'99 telén egy szegedi kereskedés hátsó raktárában bujtott fel a vásárlásra nem túl gyakori színével. De másfél évi kellemes motorozás során egyre többször tapasztaltam, hogy ezekből az 1500-as Intruderekből a 12 tényleg egy tucat.
2000 szeptemberében gyors átalakításba kezdtem.
Kipufogó le. Irány a vaskereskedés, esztergályos, műhely, meg a
krómozó. Többen lehülyéztek, mert szinte ennyiért kaptam volna rá
kész darabot is, de ezt akkor is én készítettem! Végre találtam
Barkas sárvédőt, melyet kis idő után
félredobtam, mert jött Szél Pállal való megismerkedésem.
Tervezgetés után dolgozott a mester keze. No nem ezerrel, mert
tavaszra készült el a két nyers sárvédő.
A Pecsában
azt hittem, megfogtam az isten lábát, mikor egy fóti motoros
zsonglőr, azt mondta, bármilyen tankot tud nekem kreálni. Ezért
türelemmel vártam heteket a végeredményre, (fél havi bérem) melyet
egy perc alatt a kukába dobtam. Telefon, könyörgés és akkor Dús
Peti segítségével Zsolt pár hét alatt megformálta a tankot, és
tényleg azt, amit megbeszéltünk.
Akkor hát jött a festés. Persze minden festő éles kontúrral akarta
elválasztani a két színt, de Vidéki Viktor, sebzett motoros ugyan, de
ügyes piktor, kis időcsúszással megalkotta a tankon az elképzelésemet.
Irány Kiskunhalas, jöhet a név felfestése. Egyeztetés, meló, kezdés,
időcsúszás, sok telefon. Mehetek. JAJJJ, mikor megláttam! Hiszen nem
teljesen ezt beszéltük meg. Nem akarom megbántani, gondoltam, odafér az
ára az első tank mellé a kukába, főleg mikor megtudtam, hogy vízbázisú
a festék, amivel felrakták. Szuper, akkor
könnyen letörölhetem?
Ezzel a tudattal kifizettem, és irány Horány,
azaz Viktor, aki nem engedte megsemmisíteni a feliratot. Mondván,
várjam meg a lakkozást! Megvártam. Döntsétek el, hogy helyesen
cselekedtem-e? Én
megbékéltem vele.
Összerakás. A kormányt Ausztriából hoztam és nagyon király! A hátsó
villogó még ideiglenes, a hátsó ülés helyére pedig készül a
csomagtartó, mely kihúzható lesz, és
ha a gyerekeimet viszem, akkor csak felpattintok rá egy ülést
biztonsági háttámlával együtt.
Ha lesz pénzem, a tükröket is lecserélem. Az ülés alatti
festmények a régiek maradtak. A Pegazus szerintem jópofa, a tábortűz
pedig hirdeti a motorozáshoz kapcsolt ideológiámat:
Mindegy, milyen stílusú vagy értékű motorod van, az a lényeg, hogy
MOTOROS és EMBER vagy, és stílusfüggetlenül elmesélhetjük motoros
élményeinket a közös tábortűz mellett.
Felkerült a rendszám. Gyújtás, start és ezzel
megszületett a motorom, a PURITAN! Célom az volt, hogy ötvözzem az
egyediséget és a motorozhatóságot. Egyelőre úgy tűnik
sikerült, bár még nincs készen, de már motorozni szeretnék vele,
mert régen volt szeptember. A többit már menet közben is
elkészíthetem.
Ui. 1.: A gyári cuccok a padláson vannak
becsomagolva.
Ui. 2.: Már van sárga villogó hátra.