Miért kék a kipufogó?
A bal oldali kipufogom jobban el van színeződve, mint a többi három (szép lilás, kékes) és a hozzá tartozó gyertya szürkés-fehéres színű míg a többi barnás, valamint hidegindításkor ez a henger makacskodik, kihagy.
Van egy XJ600 Diversion motorkerékpárom. 92-es, és egy utángyártott nyitott kipufogó van rajta (sajnos). A problémám a következő:
A bal oldali kipufogom jobban el van színeződve, mint a többi három (szép lilás, kékes) és a hozzá tartozó gyertya szürkés-fehéres színű míg a többi barnás, valamint hidegindításkor ez a henger makacskodik, kihagy.(Szervizkönyv szerint gyertya, de ez új!)
Megnéztem a levegő/benzin csavarokat: a három egyforma hengeré
egyformán áll, kettő és egynegyed fordulatra vannak kitekerve. A gyanús
hengeré mintha nem is onnan indulna a betekert pozícióból, és az csak
kettő fordulatot van kitekerve.
Nos állítsam-e ezt is oda, mint ahol a többi van? Illetve vajon
mi történik, ha kijjebb tekerem: dúsul a keverek, vagy szegényedik?
A keverékhez illeszkedik a következő is. Megnéztem a Dynojet oldalát. A motoromhoz az 1-es, 3-as fokozatú kitthez is azt írja, hogy a keverékcsavart 2.5 fordulatot kell kitekerni! Ez azt jelenti, hogy gyárilag is itt kell lennie? Vagy az a csavar már nem a gyári? Nem tudok annyit angolul, hogy biztos legyek benne.
endre
XJ600Div
Feszült figyelemmel olvastam leveled és nem is
tudom hol kezdjem a válaszadást, mivel csak úgy záporoztak belőle
kérdéseid. Próbálok felállítani egy logikai sorozatot, és ezen
keresztül próbálok meg válaszolni kérdéseidre úgy, hogy azok
egymáshoz kapcsolódjanak.
Nos tehát a Dynojet cég általában három lépcsős jetkittet kínál a motorokhoz. (Stage 1; Stage 2; Stage 3) Ezek mindegyike természetesen más és más feltételek meglétét igényli. Gondolok itt arra, hogy nem mindegy milyen kipufogórendszer van a motoron, és minden egyes szint más és más légszűrő alkalmazását kívánja meg. Ez lehet a gyári, csak a betét cserélt, vagy a komplett légszűrők cseréltek.
Azt nem tudom, hogy motorodon jelenleg milyen légszűrő van, de a nem gyári kipufogócsőből és a Dynojet által megadott értékből (biztosan nem egyezik meg a gyárival), mely jelenleg megegyezik a motorodon lévő értékkel, az derül ki, hogy már nincs eredeti értékén az alapjárati keverékcsavar. Ez teljesen rendben is van, mivel a karburátort hozzá kellett állítani a nyitottabb kipufogóhoz.
Úgy tűnik, ez legalább megtörtént. Az alapjárati keverékcsavarok
állása között lehet minimális eltérés, de az általad említett fél
fordulat szerintem nem indokolt.
Amennyiben
kifelé tekered a csavart a keverék dúsabb lesz. Esetünkben
nyugodtan állítsd az eltérő állású csavart is a többivel megegyező
állásba. Ezzel valószínűleg megoldódik a hidegindítási probléma az
adott hengeren, ezáltal több benzint képes a motor beszívni az
alapjárati fúvókán keresztül, valamint a gyertyaszín különbségek is
megszűnnek.
Viszont attól tartok a kipufogó leömlő elszíneződési problémája más
eredetű. Annak kiváltó oka leginkább a
kipufogóban elégő keverék, ami vagy részben ott gyullad be. Ez
lehet gyújtás hiba, vagy odaáramlik a keverék az égéstérből, ami
szeleptömítettségi hiba. Mivel csak egyetlen leömlőn tapasztaltad az
elszíneződést, én szelepre tippelnék.
Ellenőrizd a szelephézagot, ha az rendben van, akkor nagy
valószínűséggel be van égve a szelep.
Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.