Kipufogódob Honda NS125F-re

Kipufogó kétütemre

2006. október 20., péntek 08:29
Kipufogóval kapcsolatos kérdésem lenne. Van egy Honda NS125F-em, de a kipufogója nem az igazi, hangilag, és műszaki állapotilag sem. Ezért szeretnék rá vagy házi vagy pedig olcsóbb tuning rendszert venni ebben kérném segítségedet, tanácsodat.

Kedves Kristóf!

A kétütemű motor kipufogójának két alapkövetelménynek kell megfelelni: egyik, hogy hatékonyan csillapítsa a zajt, a másik, hogy a motor töltéscseréjét segítse, magyarul a teljesítményt növelje. A kétütemű motor nagyon kényes erre az alkatrészre, ettől függ, hogy mennyire használható a motor, hol adja le maximális teljesítményét, még az élettartamára is befolyással van. Kétütemű kipufogót nem egyszerű gyártani, erre külön specializálódott cégek vannak, akik ezzel foglalkoznak, valós fékpadi teszt sorozatokon keresztül kísérletezik ki az optimális rezonátor formát, majd optimalizálják a megfelelő célra, mert van a versenykipufogó és van az utcai.

Én utcai használatra csak utcai minősítéssel ellátott dobot javasolok, mert ez a szabály. Az utcai dobnak van egy úgynevezett EC Certificate-je (Europian Confomity Certificate) Európai Megfelelőségi Nyilatkozata, amiben a gyártó adatokkal alátámasztva nyilatkozza, hogy terméke vonatkozó zajszintje megfelelő. Ebbe nem tud hatóság belekötni, sem itthon, sem bárhol Európában. Ha a forgalmazó vagy gyártó nem tud ilyet adni, akkor az egy versenydob, aminek nagyobb a zaja, csúcsteljesítménye talán magasabb, de alul gyengébb, nyomatékszegényebb a motor.

A házi kipufogógyártás kétélű fegyver, főleg kétütemű esetében, ezért nem javasolom. Ráadásul akkor biztos nem lesz megfelelőségi nyilatkozatod sem. A piacon sok cég árul kétütemű kipufogókat, talán áruk sem lesz nagyon magas, én mindenképpen egy utcai cső megvásárlását javasolom.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2006. október 20., 08:29, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.

Motorválasztó

mi ez?

Ha már tudja, hogy 125-öst szeretne, de még nincs meg a kiszemelt kedvenc, használja motorválasztónkat. Ár, felépítés vagy praktikus szempontok alapján böngészhet a motorkák között, de az egyes márkák kínálatát is egyetlen kattintással lekérdezheti. Anélkül, hogy nyüstölnie kéne az egér gombját, fotókat is nézegethet a kínálatról, ha a lista bal szélén látható ikonon felejti a nyilacskát. Ha megtetszik egy motor, rákattintva részletes adatlapot húzhat ki kartotékunkból.
Nem csak az ár és a felépítés lehet fontos a választásnál, legalább ennyire számít, hogy milyen messzire lehet eljutni egy tank benzinnel, mennyire van jó erőben a motor, illetve mekkora súllyal kell birkózni vezetése közben. A hatótáv esetében három literes fogyasztást vettünk alapul, ebből számítva a megtehető kilométereket, a gyors és könnyű gombokkal pedig teljesítmény, illetve súly alapján rangsorolhatja a motorokat, robogókat.
Ha bizonytalan, milyen 125-ösre van szüksége, ne tétovázzon, olvassa el Motordoktorunk alapművét, amelyben mindent megtudhat a választási szempontokról.

Praktikus gépet szeretne, de kicsivel nagyobbat, mint egy 125-ös? Használja az A2 jogosítványhoz hangolt motorválasztónkat! Az új, Magyarországon is érvényes európai jogosítványkategória maximum 35 kW-os, vagyis 47 lóerős motorokat enged meg – ebben a nagy halmazban szinte minden megtalálható: robogó, meztelen gép, enduro, custom vagy túramotor. Ár, felépítés vagy használati szempontok alapján böngészhet, de az egyes márkák kínálatát is egy mozdulattal lehívhatja. Képeket nézhet, szerelembe eshet a szemére hagyatkozva: elég, ha a lista bal szélén látható ikonon tartja az egér által vezérelt nyilacskát. Ha megtetszik egy motor, rákattintva részletes adatlapot nyithat meg az adatbázisunkból. Nem csak az ár és a felépítés lehet fontos a választásnál, ugyanennyit számít az üzemanyagtartály mérete – ebben a kategóriában átlagban 3-4,5 literes fogyasztással számolhatunk. Tanulmányozza át a teljesítményadatokat, a lóerőt és az elérhető nyomatékot. Nőknek az ülésmagasság is számít, az örömet keresőknek meg az alacsony tömeg. Ne legyen bizonytalan, a motorválasztó segítségével válassza ki melyik motor a legalkalmasabb önnek.

Hirdetés