Nepperűző

Cagiva Navigator: a blokk japán, de a többi része megbízható?

április 2., 11:04 Módosítva: 2020.04.03 18:01
107

Tisztelt Nepperűző!

Szeretném a GSX-R-t valami kényelmesebbre cserélni. A kiszemelt modell egy Cagiva Navigator, melyben egy japán eredetű V2-es erőforrás dolgozik. Használttesztet nem igazán találtam róla, meg általánosságban is inkább csak a megjelenés évéből 1-2 cikket. A motort rövidebb, 150-200 kilométeres kirándulásokra (2 személlyel) használnám. Volt már 1000-es V2-es motorom korábban (TL1000R), így az esetleges hátrányaival (vibráció, stb.) tisztában vagyok. A kérdés inkább a megbízhatósággal lenne kapcsolatos, van-e félnivalóm, vagy nyugodtan meg lehet venni egy ilyen idős olasz motort, ha az megfelelő állapotban van? Vannak-e ismertebb hibái, melyekre külön ügyelni kellene egy-egy példány megtekintésekor? Válaszodat előre is köszönöm!

Ferike

Távolról sincs vége, olvasson még

800 ezerből melyik kategória a jó?

március 30., 16:06 Módosítva: 2020.04.02 06:17
0

Tisztelt Nepperűző!

Szimpla véleményt szeretnék kérni pro-kontrával, mert nem jutok dűlőre. Van motoros múltam, bár nem mondanám magam egy Rossinak, van mit eleveníteni. 2 motor van a listámon, 1 pedig kerdőjellel. Közepes távokra, valamint nagyobb túrákra használnám, városban nem kínoznám, mint ahogy egy dízel autót sem veszek elő 2-3 km-re....

Kb. 6-800 van a tárcában, ezen felül a kötelező körök.

Amik versenyben vannak:

- VFR 800 fi '98-01

- CB900F Hornet

- V-Strom gondolati síkon.

Kicsit nehéz a döntés, mivel mind a három más stílus, de ezek jönnek be.

Válaszát előre is köszönöm.

Távolról sincs vége, olvasson még

Magas embernek motor 1 milla alatt

március 25., 08:15 Módosítva: 2020.03.31 06:25
213

Kedves Nepperűző!

Tudom, hogy nagyon sokan kérdezték már, hogy milyen motort javasolsz magas embereknek, én mégis újra felteszem ezt a kérdést, mert nagyon tanácstalan vagyok, amennyi cikket, tesztet olvasok, annyi választ kapok. Így gondoltam, egyenesben fordulok hozzád!Kezdő motorosként nagy motort keresek 1 millió forint alatt. Az egyik fontos szempont számomra, hogy magas vagyok (195 cm) "hosszú" végtagokkal :-). Olyan motort keresek, amit főleg hétvégén használnék, keveset Budapesten, illetve autópályán, inkább többet vidéken, kirándulásokra (pld. Budapest-Eger a Kékes érintésével). 41 évesen nem vonz a "bedőlögetős" kanyarvadászat, többre értékelem, ha egy kezes, erős, megfelelő tartalékokkal rendelkező (még két fővel is), számomra ülhető motor van alattam.Szándékosan nem írok konkrét típusokat, mert nincs "szerelem", bár tetszik a BMW szíj-hajtása, vagy a VFR V-tech vezérlése, vagy a kardán-hajtás, de ezek számomra inkább technikai érdekességek. Szintén nem írok fajtát, inkább hagyatkozom a javaslataidra.

Segítségedet előre is köszönöm.

Üdv: Lajos

Távolról sincs vége, olvasson még

Régi hatszázas sportmotort, rövid távokra

március 13., 13:39 Módosítva: 2020.03.17 08:07
2

Kedves Nepperűző!

