Motordoktor

Mivel tudom helyettesíteni a gyári főfékhengert?

tegnap, 14:01 Módosítva: 2018-08-16 14:03
1

Kedves Motordoktor!

Meg szeretném kérdezni, hogy '95-ös Yamaha SRX400-asomhoz alkatrész híján honnan, milyen típusról lenne érdemes csere első főfékhengert vadásznom?

Sajnos darabos az első fékem, egy bizonyos ponton túl nem lehet finoman adagolni, szinte teljesen blokkolósra húzom a kart.

Keressek hasonló típust a féktárcsák átmérője, fékdugattyúk száma alapján? Vagy csak és kizárólag valamilyen gyári alkatrészt próbáljak meg felkutatni?

Üdv,

Béla

Távolról sincs vége, olvasson még

Olcsó kínai kipufogódobok

július 27., 11:28 Módosítva: 2018-08-02 16:52
3

Kedves Totalbike!

Az utóbbi időben megszaporodtak az interneten kapható olcsó kínai kipufogódobok, melyek árban valóban kecsegtetőek, kívülről jól néznek ki.

A kérdés, hogy ezek minősége - természetesen nem veszik fel a versenyt egy-egy márkás dobbal - van-e olyan, hogy nem esik szét egy éven belül, nem ég át a fala, és ami a legfontosabb, nem tesz-e kárt a motorban.

Én egy használt 400-as Burgmanra szeretnék egy hangosabb dobot, pusztán a városi túlélés növelésének érdekében, de egy durván 500 ezer értékű motorra nem szívesen költenék csak emiatt közel 100 ezer forintot.

Válaszod előre is köszönöm.

Üdv:

László

Távolról sincs vége, olvasson még

Mit lehet tenni, ha gyenge a robogó futóműve?

július 26., 12:43 Módosítva: 2018-08-01 06:40
0

Üdv!

A kérdésem a 2014 októberében újonnan vásárolt Honda PCX125 robogóm hátsó teleszkópjaival kapcsolatos.

Már az első szezon alatt észrevettem, hogy farnehéz a gép, az eleje a gyári keréknyomásokkal is úgy viselkedett, mintha kissé túl lett volna fújva az első gumi. Idővel annyira kiismertem, hogy ezt a tulajdonságát egyedül motorozva már kompenzálni tudtam ( a kanyarokban nem csak oldalra, de a kanyarodás oldali kormányvég felé előre is dőlve kanyarodtam ), így 3 évig elvoltam vele, de most a 4. évben, már 16000 km-es futás fölött egyre rosszabbá vált a helyzet. Pl. utast biztosan nem vinnék magammal, mert tavaly nyáron, amikor megpróbáltam, szinte libegett az eleje egyenes haladás közben is, kanyarodni pedig életveszélyes érzés volt.

Sejtésem szerint az lehet a gond, hogy a japán tervezők úgy 65-75 kg/fő súlyú vezetővel és utassal számolva tervezték és tesztelték a motort, én meg a motoros cuccba beöltözve kb. 105 kg vagyok. Kicsit javult a helyzet azóta, hogy a hátsó gumit akkor is az utassal előírt nyomásra állítom be, ha csak én megyek vele, ezzel az egyenes haladás nem jelent gondot, de a kanyarokban még most sem érzem olyan stabilnak mint régebben, ráadásul a hátsó gumin a gumiszerelő kagylós gumikopásra utaló jeleket észlelt.

Furcsállom még azt is,hogy sztenderre állítva a hátsó gumi majdnem leér a földre, pontosabban a kisujjam épp csak befér alá. Nem emlékszem, hogy amikor új volt, akkor is ennyire lent volt-e a kerék vagy ez a normális.

A neten utánaolvastam a témának, de még most sem látok tisztán, mi is a teendőm. Az biztos, hogy a szükségesnek látszó alkatrész csere esetén az esetemben gyengének bizonyult (ráadásul baromi drága) gyári teleszkóp helyett valami mást kell vegyek, de milyet: ugyanolyan hosszú, de állítható előfeszítésűt vagy 1-2 centivel hosszabb, ugyancsak állíthatót?

Alex

Távolról sincs vége, olvasson még
  • Ilyen esetben először mindig a kipufogó a gyanús

    július 17., 11:55 Módosítva: 2018-07-19 08:45
    9

    Tisztelt Motordoktor!

