A terápiás torna ajánlott
Kb. 1500 km-rel ezelőtt új "hajtókar" csapágyakat kapott a gép. Kérdésem, hogy kell-e az ilyen jellegű motorberhelés után bejáratni? (főtengely köszörült, új csapágy valami autócsapágyból kialakítva).
Egy ideig be is tartottam a 4000 fölé ne mondatot... (kb 1200
km-ig...)
Egyébként használható fordulatszám tartomány: 13500 -ig, eddig ki
tudom pörgetni. Szabad-e ezután?
A gép 250 ccm-es V2 (90 fok).
Ebben a kérdésben
megoszlanak a vélemények. Szerintem, kell! Sajnos nekem már
volt negatív élményem ezzel kapcsolatosan. Szintén köszörült
főtengely, új de nem gyári, hanem a tiedhez hasonló csapágyak.
Összeraktuk a motort, igyekezni kellett, mert másnap verseny volt,
és csak kb. 50-60 km-t tudtam járatni.
Másnap aztán komoly terhelést kapott szegény és ezt nem bírta ki az új csapágy szett. Az is lehet, hogy nem jól illesztették a csapágyakat, vagy az anyagminőség nem volt megfelelő. De az is lehetséges, ha gyári csapágyakat alkalmaztunk volna, akkor nem lett volna semmi baj, de azóta csak a járatást tudom javasolni.
Mondjuk, esetedben a megtett 1200 km elegendő kell, hogy legyen a bejáratáshoz. Ha tanácsolhatom most, így 1500 km körül, cserélj olajat, ügyelve az olaj minőségére és aztán gázt! Ha eddig nem lett semmi baja, akkor bírnia kell, valamint ha esetleg nem jól sikerült a javítás, akkor legalább még benne vagy a garancia időben.
Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.