Ismét a powerszelepről

2003.06.10. 12:23
Olvastam a power-os cikket. Egy ismerősömnek a DT-jén az első csavar majdnem tökig be van hajtva, a második pedig teljesen ki. A motorja úgy megy, mint egy őrült, 10 fölött pörög menet közben is.

 
   
   

De gondolom, ez nem tesz jót az élettartamnak! Szerinted érdemes-e ezt állítani vagy hagyjam?

Nekem az 1.és a 2. egy szinten van, de legalább nyomatékos a haveroméhoz képest. Bármilyen power-os motort néztem, mindegyiknek más beállítása van. Nem nagyon értek hozzá, de a szelep szögét állítja nem? Tehát ugyanazon a fordulaton már jobban nyitva van? Írd meg szaki véleményed! Előre is kösz!

Véleményem szerint, a barátod DT Yamahája nem a power szelep bowdenjeinek állása miatt megy jobban. A power szelep vagy jól van beállítva, vagy nem. Kis fordulaton teljesen zárt pozícióban kell lennie, míg magas fordulaton teljesen nyitott állapotban.

A szelep pozícióját úgy tudod ellenőrizni, hogy leveszed a kipufogót, és egy elemlámpa segítségével belesel a kipufogó nyíláson. Amikor ráteszed a gyújtást, akkor a motor megmozgatja a power szelepet a két végállás között.

Azt tudnod kell, hogy a DT Yamaha a power szelepen keresztül van lefojtva. A szelep beállításától függően a motor (ha jól tudom) 21, vagy 27 lóerős. Szerintem, ez állhat a teljesítménykülönbség hátterében. Egy régebbi cikkben leírtam az powerszelep ellenőrzésének és beállításának pontos menetét, ezért most ettől eltekintek. Javaslom nézd meg a cikket az archívumban, majd ellenőrizd motorod powerszelepének beállítását!

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.