    Egy 50-es Derbi GPR-en lett cserélve a henger 80 ccm-es alu Athena hengerre a főtengellyel együtt, valamint egy 21-es DellOrto Black karburátort is kapott. A kipufogó a gyári, ami még nem lett cserélve (szaki javaslata)!

    A motor erősebb szépen húz de: magasabb fordulatszám-tartományban - úgy 9500 körül - kelletlen, mintha elmenne az erő, és nem is pörög ki (álló helyzetben sem) csak kb. 11000-ig, azt is dombról le. Kérdésem, hogy a jelenséget mi okozza, esetleg a kipufogó rendszert kellene cserélni, vagy gyújtás probléma, esetleg más lehet?

    Válaszát megköszönve üdvözlettel:

    Attila

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mik az utólagos ködlámpa szabályai?

    július 12., 14:33 Módosítva: 2018-08-01 06:45
    21

    Azt szeretném tudni, hogy mi a hivatalos állásfoglalás az utólag felszerelt kiegészítő lámpákkal? Levetetik vizsgán vagy a rendőr veteti esetleg le? Általában nagy endurókon látni, BMW 1200 GS-en, Africa Twinen, stb...

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Nagy fordulaton beesik a kuplungkar

    július 10., 08:17 Módosítva: 2018-07-16 06:26
    6

    Szia!

    Nekem is van egy KTM Duke II-m. Olyan problémám van, hogy nagy fordulaton, vagy nagy sebességnél beesik a kuplungkar. Cseréltek már főhengert, olajat. Ma pedig egy csapágy biztosító lemezt, amitől a kuplung el tud mozogni, ha kopott. Az utóbbitól valamivel jobb lett a helyzet, de még nem az igazi.

    Találkoztál már ezzel a jelenséggel? Van rá valami ötleted?

    Előre is köszi, Dani

    Szia Dani!

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Zajong az R6 blokkja, ha meghajtom

    július 3., 16:52 Módosítva: 2018-07-18 06:40
    0

    Tisztelt Motordoktor!

    Van egy 2001-es Yamaha R6-om. Szeretnék tanácsot kérni a következő probléma miatt. Napi első indítás, a motor szépen jár. Megyek valamennyi kilométert, majd valami elkezd nem túl hangosan, ütemesen kopogni/zakatolni. Fentről hallani jobban, illetve inkább bal oldalról. Behúzott kuplungnál is egyaránt jelen van.

    Másnapra ez a hang eltűnik, és ismét csak x km után jön elő.

    Ma tesztelgettem ezt-azt. Kb. 15 km-t mentem úgy, hogy max 5000-nél elváltottam, lassan mentem. Így nem jött elő a kopogás. Hazafele már rendes tempóban mentem, ekkor újra megjelent. Más egyéb gondja nincs a motornak.

    Mindenkép átnézetem szerelővel, de addig nem tudok megnyugodni.

    Válaszát előre is köszönöm.

    Üdvözlettel,

    Marcell

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Milyen gumit tegyek a robogóra?

    március 26., 15:56 Módosítva: 2018-04-11 06:31
    23

    Tisztelt Motordoktor!

    Szeretném a szezon előtt lecserélni a Yamaha Aerox robogóm gumiabroncsait. Főleg városi ingázásra és mellette kisebb kirándulásokra használom. A robogó enyhén tuningolt.

    Eddig a

    -Pirelli Angel Scooter,

    -Michelin Power Pure SC,

    -Michelin City Grip és

    -Metzeler ME 7 Teen

    abroncsokról olvastam ígéretes véleményeket. Azonban az összehasonlításban elbizonytalanodtam. Tudna segíteni?

    Kevésbé ismert gyártók termékeit elvetettem, nem tudom mennyire helyesen. Nem vagyok sznob, csak nincs pénzem kísérletezni. :-)

    Köszönettel:

    Zsolt

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Teleszkóp elmosása kiszerelés nélkül?

    március 5., 12:32 Módosítva: 2018-04-09 06:40
    26

    Üdv!

    Első teleszkópolajat akarok cserélni a motoromon (XJ600), állítólag nem elég egy olajcsere, sok leülepedett kosz lehet benne, főleg hat év használat után. Hogy ne a végleges csereolajjal tisztítsam és úsztassam fel a koszt a szimmering károsodására, mivel érdemes járni egy kicsit vele tisztítási céllal? Motorolaj nem tesz kárt benne? Gázolaj jó erre, vagy brigéciol? Köszi!

