Motordoktor

Kanyar-ABS vs. hagyományos ABS

október 26., 14:14 Módosítva: 2018-12-09 09:02
74

Tisztelt Motordoktor!

Sokat olvasni mostanában az új modelleknél a kanyar ABS-ről. Nekem még nem volt ABS-es motorom, se kanyarral, se anélkül, de a következő már minden bizonnyal az lesz, így felmerült bennem a kérdés, hogy a régebbi, nem kanyar ABS mégis mit csinál kanyarban? Sajnos nem találtam olyan cikket, ami a kanyarság mennybe menesztése mellett azt is leírná, ehhez képest hogy viselkedik egy régebbi, 3-4 éves technikán alapuló ABS kanyarodás közben... Érdemes spórolni még kicsit az újabb technikára? Kérlek homályosíts fel a különbségekről.

Köszönettel: Gábor

Távolról sincs vége, olvasson még

Van-e olyan, hogy ideális utazó fordulatszám?

október 19., 14:30 Módosítva: 2018-12-09 09:02
2

Tisztelt Motordoktor!

Egy elméleti kérdésem lenne hozzád, mi az a fordulatszámtartomány, amin tartósan lehet utazni? Tudom, ez sok minden függvénye, de még gyerekkoromban olvastam egy könyvben, hogy a maximális fordulatszám kb 2/3, vagy az alatt, ami tartósan jó a motornak. Ezt a könyvet valamikor a 70-es években adták ki, de a 20 év alatt, amióta motorozom, azt vettem észre, hogy ez az aktuális motorjaimra (sőt a családi autónkra) is igaz. 

A tartós utazást úgy értem, hogy több napon át, napi 6-8 óra autópálya. Kisarkítva a kérdésem: egy mai motor (esetemben egy BMW R nineT) bírja, ha napi 800-1000 km-t megy maximális fordulaton, vagy a régi szabály még érvényben van?

Nyilvánvalóan nem tervezem, hogy 8500-as fordulaton 220-szal megyek napokig, csak kíváncsi vagyok, mik a tapasztalatok, mennyire terhelhetőek a mai motorok. 

Válaszodat előre is köszönöm!

Laci

Távolról sincs vége, olvasson még

Melyik az optimális motor terepre?

október 9., 08:51 Módosítva: 2018-11-07 07:26
57

Tisztelt Doki!

Tanácsot szeretnék kérni a számomra optimális dirt gép kiválasztásában.

Amire használnám:

Igazából hétvégi élménymotoros vagyok (tehát nem a közlekedés, hanem inkább szórakozás faktor számít), élek halok a terep gépekért. Nem kimondottan high speed krosszra gondolok, hanem inkább Graham Jarvis féle technikás endurozásra (alacsony sebesség és valahol félúton a triál és az enduro között). Graham nagyköbcentis 2t versenyendurót használ, de én speciel 4t gépre vágyom.

A szempontok ami szerint nézelődöm: relatív alacsony súly (105-115kg száraz tömegig), lámpa nekem nem olyan fontos, 250-450-ig bármi szóba jöhet.

Van néhány kiszemeltem: 250-450-ig krossz gépek, Kawasaki KLX450R, Yamaha WR450. Elvileg ezek közül mindegyik üzemórás. Kézenfekvő lenne a válasz, hogy endurózni endurót vegyek, de felmerült bennem néhány kérdés.

Tisztában vagyok a krosszmotorok karbantartási igényeivel, üzemóra költségeivel, az egyik kérdésem az lenne, hogy az üzemórás krosszmotorok és az üzemórás endurók szerviz üzemórái megegyeznek? Pl.: a Kawasaki KX450R és a KLX450R azonos blokkra és vázra épülnek néhány különbséggel, pl. gyújtás karakterisztika, kipufogó rendszer, különböző teleszkópok, ha jól tudom a váltó kiosztás és az üzemanyag ellátás is különbözik, ezek nyilván jelentkeznek a teljesítmény leadás jellegében. Pl.: ha a KX450F-et hobbihasználat és teljes gondoskodás mellett kb.: 80 üzemóránként szervizelem akkor a KLX450R endurót ugyanilyen igénybevétel mellett ritkábban kell?

