Kormolja a gyertyát az FJR, pedig már minden ki lett cserélve, vagy mégsem?

2021.07.30. 13:12

Tisztelt Uram!

Segítségét szeretném kérni a következőben: vásároltam egy 2004-es évjáratú Yamaha FJR1300-as motorkerékpárt. Sajnos hibás a működése, ami csak a vásárlás után derült ki, több helyre is elvittem már, de nem tudtak javítani rajta. A hiba leírása a következő: kormolja a negyedik henger a gyertyát, az alapjárat is egyenetlen, de ami a nagyobbik baj, hogy menet közben is érezni az egyenetlen hullámzó (rángató) járást. Mindezt kb. 4000-es fordulatszámig érezni, utána már a nagyobb fordulat miatt nem lehet érezni.

A motor egyébként jól indul, kisebb rezonanciáktól eltekintve szépen megy, nem füstöl, nem fogyaszt olajat, jól gyorsul. Amit már megnéztek a motoron, azok a következők:

- szelephézag

- kompresszió

- szinkronizálás

- gyújtótekercs, gyertyapipa és -kábel

- gyújtógyertya

- injektor csere

- TPS szenzor gyári visszahívás keretében cserélve lett, ha teheti, kérem adjon ötletet, merre vizsgálódjak még.

Köszönettel: György 

DSC00055

Kedves György!

Az FJR1300-asok viszonylag gyakori típushibája a kipufogószelepek nem megfelelő záródása, a szelepvezető kopására visszavezethetően. Ez a szelephézag ellenőrzésekor nem derül ki sajnos. Mivel minden egyéb vizsgálva volt, én erre keresgélnék.

Ennek a menete a kompressziómérés, ezt követően pedig hengerveszteség-mérés, ami azt takarja, hogy zárt szelepeknél sűrített levegőt fújunk a hengerbe (ehhez speciális adapter kell, de egy rossz gyújtógyertyából és kerékszelepből házilag is előállítható kellő kreativitással), majd figyeljük nyomásméréssel és hallgatózással, hogy ereszt-e a szívó- vagy a kipufogóágon.

Ha ereszt, akkor sajnos nincs más megoldás, mint a motorblokk kiszerelése és a hengerfej felújítása (amennyiben a szelephézagok valóban megfelelőek, hiszen a nullás szelephézag is okozhat ilyet).

Tudom, a kompresszió már meg volt mérve egyszer, de érdemes lenne még egy esélyt adni neki.

A másik lehetőség, amiről még nem halottam FJR1300 esetében, de persze bármikor előfordulhat, az, hogy olajfogyasztás miatt kormolódik el a gyertya. Ezt okozhatja szelepszárszimering vagy olajlehúzó gyűrű hibája.

Remélem segítettem,

Üdv:

Siposgeri

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.