Motordoktor

Milyen gumit tegyek a robogóra?

március 26., 15:56 Módosítva: 2018-04-11 06:31
23

Tisztelt Motordoktor!

Szeretném a szezon előtt lecserélni a Yamaha Aerox robogóm gumiabroncsait. Főleg városi ingázásra és mellette kisebb kirándulásokra használom. A robogó enyhén tuningolt.

Eddig a

-Pirelli Angel Scooter,

-Michelin Power Pure SC,

-Michelin City Grip és

-Metzeler ME 7 Teen

abroncsokról olvastam ígéretes véleményeket. Azonban az összehasonlításban elbizonytalanodtam. Tudna segíteni?

Kevésbé ismert gyártók termékeit elvetettem, nem tudom mennyire helyesen. Nem vagyok sznob, csak nincs pénzem kísérletezni. :-)

Köszönettel:

Zsolt

Távolról sincs vége, olvasson még

Teleszkóp elmosása kiszerelés nélkül?

március 5., 12:32 Módosítva: 2018-04-09 06:40
26

Üdv!

Első teleszkópolajat akarok cserélni a motoromon (XJ600), állítólag nem elég egy olajcsere, sok leülepedett kosz lehet benne, főleg hat év használat után. Hogy ne a végleges csereolajjal tisztítsam és úsztassam fel a koszt a szimmering károsodására, mivel érdemes járni egy kicsit vele tisztítási céllal? Motorolaj nem tesz kárt benne? Gázolaj jó erre, vagy brigéciol? Köszi!

Távolról sincs vége, olvasson még

Hogyan sikerült rendszámozni a rendszámozhatatlant?

március 2., 11:55 Módosítva: 2018-03-22 06:30
31

Tisztelt Motordoktor!

Adott egy Honda CRF450R gyári krosszmotor, aminek valahogy mégis saját papírja és rendszáma van, bár a műszakija lejárt. Kérdésem az lenne, hogy miket szereljek rá, amiket néznének a műszakin. Jogszabályokból annyit kibogarásztam, hogy tompított, távolsági-visszajelzővel, hátsó helyzetjelző-féklámpával kell rendelkeznie, index nem muszáj. Ezeken felül? Kürtről, kilométeróráról nem találtam semmit. Előre is köszönöm!

Gergő

Távolról sincs vége, olvasson még
  • Motorolajat hajtóműbe?

    február 27., 12:02 Módosítva: 2018-03-22 06:30
    14

    Kedves Motordoktor!

    Vásároltam egy 2013-as Motowell Crogen RS 50ccm-es kétütemű robogót. Szeretném lecserélni a hajtóműolajat a motorban. A kezelési könyvében 10W-40-es JASO T 903:2006 MA2 olajat ajánlanak hozzá. Valóban ez való hozzá, nem pedig a szokásos 80W90, mint a legtöbb robogóhoz? Nem kaptam egyértelmű választ még a motoros boltokban sem.

    Előre is köszönöm a segítséget.

    Péter

    Hajtóműolaj-csere a Berzerkeren, abba az előírt 80W90-et tettük
    Hajtóműolaj-csere a Berzerkeren, abba az előírt 80W90-et tettük
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Belpiacos motornál duplán észnél kell lenni a karbival

    február 18., 14:57 Módosítva: 2018-03-22 06:30
    15

    Kedves Motordoktor!

    Egy olyan problémám van egy 250-es Bandittal, hogy ha nagyobb gázt húzok, lehörög a motor. Ha lassan húzom a gázt, akkor kipörög, de beteges hangja van kicsit. Már ilyen problémaval is vettem, és arra gondolok, hogy a fúvókák fel vannak cserélve.

    Pilot csavar manual szerint 1 fordulat, de úgy nem ejti a fordulatot. Úgyhogy most kettőre van kitekerve. Gyújtókábelek, gyertyák, tűszelepek, O-gyűrűk újak. Úszószintek manual szerint beállítva. Karbik szinkronban, de akkor sem reagál a hirtelen gázadásra. Kérem, ha tud segítsen, mert már elkeseredtem kicsit.

    Üdvözlet: Zsolt.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    És a főtengelyszimeringet néztétek?

    február 12., 16:51 Módosítva: 2018-02-23 06:25
    21

    Üdv!