Bevallom, a krossz motorok felé azért kacsintgatok, mert azonos évjárat (2008-2013-ig ér a takaró) esetén sokkal kedvezőbb az áruk (a 2006-os KTM EXC-k még mindig 900-1m körül járnak, ezért az árért már lassan 2013-as krossz gépet is kapok). A keretösszeget úgy számoltam ki, hogy vétel után teljes szerviz beleférjen. DR-Z400-ban nem gondolkodom, mert az E változat megint csak üzemórás, nehéz, és nagyon túl vannak árazva.

Összegezve, a kérdésem az volna, hogy a krosszmotorok (pl.: KX450F) enduro változatai (KLX450R) több üzemórát bírnak két szerviz között?

Köszönettel: Roland

Távolról sincs vége, olvasson még
  • Akadozó gyorsváltás

    augusztus 29., 14:00 Módosítva: 2018-10-17 07:17
    16

    Kedves Motordoktor!

    11 éve vagyok első tulajdonosa egy Honda CBR600RR '07-nek, jelenleg 33 ezer km van benne. Elsősorban pályázásra használom, de kisebb 600-800km-es túrákat is szoktam tenni vele (pl. Prága, Varsó, horvát tengerpart, Ausztria).

    A motor a szervizkönyv szerinti karbantartásokat márkaszervizben folyamatosan megkapta, nem is volt vele soha semmi probléma, csak megy és megy.

    Eddig minden évben a szezonkezdetkor szoktam olajat cseréltetni benne, de mivel tavaly alig 500 km-t mentem vele, azért úgy gondoltam, áttérek a tél előtti olajcserére – mivel fix 10-15 fokban van tárolva a motor télen, ti is ezt javasoltátok.

    Egy motorkerékpárnál nem kell kuplung a felváltáshoz – rendszeresen szoktam is alkalmazni ezt a technikát.

    Idén viszont már többször is előfordult, hogy a Hungaroring célegyenesében kuplung nélkül nem tudtam kettesből felkapcsolni hármasba. Országúton 5-6 ezres fordulatszámnál nincsen gond, de maximális fordulatszámnál igen. 3=>4 4=>5 5=>6-nál nincs probléma csak 2=>3. Kérdésem, okozhatja-e ezt az, h tavasszal nem volt olajcsere?

    Üdv,

    Arnold

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mivel tudom helyettesíteni a gyári főfékhengert?

    augusztus 16., 14:01 Módosítva: 2018-09-10 06:42
    1

    Kedves Motordoktor!

    Meg szeretném kérdezni, hogy '95-ös Yamaha SRX400-asomhoz alkatrész híján honnan, milyen típusról lenne érdemes csere első főfékhengert vadásznom?

    Sajnos darabos az első fékem, egy bizonyos ponton túl nem lehet finoman adagolni, szinte teljesen blokkolósra húzom a kart.

    Keressek hasonló típust a féktárcsák átmérője, fékdugattyúk száma alapján? Vagy csak és kizárólag valamilyen gyári alkatrészt próbáljak meg felkutatni?

    Üdv,

    Béla

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Olcsó kínai kipufogódobok

    július 27., 11:28 Módosítva: 2018-09-10 06:42
    3

    Kedves Totalbike!

    Az utóbbi időben megszaporodtak az interneten kapható olcsó kínai kipufogódobok, melyek árban valóban kecsegtetőek, kívülről jól néznek ki.

    A kérdés, hogy ezek minősége - természetesen nem veszik fel a versenyt egy-egy márkás dobbal - van-e olyan, hogy nem esik szét egy éven belül, nem ég át a fala, és ami a legfontosabb, nem tesz-e kárt a motorban.

    Én egy használt 400-as Burgmanra szeretnék egy hangosabb dobot, pusztán a városi túlélés növelésének érdekében, de egy durván 500 ezer értékű motorra nem szívesen költenék csak emiatt közel 100 ezer forintot.

    Válaszod előre is köszönöm.

    Üdv:

    László

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mit lehet tenni, ha gyenge a robogó futóműve?

    július 26., 12:43 Módosítva: 2018-09-10 06:42
    0

    Üdv!

    A kérdésem a 2014 októberében újonnan vásárolt Honda PCX125 robogóm hátsó teleszkópjaival kapcsolatos.

