Nepperűző

Melyik az igaz út: B125 vagy A2?

augusztus 16., 15:17 Módosítva: 2019.08.22 06:50
10

Tisztelt Nepperűző!

Jelenleg egy fojtás nélküli, 50-es Gilera Runner (80-85km/h) boldog birtokosa vagyok, de már lépnék tovább. Viszont nem tudom eldönteni, elég-e a B125, vagy A2-re van szükségem. Autópályázás nem érdekel, de 90-100-as autóúton elmennék 40-50km-es távokra néha (mini-túra), illetve városi forgalomban is legyen jó munkába járni. Típusra nézve robogót szeretnék a kényelme miatt.

Viszont nem tudom, a fentiekre elég-e a 125cc (pl. PCX), úgy gondolom, nincs elég tartalék ezekben minden forgalmi helyzetre főutakon(?), B125 kevés gyakorlati óra, lehet jobban megerősítené a tudásom az A2 magasabb óraszáma (bár ez technikai képzéssel is pótolható).

Plusz kérdés: akár B125 akár A2, érdemes lenne-e robogón letennem a vizsgát, ha ez az irány érdekel?

Ha esetleg 1 milla alatti használt típusokat is ajánlana, megköszönöm :)

Köszönettel: Pál

Távolról sincs vége, olvasson még

Sportos hangulatú motort A2-es jogsihoz

augusztus 6., 13:20 Módosítva: 2019.08.08 21:49
2

Tisztelt Nepperűző!

A2 es jogosítványhoz keresnék sport-túra, naked vagy valami sportosabb motort. 190 cm vagyok, így nem tudom, mi lenne hozzám jó. Eddig a Yamaha FZS400 Fazeral szemeztem, de sehol nem olvastam semmit róla, és túl sok meg nincs a piacon, így kicsit félek tőle.

Segítséged előre köszönöm.

Üdvözlettel: András

Távolról sincs vége, olvasson még

Melyik közepes dívány a jobb?

augusztus 5., 10:28 Módosítva: 2019.08.08 06:48
17

Tisztelt Nepperűző!

8 év után lecserélném Honda SH 300-as motoromat. Nagyon elégedett vagyok a típussal, csak egyszerűen már meguntam a formáját, és az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a napokban estem vele egy nagyot, így a javíttatás után midenképpen eladom, és ha már így alakult, szeretnék egy másik, ABS-szel és kipörgetésgátlóval felszerelt modellre átülni. 90%-ban Budapesten használom majd a motort, tehát talán az SH300 lenne újra az ideális választás, de ahogyan írtam, mindenképpen szeretnék váltani. A Honda Forza 300 és a Yamaha X-max 300 a két modell, amelyik nagyon tetszik, örülnék, ha megmondaná, mi a különbség (ha van egyáltalán lényegi) a két modell között, és ez alapján melyik lehet hosszútávon az ideálisab választás. Nem használt motort keresek, hanem mindenképpen újat akarok venni. Előre is köszönöm válaszát.

Üdvözlettel: Pál

Távolról sincs vége, olvasson még
  • Létezik mindent tudó első motor?

    augusztus 2., 10:24 Módosítva: 2019.08.05 13:08
    1

    Kedves Nepperűző!

    32 évesen úgy döntöttem, adnék egy esélyt régi álmomnak, a motorozásnak. A motorral szembeni legfontosabb elvárásom az lenne, hogy egy 170 cm magas kezdő is boldoguljon vele, ne legyen nagyon ideges típus, tehát egy véletlen gázfröccsre ne akarjon röppályára állítani, de azért tudjon megmosolyogtatóan nagyot lépni, ha kell. Jó lenne, ha a hülyebiztos elektronikákkal is el lenne látva. Legyen alkalmas hétvégi városi és 300-400 km-es országúti gurulásokra/épeszű csapatásra, és azért ne tegye tönkre a pilótát, ha esetleg 2-3 dobozzal elmennék vele mondjuk az Alpokba egy hetet túrázgatni, bár ez utóbbi lenne a nagyon ritka felhasználási mód. Utasom nem lenne soha, ha ez szempont.

