Nepperűző

Venném az olaszt, de kevés az infó

tegnap, 09:43 Módosítva: 2019-02-20 10:17
27

Tisztelt Nepperűző!

Első motorom megvásárlására készülök, jogosítvány megszerzésén kívül közel nulla (tehát szinte ténylegesen nulla :)) nagymotoros tapasztalattal. Mindenképp injektoros, 600-as, naked japánokban gondolkoztam, így maradva az FZ6N/GSR600 párosnál, aztán megpillantottam az Aprilia Shiver 750-et.

A motorral főleg belföldi túrázásban gondolkodom (akár két személlyel) és minimum 4-5 évig szeretném megtartani. Próbáltam minél több tesztet és felhasználói véleményt elolvasni, az Apriliánál sajnos sokkal kisebb a merítés, de nem tudom elengedni a gondolatot és sokkal inkább ahhoz húz a szívem, újabb is a modell és technikailag igényesebbnek tűnik.

Mennyire lehet bajos az alkatrészellátás vagy a megbízhatóság? Van személyes tapasztalatod vele?

900-950 ezer forintnál nem szeretnék többet szánni rá, így Apriliából 2008 körüliek akadnak, míg a japánokból 2-3 évvel öregebbek, akár valamennyivel olcsóbban is.

Válaszodat előre is köszönöm!

Üdvözlettel,

Péter

Távolról sincs vége, olvasson még

Öt év állás során mi mehet tönkre egy nagyrobogón?

február 19., 10:40 Módosítva: 2019-02-20 17:40
68

Tisztelt Nepperűző!

Szeretnék venni egy nagyrobogót, ami legalább 200-250 cm3. Nincs konkrét típus vagy évjárat kinézve még. 300-400 ezer Ft körül gondolkodtam, jó lenne ha ebbe beleférne az átírás is.

Egy nagyon kedves barátom évekig használt egy Piaggio X9 Evolution 200cm3 (2003-as) robogót, de kb. 2013-ban a szezon végén le lett téve, és egy raktárban áll azóta is. Nekem eladná, azt mondta jelképes összegért, kb 150 000 Ft lenne.

Mire kell számítani egy ilyen hosszú állás után, milyen költségekkel kell számolni?

Gondolom akksi, üzemanyag, olajcsere, gumik cseréje alap... Okozhat bárhol nagyobb kárt egy ilyen hosszú állás, amire érdemes felkészülni, akár csak lélekben?

Előre is köszönöm!

Üdv: Ádám

Távolról sincs vége, olvasson még

Japán évek után érdemes Triumph-ra váltani?

február 15., 06:24 Módosítva: 2019-02-20 06:33
101

Tisztelt Nepperűző!

Lassan egy évtizede motorozok, annak idején a Hondával kerültem közeli ismeretségbe, és ez a kapcsolat szépen ki is tartott hosszú éveken át (CBR 600 F2 és F3). Ezek a motorok mindig megbízhatóan álltak készen akár túrázni (hazai barangolásokról, vagy akár 2-3000 km-es határokon átívelő körutakról van szó), akár pályamotorozni indult velük az ember.

Nemrégiben képbe került a Triumph Sprint ST 1050 lehetséges utódként. A kérdésem az lenne, hogy a japán előélet után mi várható a Triumphtól utazási/kezelési élmény, megbízhatóság, illetve alkatrész-ellátás tekintetében? Az interneten kutatva nagyjából 50/50%-os arányban vagy az egekig dicsérik, vagy nagyon elmarasztalóan írnak a motorról.

Ha van tapasztalatod a típusról, minden megosztott információt örömmel veszek.

Köszönettel: Kornél

Távolról sincs vége, olvasson még
  • Túramotor A2-es jogsihoz

    február 14., 19:11 Módosítva: 2019-02-20 17:40
    2

    Kedves Nepperűző!