    Már az első szezon alatt észrevettem, hogy farnehéz a gép, az eleje a gyári keréknyomásokkal is úgy viselkedett, mintha kissé túl lett volna fújva az első gumi. Idővel annyira kiismertem, hogy ezt a tulajdonságát egyedül motorozva már kompenzálni tudtam ( a kanyarokban nem csak oldalra, de a kanyarodás oldali kormányvég felé előre is dőlve kanyarodtam ), így 3 évig elvoltam vele, de most a 4. évben, már 16000 km-es futás fölött egyre rosszabbá vált a helyzet. Pl. utast biztosan nem vinnék magammal, mert tavaly nyáron, amikor megpróbáltam, szinte libegett az eleje egyenes haladás közben is, kanyarodni pedig életveszélyes érzés volt.

    Sejtésem szerint az lehet a gond, hogy a japán tervezők úgy 65-75 kg/fő súlyú vezetővel és utassal számolva tervezték és tesztelték a motort, én meg a motoros cuccba beöltözve kb. 105 kg vagyok. Kicsit javult a helyzet azóta, hogy a hátsó gumit akkor is az utassal előírt nyomásra állítom be, ha csak én megyek vele, ezzel az egyenes haladás nem jelent gondot, de a kanyarokban még most sem érzem olyan stabilnak mint régebben, ráadásul a hátsó gumin a gumiszerelő kagylós gumikopásra utaló jeleket észlelt.

    Furcsállom még azt is,hogy sztenderre állítva a hátsó gumi majdnem leér a földre, pontosabban a kisujjam épp csak befér alá. Nem emlékszem, hogy amikor új volt, akkor is ennyire lent volt-e a kerék vagy ez a normális.

    A neten utánaolvastam a témának, de még most sem látok tisztán, mi is a teendőm. Az biztos, hogy a szükségesnek látszó alkatrész csere esetén az esetemben gyengének bizonyult (ráadásul baromi drága) gyári teleszkóp helyett valami mást kell vegyek, de milyet: ugyanolyan hosszú, de állítható előfeszítésűt vagy 1-2 centivel hosszabb, ugyancsak állíthatót?

    Alex

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Ilyen esetben először mindig a kipufogó a gyanús

    július 17., 11:55 Módosítva: 2018-09-04 06:26
    9

    Tisztelt Motordoktor!

    Egy 50-es Derbi GPR-en lett cserélve a henger 80 ccm-es alu Athena hengerre a főtengellyel együtt, valamint egy 21-es DellOrto Black karburátort is kapott. A kipufogó a gyári, ami még nem lett cserélve (szaki javaslata)!

    A motor erősebb szépen húz de: magasabb fordulatszám-tartományban - úgy 9500 körül - kelletlen, mintha elmenne az erő, és nem is pörög ki (álló helyzetben sem) csak kb. 11000-ig, azt is dombról le. Kérdésem, hogy a jelenséget mi okozza, esetleg a kipufogó rendszert kellene cserélni, vagy gyújtás probléma, esetleg más lehet?

    Válaszát megköszönve üdvözlettel:

    Attila

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mik az utólagos ködlámpa szabályai?

    július 12., 14:33 Módosítva: 2018-08-01 06:45
    21

    Azt szeretném tudni, hogy mi a hivatalos állásfoglalás az utólag felszerelt kiegészítő lámpákkal? Levetetik vizsgán vagy a rendőr veteti esetleg le? Általában nagy endurókon látni, BMW 1200 GS-en, Africa Twinen, stb...

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Nagy fordulaton beesik a kuplungkar

    július 10., 08:17 Módosítva: 2018-09-04 06:26
    6

    Szia!

    Nekem is van egy KTM Duke II-m. Olyan problémám van, hogy nagy fordulaton, vagy nagy sebességnél beesik a kuplungkar. Cseréltek már főhengert, olajat. Ma pedig egy csapágy biztosító lemezt, amitől a kuplung el tud mozogni, ha kopott. Az utóbbitól valamivel jobb lett a helyzet, de még nem az igazi.

    Találkoztál már ezzel a jelenséggel? Van rá valami ötleted?

    Előre is köszi, Dani

    Szia Dani!

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Zajong az R6 blokkja, ha meghajtom

    július 3., 16:52 Módosítva: 2018-07-18 06:40
    0

    Tisztelt Motordoktor!

