2010.02.08. 09:27
Tisztelt Motordoki! Van egy Honda CRM 250-es, kétütemű motorom. Ha kicsit meghajtom vagy ha normálisan megyek vele az utcán és megállok a piros lámpánál, vagy ha üresben megpörgetem, akkor az alapjárata kb. 20-30 másodperc múlva áll vissza. Addig kb 700-800-al többet forog. A karburátor fúvókái gyári értékűek és a levegőcsavar is gyári értékre van állítva. A karburátort ki is tisztítottam. A főtengely szimeringeket is kicseréltem már. Valahol falsot szívhat a motor, vagy mi lehet ennek a jelenségnek az oka? Merre keresem a hibát - karburátor, szívócsonk, légszűrőház karbi közti részen, légszűrőházban? Tamás

Kedves Tamás!

Az valóban jó, hogy a karburátor a gyári értékre van állítva, de vajon a karburátor tudja azt, amit gyárilag tudnia kell? Úgy értem, nem kopottabb, nem lóg a tolattyú a furatban, zár rendesen? Sokszor előfordul, hogy kopott, öregebb karburátornál a levegőcsavart a szokásos 1.5-2 fordulat helyett mindössze 1 fordulatra kell kinyitni, úgy jár szépen és úgy ejti a fordulatot vissza rendesen.

Sajnos a kopott tolattyú mellett a zárt gázállásnál is be tud annyi levegőt szívni, hogy a fordulat fent marad, "énekel" a motor. Próbáld meg ezt először, zárni a levegőcsavaron és ellenőrizd, hogy a tolattyú ne szoruljon és ne legyernek rajta durva húzás, kopásnyomok.

Üdv.

Motordoktor