Durrog a CB

2005.02.17. 13:47
Vásároltam egy CB 750-t. A jelenség a következő: Ha már bemelegedett, de hidegen is, az egyik kéménybe úgy visszadurrog, mintha szovjet felszabadító hadsereg kínlódna a szemét nácikkal. Idegeim tönkrementek, pszichoterapeuta kezel, és kicsit remeg már a kezem. Ha van tipp a blokk teljes eldobása helyett, szívesen elfogadnám.

Ui.: alkatrészeket is keresek ehhez az igazi klasszikushoz, beállítási adatokat (sz. hézag,gyújtás,stb.), robbantott rajzot!

Kíváncsi lennék, a pszichoterapeuta mit javasolt a motorral kapcsolatban, esetleg megadhatnád az elérhetőségét, hátha én is igénybe tudnám venni a segítségét! A rövid hibaleírás alapján két ötletem van, hogy tudnánk megtörni a motor ellenállását. Kétfrontos támadást kell indítanunk a motor ellen. Egyik oldalról a szelepek, másik oldalról a porlasztó felé.

Szelepek. Itt probléma lehet a szelephézag, pontosabban annak hiánya, súlyosabb esetben pedig a beégett szelepek. Elsőként a szelephézagokat kell ellenőrizni. Amennyiben itt mindent rendben találsz, akkor sajnos súlyosabb lehet a probléma. A szelepek zárásának ellenőrzése többféleképpen is lehetséges. Nyomásveszteség méréssel, mikor is a gyertya helyére betekernek egy speciális csatlakozót, minek segítségével sűrített levegőt juttatnak a motorba, majd figyelik hol szökik a nyomás. A nyomás távozhat a gyűrűk mellett a karterba, a kipufogó szelep mellett a kipufogóba (erre számíthatunk), vagy a szívószelep mellett a porlasztó irányába. Ilyen eszköz szervizekben lelhető fel.

Amennyiben házilag akarod elvégezni a vizsgálatot, akkor le kell szerelni a hengerfejet, felfordítani, hogy a szeleptányérok legyenek felfelé, majd mindegyik égésteret fel kell tölteni benzinnel. A benzin esetleges szivárgásának útja megmutatja a nem záró szelepet. Ezek után következik a szelep vizsgálata, köszörülése - újra becsiszolása, vagy cseréje.

Mielőtt viszont elvégeznénk ezt a komolyabb vizsgálatot és beavatkozást érdemes megvizsgálni a porlasztókat. Oka lehet a durrogásnak, ha elégetlen üzemanyag kerül a kipufogóba, majd ott berobban. Ez akkor szokott bekövetkezni, ha ömlik a benzin valamelyik hengerbe. Ennek több kiváltó oka lehet, ellenőrizni kell a tűszelepeket, az úszókat és a membránokat. Bármelyik hibája okozhatja az említett problémát. Úgy látom levelem a nehézségi fokokban a legösszetettebb felöl halad az egyszerűbb felé, a vizsgálatokat tekintve. Akkor ennek megfelelően, javaslom a gyertyák ellenőrzését, mivel egy nem működő gyújtógyertya következtében is elégetlen üzemanyag kerül a kipufogóba!