Kellett egy új Honda, amely a XXI. század elején is divatos, kényelmes, és könnyen alakítható a vevő igénye szerint.
A Honda legsikeresebb choppere/cruisere a
Shadow sorozat. Még jelenleg is gyártanak belőle 125-öst, 600-ast,
750-est és 1100-est a különböző igényű motorosoknak. Sikereit
elsősorban jó műszaki megoldásainak köszönheti, és természetesen
annak, hogy
széria állapotban is könnyen el lehet vele vegyülni az épített
motorok kötött. Egy-két jól megválasztott extra pedig - mint
mindig - csodákra képes. A Shadow-kból persze ma is rengeteget
láthatunk az utakon, hiszen az újonnan vásároltak mellet a Japánból
konténerben behozott 400-as és 600-as Steedeket (a japók így
nevezték el) viszonylag olcsón meg lehet szerezni.
A sikerek ellenére 2000-ben a gyár úgy döntött,
hogy ideje lenne korszerűsíteni, hiszen a maga idejében még
modernnek és divatosnak számító Shadow felett kezdett eljárni az
idő. A kereskedőknél ma már csak azok keresik a 600-as Shadow-t,
akiknek ez lesz első motorjuk, még meleg a kezükben a jogsi,
illetve azok a hölgyek, akik épp nagyobb gépre ülnek át. Talán ez
az oka annak is, hogy elterjedt, hogy
a Shadow kifejezetten női motor.
Tehát nyitni kellett az igazi férfiak felé. Az
sem árt, ha a fiúk nőként imádhatják kétkerekű kedvesüket, és ha
netán egy nőnek megtetszik, az is tudjon azonosulni vele. Kellett a
Honda palettájára egy modell, amely a kicsit cruiseresebb vonalat
viszi tovább, alacsony építésű, de
egy kis ügyességgel a mostanában divatos lowrider stílusúvá is
átalakítható a hozzá kapható gyári extrákkal. Na ez lett a
Black Widow, a Shadow utódja. A Fekete Özvegy, aki az együttlét
után felfalja kedvesét... Minden férfi ilyen vad nőt szeretne, és
minden nő ilyen szeretne lenni.
Testközelbe a tavalyi Interwheelen kerültem
vele. Szimpatikus volt, hogy ez a motor stílusában emlékeztet az én
akkori 600-as Shadowmra. Az alapvető dolgokat megtartották a jól
bevált modell adottságaiból (pl. V2-es blokk,
karburátor,lánchajtás), és néhány dolgot modernizáltak rajta.
Külsőre másfél centivel alacsonyabb és négy centivel hosszabb lett
az új gép, elölre szélesebb, hátra keskenyebb gumikat kapott. Akkor
még el is gondolkodtam azon, hogy
a Black Widow jó előrelépés lenne a Shadow után, hiszen a
blokkja 150 ccm-mel nagyobb, teljesítményük mégis majdnem azonos.
Megtetszett, hogy a gyári extrák között van kis, gömbölyű fejidom
is, majdnem olyan, ami az én motoromon is volt, tehát azonnal
hasonlóvá tehetném hozzá, mégis különlegessé.
|
A Black Widow gyárilag is nagyon jó forma. Redzsi unta már az
állandó szerelgetést, de az előző tulaj, már félig átalakította a
motort, így az építést tovább folytatta, persze nem gyári
kiegészítőkkel. Erre mondják, hogy "the biker's work is never done",
vagyis egy motoros munkája soha nincs kész, tehát
aki szereti a motorját, az mindig szépítgeti, alakítgatja.
A kipufogókat és a lábtartókat a német Louis cég katalógusából
rendelte. A háttámla keretet, a markolatokat, és a nyerget egyéni
elképzelés alapján Kirschner Jenci és Cseresznye győri motorépítők
kivitelezték. A háttámlát Bencsics Aladár készítette Komáromban, a
tükrök pedig Redzsi előző motorjáról kerültek át.
Amit hiányol a Black Widow-ról, az a
kardánhajtás - ami valamivel kényelmesebb, és persze tisztább is a
láncos megoldásnál -, a dupla tárcsafék elölről, valamint a 750-es
Shadow-n megszokott nyomaték. Ami jó: Redzsinek tetszik a digitális
kilométer számláló, és hogy a gép megbízható és jól fekszi az utat,
lehet dönteni, már amennyire a choppereket lehet.
A kanyarokban ugyan néha szikrákat szór a lábtartó, de
szerencsére nem az a sportmotoros típus. Ennek ellenére
mindenképpen szeretne egy előretolt lábtartórendszert, mert a gyári
üléspozíció az ő magasságához nem túl kényelmes, és jó lenne még a
kipufogókat áttenni két oldalra, csak hogy jobban nézzenek ki.
Komáromban minden ismerős örült az új
szerzeménynek, mindenkinek nagyon tetszett a gép. Egyetlen kérdést
tettek fel azonban azonnal, amint meglátták a motort:
"Ha egyszer az a neve, hogy Fekete Özvegy, akkor miért
ezüstszínű a fényezés?"
MŰSZAKI ADATOK:
Motor: Folyadékhűtéses, 4 ütemű, SOHC hengerenként háromszelepes,
V-kettes 52 fokos hengerszöggel
Furat x löket: 79 x 76 mm
Lökettérfogat: 745 ccm
Kompresszió: 9 : 1
Karburátor: 2 db 34 mm torokátmérőjű
Maximális teljesítmény: 45 LE / 5.500 ford/perc
Maximális nyomaték: 63 Nm / 3.000 ford/perc
Gyújtás: CDI elektronikus vezérléssel
Váltó: 5 fokozatú nyomatékváltó
Meghajtás: O-gyűrűs lánc
Méretek (hossz x szélesség x magasság): 2310 x 800 x 1070 mm
Tengelytáv: 1.640 mm
Ülés magasság: 675 mm
Szabad magasság: 140 mm
Üzemanyag tartály: 13,4 liter (melyből 4,8 liter tartalék)
Kerekek, elöl: 19 x MT2.15 acél perem drótküllőkkel
Kerekek, hátul: 15 x MT3.50 acél perem drótküllőkkel
Abroncsok, elöl: 110/80 - 19 59S
Abroncsok, hátul: 160/80 - 15M/C 74S
Rugózás elöl: 41 mm belsőcső-átmérőjű teleszkópvilla, 108 mm
rugóúttal
Rugózás hátul: Két hagyományos lengéscsillapító, 5 fokozatban
állítható rugóelőfeszítéssel, 80 mm rugóúttal
Fékek elöl: 296 mm-es hidraulikus tárcsafék kétdugattyús
úszóágyazású féknyereggel, szinter fékbetétekkel
Fékek hátul: 180 mm-es dobfék
Száraz tömeg: 221 kg
Végsebesség: 160 km/h
Gyorsulás (0-100km/h): 6,4 s
Fogyasztás: 4,9 l / 100 km
Ára: 2.138.000,-