    Olyan kérdéssel fordulnék hozzád hogy milyen túra motort ajánlanál nekem, amit elég jól fel lehet pakolni, eléggé stabil kényelmes két főre, és a hosszabb út se jelent neki gondot, ha kell egy kis plusz erő, akkor tudjak még mire számítani! (173 centi vagyok 66 kg, A2-vel rendelkezem)

    Köszönöm válaszodat!

    Távolról sincs vége, olvasson még

    900-as háromhengeres vagy 1200 köbcenti és négy henger

    február 13., 16:17 Módosítva: 2019-02-15 10:41
    2

    Tisztelt Nepperűző!

    Egy Triumph Sprint RS 955i boldog tulajdonosa vagyok.

    Kisebb kiruccanásokra és hosszabb túrákra is használom az Öreglányt. Szinte problémamentesen tettünk 63e km-et a motorba. Feleségemmel megjártuk vele Olaszországot, Görögországot, Horvátországot. Nem egy túragép, 1000 km/nap felett már kissé zsibbasztós- sőt, nagyon is az. Bár imádom a triple karakterisztikáját és nem cserélném semmire, a hosszú távokra valami más kell, dobozokkal, magas kormánnyal.

    Maradnék az angol márkánál. De nem tudom eldönteni, Trophy 900 vagy 1200 legyen a következő vas. Elég a 900-as súlya és ereje, de a 885-ös blokk öregebb konstrukció, mint a most használt 955i. Jobb lehet az 1200-es, vagy a +1 henger csak felesleges bonyolítás és semmivel sem megbízhatóbb, vagy jobb technikailag? Hiszen a két blokk szinte ugyan az. És hát, azt mondják, Triumph-ból vagy triple, vagy semmi, az angolok nem tudnak négyhengerest csinálni...

    Ön mit ajánlana?

    Esetleg nézzek egy R1100 Rt-t? A bajorokkal egyáltalán nincs tapasztalatom, de pl. az állítható ülés tetszik (ez sajnos fontos, mert csak 175cm vagyok és rövid lábakon élek).

    Válaszát előre is köszönöm!

    Üdvözlettel, József

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Ha V2, akkor Honda vagy Aprilia?

    február 11., 14:05 Módosítva: 2019-02-13 10:18
    142

    Tisztelt Nepperűző!

    Kérdéssel fordulnék önhöz. Váltás előtt állok, a tavaszt már egy nyomatékos V2-es sporttúra motorral képzelem el, megtetszett a karakterük, a brutális hangjuk stb...

    Dilemmával küszködök, 2 típus mellett tenném le a voksom. Aprilia SL1000 Falco vagy Honda VTR1000F. Néztem SV-ket is, azok annyira nem fogtak meg, így azt kizártam.

    Mind az Apriliáról, mind a Hondárol szinte csak pozitív véleményeket találtam.

    Inkább az Aprilia fele húz a szívem, tetszik, hogy nem tucatmotor (ennek nyilván sok hátránya is lehet), bár a Honda is nagyon jónak tűnik. Kisebb, nagyobb túrákra szeretnék velük járni, itthon, valamint külföldön. Kell félni a Rotax blokktól?

    A keret kb. 1 millió forint.

    Segítségét előre is köszönöm!

    Tisztelettel,

    Péter

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Vehető-e a Yamaha WR400F?

    február 5., 12:10 Módosítva: 2019-02-08 06:48
    30

    Tisztelt Nepperűző!

    Kérem segítsen. Mi a különbség a Yamaha WR400 és WR400F között. Nekem erdei offroad használatra kellene, és már a vásárlás előtt állok, csak elbizonytalanodtam. Úgy tudom, hogy a WR-nek kisebb a hűtője, más a kipufogó rendszere és a fékrendszer. A blokk azonos. 

    Megfelelő lehet nekem, mint amatőr motorosnak egy WR400 az erdei túrákra, vagy inkább a WR400F-et keressem (2000-es évjáratok)?

    Válaszát előre is köszönöm!

