Fúrjam, vagy ne fúrjam?

2003.09.02. 09:50
Azzal a kérdéssel fordulok hozzád, hogy érdemes-e a köbcenti növelése érdekében a blokkot kimaratni. Most 50-es a Simsonom, és kaptam egy ismerőstől egy vadonat új 70-es hengert, hengerfejet, dugattyút, gyűrűkkel és hozzá hajtókart.

 
   
   

A probléma az, hogy ehhez ki kéne maratni a blokkot, ahhoz pedig darabjaira kéne szedni, és kéne találni egy esztergályost. Érdemes végig csinálni ezt a tortúrát (még esztergályost sem találtam), vagy adjam el a komplett 70-es alkatrészeket?

Ha így is meg vagy elégedve motorod teljesítményével és állapotával (egyébként nem tervezel felújítást), akkor add el a szettet. Ellenkező esetben, természetesen érdemes nekiállni és elvégezni a szükséges átalakításokat. Véleményem szerint ez a teljesítménynövelés legegyszerűbb és leghatékonyabb módja.

Arra viszont felhívom figyelmedet, ha elvégzed az átalakítást, akkor ez magával vonz egyéb szükséges beavatkozásokat is. Ilyen a főtengely felújítása, főtengelycsapágyak és szimeringek cseréje. Ezeket a felújításokat azért szükséges elvégezni, mert az átalakítás következtében a hengerben megnövekszik a nyomás. Ez a főtengelyre ható megnövekedett nyomás rövid úton kikészítené a még működő, de esetleg rosszabb állapotban lévő hajtókarcsapágyat.

Ezért javaslom, amennyiben átalakítod motorod 70 köbcentisre, akkor ez párosuljon teljes motorfelújítással!

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.