Régi álmomat szeretném megvalósítani, egy 600 ccm-es nagymotort szeretnék venni, viszont leginkább munkába járásra használnám. (2x15 perc) Tudom nem a legjobb párosítás, de ennek ellenére van-e olyan moci, amely nem sínyli meg igazán ezt a rövid távot? 5-600 ezer forint körüli összeget szánnék rá, így a régebbi Gixxerek, R6-ok, CBR-ek jöhetnének szóba. Vagy más ötlet esetleg? Maradjak a nagyrobogóknál?

Hálás köszönettel: János

Távolról sincs vége, olvasson még

Négyszázas nagyrobogó napi ingázásra

március 9., 08:29 Módosítva: 2020.04.03 06:12
80

Kedves Nepperűző!

Nagymotorok után (Triumph Stret Triple, BMW R 1200 GS) a racionalitás jegyében (felhasználás: napi, kb. 40km-es ingázás hegyvidékről + néha-néha két személlyel, belföldi kirándulás) képbe került egy 2010-es kiadású Piaggio Beverly Tourer 400-as, 33e km-el. A neten talált leírások alapján pozitívum a kategóriához mérten dinamikus motor, tetszetős design és hogy elég keskeny a pesti csúcsforgalomhoz. Aggodalmam a megbízhatósága, szervizköltség illetve hogy találok-e jó szervizt? Az adott modellenlaikusként mit tudok megnézni a vásárlásnál? Lehetőség szerint 4-500e között szeretném megoldani a vásárlást és bár titkon reménykedem a "tuti vételben", kevés az illúzióm az olcsón kínált használt motorok terén. A fenti kérdésekre adott válaszon túl szívesen veszek tanácsot más típusra is, a leírt felhasználásra tekintettel. Előre is köszönöm a segítséget!

Köszönettel: Zoltán

Távolról sincs vége, olvasson még

Első motor, ami Bamakóba is elvinne

február 27., 10:19 Módosítva: 2020.04.07 06:15
10

Tisztelt Nepperűző!

Nemrég szereztem meg az A kategóriás jogosítványt és így most tavasszal elérkezettnek látom az időt, hogy megvegyem első motorom. Sajnos se a családomban, se a baráti körömben nem motorozik senki, de mivel rendszeresen olvasom a magazint és a teszteket, valamint az olvasói levelekre adott válaszaid, kezd körvonalazódni a dolog. A keret ~1 millió Ft, ezen belül felmerült az F650GS(Dakar), Transalp, Freewind és a Tenere, bár a szívem a BMW felé húz.

Kissé megkavarja a dolgokat, hogy nagyon úgy néz ki indulok a 2022-es Budapest Bamako Rally-n - természetesen motorral.Tudom ez egy szinte lehetetlen vállalkozás nulla tapasztalattal, mégis belevágnék. Reményeim szerint a következő két évben megismerkedek a hosszabb túrákkal és a terepezéssel is, így szeretnék egy olcsó, de viszonylag megbízható motort amivel a közúti túrázás sem felejtős és akár elmehetek felfedezni a homokdűnéket is.

Válaszod előre is köszönöm!

Üdv, Gergely

Távolról sincs vége, olvasson még

Feleség utasítására megy a GSX-R, jön a túramotor

február 26., 08:39 Módosítva: 2020.03.24 06:14
263

Kedves Nepperűző!

Segítséget kérnék motorválasztásban. Cserélnem kell a Gixert egy egyenes hátas túramotorra... "felsőbb utasításra"...:) A V-strom a rezonancia miatt nem preferált (volt SV-m), a korai Versys-ek nem tetszenek és ezek is 2 hengeresek. Tigrisről jókat olvastam, de a vehetőek inkább 2,5 millió fölött vannak, én pedig alatta keresgélek. Az újabb Honda VFR800X és az F800GS szintén túllépi keretet. Másik irány lehetne egy 4 hengeres CBF1000-féle motor. 175-ös magasságom miatt és a 4 henger miatt lehet ez lenne a helyes út? Ha kifognám az aranyhalat, akkor viszont egy MT-09 Tracert GT-t kérnék tőle :)

Mit hagytam ki a szórásból, vagy kell valami kompromisszum?Köszönöm előre is a javaslatokat!