    Üdvözlettel, Ákos

    Távolról sincs vége, olvasson még

    V-motort kezdőnek

    február 3., 07:16 Módosítva: 2019-02-18 13:27
    75

    Kedves szerkesztő!

    Első nagymotoromat készülök beszerezni. Nem ismeretlen motorozás, viszont az 50 cm3-től nem jutottam tovább (robogó, 50-es váltós oldtimer). Vezettem néhány nagyobb motort, de ennyi.

    Az utóbbi időben beleestem a Honda VFR szériába. Leginkább a VFR 800-as, a 1998-tól gyártott lenne az igazi. Nagy ugrás az 50 köbcenti után. A használt gépek között nagyon ritka, alig találni néha egyet-egyet, viszont azok jórészt megvigyázott példányoknak tűnnek.

    Valahogy nem tudok dűlőre jutni, hogy kell-e nekem egy ekkora motor, vagy kezdésnek jobb lenne valami 600-as (például Suzuki SV650 N), ami jelentősen kisebb tömeggel rendelkezik.

    Honda ugye legendásan tartós, hangjától feláll a szőr a hátamon, Suzuki könnyű, agilis, letisztult és a hangja szintén megér egy misét. :D

    Amit biztos tudok az, hogy sornégyest nem szeretnék. Nem érzem az én világomnak. Szomorú tény viszont, hogy a V motorok borzasztó lemaradásban vannak a sornégyesek, sorkettesek által uralt piacon. Nem sok modell van, legyünk őszinték.

    Kedves szerkesztőség: Ezeket az igényeket figyelembe véve, milyen típus jöhetne még szóba? :D Jól jönne pár tapasztalaton alapuló pro/kontra ezekre a modellekre, ami megadná az irányvonalat a választásnál. Szervizelhetőség, alkatrészek?

    Válaszotokat előre is köszönöm!

    Gábor

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Túraendúró aszfaltra és terepre

    február 1., 09:46 Módosítva: 2019-02-15 06:30
    59

    Tisztelt Nepperűző!

    „A” korlátlan jogsival, szeretnék használt motort vásárolni. Olyan enduró/ túra enduró vásárlásán gondolkozom, ami a klasszikus hosszabb aszfalton megtett motoros túrák mellett alkalmas hobbi terepezésre is. Mivel az alföldön élek, homokos földutakon való hétvégi kisebb csapatásokra, kalandozásokra is használnám.

    A kérdéseim ezzel kapcsolatban a következők:

    1.) A fent említett célokra mekkora motor az ideális? A 600-asok 50 Le körüli teljesítményét kevésnek érzem az esetlegesen két személlyel is elképzelhető aszfaltos túrákhoz, viszont az 1000-esek (Honda XL, Suzuki DL) túl nagytestűnek tűnnek az offroadozáshoz.

    2.) Talán a KTM 950 Adventure megfelelne a fenti kritériumoknak de az ára, a viszonylag nagy szervizigénye és a hibái miatt (nincs megbízható KTM szerelőm) inkább talán japán motor mellett maradnék elsőre.

    Összefoglalva olyan endurót/ túraendúrót keresek, ami terepen sem kezelhetetlen elefánt, van benne craft az országúti két személyes haladáshoz is és megbízható, viszonylag normális áron fenntartható. A keretem 1 millió forint.

    A választ előre is köszönöm!

    Üdv: Ádám

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Országútra ötvenes robogót?

    január 30., 20:02 Módosítva: 2019-02-15 06:30
    36

    Kedves Motordoktor!

    Két város között ingáznék naponta oda-vissza (=2x21km) összesen napi 42 km-t. Nagyon tetszenek a retro robogók. Személyautó jogosítványom van. Külön motorra nincs. Milyen típusút ajánl erre a célra, naponta országúton közlekedni? Valamint mely márkákat és milyen köbcentiset?

    Válaszát előre is köszönöm!

