Sok a kondenzvíz a Fazer-en

2008.01.15. 00:17
Helló Motordoki!

Egy 98-as Yamaha FZS 600-as Fazerrel kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni. A szezon végén ősszel került sor az első igazán nagy szervizre motoromon. A motorban 31000 km van. Elvégzett munkák láncszett-csere , karbi szinkron,szelepek beálltása, vezérlés ellenőrzése, gyertya csere.
A téli időjárás miatt már nem motorozom, csak néha beindítom a vasat. Azt tapasztalom, hogy rettentő sok kondenzvíz csepeg ki a kipufogó toldatnál amiben igen sok elégetlen benzin van.
A motor könnyen indul kevés szivatóval is. A melegítéssel fokozatosan szűnik a jelenség. A gyertya még a gyári volt benne NGK CR8E és CR9E került bele.
Lehetséges hogy a nagyobb hőértékű gyertya miatt van a jelenség?
A hideg párás levegő nem kedvez neki és így nem tökéletes az égés?
Cseréljem vissza a gyári hőértékű gyertyára vagy várjak a melegebb időig és nézem meg jó lesz-e?
Melegben még működhet jól?
Vagy máshol keresendő a baj?

Kedves Miklós!

Teljesen normális jelenség, hogy hideg időben a az égés során több kondenzvíz képződik, több pára csapódik le a kipufogóban… És bizony az égés sem olyan tökéletes (pontosabban: még kevésbé tökéletes), mint nyáron, melegebb időben.
Nem tudom miből gondolod, hogy a kondenzpárában sok benzin van, kis benzinszag teljesen normális, pláne hidegindításkor, dúsítóval.
A gyertya hőértéke nem az indítást azonnal követő motorüzemre van inkább hatással, hanem az üzemmeleg motor működésére, a gyertya öntisztulására és az öngyulladásos égés kialakulására vagy elkerülésére nagy melegben. Véleményem szerint nincs baj, a motor melegben jól fog működni, egy fokozat hőérték-eltérést pedig észre sem veszel.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.