    Üléspozíció és ergonómia tekintetében jó lenne valami középutat találni a tankon fekvős sportosság és a szanatóriumi wellness kivitelek között, tehát valami sportosabb túra, vagy túrás sport (?) motor lenne talán az ideális. A keretem 2-3 millió forint és nem zárkózom el a használt motoroktól sem, bár tudom, hogy ennyiért adnak már komoly járgányokat akár újonnan is. Tetszenek az idomos motorok, de a nakedeket se vetem meg.

    Előre is köszönöm a segítségét!

    Üdvözlettel,

    Tamás

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Régi kardánost első motornak

    augusztus 1., 12:34 Módosítva: 2019.08.05 11:04
    0

    Tisztelt Nepperűző!

    Életem első motorjának megvásárlására adtam a fejem 29 évesen. Az elképzelésem az, hogy mindenképp kardános motort szeretnék. Természetesen boxer motorral, viszont ezt az álmot még egy későbbi időpontra tenném. Viszont a kardános meghajtást már most szoknám. Két motor akadt fenn a radaromon. A Suzuki GS650 Katana, 1980-as évekből, sornégyes blokkal és a Honda NTV650 revere. E kettő közül viszont nem igazán tudok választani. A Suzuki egy jóval régebbi technika, ezért tartok az alkatrész esetleges utánpótlásától. A Hondánál pedig azért valamivel erősebb motort szeretnék. Nem vagyok egy lóerővadász, de azért odébb szeretnék állni a géppel, ami a Suzukinál talán lehetséges is, de a sornégyesest talán jobban kell pörgetni.

    Ön melyiket ajánlaná inkább?

    Üdv: Tamás

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hyosung GT650 vagy Cagiva Raptor 650?

    július 22., 13:54 Módosítva: 2019.08.12 06:43
    27

    Kedves Nepperűző!

    Szeretnék egy V2-est vásárolni, a kinézett típusok a Cagiva 650 Raptor és Hyosung GT650. Hyosung jobban tetszik, de félek tőle, utánaolvasva nem épp a legmegbízhatóbb darab.

    Tudnál ajánlani valami megbízható V2-est? Főleg túra, esetenként homok út, de semmi komolyabb terep nem jönne szóba.

    Köszönöm!

    Távolról sincs vége, olvasson még

    50 köbcentivel a hegyre

    július 18., 13:56 Módosítva: 2019.08.12 06:43
    76

    Kedves Nepperűző!

    Érlelődött már bennem egy ideje, hogy vennem kellene egy robogót Budapesti közlekedésre a mindenki számára nyilvánvaló előnyei miatt. Múlt héten kaptam Marcit, az elképesztően vagány Yamaha Champ-et. Valami régen eltörhetett bennem, és azóta vonzódom a retró formákhoz, így nyilván első beleszerettem, amit a robogón található, számomra kínai, de egyébként japán kifejezések csak még szebbé tettek.

    Sajnos azonban 1 nap használat után erősödni látszott bennem a gyanu, hogy nem lesz a motor teljesítménye teljesen megfelelő az én elvárásaimnak. Adyliget és Rózsadomb teteje között ingáznék vele munkába minden nap, de sajnos egy Hűvösvölgyi út - Nagykovácsi utca hegymenetben elképesztően lassú és a végére már gyönyörű fehér füstöt ereget a motor. Persze mikor visszahűl, akkor minden oké, ebből is következtetek arra, hogy ezzel próbálja nekem jelezni Marci, hogy köszöni, de az ilyen terhelésből ő többet nem igazán kérne. Sík terepen világbajnok, de be kell látnom, nem nekem való.

    A kérdésem az lenne, hogy milyen más 50-es robogót tudnál nekem ajánlani, ami csak városi közlekedésre, a fent leírt viszonylatban meg is állná a helyét? Nem várok sokat, csak annyit, hogy a Kapy úton azért tisztességgel felvigye a 180+ centimet és 80+ kilómat. A keretem szűkös, Marci eladása nyilván nem fog sokat tenni a motoralapba, így szeretném kihozni az utódját 150 ezerből.

    (Egyébként sokan javasolták már sport variátorszettet, mint megoldást. Ha úgy döntenék, hogy megtartom a mostanit, akkor mennyi hasznuk van ezeknek a házi praktikáknak és te mennyire ajánlod őket?)

    A válaszodat előre is köszönöm!

    Gergő

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Láncok nélkül szabadon

    július 16., 11:42 Módosítva: 2019.07.23 15:39
    47

    Kedves Nepperűző!