    Anikó

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Melyik chopper jó túrázni?

    január 25., 09:54 Módosítva: 2019-02-14 06:54
    88

    Kedves Nepperűző!

    Munkábajáró, rohangálós Suzuki SV650N mellé keresek nagyobb choppert 2 személlyel való túrázáshoz 1,5-2,0 millió forint között. 3 fő szempont nem fontossági sorrendben: (1) chopper feeling (2) kényelmes legyen 2 főnek (3) megbízhatóság. Hosszú távon szeretném a motort megtartani. Két típus van elsősorban a a listán:

    1. Suzuki VS1400, öt sebességes, 2000-es évjárattól, jó állapotú 1.3-1,5 millió körüli áron. Habár sokáig gyártották, elég kevés tesztet, használt tapasztalatot találok a neten. A népítéleten is csak pár rövid értékelés van ahhoz képest, hogy a motor elég elterjedt. Itt a kérdés főleg a megbízhatóság, van-e típushiba, van-e valami speciális dolog, amire ennél a motornál figyeljek vásárláskor?

    2. Harley-Davidson Sportster, 2005-2010 között 1,5-2 millió körül. Itt a fő kérdés, hogy mennyire kényelmes 2 főnek (persze ki kell próbálni, tudom). Injektoros vagy karburátoros legyen? 1200 vagy 883?

    A választ előre is köszönöm!

    Üdv: Ákos

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Melyik Aprilia SR50 vehető, és melyik nem?

    január 11., 15:04 Módosítva: 2019-02-06 06:18
    42

    Kedves Nepperűző!

    Főként városi szaladgáláshoz keresnék első robogót. Egy 2009-es Piaggo motoros, injektoros Aprilia SR50-et néztem ki. Több fórumon, teszten olvastam, hogy a DI-TECH-es rendszer eléggé kényes, könnyen elromlik, drágán javítható. Azt is hallottam, hogy ez a Morini blokkos DI-TECH-ekre igaz, az újabb Piaggo motorosokra már nem. Nem ragaszkodnék az injektorhoz, de azt is olvastam, hogy ezek kulturáltabban járnak, tisztábban pufognak, kevesebbet fogyasztanak és erősebbek picit.

    Nem tudom mennyire valósak az innen-onnan összeszedett infoim, ezért kérnék segítséget, hogy a fenti gép megvételével extra kockázatot vállalnék-e.

    Köszönettel:

    Robi

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Lecserélném a kormányt, lesz-e gond?

    január 8., 13:02 Módosítva: 2019-02-06 06:18
    63

    Tisztelt Nepperűző!

    Kormányt szeretnék cserélni a motoromon. Túra-sport jellegűről inkább magasabb, túrázósra. Kínai webáruházakban baráti áron lehet kapni a paramétereknek megfelelőt. Kell-e valami kockázattal számolnom, illetve a műszaki vizsgán kell-e valamilyen dokumentumot felmutatni az új kormányról. Van-e jogszabály, ami tiltja a kormány cseréjét?

    Köszönöm válaszod!

    Üdv.: István

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Túra-sport 190 felett

    január 7., 15:55 Módosítva: 2019-01-24 06:57
    69

    Tisztelt Nepperűző!

    Motorvásárlás előtt állok és a túra-sport kategóriában próbálom megtalálni a következő "társam". Szeretnék sportosan közlekedni, de szeretném, hogy egy esetleges 200+ km-es túrára is bevethető legyen, így a dobozolhatóság is igen jó lenne.

    Jelenleg a Kawasaki Z1000SX és a BMW R 1200 RS között vacillálok igazán (bár a BMW minden jóval való felszereltsége engem inkább taszít, mint vonz), de egy hatalmas kérdőjel van előttem: ez a 2 típus, vagy maga a túra-sport kategória mennyire hozható össze valakivel, aki a 190 alatt még nem volt hajlandó megállni a növésben, én speciel 192 cm magas vagyok.