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hogyan sikerült rendszámozni a rendszámozhatatlant?

    március 2., 11:55 Módosítva: 2018-03-22 06:30
    31

    Tisztelt Motordoktor!

    Adott egy Honda CRF450R gyári krosszmotor, aminek valahogy mégis saját papírja és rendszáma van, bár a műszakija lejárt. Kérdésem az lenne, hogy miket szereljek rá, amiket néznének a műszakin. Jogszabályokból annyit kibogarásztam, hogy tompított, távolsági-visszajelzővel, hátsó helyzetjelző-féklámpával kell rendelkeznie, index nem muszáj. Ezeken felül? Kürtről, kilométeróráról nem találtam semmit. Előre is köszönöm!

    Gergő

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Motorolajat hajtóműbe?

    február 27., 12:02 Módosítva: 2018-03-22 06:30
    14

    Kedves Motordoktor!

    Vásároltam egy 2013-as Motowell Crogen RS 50ccm-es kétütemű robogót. Szeretném lecserélni a hajtóműolajat a motorban. A kezelési könyvében 10W-40-es JASO T 903:2006 MA2 olajat ajánlanak hozzá. Valóban ez való hozzá, nem pedig a szokásos 80W90, mint a legtöbb robogóhoz? Nem kaptam egyértelmű választ még a motoros boltokban sem.

    Előre is köszönöm a segítséget.

    Péter

    Hajtóműolaj-csere a Berzerkeren, abba az előírt 80W90-et tettük
    Hajtóműolaj-csere a Berzerkeren, abba az előírt 80W90-et tettük
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Belpiacos motornál duplán észnél kell lenni a karbival

    február 18., 14:57 Módosítva: 2018-03-22 06:30
    15

    Kedves Motordoktor!

    Egy olyan problémám van egy 250-es Bandittal, hogy ha nagyobb gázt húzok, lehörög a motor. Ha lassan húzom a gázt, akkor kipörög, de beteges hangja van kicsit. Már ilyen problémaval is vettem, és arra gondolok, hogy a fúvókák fel vannak cserélve.

    Pilot csavar manual szerint 1 fordulat, de úgy nem ejti a fordulatot. Úgyhogy most kettőre van kitekerve. Gyújtókábelek, gyertyák, tűszelepek, O-gyűrűk újak. Úszószintek manual szerint beállítva. Karbik szinkronban, de akkor sem reagál a hirtelen gázadásra. Kérem, ha tud segítsen, mert már elkeseredtem kicsit.

    Üdvözlet: Zsolt.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    És a főtengelyszimeringet néztétek?

    február 12., 16:51 Módosítva: 2018-02-23 06:25
    21

    Üdv!

    Van egy Itajet Velocifero kétütemű, 50-es robogóm. Sajnos nem indul, pedig kicseréltük a gyertyát, gyertya pipát, akkumlátortk karburátort - szikra van, elvileg minden oké, mégsem megy. Ha véletlen mégis sikerült, akkor megy mint a villám. Fél óra állás után már nem lehet indítani.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hogyan tegyem el a motort télire?

    2017. november 13., 15:24 Módosítva: 2017-12-05 06:15
    28

    Szia!

    Első szezonom végén készülök az első pihenőre (Honda VT750 C4), így tapasztalatom sincs. Ezért szeretném kérni a tanácsodat.

    Nem fűtött garázsban, teletankolva, ponyva alatt, zárt benzincsapnál kijáratva az üzemanyagot, olajcsere nélkül gondolnám eltenni télire. Megfelelő-e ez a mód vagy mást javasolsz?

    Előre is köszönöm a segítséget!

    Károly

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hebegősen jár a Kawa

    2017. november 3., 12:45 Módosítva: 2017-12-19 06:31
    30

    Tisztelt Motordoki!

    Adott egy Kawasaki GPZ600R, 1987-es évjárat, kontakt hibák miatt nem ment benne mind a négy henger korábban, és a karburátorok is túlfolytak néha.

    A motort elvittem szerelőhöz, aki felújította a karburátorokat, és cserélt szűrőket, olajat, gyertyapipát és szinkronizálta a karbikat, majd szelephézagot is állított.