    Napi ingázásra, robogón kívül, mi jöhet szóba, nem lánc hajtással rendelkező motorok közül? A csapatás távol áll tőlem. A megbízhatóság és a kényelem, illetve a vállalható fenntartási költség a három fő szempont.

    Üdv: Zsolt

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Alacsonyabb embereknek túraenduró?

    július 15., 14:27 Módosítva: 2019.08.12 06:43
    45

    Sziasztok!

    Sajnos ilyen jellegű kérdést még nem láttam nálatok, így szeretném én feltenni.170 cm és 63 kg környékén mozgó férfiként nehéz bármilyen motort találnom, ami megfelelő súlyban és ülés magasságban is számomra. Tudom, hogy a legtöbb motorhoz vásárolható lowering kit, azonban sok esetben így is aránytalanul nagynak tűnik 1-1 motor hozzám képest.

    Szeretnék túraendúrót vásárolni a közeljövőben. Jelenleg egy 390 Duke napi használatát élvezem, azonban lassan szívesen váltanék egy nagyobb gépre. A BMW F650GS 2008-2013 közötti modeljével szemezek. Viszont szeretném a segítségeteket kérni, hogy milyen más lehetőség lenne adott szerintetek?

    A magasságom és a súlyom korlátai mellett még egy 1,4 milliós határt húztam lélekben, így sajnos a legjobban vágyott KTM 790 Adventure motor nem opció számomra.

    Köszönettel, Patrik

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Retró robogóból melyik a befutó?

    július 10., 12:51 Módosítva: 2019.07.31 16:34
    20

    Kedves Iván!

    50-es robogó beszerzésén gondolkodom és ezzel kapcsolatban szeretném kérni a segítséged!

    Alapvetően napi 5-5 km-es kertvárosi ingázásnál szeretném kiváltani az autót egy vidéki nagyvárosban. Valamiért a retro design tetszik jobban és ha már motor - ha ezeket lehet annak nevezni - akkor valami szerethető is legyen benne. Eddig a Suzuki Verde, Yamaha Vino, Honda Crea hármast nézegettem.

    A Verde kicsinek tűnik (185 cm magas vagyok), nincs igazán csomagtartója, viszonylag ritkának tűnik és nem tudom mennyire megoldott az alkatrész ellátottság. A Vino egyetlen hátrányának a fixen előre néző lámpatest tűnik. A Honda kapcsán még nem találtam hátrányt.

    Mi a véleményed ezekről a motorokról? Melyik a legmegbízhatóbb? Az égéstérben halottam, hogy valaha "Honda bérenc" voltál, itt is jobb mint a másik kettő? Mindegyikhez van elég alkatrész? Meg szabad venni ezekből a négyüteműt is vagy tényleg annyival gyengébb mint egy kétütemű? (Én a 4 ütemet preferálnám, mert nem feltétlenül szeretném ha az egész iroda azt szagolná, hogy ma motorral jöttem.) Milyen hasonló motort tudsz még ajánlani?

    A beszerzéssel kapcsolatban még az lenne a kérdésem, hogy az égéstérben is többször halottam, hogy csak konténeres japán robogót érdemes venni, mert azt még nem barmolták össze itthon. Hol lehet ilyet beszerezni, vannak budapesti telephelyek, ahol ilyennel foglalkoznak?

    Segítséged előre is köszönöm!

    Üdv: Tamás

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Szeretem a motorom, csak megfájdul rajta mindenem

    június 28., 12:52 Módosítva: 2019.07.23 15:39
    45

    Kedves Nepperűző!

    Jelenleg egy 2003-as SV650S motort hajtok, és hiába szeretem, sajnos a fekvő pozíció nem jött be különösebben. A nyakam is meg a hátam is megérez már egy 150-200km-es túrát is. A 188cm magasságomhoz túl hegyes szögben áll a térdem is. Ezért kicsit egyenesebb háttal, kényelmesebben szeretnék motorozni és a könnyen fenntarthatóság is fontos, hogy ne kelljen heteket várni az alkatrészre, ha kell. Első sorban rövidebb túrákra szeretném használni, és örülnék, ha a szerpentinektől sem jönne zavarba.

