Lerakódásos megbetegedések

2001.10.27. 07:35
Kawasaki EX 500 motoromnak akad néhány furcsa szokása, amit én nem nagyon értékelek. Először is a motor gyönyörűen indul hidegen, melegen, de amikor hidegindítás után elkezd bemelegedi az egyik henger, váratlanul leáll.

Mindig épp mielőtt elérné az üzemi hőfokot. Aztán gurulnom kell néhány kilométert ahhoz, hogy újra beinduljon. Az mindegy, hogy alapon vagy 10.500-on gurulok tovább és a szivató sem csinál semmit.
Általában 1-2 kilométer után aztán újra beindul, és onnan már megy, mintha misem történt volna.

A másik jelenség, ami ehhez a problémához kapcsolódhat, hogy amikor már jó meleg a motor akkor elég lassan ejti vissza a fordulatot egy kiadósabb húzatás után, sőt ilyenkor általában nem is esik vissza alapra hanem 1000 fordulattal magasabban jár.
Tanácstalan vagyok, segíts, ha tudsz, kérlek.

 
   
   

Az általad oly szemléletesen és részleteiben bemutatott problémáért teljes mértékben a karburátor és környéke tehető felelőssé. Csak egy elkoszolódott, vagy teljesen rosszul beállított karburátorú motor képes ezeket a tüneteket produkálni.

Első lépésként ezért egy nagyon alapos karburátortisztítást javasolnék, mely műveletet kiterjeszteném a levegőszűrő, benzincsap, benzinszűrő trióra is. Ide vezethető vissza, azon észrevételed, hogy a motor nem reagál a szivatóra, ugyanis nagy valószínűséggel az nem is működik. Amennyiben e feltételezés helytálló, akkor viszont túl sok üzemanyagot kap a motor, mivel leveled szerint hidegen is jól indul.

Az e-mail címedből következtetve az Egyesült Államokból írtál. Amennyiben tengerparti részen használod a motort, akkor a sós, páradús levegő miatt sokkal gyakrabban kell tisztítanod a karburátort, mint a hazai időjárásnak kitett motorok esetében. Az ottani klíma miatt arrafelé, gyakrabban fordulnak elő lerakódásos megbetegedések a motorkerékpárok karburátorain.

Véleményem szerint az alapos tisztítás, majd utána egy karburátor beállítás (szinkronteszterrel) megoldást jelenthet a problémára.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.