ETZ 150 kontra Trophy

2002.11.14. 09:56
Van egy 150-es ETZ-m. Felajánlottak egy 250-es Trophyt, ami oldalkocsis, bontatlan blokkal, 20e km-rel. Itt-ott kicsit rozsdás. A kérdés, mennyire megbízhatók a Trophy-k, használhatom-e úgy a mindennapokban, mint az ETZ-t? Van-e hozzá alkatrész? Továbbá hajtható-e az oldalkocsis motor szólóban, ill. 7 éves jogsival, ami A. korl.?
 
   
   

Egyébként az árát az ETZ-ből nyerném ki, ezért kérdés még az is, mennyibe mennek mostanság a 150-es ETZ-k. Az elhatározásom nem végleges, bár egy ilyen lehetőséget nehezen hagynék ott. Köszönöm előre is válaszát - Egy tépelődő MZ tulajdonos.

Értékelni csak úgy lehet a cserét, hogy ha tudom mi a terved a motorokkal. Amennyiben sokat akarsz motorozni, esetleg lendületesen közlekedni, rövid féktávokat venni, akkor szerintem tartsd meg a 150-es ETZ-t. Ha viszont veteránban utazol, és azt szeretnéd, hogy te legyél az egyik legszebben felújított trafó MZ tulajdonosa, vagy pedig teljesen hatalmába kerített a forma (máskülönben, nekem tetszik a trafó), akkor feltétlen a cserét javaslom.

Manapság azért nem olyan könnyű jó állapotú Trophyt találni, illetve ha találsz egy szépet, akkor annak vastagon megkérik az árát. Egyébként pedig simán tudod szólóban használni az oldalkocsis motort. Sajnos nem ismerem a 150-es ETZ promt piacát, ezért nem tudom megmondani, pontosan milyen árban mozognak most. Vélhetően a tél közeledte negatívan befolyásolja az ETZ részvények árfolyamát.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.