    Max. 1 milliót tudok motor vételre szánni, átírás és szerviz nélkül, de mivel idősebb motorok közül tudok válogatni, ezért örülnék, ha maradna nagyobb dolgokra (pl. féktárcsa csere, stb.).Eddig három típust néztem ki. Tetszik a TDM900, amiből ennyi pénzért egész jókat is kilehet fogni. Jónak tűnik az üléspozíció szempontjából, de a rugózása állítólag nem az igazi. Jókat olvastam az FZ6S-ről is, de nem tudom, hogy az ülés pozíciója mennyire fekvős az SV650S-hez képest.

    A Triumph Tiger 955i buta arcát nagyon bírom, de ennek nem tudom mennyire jó az alkatrész ellátása, mennyire betegágy egy japán motorhoz képest.

    A +1: néha a keretembe belefér még a GSF1250S Bandit is, de itt is attól tartok, hogy túlzottan fekvő lesz a pozíciója. Illetve egy ilyen öreg bölcsővázas technika a mai aluvázas gépekhez képest mennyire tudja felvenni a versenyt? Ezen típusok közül van amelyik egyértelműen kerülendő? Esetleg, ha van tuti tipped, azt is meghallgatom.

    Üdv. Gábor

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Túraenduróból egy nagy öreget vagy egy kisebb újabbat?

    június 27., 13:03 Módosítva: 2019.07.04 06:15
    108

    Kedves Doktor!

    Egy Street Triple-t hajtok már jó ideje folyton mosolyogva de lassan "ki szeretném egyenesíteni a lában" motorozás közben is. 190 cm-es magassághoz nem éppen ideális típus, de amúgy egy csoda! Tetszene a Triumph Tiger, de jó lenne kipróbálni a V2 élményt.

    KTM lenne az ideális, de ami tetszik az nem megfizethető és hát a szervizigény is legendás. Egy zsír új V-Storm 650 teljesítménye kompromisszumképes, és az ára is határeset. Az sem utolsó szempont, hogy hosszú évekre megmaradna a kiegészítőkkel való feldíszítés öröme.Másik lehetőség egy 2008-as XL1000 Varadero teljes harci díszben, minimális km-rel. Egy barátom vette, de le kellett tennie, és 4 éve egy garázsban áll. Még ha az ez idő alatt elfáradt dolgokat cserélem, is akkor is bő millióval beljebb leszek. Nem tetszik a nagy súlya de a plusz erő csábító.Mindkettő klasszikus és megvan a maga előnye.Aszfaltos túrákra használnám (évi ~6 e.km) főként 1 személlyel így a sok doboz inkább dísz lenne rajta. Nem száguldozom, inkább a rugalmasság és a dinamizmus vonz a motorozásban.Véleményével segítene egy kicsit a dilemmámon.

    Köszönettel: József

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Közepes robogóból melyik a jobb vétel: az Aprilia vagy a Yamaha

    június 24., 14:57 Módosítva: 2019.07.23 14:22
    77

    Tisztelt Nepperűző!

    Egy nagyrobogó vásárlás előtt állok és ebben szeretnék segítséget kérni. Jelenleg egy KTM 200 Duke, amit napi szinten használok, melyet el szeretnék adni. A csere oka alapvetően a csomagtartó hiánya, illetve a hátsó ülés mérete, mivel a párom is szokott velem utazni, maga a motor tökéletes és ha tehetném megtartanám élmény motornak. Alapvetően két robogóra szűkítettem magamtól a választékot, azonban érdekelne az Ön véleménye is, hogy tudna-e hasonló, esetleg jobb megoldást ajánlani. Az én két kiszemeltem a Gilera Nexus 300/Aprilia SR Max 300 vagy a Yamaha X-Max 250.

    Teljesíményre úgy gondolom, hogy 20-25 lóerő nekem bőven elegendő, de ha kicsit gyengébb vagy erősebb az sem probléma. Fontos lenne, hogy azért egy elfogadható fogyasztása legyen, illetve nyilván a világ összes pénzét sem szeretném a szervizben hagyni a robogó miatt, de természetesen tudom, hogy minden robogóból lehet jót és rosszat is kifogni.

    Ami még fontos lenne, az egy viszonylag sportosabb külső (többek között így jött szóba a Nexus) és egy használható méretű csomagtartó, melyet dobozzal is kiegészítenék.

    A keret nagyjából 1 millió forint.