    Van egy Itajet Velocifero kétütemű, 50-es robogóm. Sajnos nem indul, pedig kicseréltük a gyertyát, gyertya pipát, akkumlátortk karburátort - szikra van, elvileg minden oké, mégsem megy. Ha véletlen mégis sikerült, akkor megy mint a villám. Fél óra állás után már nem lehet indítani.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hogyan tegyem el a motort télire?

    2017. november 13., 15:24 Módosítva: 2017-12-05 06:15
    28

    Szia!

    Első szezonom végén készülök az első pihenőre (Honda VT750 C4), így tapasztalatom sincs. Ezért szeretném kérni a tanácsodat.

    Nem fűtött garázsban, teletankolva, ponyva alatt, zárt benzincsapnál kijáratva az üzemanyagot, olajcsere nélkül gondolnám eltenni télire. Megfelelő-e ez a mód vagy mást javasolsz?

    Előre is köszönöm a segítséget!

    Károly

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hebegősen jár a Kawa

    2017. november 3., 12:45 Módosítva: 2017-12-19 06:31
    30

    Tisztelt Motordoki!

    Adott egy Kawasaki GPZ600R, 1987-es évjárat, kontakt hibák miatt nem ment benne mind a négy henger korábban, és a karburátorok is túlfolytak néha.

    A motort elvittem szerelőhöz, aki felújította a karburátorokat, és cserélt szűrőket, olajat, gyertyapipát és szinkronizálta a karbikat, majd szelephézagot is állított.

    Gyakorlatilag a motornak meg jött az ereje, elég jól is megy, de

    alapjáraton egyenetlenül, hebegősen jár. Az lenne a kérdés, mi lehet ennek az oka, és mennyire kell vele foglalkozni?

    Üdv: Viktor

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Lötyög a féktárcsa, para van?

    2017. november 2., 12:12 Módosítva: 2017-11-29 06:23
    1

    Üdv Doki! 

    Olyan problémával fordulok hozzád,  hogy van egy ezredes GSX-R K4-esem,  aminek az első féktárcsáiból az egyik lötyög, majdnem egy milimétert tudok rajta kézzel mozdítani. Erősebb fékezésnél éreztem is hogy dobol. A tárcsa vastagsága még egész tűrhető, de a szegecsek miatt kell-e újat vennem?

    Köszi a válaszodat!

    Péter

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hülyeség-e régi motorba a prémium benzin?

    2017. október 31., 14:53 Módosítva: 2017-11-06 13:05
    83

    Tisztelt Motordoki!

    Kérdésem a következő: érdemes-e véleményed szerint régebbi (karburátoros) motort 100-as oktánszámú benzinnel üzemeltetni? Gondolok itt az üzemanyagtöltő állomások különböző fantázianevű "prémium" termékeire (Maxxmotion, V-Power, stb..). Esetleg érdemesebb 95-ös benzint Spuri, vagy más adalékkal javítani, ha ez egyáltalán lehetséges? Motorom '94-es Yamaha YZF750, téli tárolásra 100-as benzinnel töltöttem fel, ami elvileg etanol mentes, viszont ha lenne gyakorlati előnye ,a továbbiakban is azzal használnám, vagy kevernék hozzá adalékot - amennyiben érdemes.

    Üdvözlettel: Zé

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Van, amikor az olajszűrőt nem kell cserélni

    2017. október 30., 15:15 Módosítva: 2017-11-06 13:05
    11

    Tisztelt Motordoktor!

    Kérdésem az lenne, milyen idő közönként kell olajszűrőt cserélni a CBF125 motorban. Szinte új, 3 éves, 1100 km futott.

    Köszönöm válaszát!

    Zoltán

    Távolról sincs vége, olvasson még

    A töltő hülyült meg, vagy az akkumulátornak van vége?

    2017. október 12., 15:50 Módosítva: 2017-11-06 13:05
    18

    Kedves Motordoktor!