Üdv, TCS

Távolról sincs vége, olvasson még

Értékálló motor ritka használatra

február 14., 10:15 Módosítva: 2020.03.06 06:20
3

Kedves Nepperűző!

Motor vásárlás előtt állok, körülbelül 10 éve nem motorozom, család, gyerekek, viszont arra az elhatározásra jutottam, hogy ismételten nekivágok hobbi szinten, véleményem szerint többett lenne kiállítva, mint egy műtárgy, mint használva. Az elsődleges szempont az értékállóság, megbízhatóság, szervízháttér. Jó ideje bújom a külömböző oldalakat, de ebben a témában nem jártam sikerrel. Konkrétan két típus között gondolkozom: Kawasaki Z1000 2011-től, illetve Yamaha R1 2007-től, viszont erős a vonzalom az olasz gyártók irányába, MV Agusta F4 1000S illetve Ducati 848 - 999S. Nem ragaszkodom a fentiekben említett típusokhoz, ezért kérném véleményét/tanácsát. A ráfordítási keret ca.: 2 millió.

Köszönöm válaszát!

Üdvözlettel József

Távolról sincs vége, olvasson még

Vehető-e 2020-ban a BMW R 1100 GS?

február 12., 14:55 Módosítva: 2020.04.03 06:12
93

Kedves Nepperűző!

Néhány éve egy 650-es V-Stromot használok, jártunk már együtt Észtország és Albánia között szinte mindenhol - megbízható, szerethető motor, de azt hiszem, hogy eljött az idő, hogy feljebb lépjek egyet, hosszabb távon a V2 nekem már nem annyira kényelmes, ráadásul épp hogy elférek a nyeregben.

Az egyetlen problémám, hogy 203 centi és 110 kiló vagyok, ráadásul szeretek hosszabb távokon motorozni, így elég sok opció kiesik - idén nyártól pedig munkahely váltás miatt ingáznom is kell körülbelül 150 km-t heti néhány alkalommal, amit jó időben motorral tudnék le.

Ennek tudatában körülbelül 1.5 millió forintig keresném a V-Strom utódját. Régóta tetszenek a GS-ek, de az 1150 és 1200 kiesik a költségkeretből. A kérdésem az, hogy szabad 90-es évek közepéről való 1100-as GS-t venni? És ha igen, előrelépés lenne a körülbelül 10 évvel fiatalabb V-Strom után? Egy online szoftver segítségével azt láttam, hogy a térd szög a GS-en sokkal kényelmesebb lenne a méreteimmel.

Előre is köszönöm a választ, üdv.

Bence

Távolról sincs vége, olvasson még

Honda VFR800 első motornak?

február 10., 13:17 Módosítva: 2020.03.06 06:20
91

Tisztelt Nepperűző!

A kérdésem tárgya az lenne, hogy kezdő nagymotornak mennyire ajánlja Ön az RC46 (2002-2013-ig gyártott VTEC-es) szériából való VFR-eket. Fenntarthatóság, kezelhetőség, rövid és egy-két közepesebb távú túrán való részvétel szempontjából. Nem célom a pályázás, és száguldozás, pusztán régóta tetszenek ezek a motorok, és nagy vágyam egy megvétele (nagymotoron egyáltalán nincs tapasztalatom). Vagy inkább nézelődjek az általánosan ajánlott kezdő nagymotorok között? A vételárra 1,2 milliót tudnék szánni, és természetesen azon felül van még elrakva a kötelező dolgokra.

Tisztelettel, Benjamin

Távolról sincs vége, olvasson még

Hogyan válasszunk gumit 250-es robogóra?

február 3., 09:45 Módosítva: 2020.03.06 06:19
44

Üdv, most vásároltam egy Yamaha Majesty 250 robogót, aminek elég lehasznált a gumija. Az volna a kérdésem, hogy milyen gumit vegyek rá, hogy biztonságos legyen vele a közlekedés száraz és nedves útviszonyok között is.

