Mit lehetne tenni unalmas hétköznapi életünkkel? - kérdezték maguktól a japán mérnökök. Gyújtsuk fel - jött a válasz valamelyik túlképzett angolszász marketinges kollegától. Az új Yamaha R6-os azonban több, mint üres reklám szlogenek összessége. A japán gyártónak úgy tűnik sikerült a jót, még jobbá varázsolnia, anélkül hogy kompromisszumokat kellett volna kötnie. Így aki unalmas életében szeretne valami izgalmasat, jobban teszi, ha a Suzuki Wagonjára félretett pénzét ebbe a szupersport szamurájba fekteti.
A legelső bemutatkozásakor a "no compromise"
szlogen állt az R6-ost reklámozó anyagok első oldalán. Igen, a
Yamaha végre felvállalta, hogy egy kompromisszumoktól mentes
sportmotort épít, és
nem akar egy motort mindenféle feladatra alkalmassá tenni,
hanem mindössze csak egyre, de arra nagyon. Az új modellhez, új
szlogen jár: "ignite life". Ez megint csak egy egyedi, izgalmas és
mindenképpen versenyzésre termett motorra utal.
Szűkszavúan 3 lóerővel erősebb, 5 kilóval könnyebb és benzinbefecskendezéses. Ezek a főbb jellemzői a 2003-as Yamaha R6-osnak. Azonban távol álljon tőlünk mindössze ennyit mondani egy szinte minden elemében megújult gépről. A bevezetőből már látszott, hogy a Yamahának nem keveset kellett azon dolgoznia, hogy egy még jobb modellt alkosson meg az R6 utódjaként. Lássuk mi jóval járultak hozzá a szlogen megalapozottságához a mérnökök.
A forradalmian új technológiával készülő
Deltabox III váz várhatóan még jobb lesz, mint az eddig is
élmény számba menő kezelhetőséget biztosító Deltabox II-es.
Köszönhető ez a Yamaha által szabadalmaztatott, vákuum segítségével
történő könnyűfém öntési eljárásnak. Így az új, erősebb váz oldal
irányú csavarodási merevsége 50%-kal kedvezőbb, mint az előd
modellé volt, és mindössze két hegesztésre van szükség a váz
összeszereléséhez, a korábbi 16-tal szemben. Ráadásul még fél
kilóval könnyebb, mint a 2002-es verzió váza. Szériagyártásban ez a
váz az első, amely teljes egészében alumíniumöntéssel készül, ahogy
a segédváz is. Ugyanezt az eljárást használta fel a Yamaha hátsó a
lengővilla kialakításánál, amely 10 mm-rel hosszabb, könnyebb, de
egyben merevebb is, fokozva ezzel a hátsókerék tapadását a
kigyorsítások alatt.
A váz geometriája nem változott. 1380 mm a tengelytáv, és 24
fokos a villaszög a kormánynál mérve. A felső villahíd azonban
teljesen új konstrukció. Az első futómű 43 mm-es belsőcső átmérőjű
teleszkópvillájában a belső cső könnyebb lett. Mindezek, plusz az
első kerék új tengelyének felépítése tovább javítja az R6
kezelhetőségét, a kormányzás visszajelzésének pontosságát.
Az R6 kerekei szintén profitáltak az új öntési eljárásból, és szériában rég nem látott, csodaszép ötküllős, könnyűfém felnik kerültek előre és hátulra. A kerekek csökkentett súlya miatt kisebb a rugózatlan tömeg, ezáltal alacsonyabb giroszkópikus erők hatnak forduláskor, javítva a gép kanyarodási tulajdonságait. A gumik mérete maradt a régi, elől 120/60, hátul 180/55, mindkét esetben 17 colos keréken.