    Az lenne a problémám, hogy van egy Aprilia MX50-em, és lemerült benne az akksi, mert rajt maradt a gyújtás, és az akksi töltőre, ha felrakom, egyszercsak elkezd felváltva villogni a lemerült és a feltöltött jel. Eddig még nem csinált ilyet, és az a baj, hogy nincs a töltőhöz magyar leírás, én pedig nem tudom, mit jelent ez, remélem te tudsz segíteni. A töltő típusa: Banner Powertool 3600 manual.

    Válaszodat előre is köszönöm.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Miért tolja ki a légszűrőn az olajat?

    2017. október 10., 15:06 Módosítva: 2017-10-20 16:45
    1

    Tisztelt Motordoktor!

    Van egy 2001-es Peugeot Elyseo 125cc-is négyütemű robogóm. Tavaly ősszel elkezdte azt csinálni, hogy a légszűrőnél ömlött belőle az olaj. Előtte semmilyen cseppenés nem volt még csak alatta sem. Elvittem szerelőhöz, majd hosszas tanakodás után meg lett bontva a motor, ahol kiderült, hogy a henger már hordóssá kopott, így fel lett fúrva, kapott új dugót, gyűrűket, tömítéseket, szelepszárszimeringet is. Sajnos ez nem oldotta meg, bár jóval kevesebb olajat tolt már ki.Utána ki lett takarítva az összes olajvisszafolyó járat, kicsit tovább csökkent a kifolyt olaj. A motor hidegen, melegen azonnal indul, nincs semmilyen színe a füstjének, maximum egy kicsit benzinszagú a kipufogógáz, mint egy karburátoros motornál lenni szokott. A motornak jó ereje is van, nem szokott torpanni, mondjuk a fogyasztása városban 3,5l, főúton közlekedve 70km/h mellett 2,5l.

    Viszont 80km/h óra felett elkezdi kifújni az olajat.A szerelő a utolsó próbálkozásnak valamilyen kartergáz lecsapatót/szűrőt tett a kartergáz visszavezető csőbe így elmúlt a folyás, ellenben semmilyen robbantott ábrán nem találkoztam ilyen alkatrésszel. Szerelő állítása szerint szokott ilyen alkatrész lenni a nagyobb motorokon.

    Milyen hiba okozhatja még a megnövekedett kartergázt vagy olaj ki fúvást? Az olaj 10w40, amilyet a gépkönyve ír, bár valóban nem márkás olaj (de API SF/SL képes a doboza szerint), de nem is találtam arra utalást, hogy valamilyen speciális szabványnak meg kellene felelni.

    Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!

    Zoltán

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mitől szitál a kormány?

    2017. október 3., 14:19 Módosítva: 2017-10-24 06:47
    17

    Üdv Motordoktor!

    Nemrégiben tulajdonomba került egy Suzuki GS500E típusú motorkerékpár, melynél ha lassításba kezdek, tehát gázelvételkor, motorfékkel gurulva azt tapasztalom, hogy beinog, kis szlalomba kezd saját magától, kormánymozdítás nélkül. A teleszkópok jók, a gumiabroncsok állapota is megfelelő, kormánnyal sincs baj, nekem kicsit nehezen fordul, pedig a csapágya és annak kenése is rendben van. Nemrégiben láncfeszességet állítottam, azt viszont nem tudom, hogy előtte is csinálta-e ezt a szlalomot, esetleg ez játszhatott most közre, valamibe belekontárkodtam, vagy milyen problémára utalhat az általam leírt dolog?

    Előre is köszönöm a választ Doki!

    Üdv: Gábor

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Csattog a Transalp

    2017. szeptember 26., 16:40 Módosítva: 2017-10-16 06:36
    0

    Tisztelt Motordoktor!

    Honda Transalp XL 600V 1992-es évjáratú motorkerékpárt szeretnék vásárolni, viszont a kiszemelt motornak olyan gondja van, hogy bemelegedés után a motor alapjáraton enyhén csattog. Ez mitől lehet? A vezérműlánctól, vagy az olajszivattyú lánca adja a csattogó hangot? A motorban jelenleg 68 000 km van. Az esetleges vezérműlánc csere otthon megoldható, vagy érdemesebb szervizben megcsináltatni?

    Köszönöm válaszát: Róbert

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Lehetséges, hogy túl sok a gyári olajmennyiség?