Csaba

Távolról sincs vége, olvasson még

Melyik négyhengeres japánnal a legjobb túrázni?

január 27., 16:40 Módosítva: 2020.02.19 06:27
227

Tisztelt Nepperűző !

Segítségét szeretném kérni motorvásárlás terén. Sport-túra kategóriában gondolkodom és a kiszemelt gépek közül már nehezemre esik a választás. Jelenleg egy chopperral közlekedem (1,1-es dragstar) 6 éve, és ezt cserélném le a tavasszal.

A kiszemelt motorok a következők:
- Yamaha XJR1300

- Honda CB1300

- Suzuki GSF1250 Bandit S

- Honda CBF1000F (2010 utáni, frissített modell)

Egyébként nagyon tetszenek a pucér naked motorok, de mivel túrázásra is használnám, számítana a szélvédelem is.

Imádom a Dragstart, külsőleg, de kellene valami erősebb, fürgébb, technika. Meg egyébként is a chopperezni ráérek majd 15-20 év múlva (32 éves vagyok).Nem akarok én versenyezni a gyorsaságis cimborákkal , de ha húzom a szarvát, azért induljon meg egy kicsit. Szempont még az olcsó fenntarthatóság, megbízatóság, alkatrész pótlás, kényelem, meg ilyenek.Ha kettőt kiemelhetnék a négy motor közül, akkor az XJR és a CBF közül választanék. Kíváncsi lennék érvekre-ellenérvekre egyik és másik mellett, esetleges hiányosságokra, gyengeségekre stb. A keretem max. 1,7-1,8 millió Ft lenne. Én 180 cm és 75 kg vagyok és csak ritkán használnám utassal, legfőképp hétvégi gurulásokra és évente két-három belföldi (esetleg Erdély) túrára használnám, évi max. 6-8000 km.

Remélem el tud látni néhány jó tanáccsal és segít meghozni a döntést.A válasz előre is köszönöm.

Üdv Gábor

Távolról sincs vége, olvasson még

Első nagymotorként GSX-S750?

január 15., 13:05 Módosítva: 2020.02.25 06:38
8

Tisztelt Nepperűző!

Eljött az idő hogy gyermekkori álmom valóra váltsam.Mint mindenki más én is a segítségedet kérem motor vásárlás terén. Elolvastam az előző tanácsaid nagy részét, de az említett típusról nem sok infót találtam. Terveim szerint tavasszal/nyár elején szerzem meg "A"-s jogsimat. Ezután szeretnék beruházni hosszú távra.10+ éve motorozom, napi rendszerességgel (télen is) 175 cm és 75 kg vagyok. Jelenleg supermoto téren nincs nagy választék, így marad egy másik alternatíva a naked kategória. A cél egy jól motorozható kezes gép, általános felhasználásra. Városi cirkálás, országút, kisebb nagyobb távú élménymotorozás, néha napján szerpentin/autópálya.Mivel hosszú távra tervezem, nem vetem meg a kereskedésből kitolt új motorokat. Árban maximum 3 millió. Amit én kinéztem az egy 2019-es Suzuki GSX-S 750.Ugyan elég új modell így nem gondolnám hogy bármi típus hiba ez idő alatt kijöhetett rajta. Erről a modellről van tapasztalatod? Pro és kontra tippek? Esetleg másik hasonló kategóriás naked? Nem vagyok elfogult a márkával, bármi szóba jöhet.

Köszi: Tibi

Távolról sincs vége, olvasson még

Melyik olasz sportmotor vehető?

január 14., 13:26 Módosítva: 2020.02.13 06:28
90

Kedves Nepperűző!