    A kérdésem az lenne, hogy magasságom miatt mennyire passzolnának hozzám a fent említett típusok vagy valamilyen másik opció után kéne néznem?

    Válaszodat előre is köszönöm!

    Dominik

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Megbízható 125-ös magas embernek

    január 3., 16:33 Módosítva: 2019-01-13 08:33
    0

    Tisztelt Nepperűző!

    Bocs ha TL;DR; lesz kicsit.

    Tehát három csodálatos rettegésben eltöltött évnyi Budapest/agglomerációs Vinózás és Aeroxozás után friss B125-tel szeretnék egy pár száz kilométeres túrázásra is alkalmas motort venni, kb. 800 ezer és 1 misi között.

    Kitételek:

    - 4T, hogy ne legyek folyton büdös, ha ingázok majd vele,

    - 188 cm testmagassághoz passzoljon,

    - ne robogó legyen mert korlátlan A-s jogsi az irány (Ez van, elkapott a dolog.),

    - ABS, hogy parás fékezéskor csak kicsit halljak meg, és lehetőleg csak fejben

    38 éves vagyok, szóval itt már lefolyt a nagyja a Dunán, nem akarok nagy bugit, inkább csak lightos krúzolásra vágyom és élményekre - na jó egy kis bugi is jöhet. Utassal nem számolok, mert ennyi rutinnal azt még felelőtlenségnek érzem. Az ABS viszont nagyot vág az elérhető palettán, mivel a robogók kisetek, szóval azt inkább a “nice to have” vonalra tenném.

    Na vissza a lényeghez.

    Perpill a Honda XL125V, Yamaha WR125X vagy R, Yamaha XT 125, KTM Duke 125 viszketéseim váltakoznak, na meg a TW 125, de annál még fehér holló is több jött eddig szembe, amin rendszám volt. A VanVan is szimpi, de valahogy annyira nem adja, magasabb Suzukit sehol nem látok. Ja, és bizalom inkább csak japán vasak felé van a részemről. Ugyanakkot a WR-nél félek, hogy 1-2 óra után kettévág. A Varadero tűnik a jokernek, de ott is esélyes, hogy el kell valakinek rabolnom a családját, hogy pénzért eladja nekem.

    A sógóroknál Duke vonalon a magasságomból adódó majom a köszürűkövön faktorból következő kényelmetlenségektől félek (térdbe érő kormány satöbbi). Ja meg a KTM-nél fogalmam sincs, hogy szentendreiként kihez vinném. Ha baja van kb. Kecskeméten meg Győrben vannak népek, akik az interneten is felvállalják, hogy ilyet meg tudnak szerelni. Otthoni bütyköléshez meg programozóként nem tűnik annak a tipikus faéknek a dolog.

    Tehát a kérdéseim a következőek lennének. A fenti vasak közül melyik a legmegbízhatóbb, legkényelmesebb, legbiztonságosabb édeshármas variációt nyújtó pajtás az elkövetkezendő 1-2 évre? Szerviz vonalon mire számíthatok, illetve mire figyeljek? Ja, és ha van más szempont, amit esetleg nem vettem figyelembe, akkor szívesen veszek bármi infót.

    Előre is köszönöm a megtisztelő válaszát, illetve boldog új évet kívánok.

    Köszönettel: Sándor

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Első motornak túraendúró?

    2018. december 12., 11:27 Módosítva: 2019-02-06 06:18
    31

    Kedves Nepperűző!

    Első motorom megvásárlásán töröm a fejem bő egy hónapja, ebben kérném a segítségét.

    Alapvetően a túraendúrók felé húz a szívem, nagy álmom egyszer egy új Africa Twin. Ez még egy relatíve távoli terv, viszont nagy vonalakban ehhez hasonlót keresek. Így kötöttem ki a KTM 990 Adventure-nél, ami hasonlóan magas, keskeny, erőben nagyjából egy szinten mozognak. Néztem a 950 Adventure-t is, de kissé riaszt az ABS hiánya.

