A zöld is megmarad

2008.09.26. 00:00

Adatlap Kawasaki Er-6n 2006 (649)

  • Hengerűrtartalom: 649 cm3
Egyre másra mutatják be újdonságaikat a motorgyártók. Ahogy közeledik az év vége, úgy sűrűsödnek meg a modellbemutatók, vagy frissítik a már ismert szériákat. Chopper, sport, utcai vagy terep: a Kawasaki sem üres szalonokkal várja a vásárlókat 2009-ben.

Kawasaki ER-6f és ER-6n

A középkategória egyik legsikeresebbje az ER-6f. Megőrizte az erényeit, továbbra is egy könnyen irányítható és szórakoztató motor, uralható teljesítményét immár az új, agresszív Ninja szupersportra emlékeztető külső fűszerezi.

Az ER-6f kompakt méretének záloga a kisméretű, soros kéthengeres motor, mely lehetővé teszi a könnyűsúlyú váz alkalmazását. Az eredmény egy 400-as méretű motor 650-es teljesítménnyel. A Ninja szupersportmodellek által ihletett teljes idomzat superbike kinézetet kölcsönöz az új ER-6f-nek. 2009-től szögletes vonalak díszítik a gépet, minden ív előrébb került, így az összkép agresszívabb, a motor „támadásra kész” benyomást kelt.

A testvérpár másik tagja, az új ER-6n is őrzi az előd jól bevált koncepcióját. Kifinomultabb, „élesebb” formájú elemeket kapott, amelyek sokkal egyedibb külsőt kölcsönöznek neki. A magasabbra húzott tank, a hátraívelő hűtőborítás és a szögletesebb farokidom megjegyezhetőbbé teszik a látványt.

Kawasaki KLX250

A KLX300R versenyenduró technikai megoldásai ebben a radikálisan felfrissített utcai változatban térnek vissza. A 250 cm3-es vízhűtéses, befecskendezővel szerelt DOHC motor alapvetően a 300R-en alapszik, széles nyomatéktartomány és teljesítménysáv jellemzi. Könnyű, nagy szakítószilárdságú acélváz biztosítja a terhelhetőséget és stabilitást.

A 43 mm-es fordított teleszkópvilla és a teljesen beállítható gáztartályos hátsó rugóstag segítségével a KLX aszfalton és terepen is élvezetes motorozhatóságot ígér.

Kawasaki VN900 Custom Special Edition

Japánban azt próbálják elhitetni, hogy a gyári és egyedi motorok közötti különbséget csökkentheti a VN900 Custom modell. Igaz, hogy formajegyei követik a néhány évvel ezelőtt dívó trendeket, de az épített motorok egyedisége egy más dimenzió. Aki viszont nem akar feltűnősködni, de a stílust és a vezethetőséget nem szeretné nélkülözni, vessen egy pillantást erre a motorra. Speciális fényezés, 21 colos, 18 küllős kerék, tankra szerelt műszerek és az elengedhetetlen krómozás – a műfaj minden kötelező eleme rajta van a VN900-on.

Kawasaki VN1700 Classic / Classic Tourer

Amire a Kawasaki igazán büszke, az a V2-es palettájuk új csúcsgépe, a VN1700. Az óriáscruiserre modellszéria épül majd 2009-től. Az 1600-asokat leváltó utódban egy új, száz köbcentivel megnövelt blokk dolgozik. Kialakításában a VN2000-re hasonlít, de az alulvezérlés helyett SOHC rendszert építettek be. Az égéstér növekedése és a hosszú löket nyomaték- és teljesítmény-növekedést jelent a VN1600-as erőforrásokhoz képest. Az újítások között megtalálhatjuk a Kawasakinál először megjelenő elektronikus gázszelepet, az overdrive-val rendelkező hatfokozatú váltót, és itt is szerepel a többi modellről már ismerős szíjhajtás.

Kawasaki VN1700 Voyager

A VN1700 Voyager az amerikai túracirkálók konkurenciája: azok számára készült, akik a cruiseres kényelemből és a hosszú, kétszemélyes túrázásból nem engednek. A Kawasaki első teljesidomos V2-esét nagy szélvédővel és első idomot szerelték fel. A lábakat terebélyes oldalsó szélterelők védik.

A csomagszállításról egy pár oldalsó és a hátsó doboz és két kesztyűtartó gondoskodik. A túrázás sebességtartó automatika és K-ACT fékrendszer (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) segíti. A Kawasaki által először alkalmazott elektronikus gázszelep (ETV) lágy, természetes gázreakciót ígér.

Számos egyéb Kawasaki kap részben felújított köntöst – szinte mindegyik számára új színeket kevertek a festőműhelyben. A tradicionális méregzöld természetesen marad – nem kell aggódni a márka ortodox híveinek sem.