    Gyakorlatilag a motornak meg jött az ereje, elég jól is megy, de

    alapjáraton egyenetlenül, hebegősen jár. Az lenne a kérdés, mi lehet ennek az oka, és mennyire kell vele foglalkozni?

    Üdv: Viktor

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Lötyög a féktárcsa, para van?

    2017. november 2., 12:12 Módosítva: 2017-11-29 06:23
    1

    Üdv Doki! 

    Olyan problémával fordulok hozzád,  hogy van egy ezredes GSX-R K4-esem,  aminek az első féktárcsáiból az egyik lötyög, majdnem egy milimétert tudok rajta kézzel mozdítani. Erősebb fékezésnél éreztem is hogy dobol. A tárcsa vastagsága még egész tűrhető, de a szegecsek miatt kell-e újat vennem?

    Köszi a válaszodat!

    Péter

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hülyeség-e régi motorba a prémium benzin?

    2017. október 31., 14:53 Módosítva: 2017-11-06 13:05
    83

    Tisztelt Motordoki!

    Kérdésem a következő: érdemes-e véleményed szerint régebbi (karburátoros) motort 100-as oktánszámú benzinnel üzemeltetni? Gondolok itt az üzemanyagtöltő állomások különböző fantázianevű "prémium" termékeire (Maxxmotion, V-Power, stb..). Esetleg érdemesebb 95-ös benzint Spuri, vagy más adalékkal javítani, ha ez egyáltalán lehetséges? Motorom '94-es Yamaha YZF750, téli tárolásra 100-as benzinnel töltöttem fel, ami elvileg etanol mentes, viszont ha lenne gyakorlati előnye ,a továbbiakban is azzal használnám, vagy kevernék hozzá adalékot - amennyiben érdemes.

    Üdvözlettel: Zé

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Van, amikor az olajszűrőt nem kell cserélni

    2017. október 30., 15:15 Módosítva: 2017-11-06 13:05
    11

    Tisztelt Motordoktor!

    Kérdésem az lenne, milyen idő közönként kell olajszűrőt cserélni a CBF125 motorban. Szinte új, 3 éves, 1100 km futott.

    Köszönöm válaszát!

    Zoltán

    Távolról sincs vége, olvasson még

    A töltő hülyült meg, vagy az akkumulátornak van vége?

    2017. október 12., 15:50 Módosítva: 2017-11-06 13:05
    18

    Kedves Motordoktor!

    Az lenne a problémám, hogy van egy Aprilia MX50-em, és lemerült benne az akksi, mert rajt maradt a gyújtás, és az akksi töltőre, ha felrakom, egyszercsak elkezd felváltva villogni a lemerült és a feltöltött jel. Eddig még nem csinált ilyet, és az a baj, hogy nincs a töltőhöz magyar leírás, én pedig nem tudom, mit jelent ez, remélem te tudsz segíteni. A töltő típusa: Banner Powertool 3600 manual.

    Válaszodat előre is köszönöm.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Miért tolja ki a légszűrőn az olajat?

    2017. október 10., 15:06 Módosítva: 2017-10-20 16:45
    1

    Tisztelt Motordoktor!

    Van egy 2001-es Peugeot Elyseo 125cc-is négyütemű robogóm. Tavaly ősszel elkezdte azt csinálni, hogy a légszűrőnél ömlött belőle az olaj. Előtte semmilyen cseppenés nem volt még csak alatta sem. Elvittem szerelőhöz, majd hosszas tanakodás után meg lett bontva a motor, ahol kiderült, hogy a henger már hordóssá kopott, így fel lett fúrva, kapott új dugót, gyűrűket, tömítéseket, szelepszárszimeringet is. Sajnos ez nem oldotta meg, bár jóval kevesebb olajat tolt már ki.Utána ki lett takarítva az összes olajvisszafolyó járat, kicsit tovább csökkent a kifolyt olaj. A motor hidegen, melegen azonnal indul, nincs semmilyen színe a füstjének, maximum egy kicsit benzinszagú a kipufogógáz, mint egy karburátoros motornál lenni szokott. A motornak jó ereje is van, nem szokott torpanni, mondjuk a fogyasztása városban 3,5l, főúton közlekedve 70km/h mellett 2,5l.

    Viszont 80km/h óra felett elkezdi kifújni az olajat.A szerelő a utolsó próbálkozásnak valamilyen kartergáz lecsapatót/szűrőt tett a kartergáz visszavezető csőbe így elmúlt a folyás, ellenben semmilyen robbantott ábrán nem találkoztam ilyen alkatrésszel. Szerelő állítása szerint szokott ilyen alkatrész lenni a nagyobb motorokon.