    Jómagam 183 cm és 75 kg vagyok. Tervben van 1-2 éven belül kisebb túrák a környező országokban két személlyel.

    A kérdésem, hogy mennyire ajánlaná ezt a modellt kezdőnek, valamint ha cserélik benne a kötelezőket, jellemző-e a típusra komolyabb meghibásodás. Vagy felejtsem inkább el, és nézzek egy Yamaha XT660Z után, esetleg más gép, amit eddig nem vettem számításba?

    A keretem 1,7 millióig tart.

    Válaszát előre is köszönöm,

    Bence

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Menyi az ideális futott kilométer?

    2018. december 3., 11:48 Módosítva: 2019-02-06 06:18
    9

    Tisztelt Nepperűző!

    Motorvásárlás előtt vagyok, és szeretnék egy kis segítséget kérni. Choppermániás vagyok, ezért a kiszemeltem egy Yamaha XVS 1100 Dragstar. Csak sajnos kilométerfutás-függő vagyok, már ha van ilyen betegség.

    A kiszemelt típusból az eladó pédányok között 70 000 és akár 90 000 km-t futott masinák vannak többségben, néha egy-két 30 000 km alatti. Személy szerint én legszívesebben a harminc mínuszosokból vennék egyet.

    Az lenne a kérdésem, hogy mennyi az a kilométerállás, ami már soknak számít, és mennyi az, ami még simán vehető.

    Tehát érdemes-e inkább ezekből válogatni, már ha van ilyen keveset futott, vagy nyugodtan vehetek egy többet használt motort.

    Valamint a kilométerfutással kapcsolatban, mennyire megbízhatóak ezek a Dragstarok? Mennyit mehetek vele nyugodtan anélkül, hogy komolyabban hozzá kellene nyúlni.

    Válaszát előre is köszönöm.

    Üdv. Gábor

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Melyik váltó az igaz út: CVT vagy DCT?

    2018. november 28., 10:51 Módosítva: 2019-01-13 08:33
    45

    Kedves Nepperűző!

    Jó ideje motorozom, eddig sornégyekkel, de abból többel is volt már dolgom. Legutóbb egy GSR600-at hajtottam, viszont megelégeltem, hogy a 80-90% budapesti használat során nonstop váltogatni kellett (és szerintem a motor se szerette). Új kiszemeltjeim a Tmax 500 és az NC 700 (a Hondából az Integra és az S verzió is jöhet DCT-vel, az X kizárva). Sajnos egy korábbi írásodban kifejted, hogy a néhány éves motorok használt piaca a vakond segge alatt van, így Hondából a választék nagyjából 1,7 milliótól indul, amit kicsit sokallok még úgy is, hogy ezt 2012-től forgalmazzák. Yamahából 1,3 körül már kapni 2008-körüli példányokat (amit ugyancsak sokallok, de legalább elérhetőbb ár számomra).

    Őszintén szólva nekem a Tmax is oké lenne arra, amire használnám, de a CVT-t valahogy nem tekintem egy ligának a Honda-féle DCT-vel szemben. Kérdésem: kell-e félnem a CVT-s nyűgöktől, vagy a Tmax megbízhatósága valóban pariban van az NC700 faék egyszerűségű (persze a DCT része az pont nem egy szokványos megoldás) konstrukciójával szemben? Esetleg ha van még hasonló teljesítményben és árban titkos tipp (automata váltós, városban egy Burgman 650-nél jobban használható), akkor az érdekelne.

    Nagyon köszönöm a választ!

    Csabi

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Nagydarab embernek elég lehet hatszáz köbcenti?

    2018. november 26., 16:26 Módosítva: 2018-12-18 06:28
    3

    Tisztelt Nepperűző!

