Z750 Gp típ. motorom van 84-es évjáratú léghűtéses (unitrak néven is becézik) annyi a gondom vele, hogy a kuplunglánca zörög.
Az egyik kollégámnak már sikeresen segítettél a motorválasztásban (GPZ 900), most én is a Te Nagy Szakmai Tapasztalatodat szeretném kérni. Mint a subject is magáért beszél, megvételre ajánlottak egy VMax-ot 1990 -est. Elvben van rajta valami porlasztó tuning, meg sport kipuffantó is akad rajta, csak a kérdésem az, hogy azok a stabilitási gondok, amikről beszéltek felőle, mennyire megalapozottak és mik azok????
Egy 1991-es Suzuki GS500E motorom van kb. 50.000 km-rel.
A motor jól pörög, és nagyobb fordulatszámon jól húz. Két hónapja viszont alacsonyabb fordulatszámon olyan, mintha nem menne az egyik henger, illetve nem lenne alapjárat (leáll a motor).
A következő lenne a kérdésem: van-e értelme, ha igen, akkor mi, hogy egy 70 cm3-es Polini kittel szerelt Yamaha Artistic Jog-nak a fúvókáját feldörzsáraztassam? Illetve mire számíthatok teljesítmény szempontból, ha egy rezonátoros kipufogót veszek rá.
Tisztelt Motordoktor Úr!
Kérem világosítson fel! Motorolajilag. Kawasaki ZX-11 -esembe 10W-40 -es szintetikus olaj van előírva. Tehetek bele 10W-60 -ast? És mit jelentenek ezek a számok? Előre is köszönöm válaszát!
Dömper
82-es évjáratú CB 900-asomból elég brutális zörejek kezdenek jönni. Ezzel egyetemben a vadiúj akksi hármat bír forgatni, majd kikészül. A zörej - ismerőseim szerint - jöhet a kuplungtól, ami tipikusnak számítana, de szerintem más probléma is van odabent.
A bal oldali kipufogom jobban el van színeződve, mint a többi három (szép lilás, kékes) és a hozzá tartozó gyertya szürkés-fehéres színű míg a többi barnás, valamint hidegindításkor ez a henger makacskodik, kihagy.
Június elején leabáltam a lakóközösség konnektoros fűnyíróját. A derékig érő
gazt nem bírta, füst szállt fel a motorból. A szomszéd ki akarja velem fizettetni.
Megnéztem max. 3 csavar fogja a motort és totál leéget.
Doki! Mitévő legyek?
Van egy 93-as Honda Dio robogóm. Mostanában nem stimmel vele valami! Nemrég mértem meg a fogyasztását és egy kicsit megrökönyödtem. A picike 4.3-mat fogyasztott százon!!! Hát ez meg mitől van? Nem veszek észre egyébként semmit rajta. Nem füstöl, nem csöpög a kipufogó, de akkor mi lehet a baj?
Valjuk be őszintén 15,000 km olajcsere nélkül nem vitamin a motornak. Ráadásul hajlamos megbosszulni ezt a - nevezzük így - feledékenységet.
Mikor kell cserélnem olajat, olajszűrőt, légszűrőt, gyertyákat, fékbetéteket. Van-e olyan ezek közül, amit kihagytam?
Szegény ETZ-s vagyok. Van egy 250-esem, aminek mostanában igencsak rendetlenkedik a váltója. Nevezetesen a harmadik fokozat.
Épp kinéztem magamnak ezt a 85-ös születésű Hondát, de sajnos az első teló kissé kukásnak tűnik. Kagylós a gumi, be van ülve az egész eleje, és borzasztóan puha. A bal oldali száron van egy tűszelep, a jobb oldalin egy állítócsavar. A gazdája egy ismerőse tanácsára kiengedte a szelepen a levegőt. Olajfolyás nincs, egészen pici kottyanás érezhető.
Sok más fiatal társammal együtt mostanában gondolkodom robogó vásárlásán. A realitások talaján maradva közel 150-200 000 Ft-ot szeretnék rááldozni.
A kérdéseim: 1. Milyen márkát érdemes választani?
2. Mit érdemes nézni használt motor vásárlásánál?
Színelemzés végeztünk, és arra a megállapításra jutottunk, hogy a füst színe nem fehér, nem kék, hanem fekete. Mihez nyúljak, mi okozhatja ezt a környezetszennyezésnek is beillő jelenséget?
A Beteg egy 96-os Apprillia Red Rose segédmotorkerékpár. 20.000 km van benne. Egy borulástól elhajlottak az első villái egy picit.
Másik: kb. 60-65 a vég ekkor 7.000 rpm a fordulatszám 4-dik fokozatban. Ez ennek a típusnak a max, vagy lehet valami gyengesége?
Van egy ETZ 150 típusú motorkerékpárom, ami mindig okoz némi meglepetést. A gép jó állapotban van, de külföldi kint tartózkodásom miatt hosszú ideig - 1,5 év - nem használtam, és ez nem tett jót neki...
Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.
Üdv, Doki!
Nemrég vettem egy XJ 600-ast ('86), és 2 kérdésem van vele kapcsolatban.
1. Amikor bekapcsol az olajhűtő (főleg álló helyzetben), mindig azt hiszem, hogy a szomszédban porszívóznak...
Az instabilitásnak lehetnek személyi és műszaki okai. Személyi okok közé sorolnám a vezető magas véralkohol szintjét, vagy a félénk és rutintalan biker pszichés instabilitás érzetét, mely igazából csak az Ő fejében létezik.
Mentségedre legyen mondva, telitankoltad és leponyváztad, ismerve a szomszédék gyerekét, aki minden tekerhetőt elteker, lenyomhatót lenyom és egyáltalán imád mindent piszkálni. Az utolsó túra után viszont a rátapadt bogár és egyéb tetemeket még csak le sem mostad, és így raktad el téli pihenőre? Vajon beindul-e az ősz óta nem használt gép?