Ha nem fog az első fék

2003.01.28. 10:31
Kérdésem egy téli álmát alvó Kawasaki KMX200 járgányról szól. Az első fékkel adódnak problémáim, miszerint a fékkart probléma nélkül tövig tudom húzni, és ez esetben is igen karcsú a fékhatás, pumpálva sem keményedik.
 
   
   

Kerékre állási hajlam messze nem jellemzi. Az igazi problémám az, hogy az okát nem találom.

Légtelenítés biztos tökéletes, többszöris végig ellenőriztem. Fékolaj új akárcsak a fékbetétek (egy évnél fiatalabbak és ez idő alatt nem sokat lett járatva a járgány), a tárcsa is tiszta.

Logikusan hibás alkatrészként csak a fékcső és a munkahenger marad (mind a fékkarnál, mind a féknyeregnél. Okozhatják-e ezek az alkatrészek a jelenséget, és mit tanácsolsz a javítására? Hogy úszhatnám meg komplett csere nélkül a javítást?

Érdekelne még a gyárilag ajánlott gyertyatípus.

Még egy kérdés: egészséges fogyasztás vegyes (aszfalt-terep) használatban a 10l (egyszer sikerült 6,5-re levinni), vagy érdemes felülvizsgálni a porlasztó-beállításokat? Elore is köszönet a nagyon várt válaszodért! Csak így tovább!

 
   
   

A fék köztudottan nagyon kényes kérdés, legyen szó bármilyen járműről. Motorkerékpárra vetítve, pedig az elsőfék különösen fontos, mivel ennek elégtelen működése esetén szinte lehetetlen a biztonságos megállás. Az általad említett probléma kiváltó oka a főfékhenger karmantyújának elkopása, átszakadása lehet, illetve közrejátszhat, a főfékhenger áteresztő furatainak elkoszolódása.

A hiba feltárásának elsődleges lépése a főfékhenger szétszerelése és állapotfelmérése. Mint azt Te is felvetetted, okozhatja a problémát a munkahenger karmantyúinak (durva) megkopása, de ezt kísérőjelként olajszivárgás kellene, hogy kísérje, amit külső jelként azonnal észrevennél.

Természetesen az elöregedett fékcső is közrejátszhat, de nem hiszem, hogy egyedüli kiváltó oka lenne a problémának. Az elöregedett, hibás fékcső ismérvei, a nyomás alatti daganatok, repedések, extrém esetben a szivárgás.

A gyertyakérdésre, azt javaslom, hogy NGK 9-es számú és megfelelő betűjelű gyertyáját használd.

A fogyasztás tekintetében, mivel "versenyenduróval" állunk szembe nem tűnik eszeveszetten magasnak az általad vázolt érték. Természetesen, mivel földutakon is használod a motort, csak javára lehet a gépnek egy alapos légszűrő és porlasztó tisztirtás, de intenzív használat mellett, ne számit drasztikus fogyasztáscsökkenésre!

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.