Szétszedtem, összeraktam, nem jó...

2007.07.18. 07:25
A motorom egy 89-es XT 600 Tenere. Kicseréltem a kerék és a kormánycsapágyat és miután visszaraktam a teleszkópokat és összeraktam a kormányt meg a kereket a motor kissé jobbra fordított kormányállással megy egyenesen! Nem tudom, mi lehet a hiba, mert mindent átnéztem és jól raktam össze és nem is feszül semmi! A másik kérdésem hogy mostanában elég sokszor nehezen akar indulni, hidegen is csinálja, de melegen jellemzőbb mikor már állt kb. 3-6 percet. Leállítás után nem sokkal melegen nincs gond! És elég csattogó zaj jön az önindítótól indítózás közben amikor nem indul, olyan mintha nem is forgatná meg a hengert csak csattogna magában, de mielőtt végre beindul a kipufogón hallani hogy megforgatta a hengert! Az önindító szuper mert szétszerelve szabadon szépen pörög, és a fogaskerékáttételek is sértetlenek.
Előre is Kösz a segítséget. Szabolcs

Kedves Szabolcs!

A gondos összeszerelés ellenére előfordul, hogy amikor a villahidakat meghúzod a kormány nem áll pontosan egyenesen, a telószárak egy kicsit „félre” vannak a kormánykiflikben (villahidakban). Nem kell ettől megijedni, bevett szokás, hogy fel kell lazítani a villahíd csavarokat és biciklis módszerrel megfogni a kereket és egyenesbe húzni a kormányt, majd meghúzni a villahidak csavarjait. Ilyenkor a pozíciónak meg kell maradni a helyes helyzetben, azonban ha mégis elmozdul, akkor gyanítható, hogy valami nem pontos, deformált. Ekkor tüzetesen meg kell vizsgálni a villaszárakat, a villahidakat, mert feszülve nem szabad összeszerelni.
Ami pedig a zajt illeti, így hallatlanban nem sokat tudok rá mondani, nyilvánvaló, hogy amikor beindul, akkor forgatja a főtengelyt (nem a hengert!), ha pedig nem, de forog az indító, akkor a hajtásában még sincs minden annyira rendben…

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.