    Sokakhoz hasonlóan én is az első nagymotor vásárlása előtt állok 125 ccm után. Leginkább a 600-as Banditokkal szimpatizálok, azonban mivel nem kis darab vagyok (110 kg, 185 cm) nem tudom, probléma lenne-e a méretem az ilyen nakedekhez, vagy érdemesebb a Bandit S szériát nézegetnem, mivel tudtommal az nagyobb valamivel. Vagy felejtsem el a naked gépeket? Mert így sem úgy sem néz ki jól egy ekkora sofőr rajta?

    További kérdésem az lenne, hogy amennyit rá tudok szánni (kb. 500-550 ezer magyar pengő), abból ‘95-2000 es évjáratú Banditák elérhetőek. Általában csak jókat olvastam róluk, de probléma-e, hogy ilyen idősek, közel 25 évesek? Vagy engem még 3-4 évig még becsületesen kiszolgálnak?

    A segítségét elöre is köszönöm!

    Zoli

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Nagymotor mellé olcsó 150-es robogót

    2018. november 21., 13:36 Módosítva: 2019-01-13 08:33
    1

    Tisztelt Nepperűző!

    Egyáltalán nem vagyok ott ebben a témában, ezért kérdezem önt.

    Milyen robogót vegyek? Minden nap lezongorázom a Szigetszentmiklós (M0), Érd (6,M6), Árpád híd háromszöget, tehát mennem kell autópályán és városban is jócskán. Sajnos délután pont a csúcsforgalomban. Most egy 750e-s Ducati Monsterem van, ami eléggé fordulékony, de nem annyira keskeny, mint egy robogó, és sajnálom szegény motort, annyira sok a kátyu.

    Szóval egy 150-250 köbcentis robogóra gondoltam, ami nem nagytestű, de azért tudok vele haladni mind városban, mind az autópályán.

    Ha egy bukó pakolhatóság lenne az ülés alatt, annak örülnék, de a doboz se zavarna. Esetleg plexi, ami gondolom az autópályán a 100-as tempónál jól jönne. A keret 150-200 ezer lenne max, amit ha tudok, elintézek tavaszig.

    Köszönöm válaszát!

    Ede

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Utánfutó vagy próbarendszám?

    2018. október 16., 14:00 Módosítva: 2018-12-04 06:56
    0

    Tisztelt Nepperűző!

    A kérdésem két részből áll, elsősorban a Triumph Tiger 1050 típussal kapcsolatos véleményére lennék kíváncsi. Olvastam róla, néztem long-term review-kat is, nem sok rosszról nyilatkoztak. Amiket nézegettem, azok már a 2010 körüli évjáratból valók, de mindenképpen ABS-es motorok, a keret 2,5 millió lenne átírással.

    Ebből ered a kérdés második fele, itthon mindössze 7, de a mobile.de-n is csak 13 db eladó felel meg a kereséseimnek. Olvastam a behozatalról is, az érdekelne, hogy miben különbözne lábon hazahozni a motort, akkor is kell a külföldi kivonópapír? Hol és hogyan tudnék ilyen esetben biztosítást kötni? Vagy ne nehezítsem az életem és inkább béreljek utánfutót?

    Előre is köszönöm,

    Dávid

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hiányzik a mesterkulcs, nagy a baj?

    2018. szeptember 28., 11:44 Módosítva: 2018-10-18 11:34
    13

    Tisztelt Nepperűző

    Vásárolni szeretnék egy 250-300 köbcenti körüli robogót. Találtam egy 2010-es 250-es Yamaha Xmax-ot, szép is jó is, az elképzelésemnek pont megfelel (kicsit bele is szerettem), de van egy kis bökkenő. Csak egy kulcs van hozzá, és az nem a mesterkulcs. Én úgy tudom, a mesterkulcs pótlása a motorvezérlő cseréjével jár, ami kb 250 ezer forint. A tulaj szerint 60 ezerből megvan.

    Tartok tőle, nekem van igazam. Megköszönném, ha megerősítenél vagy megcáfolnál.

    Előre is nagyon köszönöm!

