Iszákos öregúr
Továbbá egyszerűen nem tudom beállítani a karburátorát. A XVI. kerületből elmentem a mozaik utcába levizsgáztatni és vissza, és ez alatta táv alatt olyan 5-8 litert ivott meg az öregúr.
A közeljövőben lehet, hogy vásárolok egy '94-es Yamaha DT
50-est. A kérdésem az lenne, hogy mire kell odafigyelnem a
motornál, illetve van-e típushiba stb...
Nem tudok róla, hogy a DT 50-nek lenne kifejezetten típushibája. Van néhány dolog, amire minden motorkerékpár-vásárlásnál érdemes odafigyelni. Elsőként, hogy milyen az összkép, abból már lehet valamelyest következtetni a motor állapotára, illetve arra, hogy "mire" használták a gépet.
Érdemes alaposan megnézni a tulajt is, az Ő állapota is sokat elárulhat. Nézd meg a gumik, a lánc, és a lánckerekek állapotát, nem szivárognak-e a teleszkópszimmeringek! Amennyiben ezek az alkatrészek rossz állapotban vannak, akkor vélhetőleg a motor többi részére is ez lesz a jellemző.
Azért sem másodrendű dolgok ezek, mert ezen alkatrészek cseréje költséges mulatság. A próba során ne csak arra figyelj, hogy jól megy-e a motor, hanem, hogy milyen a futómű és a fékek állapota! Remélem megfelelő lesz a gép!
Tudnál nekem Yamaha FZR 250-essel kapcsolatban írni valamit!
88-89-es évjáratról. Ha van valami infód megköszönném!
|
Gondolom arra vagy kíváncsi, hogy érdemes-e ilyen motort vásárolni, illetve mire lehet számítani vele kapcsolatban. Egy 250-es, 4 hengeres, 4 ütemű motor. Fordulatszámmérőjén a piros mező 17,000-nél kezdődik, tehát nem a hosszú élettartamáról fog elhíresülni. Ez természetesen nagyban függ a használat milyenségétől is, de egy ilyen korú pörgős motor - amennyiben még eredeti állapotában van - mindenkép érett a motorgenerálra.
Ez egy Japán belsőpiaci motor. Őszintén bevallom, hogy ilyen motoroknál nem vagyok 100%-ig tisztában az alkatrész beszerzés gördülékenységével, de feltételezem körülményesebb, mint egy európai modellnél. Nem lebeszélni szeretnélek a motorról, csak azt tanácsolom, alaposan vizsgáld meg a motor állapotát!
Nekem egy 250-es ETZ motorom van, 1988-as, akinek most volt
egy teljes generálja, mármint minden, kivéve a motorblokkot.
Újra lett fényezve, új kormánycsapágyak, dob felszabályozás, új
kerékcsapágyak, új küllők, új gumik, új levegőszűrő, új
lengővilla szimmering, új teleszkópszimmering +belső + olaj.
Az lenne a kérdésem, hogy tudna esetleg mondani nekem egy olyan szerviz címet, ahol foglalkoznak még ily szép öregúrral, és rendesen gondját viselik, nem pedig összehánynák. Továbbá egyszerűen nem tudom beállítani a karburátorát. A XVI. kerületből elmentem a mozaik utcába levizsgáztatni és vissza, és ez alatta táv alatt olyan 5-8 litert ivott meg az öregúr. Egyszerűen le akart fulladni, és mindig a gázt kellet húznom, hogy le ne fulladjon a motor a pirosnál.
Létezne az, hogy a levegőszűrő annyira megszívta magát párával, hogy nem volt képes a levegőt átengedni. Nekem az indítással hála a jó istennek nincs semmi bajom (olvastam az oldalon, hogy valakinek a szobába kellet vinnie), mert a legnagyobb hidegben is a második rúgásra elindult. Csak egy kicsit sokat eszik.
Az általad vázolt fogyasztás tényleg borzasztóan magas. A nagy hidegben való könnyű indulás is azt mutatja, hogy sokat kap a motor. Ajánlanék két szakembert, akik jól értenek az ETZ-hez, és biztos tudnak segíteni a probléma megoldásában.
Bambi: 06-20-342-0977
Mészáros Ervin: 06-70-216-3834
Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.