    Van egy 2001-es Yamaha R6-om. Szeretnék tanácsot kérni a következő probléma miatt. Napi első indítás, a motor szépen jár. Megyek valamennyi kilométert, majd valami elkezd nem túl hangosan, ütemesen kopogni/zakatolni. Fentről hallani jobban, illetve inkább bal oldalról. Behúzott kuplungnál is egyaránt jelen van.

    Másnapra ez a hang eltűnik, és ismét csak x km után jön elő.

    Ma tesztelgettem ezt-azt. Kb. 15 km-t mentem úgy, hogy max 5000-nél elváltottam, lassan mentem. Így nem jött elő a kopogás. Hazafele már rendes tempóban mentem, ekkor újra megjelent. Más egyéb gondja nincs a motornak.

    Mindenkép átnézetem szerelővel, de addig nem tudok megnyugodni.

    Válaszát előre is köszönöm.

    Üdvözlettel,

    Marcell

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Milyen gumit tegyek a robogóra?

    március 26., 15:56 Módosítva: 2018-04-11 06:31
    23

    Tisztelt Motordoktor!

    Szeretném a szezon előtt lecserélni a Yamaha Aerox robogóm gumiabroncsait. Főleg városi ingázásra és mellette kisebb kirándulásokra használom. A robogó enyhén tuningolt.

    Eddig a

    -Pirelli Angel Scooter,

    -Michelin Power Pure SC,

    -Michelin City Grip és

    -Metzeler ME 7 Teen

    abroncsokról olvastam ígéretes véleményeket. Azonban az összehasonlításban elbizonytalanodtam. Tudna segíteni?

    Kevésbé ismert gyártók termékeit elvetettem, nem tudom mennyire helyesen. Nem vagyok sznob, csak nincs pénzem kísérletezni. :-)

    Köszönettel:

    Zsolt

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Teleszkóp elmosása kiszerelés nélkül?

    március 5., 12:32 Módosítva: 2018-04-09 06:40
    26

    Üdv!

    Első teleszkópolajat akarok cserélni a motoromon (XJ600), állítólag nem elég egy olajcsere, sok leülepedett kosz lehet benne, főleg hat év használat után. Hogy ne a végleges csereolajjal tisztítsam és úsztassam fel a koszt a szimmering károsodására, mivel érdemes járni egy kicsit vele tisztítási céllal? Motorolaj nem tesz kárt benne? Gázolaj jó erre, vagy brigéciol? Köszi!

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hogyan sikerült rendszámozni a rendszámozhatatlant?

    március 2., 11:55 Módosítva: 2018-03-22 06:30
    31

    Tisztelt Motordoktor!

    Adott egy Honda CRF450R gyári krosszmotor, aminek valahogy mégis saját papírja és rendszáma van, bár a műszakija lejárt. Kérdésem az lenne, hogy miket szereljek rá, amiket néznének a műszakin. Jogszabályokból annyit kibogarásztam, hogy tompított, távolsági-visszajelzővel, hátsó helyzetjelző-féklámpával kell rendelkeznie, index nem muszáj. Ezeken felül? Kürtről, kilométeróráról nem találtam semmit. Előre is köszönöm!

    Gergő

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Motorolajat hajtóműbe?

    február 27., 12:02 Módosítva: 2018-03-22 06:30
    14

    Kedves Motordoktor!

    Vásároltam egy 2013-as Motowell Crogen RS 50ccm-es kétütemű robogót. Szeretném lecserélni a hajtóműolajat a motorban. A kezelési könyvében 10W-40-es JASO T 903:2006 MA2 olajat ajánlanak hozzá. Valóban ez való hozzá, nem pedig a szokásos 80W90, mint a legtöbb robogóhoz? Nem kaptam egyértelmű választ még a motoros boltokban sem.

    Előre is köszönöm a segítséget.

    Péter

    Hajtóműolaj-csere a Berzerkeren, abba az előírt 80W90-et tettük
    Hajtóműolaj-csere a Berzerkeren, abba az előírt 80W90-et tettük
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Belpiacos motornál duplán észnél kell lenni a karbival

    február 18., 14:57 Módosítva: 2018-03-22 06:30
    15

    Kedves Motordoktor!