Jövőre motort váltanék, de fejben két véglet között ingázom.Alapvetően az olasz motortervezés szerelmese vagyok, legalább is ami a dizájnt illeti. Eddig Ducati Monsterrel (S4) csapattam a csodálatos magyar utakon, viszont régóta érzem azt, hogy szeretnék valami hasalósabbat, valami erősebbet, valami igazán sportosat.Eleddig szerencsém volt a Ducatimmal, egy fesszabályzó cserén kívül a szokásos kopó/fogyó dolgokat leszámítva nem volt semmi gondom. Persze én is olvasom a fórumokat, beszélek ducatisokkal, és hallom ám az apró - néha nem is annyira apró - hibákat, a “rettegett” főtengely/hajtórúd csapágy kopásokat.Ha a japán vonalat nézem, akkor a Kawasaki ZX széria még az, ami a szememnek se csúnya, és mégsem egy GSX-R, ami kb. minden sarkon szembejön. 2005-2006 körüli évjáratban gondolkozom, mert nagyjából 2 millió forintot szánnék rá, és nyilván nem akarom a legolcsóbbat megvenni.Ebből a pénzből már vehetnék egy remek Ducati 999-et is, ami ha egy S verziót nézek, akkor 136 lóerő, amivel talán már kiegyeznék, de minap bizony megakadt a szemem az MV Agusta F4 1000 S-en is, ami meg már 160 lóerő körül teljesít, ráadásul meseszép. A 999-esről a többi ducatistától már hallottam, nagyjából tudom mire lehet számítani megbízhatóság terén, de pl. az Agustáról nem nagyon tudok semmit. Egyáltalán van itthon erre szakosodott szerelő, aki ismeri ezeket? Az olasz sportmotorgyártást ismerve nem szokványos megoldások itt is lehetnek bőven, ami a japán motorhoz szokott szerelőket fejvakarásra késztetheti.

Szóval a nagy kérdés az, hogy merjek bevállalni, egy ilyen olasz csodát, bízva az eddigi jószerencsémben (tehát az Agustánál mennyire lehet számítani a Ducatiknál jellemző "olaszos hibákra"?), vagy ereszkedjek lejjebb a felhők közül, és válasszak mondjuk egy megbízhatóbb ZX-10R-t?

Motoros üdvözlettel,Tamás

Távolról sincs vége, olvasson még

Melyik 300-as robogó a jobb vétel?

2019. december 18., 11:30 Módosítva: 2020.01.06 06:52
3

Szia!

Tervben van hogy eladnám a motoromat mivel nem igazán használom mostanában és beszereznék helyette egy nagykerekű, 300 ccm körüli, mindenképpen injektoros használt robogót, városi ingázásra, és ha úgy adódik kisebb túrákra.

A két kiszemelt a Honda SH300i és a Piaggio Beverly 350 Sport Touring. Leginkább karbantartás és megbízhatóság szempontjából nem tudok dűlőre jutni, mert a Honda-fanok csak a Hondát erőltetnék, de én nem vagyok elfoglult. Tudom hogy az olasz kicsit nagyobb testű, erősebb, jobb a fékje.

Nem találok igazán elfogult pro-és-kontra összehasonlítást, így megkérdeznélek Téged hogy mi a véleményed a két motorról?

Köszönöm!

Üdv. Ádám

Távolról sincs vége, olvasson még

Erős, de mégis megbízható supermoto?

2019. december 16., 14:22 Módosítva: 2020.02.13 06:28
176

Egy népszerűsödő, sőt, napjainkban szinte felkapottnak mondható kategóriába szerettem bele. Nagyköbcentis, nem üzemórás szupermotót szeretnék venni utcai használatra, minél erősebbet és minél megbízhatóbbat. A keret 1,3 millió forint környéke, ennyiért a következők tűnnek a legjobb választásnak: KTM 640 LC4, KTM 660 SMC, KTM 690 Supermoto (SMR) és Honda XR650R. Kérdéseim: mi lehet ezek között a sorrend erőben? Mi lehet ezek között a sorrend megbízhatóságban? Melyiket ajánlaná legjobb szívvel?