    2017. szeptember 25., 17:32 Módosítva: 2017-10-16 06:36
    2

    Kedves Motordoktor!

    Nemrég vásárolt 2012-es Honda NSC 110 4T robogóm szervízelésével kapcsolatban keresem. Mikor megvettem, feltűnt, hogy nívó szerint több motorolaj van benne, ezt 1 dl leengedésével orvosoltam, és a szint be is állt a helyére. Azonban mai olajcserénél a gyári megadott 0,8 l motorolaj betöltése után ugyancsak előjött a korábbi probléma.Kissé elbizonytalanodtam, hogy mi is legyen. A különbség 10%, ami tartok tőle, akár problémát is okozhat hosszú távon. A motor egy idős úrtól került hozzám, szalon állapotú és végig márkaszervizelt, így a jármű hibáját kizárnám.

    A konkrét kérdés tehát a következő: kövessem a szervizkönyv utasításait, vagy maradjak a nívó szerinti mennyiségnél?

    Válaszát előre is köszönöm!
    Üdvözlettel: Csaba

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Kevesebb olajjal ment, lesz baja?

    2017. július 31., 12:16 Módosítva: 2017-08-09 06:15
    41

    Tisztelt Motordoktor!

    GSX-R 1000 olajcsereje volt, Motul 300V Factory Line 10w40-ból 3 litert töltöttek bele (elöírt mennyiség 3,3 liter). A csere után kb. 35 km-t mentem, és éreztem, hogy valami nincs rendben. Sajnos egyszer-kétszer pörgetve is volt. Ellenőriztem az olajszintet és a minimum szintjét alig érte el. Kb. 2,5-3 decivel kevesebb olajjal ment. Ez okozhat károsodást a motorban?

    Üdv:

    Balázs

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Jó-e a körváltó?

    2017. június 26., 13:51 Módosítva: 2017-08-09 06:15
    21

    Kedves Motordoktor!

    Érdeklődnék a SUZUKI XF 650 tényleg körváltós? Mi a véleményed a körváltóról?

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Folyamatosan leáll a Honda CBR600F

    2017. május 29., 12:59 Módosítva: 2017-06-27 10:00
    20

    Üdv Doki!

    CBR600 F3, 1997-es nagymotorom olyat játszik velem, hogy beindítás után néha 3 henger megy, majd leáll, utána már nem indul, illetve 6. fokozatban 9000-nél leállt, majd 5 perc után ismét elindult, aztán 10 km után megint leállt. Szerencsére haza tudtam vele menni. Mi okozhatja ezeket?

    Üdv:

    Pisti

    Távolról sincs vége, olvasson még

    130 ezret kéne költeni a 230 ezres robogóra

    2017. május 16., 11:04 Módosítva: 2017-06-15 16:43
    15

    Tisztelt Motordoktor!

    Sajátos helyzetbe kerültem.

    Négy hete egy vízpumpa 90e forintos javítása után alig 200km megtételét követően, mint a szög, beállt a 2003-as Scarabeo 200 GT motorom blokkja.

    Visszavittem a szervizbe, ahol mostanra kiderítették, hogy ledobta a vezérműláncot, ami miatt - valószínűleg - a hengerfej és talán a dugattyú is sérült.

    Kiderült közben, hogy a vizes rendszerben a szerelő most azonosított egy szivárgást a termosztátnál is, ami a vízpumpa szerelésekor nem derült ki.

    A motor vételi ára 250 ezer forint volt tavaly júniusban.

    Most, óra szerint, 31e van benne. Az előző szerelés 90 ezer. Most alsó hangon 130 ezerre taksálják a javítást. Ha lenne ennyi pénzem egy bejáró motorra, akkor nem egy 14 éves vasat veszek.

    Hogyan járna el ebben a helyzetben?

    Keressek egy csereblokkot, vagy bontott alkatrészeket? Ha igen, hol kezdjem? Fordulja fogyasztóvédelemhez, hogy nem járt el gondosan a szerelő?

    Válaszát ezúton is köszönöm.

    Üdvözlettel.

    Gábor

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Bármit teszek, elfolyik a benzin

    2017. május 11., 09:15 Módosítva: 2017-05-28 15:33
    13

    Tisztelt Motordoktor!

