Csöpögő porlasztó

2003.10.02. 10:32
400-as, belpiacos Suzuki Banditám van, klassz kis motor, a következő problémával: A porlasztók alján található nyúlványon (talán túlfolyó, légbeömlő vagy légkiömlő) benzin jelenik meg és csöpög le. A jelenséget menet közben vasárnapi motoros tudásomra való tekintettel nem tudtam ellenőrizni, de leállítás után masszív benzinkútszaggal itatja át a garázst.

Szeretnék először is gratulálni, hogy jó fej vagy, meg segítesz a népeknek, ez ritka dolog. Jómagam amatőr vagyok, szakszervizre bízom a motort, ezúttal mégis megkérdezlek, hátha (biztos) tudsz jó tanáccsal ellátni. 400-as, belpiacos Suzuki Banditám van, klassz kis motor, a következő problémával: A porlasztók alján található nyúlványon (talán túlfolyó, légbeömlő vagy légkiömlő) benzin jelenik meg és csöpög le. A jelenséget menet közben vasárnapi motoros tudásomra való tekintettel nem tudtam ellenőrizni, de leállítás után masszív benzinkútszaggal itatja át a garázst.

A legtöbb szakember a szemhunyást, jelen esetben orrbefogást javasolja, engem azért aggaszt. A rejtélyes tűszelepkopás lehet az oka, vagy a benzincsap rakoncátlankodik? Azt még elárulom, hogy a kis csőnyúlványok mellet található csavarokat biztos, ami biztos meghúztam. Ha esetleg van megoldási javaslatod, megtennéd, hogy költségbecslést is mellékelsz?

A porlasztó alján található kis nyúlványok szimplán a benzin leeresztésére szolgáló kis csatornák, melyeket az ott található kúpos végű csavarok zárnak el. Az ott tapasztalható szivárgás oka, hogy a csavarok nem megfelelően tömítenek. Javaslom, szereld le az úszóházakat, csavard ki a csavarokat és ellenőrizd a csavarok kúposságát, valamint a csavarok fészkét az úszóházban! Amennyiben sérült a kúp, akkor meg kell próbálni csiszolóvászonnal megigazítani, ha így sem sikerül, akkor sajnos ki kell cserélni a csavarokat.

A Japán belpiaci a motoroknál, a hosszú tengeri utazás következtében nagyon gyakori a porlasztó elkoszolódása. Ezért általában minden motor átesik egy porlasztó tisztításon az értékesítés előtt, de hát emberek vagyunk! Elképzelhető, hogy esetünkben ez nem sikerült 100% - osan, tehát az úszóház alján lerakódott szennyeződés is felelős lehet ezért. Lehet, hogy ez nem engedi tökéletesen bezáródni a csavarokat. A tűszelepek elkoszolódása, vagy elkopása túlfolyást okozna, mely szintén benzinszagot, emellett túlfogyasztást, egyenetlen alapjáratot, stb. okozna. Viszont ha már amúgy is lent vannak a porlasztók, akkor érdemes teljesen kipucolni azokat, és egy füst alatt ellenőrizni a tűszelepek állapotát.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.