Megjegyzés: főleg a motorblokkok különbségei érdekelnek, ugyanis a Hondából is hozzá tudnék jutni supermotová alakítotthoz (kerék, fék, futómű).

Köszönettel, Ádám

Távolról sincs vége, olvasson még

Kezdő női motor A2-es jogosítvánnyal

2019. december 10., 16:13 Módosítva: 2020.01.29 06:31
2

Tisztelt Nepperűző!

Tavasszal tervezek A2-es jogosítványt csinálni és tájékozódni szeretnék, hogy milyen motor lenne nőnek alkalmas kezdéshez. 19 éves vagyok, 170 cm és 60 kg. Robogózok egy ideje, de szinte tapasztalatlan vagyok. Főleg a városban használnám, azonban nyáron 150-200 km-es túrákra is mennék vele. Körülbelül 500-600 ezret szánnék a motorra. Stílusra a naked motorok nagyon tetszenek, és sportmotort nem nagyon szeretnék. Előre is köszönöm a segítséget! Üdvözlettel: Viktória

Köszönettel:

Távolról sincs vége, olvasson még

Kezdő motort a hegyen lakónak

2019. november 28., 11:39 Módosítva: 2020.01.28 06:40
6

Tisztelt Nepperűző!

Friss A-s jogsival, nulla tapasztalattal és baráti körben sem sokkal többel, keresem első motorom. Városi, néha külvárosi használatra, ingázni. Heti 100-150 km környékén, 450 ezerig. Behatároltam magamnak egy-két dolgot, de a tetszik és a nem tetszik között nekem egyelőre főleg szemre és internetre alapozva van különbség, hálás volnék némi jó tanácsért. Nem vágyom nagy erőre, de a hegyre, amin lakom, fel kell tudni jönni, ami tele van jobb kezes utcával. Vagy feljöhetek a hátsó földúton. Korábbi tanácsaid, egy régebbi cikketek és “ez bejön” alapján listáztam magamnak egy kis kupacot, amiből próbálok rájönni melyikeket érdemes valóban nézni:- Varadero 125- CBF250- Fazer 400 (belpiacosság kicsit ijesztő, de a nagytesón tanultam) - KLE 500- BMW F650- Transalp

Bevallom a túra vonal kinézetre jobban megfogott, de nyitott vagyok én bármire, amin kényelmesen ülök és a megbízhatóságért cserébe adok majd neki kényelmes meleg otthont, kedves szavakat és rendszeres karbantartást.

Üdvözlettel, Dávid

Távolról sincs vége, olvasson még

125-ös kis túrákhoz, két főnek

2019. november 26., 14:25 Módosítva: 2020.01.28 06:40
49

Kedves Nepperűző!

Segítséget szeretnék kérni! A125-re milyen motort javasolsz? Robogót vagy váltóst? Robogóból Piaggio X9, Aprilia Atlantic, váltós motorok közül Keeway RKW, RKS, ami tetszik. Kisebb túrázáshoz kellene, két személlyel. Ketten a párommal 130-140 kilók vagyunk. Segítséged,tanácsod előre is köszönöm!

Távolról sincs vége, olvasson még

Fővárosi rohangálós max. 1,5 millióból

2019. november 20., 10:59 Módosítva: 2020.01.09 12:44
101

Kedves Nepperűző!

35 éves koromra bekattantam, és a gyerekkori robogózás emlékeit felelevenítve úgy gondoltam, hogy levizsgázom korlátlan A-ból. Természetesen ezt követően nagyon sokat próbálok olvasni különböző cikkekből, hogy milyen a jó kezdő motor, melyik jó nagyvárosba, stb. Jómagam 80 kg és 170 cm vagyok, és olyan motort keresek, ami simán előre tud sorolni, agglomerációból lazán be tudok járni, de akár egy-két soproni utat is meg tudok tenni vele (egy évben), és 1,5 millióból kijön.