    Nemrég vettem egy szép állapotban lévő GS500-ast.

    A problémám a következő: egyszer "pri" állásban hagytam a benzincsapot, miután hosszú időre le akartam állítani. Meg is lett a böjtje, elfolyt minden... Hibámból okulva utána jártam, mit is jelent a "pri" állás, és "on" állásban hagytam, miután újra megtankoltam. És most, mikor fel akartam volna készíteni az idei menetre, arra lettem figyelmes, hogy továbbra is folyik valami. A karbiból a légszűrőmet megtöltve, és onnan a motor alá távozott a benzinem. Úgy, hogy végig "on" álláson hagytam. A gép beindul, szerencsére a benzin nem töltötte meg a fontosabb részeket, de így nem indulok el vele. A csapot bármelyik állásba rakom, a probléma nem szűnik meg.

    Kérdésem: Hol lehet a hiba? Csap? Karbi? Tudom otthon orvosolni?

    Üdv:

    Nándi

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mire figyeljek, ha kicserélném a kipufogót

    2017. május 8., 17:34 Módosítva: 2017-06-03 10:14
    68

    Kedves Doktor Úr!

    Egy Yamaha XJ650 Seca kipufogócseréjével kapcsolatban lenne néhány kérdésem. A helyzet az, hogy a gyári, vagy a gyárival megegyező utángyártott dobok méregdrágák, ezért úgy döntöttem, hogy valami "hasonlót" fogok rá feltenni! Az elképzelés az, hogy egy hasonló paraméterekkel rendelkező motorról származó dobot teszek rá. A kérdés az, hogy mivel vagyok közelebb a sikerhez? Ha egy 600-700 cm3 közötti motorról származó dobpárt teszek rá, aminek a leömlője 4-2-be rendszerű, vagy tehetek rá olyat, aminek a leömlője 4 az 1-be, de közösítsem a leömlőmet 4-1-re? Az egyik cimborának akad egy Triumph Tiger 1050 es dobja, az ahhoz tartozó leömlő 3 az 1-be rendszer, azzal mennyire nyúlhatok mellé? Előre is nagyon köszönöm a válaszodat!

    Távolról sincs vége, olvasson még

    A szerviz miért okosabb, mint a gyár?

    2017. április 28., 08:53 Módosítva: 2017-05-17 06:41
    29

    Kedves Motordoktor!

    Van egy Honda NC750-esem, amihez a gyártó 10W-30-as olajat ír elő. Ennek ellenére a hivatalos márkaszervizekbe 10w-40-eset raknak bele. Azt mondják, hogy ez jobb a motornak, amivel nem értek egyet.

    Önnek mi a véleménye?

    Nem árt ez a motornak?

    Előre is köszönöm a válaszát.

    Attila

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Szintetikus vagy részszintetikus?

    2017. április 25., 10:32 Módosítva: 2017-05-28 15:33
    25

    Tisztelt Motordoktor!

    Kérdésem a következő lenne: 2006-os KTM 640 LC4 SM motorom van, eddig Motorex CrossPower 10W60 olajjal használtam. Jelenleg körülményes ennek a beszerzése, úgy döntöttem, Motulra váltok, viszont nem ismerem megfelelően a gyár termékpalettáját. Érdeklődnék, hogy az 5100 10W50, techno szintetikus olaj elég-e bele, vagy válasszam inkább a 7100-at, abból van 10W60 is.

    Válaszát előre is köszönöm!

    Gyula

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Tölthetek-e olajadalékot a Hondámba?

    2017. április 20., 11:27 Módosítva: 2017-05-03 06:17
    13

    Tisztelt Motordoktor!

    Azt szeretném kérdezni, hogy érdemes-e súrlódáscsökkentő motorolaj-adalékot önteni motorkerékpárba? Árt vagy használ?

    Van, melyiket arra hirdetik (pl. Liqui Moly Racing MoS2 Motor olajadalék 125ml). Motorom: Honda CBF600S 25 000 kilométerrel. Motul 5100 olajjal. Nagyon jó állapotban van a motor, állapot megőrzés miatt gondoltam.

    Válaszát előre is köszönöm.

    Péter

    Távolról sincs vége, olvasson még