Távolítsuk el az ellenséges alkatrészt

2003.01.21. 09:46
Birtoklok egy Garelli Gary Uno tipusu 50 cm3-es gyönyörűséget, ami teljesen jól, stabilan funkcionál, egyetlen apró gondom vele, hogy a kipufogóba bele van ütve, hogy max. 30km/h.
 
   
   

Ez mégiscsak zavar, hisz égő, ha az embert 10 éves kisfiúk hagyják el kempingbiciklin, miközben ő húzza a gázt, és érzi hogy a motorban még lenne nafta.

Sajnos évjáratot nem tudok megadni, valamikor a nyolcvanas évek derekán készült eme jármű), lévén egy babettaszerű smkp-ról szó. A kipufogó tiszta, simán át tudok rajta fújni, a karburátorban a tűt bárhova tehetem, semmi különbség, ötletem több pedig nincs, hogy hol lehet lefojtva. Segítsetek légyszíves!

A motorkerékpár gyárak, segéd-motorkerékpárjaik sebességének "biztonságos" zónán belül tartására a különböző technikák egész tárházát alkalmazzák. Ezért - hacsak nincsenek biztos információink - a fojtás megtalálását egy kisebb nyomozás szokta megelőzni.

Leggyakoribb megoldások, szűkítés a kipufogóban, de nem csak a leömlőt kell górcső alá venni, hanem magát a henger kipufogó nyílását is, mert sok esetben eleve ott nincs meg a kellő keresztmetszet. (lásd: Simson S51N) Következő lehetőség a porlasztó, illetve a szívócső keresztmetszetének szűkítése. Míg az előbb említetteknél fizikai beavatkozással (marófej) megszűntethetjük a problémát, addig a porlasztónál többnyire csak a csere segít. Lehetnek próbálkozások a gyújtásnál is, például nem ad a fordulatszám függvényében nagyobb előgyújtást, vagy fordulatszámot szabályoz, de igazán könnyű dolguk a gyáraknak, az automata, illetve a fokozat nélküli erőátvitellel ellátott mopedeknél van. Ugyanis itt egy egyszerű távtartó gyűrű segítségével keresztülhúzzák száguldozási terveinket, mivel a változó átmérőjű ékszíjtárcsa nem tud teljesen kinyílni. Ezen akadály leküzdése nem túl bonyolult, csak el kell távolítani az ellenséges alkatrészt. Ennél több segítséget sajnos nem tudok adni, mivel nem ismerem pontosan a típust, de jó nyomozás, szerelést, majd utána jó száguldozást kívánok!

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.