2010.03.31. 16:33

Hello Doki!

Nemrég vásároltam egy 1997-es Rotax motoros BMW F650-et. Ebben szeretnék olajat cserélni, na de milyet? Ha jól tudom, ebbe a típusba kifejezetten ásványi olajat ajánlanak 10W40 vagy 10W50 viszkozitással. Ámbár városi legendák alapján mindenki kifejezetten a szintetikust ajánlaná.

Hol az igazság? Mit vegyek bele?

Üdv,
Peti

Kedves Peti!

Az biztos, hogy viszkozitásban nem érdemes mást tenni bele, mint a 10W40-est, ami a gyári ajánlás. Ha nem használod a motor extrém terhelésen, nem mész pályanapokra a HRingre ahol 2:20 alatt vagy, akkor nem kell túlragozni az olaj kérdést, részszintetikus 10W40-es bele és kész, erre van tervezve, ezt ajánlják.

Ha jobbat szeretnél, ami jobban véd, jobb a stablilitása magas hőfokon, akkor választhatsz szintetikus 10W50-est bele, több gyártónak is van ilyen olaja, azonban ez csak akkor nyújt nagyobb védelmet, ha valóban erősen terheled a motort, egyébként csak többletköltség.

Ez a blokk nem érzékeny az olajra, a rendőrség is használ ilyen motorokat, sok-sok tízezer kilométer van már bennük, egyszerű, részszintetikus olajjal hajtják őket és nem jellemző a motorolajra visszavezethető meghibásodás, vagy nagyobb kopás.

Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy a szintetikus olaj nem jobb vagy általánosságban nem jobb a kenőképessége, de egy olyan motor, ami ezt nem "használja ki", abba nem sok értelme van belerakni.

Üdv.
Motordoktor