    Egy olyan problémám van egy 250-es Bandittal, hogy ha nagyobb gázt húzok, lehörög a motor. Ha lassan húzom a gázt, akkor kipörög, de beteges hangja van kicsit. Már ilyen problémaval is vettem, és arra gondolok, hogy a fúvókák fel vannak cserélve.

    Pilot csavar manual szerint 1 fordulat, de úgy nem ejti a fordulatot. Úgyhogy most kettőre van kitekerve. Gyújtókábelek, gyertyák, tűszelepek, O-gyűrűk újak. Úszószintek manual szerint beállítva. Karbik szinkronban, de akkor sem reagál a hirtelen gázadásra. Kérem, ha tud segítsen, mert már elkeseredtem kicsit.

    Üdvözlet: Zsolt.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    És a főtengelyszimeringet néztétek?

    február 12., 16:51 Módosítva: 2018-02-23 06:25
    21

    Üdv!

    Van egy Itajet Velocifero kétütemű, 50-es robogóm. Sajnos nem indul, pedig kicseréltük a gyertyát, gyertya pipát, akkumlátortk karburátort - szikra van, elvileg minden oké, mégsem megy. Ha véletlen mégis sikerült, akkor megy mint a villám. Fél óra állás után már nem lehet indítani.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hogyan tegyem el a motort télire?

    2017. november 13., 15:24 Módosítva: 2017-12-05 06:15
    28

    Szia!

    Első szezonom végén készülök az első pihenőre (Honda VT750 C4), így tapasztalatom sincs. Ezért szeretném kérni a tanácsodat.

    Nem fűtött garázsban, teletankolva, ponyva alatt, zárt benzincsapnál kijáratva az üzemanyagot, olajcsere nélkül gondolnám eltenni télire. Megfelelő-e ez a mód vagy mást javasolsz?

    Előre is köszönöm a segítséget!

    Károly

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hebegősen jár a Kawa

    2017. november 3., 12:45 Módosítva: 2017-12-19 06:31
    30

    Tisztelt Motordoki!

    Adott egy Kawasaki GPZ600R, 1987-es évjárat, kontakt hibák miatt nem ment benne mind a négy henger korábban, és a karburátorok is túlfolytak néha.

    A motort elvittem szerelőhöz, aki felújította a karburátorokat, és cserélt szűrőket, olajat, gyertyapipát és szinkronizálta a karbikat, majd szelephézagot is állított.

    Gyakorlatilag a motornak meg jött az ereje, elég jól is megy, de

    alapjáraton egyenetlenül, hebegősen jár. Az lenne a kérdés, mi lehet ennek az oka, és mennyire kell vele foglalkozni?

    Üdv: Viktor

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Lötyög a féktárcsa, para van?

    2017. november 2., 12:12 Módosítva: 2017-11-29 06:23
    1

    Üdv Doki! 

    Olyan problémával fordulok hozzád,  hogy van egy ezredes GSX-R K4-esem,  aminek az első féktárcsáiból az egyik lötyög, majdnem egy milimétert tudok rajta kézzel mozdítani. Erősebb fékezésnél éreztem is hogy dobol. A tárcsa vastagsága még egész tűrhető, de a szegecsek miatt kell-e újat vennem?

    Köszi a válaszodat!

    Péter

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hülyeség-e régi motorba a prémium benzin?

    2017. október 31., 14:53 Módosítva: 2017-11-06 13:05
    83

    Tisztelt Motordoki!

    Kérdésem a következő: érdemes-e véleményed szerint régebbi (karburátoros) motort 100-as oktánszámú benzinnel üzemeltetni? Gondolok itt az üzemanyagtöltő állomások különböző fantázianevű "prémium" termékeire (Maxxmotion, V-Power, stb..). Esetleg érdemesebb 95-ös benzint Spuri, vagy más adalékkal javítani, ha ez egyáltalán lehetséges? Motorom '94-es Yamaha YZF750, téli tárolásra 100-as benzinnel töltöttem fel, ami elvileg etanol mentes, viszont ha lenne gyakorlati előnye ,a továbbiakban is azzal használnám, vagy kevernék hozzá adalékot - amennyiben érdemes.

