Egy trike megjelenésének nagyon fontos látványeleme a motorblokk. Az esztétikus hajtóművet legtöbben a Volkswagen Bogár léghűtésű boxermotorjában találják meg. Külön kasztot alkotnak azok, akik látványos V motort építenek be, ők főleg Amerikában élnek, és Chevy vagy Ford blokkot használnak, és akad néhány Harley-Davidson is.
Vajon mit szólnának az amerikai trikerek, ha
megjelenne ott ez a piros trike? Talán megjegyeznék, hogy egy-két
részletet nem ártana jobban kidolgozni. Adnának néhány jó tanácsot,
és a végén valaki talán megkérdezni, hogy
honnan van ez a pofás kis V4-es motor? Akkor a trike
tulajdonosa elmondhatná, hogy ezt valamikor egy orosz harckocsi
indítómotorjának tervezték, amit egy ukrajnai gyár NSU licenc
szerint gyártott autóihoz is felhasznált. Ez a kalandos történet
már elég is lenne ahhoz, hogy az elkényeztetett amerikaiak
elgondolkozzanak a vadkelet romantikáján.
Juhász Laci - az építő- 1998-ban látta meg az
etalon trike-ot, egy VW blokkos Amerikából származó gép képében.
Korábban is kacérkodott már az építés gondolatával, de ez a
találkozás megadta a végső lökést a munkához. Valami mást akart.
Egyébként is a V-motorok megszállottja, ezért az egyetlen szóba
jöhető blokk a Zaporozsec volt. Ötven lóerejével erősebb a
Volkswagennél, ráadásul sokkal olcsóbb is.
Megszületett fejben a terv. A fődarabokat
összeszedte innen-onnan. Vett jó harminc méter acél zártszelvényt,
és elkezdte kialakítani a vázat. A Zaporozsec blokkon szinte semmit
sem változtatott. Az eredeti hajtáslánccal együtt lett beépítve,
csak a kerékfelfüggesztés lett alacsonyabbra ültetve a rugóstagok
és a lengéscsillapítók megrövidítésével.
Az eredeti kerékagyra BMW felniket hegesztett kifordítva,
erre kerültek fel a 250/50-15 méretű gumik.
Az első futóművel már nem volt ennyi gond, mert
egy MZ villa került oda minden változtatás nélkül. A kormány
valamilyen olasz túramotorról származik, közelebbit nem lehet róla
tudni, de
kizárásos alapon csak Moto Guzzi lehet. A tank valamikor egy
Csepelé volt, és tíz centis szélesítéssel került fel a trike-ra.
Egy Skoda kulisszarendszere segít a
sebességváltásban. Az alacsony építési mód miatt kevés a hely az
ülés alatt, ezért az akkumulátor az első lábtartóhoz került, ami
jót tett a súlyelosztásnak. Szintén Skodáról származnak a műszerek.
Néhány éve egy Zaporozsec motorral hajtott cruiser építésével kezdődött a valamikori szovjet autómotor karrierje. A Ravasz-műhelyben már szinte sorozatban készülnek ezzel a blokkal a chopperek, most pedig itt van ez a trike. Vajon mi jön még ezek után? És ha már minden ötletet kimerítettek, vajon kinek lesz bátorsága továbblépni - egy V8-as Tatra motorjával?