Gyertya- vagy pipacsere?

2004.03.18. 11:10
A barátnőm Suzukijával kapcsolatban szeretnem a tanácsodat kérni. Egy Suzuki GN250-ese van (egyhengeres négyütemű 250-es) és mostanában a motor alig akar elindulni. Ha elindul, a hideg motor egy nagyobb gázadásra lefullad.

Ha bemelegszik, akkor úgy-ahogy megy, de a hangja nagyon recsegős mintha néha kihagyna és mintha nem is akaródzna neki menni. Olyan, mintha a keverek nem volna jó. A gyújtógyertya egy picit kormos (fekete) volt. Próbáltam átnézni a karburátorát, de sajnos nem igazan tudtam mit kezdeni vele. Ja és nincs rajta egy csavar se amivel tudnak a keveréken állítani. Ezt a vákuumos karbit nem ismerem.

Viszont amikor kicseréltem a gyertyát egy magasabb hőértékűre (NGK 8-ast váltottam egy NGK 7-esre), egészen jól működött. Egy ismerős autószerelő azt ajánlotta, hogy tegyem vissza a régi gyertyát, és inkább cseréljem ki a pipát, mert biztosan az a bűnös. Te mit tanácsolnál? Mit nézzek át? Tényleg nem jó ötlet a 7-es gyertya használata?

Az NGK gyertyáknál minél nagyobb a rajta lévő számérték, annál magasabb a hőértéke. Tehát azzal, hogy 8-asról 7-esre cserélted a gyertyát kisebb hőértékű gyertya került a motorba. Ez ilyenkor télen előnyös lehet a motor működése szempontjából (a hideg miatt), de javaslom, a nyári melegben tedd vissza a 8-as hőértékűt.

A nehézkes indulásnál szerepet játszhat a hidegindító rendszer elégtelen működése, az alacsony kompresszió (ennek oka lehet kopás, vagy szelephézag hiány) illetve az, ha hosszabb állás alatt kiürül a porlasztó úszóháza és időbe telik, mire a vákuumos benzincsapon keresztül újra feltöltődik.

Azt írtad, rendben találtad a porlasztót. Mivel viszont kicsit kormosnak találtad a gyertyát, javasolnám a tűszelep és az úszószint ellenőrzését! Ha ez sem oldja meg a problémát, akkor szelephézag ellenőrzés és kompresszió-mérés következik!