
A külső megjelenéshez hozzájárul még a gyárinál
szélesebb, szépen ívelt, nyújtott, fém üzemanyagtartály, a
borzasztó széles kormány, a jelzés értékű, fém első sárvédő,
a katalógusból rendelt tükrök, markolatok, és kormányindexek. A
valódi, semmivel össze nem téveszthető Harley-hangot a teljesen
üres, egyedileg készült kipufogódobok biztosítják. Az ülés nyár
elején, - amikor a képek készültek - még nem volt kész, de én azóta
már láttam. Az egyedi, egyszemélyes nyereg szépen követi a motor
vonalvezetését, bár ránézésre nem tűnik túl kényelmesnek. Gondolom,
nem is ez volt az elsődleges szempont.
Ezen a ponton még jól el lehetett volna rontani a motort egy giccses fényezéssel, de a keszthelyi Club of Colors diszkó tulajdonosa akkora baklövést nem követhet el, hogy egy ízléstelen motorral járkál. A Harley-hoz illő metál-narancssárga alapra az ízléses, nonfiguratív mintát Szittár Antal fújta airbrush technikával. Nem is kell külön felhívnom a figyelmet arra, hogy a szép formájú, King Machine sárvédő konzol milyen jól passzol ehhez a fényezéshez, ahogy a baloldalra kihelyezett rendszámtábla tartó is illik a lowrider stílushoz, és nem csúfítja el a motor hátulját sem.