    Milyen hiba okozhatja még a megnövekedett kartergázt vagy olaj ki fúvást? Az olaj 10w40, amilyet a gépkönyve ír, bár valóban nem márkás olaj (de API SF/SL képes a doboza szerint), de nem is találtam arra utalást, hogy valamilyen speciális szabványnak meg kellene felelni.

    Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!

    Zoltán

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mitől szitál a kormány?

    2017. október 3., 14:19 Módosítva: 2017-10-24 06:47
    17

    Üdv Motordoktor!

    Nemrégiben tulajdonomba került egy Suzuki GS500E típusú motorkerékpár, melynél ha lassításba kezdek, tehát gázelvételkor, motorfékkel gurulva azt tapasztalom, hogy beinog, kis szlalomba kezd saját magától, kormánymozdítás nélkül. A teleszkópok jók, a gumiabroncsok állapota is megfelelő, kormánnyal sincs baj, nekem kicsit nehezen fordul, pedig a csapágya és annak kenése is rendben van. Nemrégiben láncfeszességet állítottam, azt viszont nem tudom, hogy előtte is csinálta-e ezt a szlalomot, esetleg ez játszhatott most közre, valamibe belekontárkodtam, vagy milyen problémára utalhat az általam leírt dolog?

    Előre is köszönöm a választ Doki!

    Üdv: Gábor

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Csattog a Transalp

    2017. szeptember 26., 16:40 Módosítva: 2017-10-16 06:36
    0

    Tisztelt Motordoktor!

    Honda Transalp XL 600V 1992-es évjáratú motorkerékpárt szeretnék vásárolni, viszont a kiszemelt motornak olyan gondja van, hogy bemelegedés után a motor alapjáraton enyhén csattog. Ez mitől lehet? A vezérműlánctól, vagy az olajszivattyú lánca adja a csattogó hangot? A motorban jelenleg 68 000 km van. Az esetleges vezérműlánc csere otthon megoldható, vagy érdemesebb szervizben megcsináltatni?

    Köszönöm válaszát: Róbert

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Lehetséges, hogy túl sok a gyári olajmennyiség?

    2017. szeptember 25., 17:32 Módosítva: 2017-10-16 06:36
    2

    Kedves Motordoktor!

    Nemrég vásárolt 2012-es Honda NSC 110 4T robogóm szervízelésével kapcsolatban keresem. Mikor megvettem, feltűnt, hogy nívó szerint több motorolaj van benne, ezt 1 dl leengedésével orvosoltam, és a szint be is állt a helyére. Azonban mai olajcserénél a gyári megadott 0,8 l motorolaj betöltése után ugyancsak előjött a korábbi probléma.Kissé elbizonytalanodtam, hogy mi is legyen. A különbség 10%, ami tartok tőle, akár problémát is okozhat hosszú távon. A motor egy idős úrtól került hozzám, szalon állapotú és végig márkaszervizelt, így a jármű hibáját kizárnám.

    A konkrét kérdés tehát a következő: kövessem a szervizkönyv utasításait, vagy maradjak a nívó szerinti mennyiségnél?

    Válaszát előre is köszönöm!
    Üdvözlettel: Csaba

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Kevesebb olajjal ment, lesz baja?

    2017. július 31., 12:16 Módosítva: 2017-08-09 06:15
    41

    Tisztelt Motordoktor!

    GSX-R 1000 olajcsereje volt, Motul 300V Factory Line 10w40-ból 3 litert töltöttek bele (elöírt mennyiség 3,3 liter). A csere után kb. 35 km-t mentem, és éreztem, hogy valami nincs rendben. Sajnos egyszer-kétszer pörgetve is volt. Ellenőriztem az olajszintet és a minimum szintjét alig érte el. Kb. 2,5-3 decivel kevesebb olajjal ment. Ez okozhat károsodást a motorban?

    Üdv:

    Balázs

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Jó-e a körváltó?

    2017. június 26., 13:51 Módosítva: 2017-08-09 06:15
    21

    Kedves Motordoktor!

    Érdeklődnék a SUZUKI XF 650 tényleg körváltós? Mi a véleményed a körváltóról?

    Távolról sincs vége, olvasson még