Szétszedtem, összeraktam, nem jó...
A motorom egy 89-es XT 600 Tenere. Kicseréltem a kerék és a kormánycsapágyat és miután visszaraktam a teleszkópokat és összeraktam a kormányt meg a kereket a motor kissé jobbra fordított kormányállással megy egyenesen! Nem tudom, mi lehet a hiba, mert mindent átnéztem és jól raktam össze és nem is feszül semmi! A másik kérdésem hogy mostanában elég sokszor nehezen akar indulni, hidegen is csinálja, de melegen jellemzőbb mikor már állt kb. 3-6 percet. Leállítás után nem sokkal melegen nincs gond! És elég csattogó zaj jön az önindítótól indítózás közben amikor nem indul, olyan mintha nem is forgatná meg a hengert csak csattogna magában, de mielőtt végre beindul a kipufogón hallani hogy megforgatta a hengert! Az önindító szuper mert szétszerelve szabadon szépen pörög, és a fogaskerékáttételek is sértetlenek.
Előre is Kösz a segítséget. Szabolcs
Kedves Szabolcs!
A gondos összeszerelés ellenére előfordul, hogy amikor a
villahidakat meghúzod a kormány nem áll pontosan egyenesen, a
telószárak egy kicsit „félre” vannak a kormánykiflikben
(villahidakban). Nem kell ettől megijedni, bevett szokás, hogy fel kell
lazítani a villahíd csavarokat és biciklis módszerrel megfogni a
kereket és egyenesbe húzni a kormányt, majd meghúzni a villahidak
csavarjait. Ilyenkor a pozíciónak meg kell maradni a helyes helyzetben,
azonban ha mégis elmozdul, akkor gyanítható, hogy valami nem pontos,
deformált. Ekkor tüzetesen meg kell vizsgálni a villaszárakat, a
villahidakat, mert feszülve nem szabad összeszerelni.
Ami pedig a zajt illeti, így hallatlanban nem sokat tudok rá
mondani, nyilvánvaló, hogy amikor beindul, akkor forgatja a főtengelyt
(nem a hengert!), ha pedig nem, de forog az indító, akkor a hajtásában
még sincs minden annyira rendben…
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.