Boldog Bol D'or zörejek

2001.06.27. 12:45
82-es évjáratú CB 900-asomból elég brutális zörejek kezdenek jönni. Ezzel egyetemben a vadiúj akksi hármat bír forgatni, majd kikészül. A zörej - ismerőseim szerint - jöhet a kuplungtól, ami tipikusnak számítana, de szerintem más probléma is van odabent. Valamiért nagy a belső ellenállása és ezért készül ki az akksi. Az önindító jó állapotú, azzal nincs baj. Tudnál segíteni?

Úgy látom összetett problémával állunk szemben, ezért megpróbálom kicsit széttagolni őket. Természetesen lehet összefüggés közöttük, de lehet, hogy külön-külön kell orvosolni őket.

 
   
   

A brutális zörejekről, amelyeket említesz, leginkább a primer láncra tudnék asszociálni. Ennek, ha kifeszül olyan hangja van, mintha kalapáccsal ütnék a blokkot belűről. Viszont leginkább csak hidegen és alapjáraton hallatja ezt a kellemetlen hangot. Ez ellen szoktak némi gyógyírként alapjárati fordulatszám emeléssel próbálkozni. Illetve megfordítva a dolgot, egy rosszul beállított karburátor fokozhatja ezt a hanghatást. Amennyiben nem megfelelő az alapjárat, a motor össze-vissza jár, alapjáraton rángat...stb. A primer lánc köztudottan a Bol D'or gyenge pontja, és ami a nagy probléma vele, hogy elég drága a javítása. Tudtommal 80,000 Ft körül van az új ára, plusz teljesen szét kell szedni a blokkot a cseréjéhez.

A másik hiba, a belső ellenállás. Ezzel kapcsolatban azt lenne jó tudni, hogy amikor beindult a motor utána szépen jár-e alapjáraton. Mivel ha nagyon nagy a motor belső ellenállása, akkor az alapjáraton lefogja és ezáltal leáll. Tehát csak megemelt alapjáraton járna rendesen a motor. Szerintem érdemes lenne megvizsgálni azért azt az önindítót. Én láttam már olyan felújított önindítót, ami hasonló dolgokat művelt.
Valamint érdemes lenne ellenőrizned a testkábelt, mivel az is előfordulhat, hogy nem megy át rendesen az áram az indítómotorra. Amennyiben az indítómotor és a kábelek is rendben vannak, akkor nincs mese meg kell bontani a blokkot és ellenőrizni.

Leginkább a csapágyak szorulhatnak, illetve az illesztett forgó alkatrészek. Ehhez a mutatványhoz leginkább szakműhelyt ajánlanék!

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.