    Üdvözlettel: Zé

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Van, amikor az olajszűrőt nem kell cserélni

    2017. október 30., 15:15 Módosítva: 2017-11-06 13:05
    11

    Tisztelt Motordoktor!

    Kérdésem az lenne, milyen idő közönként kell olajszűrőt cserélni a CBF125 motorban. Szinte új, 3 éves, 1100 km futott.

    Köszönöm válaszát!

    Zoltán

    Távolról sincs vége, olvasson még

    A töltő hülyült meg, vagy az akkumulátornak van vége?

    2017. október 12., 15:50 Módosítva: 2017-11-06 13:05
    18

    Kedves Motordoktor!

    Az lenne a problémám, hogy van egy Aprilia MX50-em, és lemerült benne az akksi, mert rajt maradt a gyújtás, és az akksi töltőre, ha felrakom, egyszercsak elkezd felváltva villogni a lemerült és a feltöltött jel. Eddig még nem csinált ilyet, és az a baj, hogy nincs a töltőhöz magyar leírás, én pedig nem tudom, mit jelent ez, remélem te tudsz segíteni. A töltő típusa: Banner Powertool 3600 manual.

    Válaszodat előre is köszönöm.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Miért tolja ki a légszűrőn az olajat?

    2017. október 10., 15:06 Módosítva: 2017-10-20 16:45
    1

    Tisztelt Motordoktor!

    Van egy 2001-es Peugeot Elyseo 125cc-is négyütemű robogóm. Tavaly ősszel elkezdte azt csinálni, hogy a légszűrőnél ömlött belőle az olaj. Előtte semmilyen cseppenés nem volt még csak alatta sem. Elvittem szerelőhöz, majd hosszas tanakodás után meg lett bontva a motor, ahol kiderült, hogy a henger már hordóssá kopott, így fel lett fúrva, kapott új dugót, gyűrűket, tömítéseket, szelepszárszimeringet is. Sajnos ez nem oldotta meg, bár jóval kevesebb olajat tolt már ki.Utána ki lett takarítva az összes olajvisszafolyó járat, kicsit tovább csökkent a kifolyt olaj. A motor hidegen, melegen azonnal indul, nincs semmilyen színe a füstjének, maximum egy kicsit benzinszagú a kipufogógáz, mint egy karburátoros motornál lenni szokott. A motornak jó ereje is van, nem szokott torpanni, mondjuk a fogyasztása városban 3,5l, főúton közlekedve 70km/h mellett 2,5l.

    Viszont 80km/h óra felett elkezdi kifújni az olajat.A szerelő a utolsó próbálkozásnak valamilyen kartergáz lecsapatót/szűrőt tett a kartergáz visszavezető csőbe így elmúlt a folyás, ellenben semmilyen robbantott ábrán nem találkoztam ilyen alkatrésszel. Szerelő állítása szerint szokott ilyen alkatrész lenni a nagyobb motorokon.

    Milyen hiba okozhatja még a megnövekedett kartergázt vagy olaj ki fúvást? Az olaj 10w40, amilyet a gépkönyve ír, bár valóban nem márkás olaj (de API SF/SL képes a doboza szerint), de nem is találtam arra utalást, hogy valamilyen speciális szabványnak meg kellene felelni.

    Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!

    Zoltán

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mitől szitál a kormány?

    2017. október 3., 14:19 Módosítva: 2017-10-24 06:47
    17

    Üdv Motordoktor!

    Nemrégiben tulajdonomba került egy Suzuki GS500E típusú motorkerékpár, melynél ha lassításba kezdek, tehát gázelvételkor, motorfékkel gurulva azt tapasztalom, hogy beinog, kis szlalomba kezd saját magától, kormánymozdítás nélkül. A teleszkópok jók, a gumiabroncsok állapota is megfelelő, kormánnyal sincs baj, nekem kicsit nehezen fordul, pedig a csapágya és annak kenése is rendben van. Nemrégiben láncfeszességet állítottam, azt viszont nem tudom, hogy előtte is csinálta-e ezt a szlalomot, esetleg ez játszhatott most közre, valamibe belekontárkodtam, vagy milyen problémára utalhat az általam leírt dolog?

    Előre is köszönöm a választ Doki!

    Üdv: Gábor

    Távolról sincs vége, olvasson még