Nem tartja az alapjáratot a Suzuki

2010.02.22. 09:55
Tisztelt Motordoktor!

Egy nagy segítséget szeretnék öntől kérni! Van nekem egy 2004-es kiadású Suzuki Bandít 600 cm3-es, lég-olaj hűtéses motorom. A probléma a következő, ezen a motoron még kézzel kell adagolni a szívatót. Mikor beindítom a motort és elkezdem melegíteni, a motor nem tartja meg az 1100-as fordulatot, hanem hol magától felpörög nagyon, hol pedig teljesen visszaesik 1000 fordulat alá és a jelenség miatt a szívatót nem tudom visszanyomni, mert akkor egyből leáll.

Korábban nem csinált ilyet, szépen járt, egyenletesen, ez a probléma azóta van, mióta sajnos a motor nem járt másfél hónapig. Arra gondoltam, netán valami dugulás lehet a karburátorban, mert mikor az ősszel mentem vele és jobban meghajtottam, utána meg rendesen ment, tehát nem tudom, mi lehet akkor a probléma oka. Erre a problémára szeretnék öntől segítséget kérni. Válaszait nagyon köszönöm előre is!

Üdvözlettel: Krisztián

Kedves Krisztián!

Az állandó nyomású, membrános karburátorral szerelt motorokra jellemző, hogy ha sokáig állnak, a membrán "kiszárad". Ezt követően számos problémát produkálnak, pl. nem húznak egyenletesen, nem veszik a fordulatot, nem lehet velük finoman menni és ez eltart legalább az első 10-20 km-ig. Ennyi idő kell a membrán anyagának a "felpuhuláshoz", megmelegszik, bejáródik és utána egyformán és egyenletesen emelkedik a négy karburátorban a 4 tolattyú. Ha szinkronműszert kötünk rá, akkor azon is lehet látni, hogy a karburátorok hidegen nem mennek együtt, később pedig szépen "összeállnak".

Én azt mondom, hogy ne szedd szét a karbikat, melegítsd kicsit tovább a motort, ahogy pedig tudsz, indulj el, 10 km múlva már minden tökéletes lesz. Sajnos a membránok öregedése, keményedése általában magával hozza ezt a problémát.

Üdv.

Motordoktor