Leginkább a naked bike-okat nézegettem, de kicsit tanácstalan vagyok, mivel egyből 600-ason tanultam, és az alá már nem biztos, hogy mennék, ha már vásárlásól van szó. Nem igazán akarom földhöz vágni magam a lóerőktől, leginkább csak egy kezesbárányra lenne szükségem, amivel bátran el tudok indulni a belvárosban így friss jogsival. Amikkel szimpatizálok: Kawasaki ER-6N, Suzuki SV650, KTM 690 Duke, Honda CB600 Hornet, Yamaha MT-03.

Köszönöm előre is.

Üdv. Zoli

Távolról sincs vége, olvasson még

Milyen alternatívái vannak a Suzuki DR650-nek?

2019. október 29., 14:41 Módosítva: 2019.12.13 06:24
58

Kedves Nepperűző,

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy el tudtam utazni Ausztráliába, hogy itt motorral járjam körbe az országot. Ehhez az úthoz egy Suzuki DR650-est (2006) választottam és azóta nagyon beleszerettem ebbe a motorba, viszont hazautaztatni nem a legjobb döntés lenne anyagilag. Otthon szerettem volna ugyan ezt a modellt megvenni, hiszen ez az egyszerű változata az ADV motorozásnak sokkal közelebb áll hozzám. Viszont, Magyarországon/Európában nem lehet kapni csak az 1996 előtti modelleket.

Tudnál tanácsot adni milyen hasonló 150-160 kg alatti terepre és hosszabb túrázásra is alkalmas motorokat nézzek amik Magyarországon is elérhetőek? Eddig a Suzuki DR-Z400 és a Honda XR650R/L modelleket találtam hasonló árkategóriában amik szintén megbízható motorok (Kicsit tartok a rövid szerviz intervallumoktól.) és alkalmasak amire használnám, esetleg milyen típusokat lenne érdemes még megnéznem?

Ezer köszönet, Bálint

Távolról sincs vége, olvasson még

Milyen bőrruhát érdemes venni?

2019. október 11., 14:02 Módosítva: 2019.10.21 06:14
73

Kedves Nepperűző!

Bocsánat, ha nem jó helyre írok, de azt vettem észre, hogy nagyon kevés fogódzó van a motoros bőrruhák tekintetében a weben. Leggyakrabban a gyártók oldalairól lehet infót szerezni, de sajnos ott túl sok a marketing szöveg. Szívesen vennék egy kis információt, hogy mire érdemes figyelni motoros ruha vásárlásnál? Milyen gyártókat célszerű kerülni, miket érdemes megnézni? Pl. érdemes egy Forcefield gerinc protektort a ruha alá venni, vagy inkább valamilyen SAS-TEC protektort a ruha gerincvédő zsebébe tenni? Szóval még az alapokról sem találtam érdemes információt. Amennyiben van ezzel kapcsolatban olyan szempontrendszer amit érdemes végiggondolni, azt szívesen veszem!

Üdvözlettel és köszönettel: Gábor

Távolról sincs vége, olvasson még

CBF600 vagy CB600F Hornet?

2019. szeptember 26., 12:29 Módosítva: 2019.12.05 06:18
23

Tisztelt Nepperűző !

