Bebőröz a szemem 210-nél, de akkor se megy többet

2007.06.15. 10:38
Kedves Motordoki!

2003-as (június) évjáratú Yamaha Fazer 600-as motorom van, 2006-ban vettem, akkor 15000 km volt benne. Akkor még nem próbálgattam a végsebességét, de egy biztos, hogy egy 80 kg-os utassal az autópályán 215 km/h-val sikerült haladnom vele. Mostanra kezdem észrevenni, hogy 210 km/h körül (egyedül) - útviszonyoktól függően - vége van neki, illetőleg az alapjárata is eléggé dadogós, ingadozó. Mára 30000 km-t futott. Nem tudom megítélni, hogy az ekkora teljesítmény-csökkenés normálisnak mondható-e. Gondoltam gyertyaproblémákra, légszűrő-elkoszolódásra, és a karburátor eltömődésére. Sorrendben: cseréltem, kompresszorral kifújkáltam, speciel a karburátort nem szedtem le teljes tisztításra, azokat is csak kifújkáltam. Nem lett jobb. Szeretném tudni még, hogy ennél a típusnál, ebben a korban mik azok a fontosabb, nagyobb karbantartási események, amelyeket szükséges elvégezni, illetőleg mik okozhatják ezeket a tüneteket; esetleg lehet-e probléma a szelepek beállításaival, vagy bármi egyébbel?

Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel,
Gábor

Kedves Gábor!

Önmagában a kb. 3 %-nyi végsebesség csökkenés nagyon sok dologtól lehet, a külső körülményeken (levegő hőfoka és páratartalma, úttest érdessége, útpálya minimális lejtése, stb.) túl a motor megváltozott jellemzői miatt is (guminyomás, szelephézag, gyújtás intenzitás) én ennek nem tulajdonítanék komolyabb jelentőséget, azonban az egyenetlen alapjárat utal valami problémára. Én kitisztítanám a karburátorokat, megvizsgálnám, hogy a szívóoldal tömítettsége megfelelő-e, szívócsonkok nem repedezettek-e és jól illeszkednek-e. Talán a szelephézagok ellenőrzése és beállítási is időszerű. Ez nem utal hibára, időközönként mindenképpen ellenőrizni és szükség szerint utánállítani kell.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.