Tisztelt Nepperűző!
Sok más honfitársunkkal közös gondom van, szeretek sportosan közlekedni, de a magyar utakon ledob a hátáról a jelenlegi SV650N motorom. Olyan motort vennék, ami nem gyengébb és hasonlóan sportos, mint ez, de kényelmesebb és gyorsabb a rossz utakon, esetleg egy kis szélvédelem sem ártana. A Multistrada és a GS állítható futóművel nagyon drága. Olyan 1,5-1,8 millió forintom lenne a vásárlásra. Szóba jöhet a Versys, bár lehetne kicsit erősebb, a Triumph Tiger 1050, ami drága, KTM 990SMT, szintén drága, vagy a TDM900. Ön szerint milyen motor felelne meg a fenti igényeknek?
Válaszát előre is köszönöm!
Dániel

Kedves Dániel!
Mivel az SV650N nem különösebben sportos motor, ezért neked nagyjából minden túraenduró és funbike megfelel. A V-Strom simán adja magát, hiszen műszakilag szinte azonos az SV-vel, jó a szélvédelme és baromi kényelmes. A Versys simán van olyan erős, mint az SV, a kettő közötti teljesítménykülönbség inkább papíron érdekes, a valóságban nem nagyon érezni - mellette szól, hogy a futóműve lényegesen feszesebb a DL650-nél, emiatt nagyobbat lehet vele zúzni szerpentinen.
Egy ligával feljebb játszik a Triumph Tiger 955i, ami nagyon régi kedvencem: a 955-ös Speed Triple blokkja van benne, ami legendásan tartós - valamennyire csipegeti az olajat, arra oda kell figyelni, de ez egy jellemzője, nem hiba. Ráadásul az injektorral döbbenetesen takarékos, rugalmas és érdekes - nem is gyakran bukkan fel belőle használt példány, de ha van, arra érdemes lecsapni.
A TDM900 simán lehet jó, én nagyon kedvelem, megbízható, jó vibrációjú, kellemesen motorozható gép, én leszek az utolsó, aki lehülyézne bárkit, aki 900-as TDM-et vesz.
A Tiger 1050, a 990 SMT, a Multistrada meg a GS más liga, ezek közül a KTM-et tartom a legérdekesebbnek, ésszerűségi alapon viszont a Triumph-ot ajánlánám, de ez már erősen ízlés dolga.
Üdv:
Nepperűző
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.