    Kérem, segítsen nekem ebben!

    Távolról sincs vége, olvasson még

    90 ezer kilométer után keressek más olajat?

    június 24., 11:20 Módosítva: 2019.07.19 12:02
    37

    Üdv!

    Olyan kérdéssel fordulnék felétek, hogy adott a motorom egy Yamaha XJ600N, 2000-es kiadás, olaj-léghűtéses, most hagytam el a 90000 km-t, arra lennék kíváncsi, hogy kellene-e olajat váltanom más viszkozitásra? Eddig a gyárilag előírt 10W40-et (Castrol) tettem bele, +10 fok alatt nem használnom. Köszönöm előre is!

    Tisztelettel: Gábor

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Nem jön be a giccses retró

    június 5., 16:03 Módosítva: 2019.07.11 07:24
    0

    Tisztelt Nepperűző!

    A Totalbike egyik cikkében írtak 10 jó motorról, ami értékké is válhat. Csupa műszakilag megbízható, ám ritka darabot írtak le. Engem kimondottan a 955i Speed Triple érdekel: formavilága, korrekt kidolgozása, az akkori mérnöki hozzáállás meggyőző számomra. Ráadásul egy kultikus darab. Mentem vele, tetszik amit tapasztaltam. Tudom, hogy tartós darab. Mennyire éljem bele magam? Jó vétel lehet? Van róla tapasztalatod? A mostanában már-már giccses retro hullám nekem nem jön be. Esetleg egy Ducati S4RS, bár az olasz minőség nem győz meg. A Triple finom/erős/egyéni hármasa vonz igazán. Rövid utakra, élménymotorozásra (de nem pályázásra) használnám egyedüli lovasként, utas nélkül. Te mit tennél hozzá?

    Válaszodat előre is köszönöm!

    Gábor

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Honda NTV 650 Revere kezdő motornak?

    május 30., 09:14 Módosítva: 2019.07.16 11:44
    1

    Tisztelt Nepperűző!

    Több mint 10 éve van jogsim nagymotorra de eddig csak veteránoztam 125-össel és és egy 150-es rendszámos robogóval. Szóval ha őszinte akarok lenni akkor most kezdenék el igazán motorozni. 

    Betartanám az aranyszabályt, miszerint "Ne vedd meg álmaid motorját első motornak!" így adná magát kezdésnek egy Suzuki GS 500. 

    Ami viszont felkeltette az érdeklődésemet az a Honda NTV 650 Revere.

    Sokkal szimpatkusabb. V2, Kardán. 

    Kérdésem az lenne hogy mennyire vehető mint kezdő motor? Egy esetleges vásárlásnál mire figyeljek oda?

    Nagyon köszönöm!

    Zoli

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Kisebb és újabb motort, vagy régebbi luxusbehemótot?

    május 27., 15:30 Módosítva: 2019.06.26 07:03
    2

    Kedves Nepperűző,

    A tárgyban említett két motor szinte nem is különbözhetne jobban egymástól, azonban mégsem olyan egyszerű a kérdés. Használtan egy 2006-2008-as évjáratú 30-70e km-t futott FJR1300-as nagyjából olyan árban van, mint egy 1-2 éves Tracer 700-as 5-15e km-el, mind a magyar, mind a nyugati piacokon.

    Tudom más a méret, de végül is mind a kettő jó túramotor, amik közül az FJR hiába majd kétszer erősebb, mérete miatt inkább terjed, míg a Tracer inkább ficánkol. Mind a kettő jó megoldás és élvezetes, de azért az FJR1300 könnyen csavarná el a fejemet.

    Azonban az FJR idősebb, többet futott, ha hosszú távra tervezek, évi 10-14e km-el számolva ez 5-6 év múlva jelentős fontosságú lesz már, ezért az eszem húz a fiatalabb, kevesebb futású Tracer-hez. Persze nem évjáratot és futásteljesítményt veszünk, de 10 év és 50e km különbség nem elhanyagolható. Mit választana eme helyzetben és miért?

    Hálás köszönettel:Dániel

    Távolról sincs vége, olvasson még

    NC700 vs. CB500?

    május 14., 16:52 Módosítva: 2019.05.29 06:49
    42

    Tisztelt Nepperűző!