125-ös motor után megvenném életem első nagymotorját, ebben kérném a segítségét. Nem tervezek nagy száguldozást, ellenben fontosnak tartom, hogy ha városban közlekedem se rángasson alacsony fordulaton a motor, ahogy hallom a sportgépek tulajdonosaitól. A keret 600-800 ezer forint. Eleinte 46 évesen az 535 Viragóval szemezgettem, majd képbe került a Suzuki Marauder 800, ezt kipróbálva a motorerő meggyőző volt de a kormány- üléspozció borzalmas. Azután próbáltam a Suzuki SV650-et, ami az alacsony fordulati nyomatékról híres, de a motorfék zavaró, pláne az alsó 3 fokozatban, és a váltó is nagy erővel volt kapcsolható. Így a barátaim tanácsára kell hallgassak, és csak sornégyes motort kell keressek. A Honda CBF600N (77 LE) motorja tényleg nyomatékosabb lent, mint a Hornet 600 motorja? Illetve van-e bármi hátránya a CBF600N-nek a Hornet 600-hoz képest? Azt leszámítva, hogy a Hornet 98 LE. Mennyire hátrány a Honda porlasztó-szívató használata egy injektoros Yamaha FZ6N-hez képest? Tudom, hogyan kell használni a szívatót, volt Simson, Lada, Skoda 120L a 80-90-es években. Főként Honda-Yamaha 600-as naked gépekben gondolkoznék. Legjobban tetszene a Yamaha XJ6N, de azt csak 2009-től gyártják, és nem fér bele a keretbe (talán ha kivárok decemberig-januárig, és kifognék egy olcsóbb példányt...)

Elölre is köszönöm a válaszát: Csaba

Távolról sincs vége, olvasson még

125-ös, ami terepen és aszfalton is jó

2019. szeptember 17., 14:44 Módosítva: 2019.12.05 06:18
39

Tisztelt Nepperűző!

B125-ös jogosítványra fogok beiratkozni hamarosan, és ennek megfelelően elkezdtem nézelődni a piacon és tesztekben. Amikor megvitattam ezt a sógorommal, ő rögtön az endurók felé terelt, mondván, az én vérmérsékletemmel élvezni fogom (10 éve BMX-ezem, és valóban majdnem elindultam egy kölcsön simsonnal a földúton, szerencse, hogy nem, mert 10 perc múlva kifogyott a tank), szóval olyasmi gépre módosítottam a vágyálmot, amivel el lehet mókázni terepen, de betonon se nagyon rossz. Először még a Honda CBR125R, illetve CBF125-öt néztem, de ezek úgy érzem, nem megfelelőek terepre. Honda XR 125 L, illetve Yamaha DT 125 jött szembe (ez utóbbi 2 és 4T-s is, gondolom, ha nem a tanyán lakik az ember a kétütemű kiesik a 27LE-s blokk okán).

Ezen kívül valószínűleg utcán lakna, mert garázsom/kertem nincsen a jelenlegi lakóhelyen, természetesen motorponyvát beszereznék. Nem szeretnék többet költeni, mint 500.000, ugyanakkor ha baja van, szervizbe fogom adni, mert szeretem ha jó a gép, amit vezetek. Ezek közül melyiket ajánlaná egy 178 cm-es, 85kg-s felnőttnek? Esetleg más tippje van?

Tisztelettel, válaszát várva: Útkereső

Távolról sincs vége, olvasson még

A futár válaszol: milyen motort vegyek?

2019. szeptember 13., 11:39 Módosítva: 2019.10.31 06:24
103
Ritka sztárvendég adja most a választ, a szerkesztőség környéki csodabogarak egyike, Gróf Miklós segíti a futárkollégáját elképesztő mennyiségű tapasztalatával.

Szia!

Régóta olvasom az írásaidat, és mivel tudom, hogy futárkodsz, és volt motorod és robogód is, ezért szeretném kikérni a véleményed. Elsősorban a budai és pesti belvárosba lenne szükségem ételfutárkodáshoz egy paripára. Először vennék új motort. A két kiszemeltem a Honda SH150i és a Honda CRF250L. Elég nagy dilemmában vagyok. Az SH mellett szól az ár és a praktikum, viszont a szívem a CRF-hez húz, a nagyobb teljesítmény, hétvégi természetjárásra való alkalmasság miatt, na meg hogy nincs akadály előtte, legyen az egy Széll Kálmán téri padka, vagy akár egy meredekebb budai lépcső. Te mit tanácsolnál?

Üdv: Botond

Távolról sincs vége, olvasson még