    Attila

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mit illik a próbaúton, és mit nem?

    2018. szeptember 7., 11:17 Módosítva: 2018-10-30 07:16
    100

    Tisztelt Nepperűző!

    Nem vagyok gyakorlott motoreladó, ezért fordulok hozzád kérdésemmel.

    El szeretném adni motoromat, azonban nem tudom, hogy motoroknál hogyan szokott lenni a próbaút.

    Nyilván nem örül neki a vevőjelölt, ha azt mondom, hogy a próbaúton nem vezethet, vagy ha én akarok mögötte ülni, azonban egy motornál mégiscsak nagy kockázatot látok a próbaútban.

    Attól kevésbé félek, hogy nem hozza vissza, mert elkérem egy igazolványát, talán még széthajtani sem föltétlen tudja ilyen rövid idő alatt, a mai technikák gondolom védve vannak eléggé.

    Azonban mi van, ha elesik a próbaúton?

    Nyilván nem fogom ismerni az illetőt, nem tudom, hogy hogyan tud motorozni, mit akar csinálni a próbaúton.

    Mi ilyenkor a szokás?

    Bízni kell?

    Válaszod előre is köszönöm.

    Gábor

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Tele kell-e rakni a nadrágot plusz 20 kilótól?

    2018. szeptember 5., 15:54 Módosítva: 2018-10-16 06:40
    31

    Kedves Nepperűző!

    Tudom már sokszor felmerült ez a kérdés, végig is olvastam mindet, de még mindig nem sikerült dűlőre jutni.

    Második motoromat tervezem megvenni 3 év V2-es Spada-zás után, de döntésképtelen vagyok. A két kiszemelt: 2005-06(fordított teló) Honda Hornet 600, valamint első gen. Kawasaki Z750. (Amennyiben pénz úgy engedné tél vége felé akkor elgondolkodtató mindkettőből a következő széria is, 2007 utáni)

    Nagyon sokat olvastam már mindkettőről, és épp emiatt is a fenntartások. Alapvetően napi szintű használatra venném városba, Pest-Dunaharaszti ingázással. De emellett tervbe vannak Transzfogaras és hasonló hosszabb túrák.

    Az eddigi olvasott tesztekből számomra az derül ki, hogy a Honda kényelmesebb lenne a hosszabb túrákon, jobban pakolható és kényelmesebb az utas számára is, valamint a narancssárga színével kápráztató szerintem.

    A kawa ezzel szemben ha minden igaz a +150cc miatt nyomatékosabb alulról, nem kell úgy pörgetni hogy haladni tudjak városi környezetben. Viszont egy másik aggály a több mint 20 kilóval nagyobb súlya...nem-e lenne emiatt nehezebb az autók közt való navigálás.

    Megbízhatóság és fenntartás szempontjából ha jól tudom ugyan az a két motor, valamint árban is nagyon hasonló, így ezeket nem vettem alapul.

    Szóval mennyivel kell jobban pörgetni a hornetet, mennyivel kényelmetlenebb a kawa, és zavaró a plusz súlya? Melyik lehet tökéletes társam? :)

    Köszönettel: Norbi

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Nagykerekű robogó: olasz vagy japán?

    2018. szeptember 4., 16:49 Módosítva: 2018-10-25 08:40
    4

    Kedves Nepperűző!

    125-ös robogó vásárlása előtt állok.

    Jelöltem a Piaggio Medley 125 és a Honda SH125i, formára is, beltartalomra is mind a kettő nagyon bejön (szemben pl. a PCX-szel). Egyik kérdésem: melyiket vennéd? Az SH bevált igásló, a Medley viszonylag új konstrukció.

    A második kérdésem, hogy meggondolatlan őrültség e meglépni az új gép vásárlását (1,2m), vagy inkább pár éves modell felé tendáljak (pl.: SH, 2013, 750k).

    Előre is kösz.

    István

    Távolról sincs vége, olvasson még