    Egyre jobban vonzódom újra a kétkerekűekhez, eddig csak (8-10 éve) robógóztam (50 és 125 ccm) és Simson-oztam. Folyamatban van a motorjogsim, nagyon nézelődök, már eléggé belekeveredtem.

    192 cm, 82 kg, 27 éves vagyok. Fejben vettem már vagy 20 motort, minden héten beleszerettem valami másba, fel se sorolom. Most újra visszajutottam az eredeti dilemmához NC700 vagy CB500. Nem akarom túlbonyolítani, de ezek közül melyiket javaslod, 4000 euró körül nézelődök, három opció van:

    - '12-'13-as NC700X manuális

    - szintén ilyen idős NC700S DCT

    - 3-4 éves CB500X

    A lényeg hogy kényelmesen üljek rajta és ne legyen semmi nyűgje. Gyakorlatilag hétvégi kanyargásokra használnám utas nélkül. Vagy jobb motor ezeknél ugyanennyi pénzért egy 2009-es Transalp, esetleg Versys?

    Válaszod köszönöm!

    Üdv: Bence

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Vehető-e egy ritka japán robogó?

    május 13., 13:26 Módosítva: 2019.05.29 06:49
    0

    Tisztelt Nepperűző!

    Robogó vásárlás előtt állok (50 ccm), és a keresgélés során megakadt a szemem egy számomra nagyon szimpatikus darabon: Honda SXR Cross (DIO XR Baja).A problémám az, hogy többszöri keresések ellenére sem találok leírást a fent említett motorról (Dio továbbfejlesztése?). Egyáltalán alkalmas lenne napi 20 km megtételére két település között, munkába járáshoz?

    Amennyiben Ön tud segíteni a témában, szívesen fogadom, köszönettel:

    Zsolt

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Ninja, mint kezdőmotor

    május 7., 09:56 Módosítva: 2019.06.04 06:16
    37

    Tisztelt Nepperűző!

    Sok-sok év után. 32 évesen rászántam magam a motoros jogsi letételére, mert mindig is vonzott a két kerék. Régi nagy vágyam egy Ninja, az új 400-as ragadta meg épp a képzeletemet. Szerinted kezdő motornak jó lehet? 178 centi vagyok, 90+ kg. Leginkább Budapesten furikáznék vele, max az M0-áson, ha valami arra gyorsabb. Vagy kezdőnek mást ajánlanál?

    Köszi, Balázs

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Sportmotor, ami se nem hatkilós, se nem ezres

    április 29., 08:58 Módosítva: 2019.05.29 06:49
    85

    Tisztelt Nepperűző!

    Egy 98'-as VFR-t hajtok, amit nagyon szeretek. Sportos, de el lehet vele indulni hosszabb túrára is. Pl. tavaly is lerántottam egy nap alatt 850km-t vele (do not try this at home!).

    Nem szívesen válnék meg tőle, de sportosabb motorra vágyom, és kacérkodom a gondolattal, hogy valami sportra cserélem majd. Persze minden ismerős le akar beszélni. Ebbe ne is menjünk bele...

    Viszont jönnek a dilemmák:

    - a 600-ast karcsúnak találom (félreértés ne essék, elég kemények a 6 kilósok, és pályára is inkább ekkorával mennék, de amikor túra van, kell a nyomaték is)

    - az ezrest feleslegesen soknak találom utcára

    - a sportmotorok körében azért a "kényelmesebbet" választanám

    - a VFR után elegendőnek találom a 140-150le maximumot

    Három lehetőséget látok egyelőre:

    - utolsó évjáratú ZX9R

    - CBR900RR

    - GSX-R 750

    Véleményedre lennék kíváncsi, hogy van-e még esetleg ebben a kategóriában konkurens, ha egyáltalán jó irányba indultam. Másik: ZX-9R teszteket olvasva mindenki ámult tőle, viszont sajnos még karbis. Ez mennyire probléma egy ilyen idős motornál? CBR900RR nem annyira szép és nem tudom melyik évjárat a nyerő. GSX-R-nél sem tudom melyik éjárat a nyerő. Kérlek segíts eligazodni, hátha kialakul a helyes irány.

    A keret olyan 1 millió. 180cm magas, átlagos alkat vagyok! :D

    Köszönettel:

    Attila

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Motort grizzly-nek

    április 26., 13:07 Módosítva: 2019.06.11 06:56
    1

    Kedves Nepperűző!

    A minap Andrásnak adott tanácsodat olvastam, és felmerült bennem egy kérdés a "nem pedig egy grizli a Sziklás-hegységből" mondatoddal kapcsolatban.

    Eddig régi, szoci és nem szoci motorokat hajtottam, de megérett bennem az elhatározás, hogy elég volt a bütykölésből, minden régi vas megy a háztól! És veszek magamnak valami modernebb, kevésbé munkás mocit. A keretem 800-1 millió forint lenne. Én is nézegettem ezeket a közepes japán nakedeket. Viszont, sajnos a testalkatom alapján én vagy az említett grizli, 190 cm és 120 kiló. Mit javasolsz milyen motorok felé kacsingassak, h ne úgy nézzek ki, mint majom a köszörűkönövön?

    Pl. a Moto Guzzi Breva tetszene, de nem tudom, h milyen konstrukció. Neten olvasok róla ezt is, azt is.

    Egyébként korlátlan jogsim van, és a kényelmes krúzolást többre értékelem a száguldásnál.

    Esetleg menjek el egy kereskedésbe, "próbáljak fel" több gépet, és ne téged fárasszalak a hülyeségeimmel? :)

    Köszi szépen a válaszd, üdv:

    Tomi

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Kifejezetten karcsú, kezes motort nyolc kilóból

    április 25., 09:44 Módosítva: 2019.05.31 06:37
    37

    Kedves Nepperűző!

    10 éve van A-s jogsim és önmérsékleti okokból mindig is klasszikus kezdő/női motorokat hajtottam. Jelenleg is egy '94-es GPZ500-asom van, ami teljesítmény terén nekem eleget nyújt, de egyre több a nyűgje és feledném már a harmatos fékét és a csörgő motorját.

    Kifejezetten karcsú, könnyű, 60-70 LE körüli motort keresek a szokásos feladatokra: évi 3-4 pályanapi mókázás, évi 1-2 800 km körüli túra, meg persze a fagyizóba járás.

    Egyébként 2 és 3 hengeres motorok a gyengéim, 180cm és 70kg vagyok a költségvetés pedig 800 000 Ft körül mozog.

    Eddig az ER-6 háromféle változata került a radarba, de szerintem nem látok ki a lime zöld ködből. Van még valamilyen típus ami megfelelhet az igényeimnek?

    Előre is köszönöm.

    Imi

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Megbízható naked-et magas kezdőnek

    április 24., 15:51 Módosítva: 2019.05.29 06:49
    2

    Kedves Nepperűző!

    Első nagymotorom vásárlása előtt állok, ebben kérném ki a tanácsát. Korábban nem motoroztam (csak kipróbáltam 1-2 motort), most viszont szeretném megszerezni a korlátlan jogsit, utána pedig vennék egy nagymotort.

    Azt szeretném, ha magasabb embernek (189 cm vagyok) is kényelmes, megbízható, alacsonyabb fenntartási költségű (jó fogyasztás) lenne. A keret a vételre, átírásra nagyjából 500 ezer Ft, esetleg kicsit több. Alapvetően a klasszikusabb kinézetű nakedek tetszenek, eddig a Yamaha FZS600 Fazerrel (ez nem annyira klasszikus, de tetszik), Honda Hornettel, Suzuki Bandittal szemeztem; a Suzuki GS 500, Honda CB 500 és Kawa ER 5 nagyon korszerűtlennek és fapadosnak tűnik.

    Mit ajánlana?

    Válaszát előre is köszönöm.

    András

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Lehet-e alacsony embernek sportmotorja?

    április 17., 16:42 Módosítva: 2019.05.09 15:43
    1

    Jó napot!

    A nyáron szeretném az A2-es jogosítványomat megszerezni. A problémám az, hogy nagyon szeretem a sportosabb motorokat, viszont 155cm magas vagyok, csak a lábam 75 cm.

    Szeretnék megoldást találni arra, hogy egy szép (pl Kawasaki ninja) motorról leérjen a lábam. Rengeteget olvastam már, viszont nem tudom, mennyire bízhatok abban, hogy ilyen magassággal vezethetek bármilyen sportmotort, általában chopperféléket ajánlanak.

    A választ nagyon szépen köszönöm!

    Vivien

    Távolról sincs vége, olvasson még