Nepperűző

Menyi az ideális futott kilométer?

december 3., 11:48 Módosítva: 2018-12-06 06:27
9

Tisztelt Nepperűző!

Motorvásárlás előtt vagyok, és szeretnék egy kis segítséget kérni. Choppermániás vagyok, ezért a kiszemeltem egy Yamaha XVS 1100 Dragstar. Csak sajnos kilométerfutás-függő vagyok, már ha van ilyen betegség.

A kiszemelt típusból az eladó pédányok között 70 000 és akár 90 000 km-t futott masinák vannak többségben, néha egy-két 30 000 km alatti. Személy szerint én legszívesebben a harminc mínuszosokból vennék egyet.

Az lenne a kérdésem, hogy mennyi az a kilométerállás, ami már soknak számít, és mennyi az, ami még simán vehető.

Tehát érdemes-e inkább ezekből válogatni, már ha van ilyen keveset futott, vagy nyugodtan vehetek egy többet használt motort.

Valamint a kilométerfutással kapcsolatban, mennyire megbízhatóak ezek a Dragstarok? Mennyit mehetek vele nyugodtan anélkül, hogy komolyabban hozzá kellene nyúlni.

Válaszát előre is köszönöm.

Üdv. Gábor

Távolról sincs vége, olvasson még

Melyik váltó az igaz út: CVT vagy DCT?

november 28., 10:51 Módosítva: 2018-11-30 09:36
45

Kedves Nepperűző!

Jó ideje motorozom, eddig sornégyekkel, de abból többel is volt már dolgom. Legutóbb egy GSR600-at hajtottam, viszont megelégeltem, hogy a 80-90% budapesti használat során nonstop váltogatni kellett (és szerintem a motor se szerette). Új kiszemeltjeim a Tmax 500 és az NC 700 (a Hondából az Integra és az S verzió is jöhet DCT-vel, az X kizárva). Sajnos egy korábbi írásodban kifejted, hogy a néhány éves motorok használt piaca a vakond segge alatt van, így Hondából a választék nagyjából 1,7 milliótól indul, amit kicsit sokallok még úgy is, hogy ezt 2012-től forgalmazzák. Yamahából 1,3 körül már kapni 2008-körüli példányokat (amit ugyancsak sokallok, de legalább elérhetőbb ár számomra).

Őszintén szólva nekem a Tmax is oké lenne arra, amire használnám, de a CVT-t valahogy nem tekintem egy ligának a Honda-féle DCT-vel szemben. Kérdésem: kell-e félnem a CVT-s nyűgöktől, vagy a Tmax megbízhatósága valóban pariban van az NC700 faék egyszerűségű (persze a DCT része az pont nem egy szokványos megoldás) konstrukciójával szemben? Esetleg ha van még hasonló teljesítményben és árban titkos tipp (automata váltós, városban egy Burgman 650-nél jobban használható), akkor az érdekelne.

Nagyon köszönöm a választ!

Csabi

Távolról sincs vége, olvasson még

Nagydarab embernek elég lehet hatszáz köbcenti?

november 26., 16:26 Módosítva: 2018-11-29 06:45
3

Tisztelt Nepperűző!

Sokakhoz hasonlóan én is az első nagymotor vásárlása előtt állok 125 ccm után. Leginkább a 600-as Banditokkal szimpatizálok, azonban mivel nem kis darab vagyok (110 kg, 185 cm) nem tudom, probléma lenne-e a méretem az ilyen nakedekhez, vagy érdemesebb a Bandit S szériát nézegetnem, mivel tudtommal az nagyobb valamivel. Vagy felejtsem el a naked gépeket? Mert így sem úgy sem néz ki jól egy ekkora sofőr rajta?

További kérdésem az lenne, hogy amennyit rá tudok szánni (kb. 500-550 ezer magyar pengő), abból ‘95-2000 es évjáratú Banditák elérhetőek. Általában csak jókat olvastam róluk, de probléma-e, hogy ilyen idősek, közel 25 évesek? Vagy engem még 3-4 évig még becsületesen kiszolgálnak?

A segítségét elöre is köszönöm!

Zoli

Távolról sincs vége, olvasson még
  • Nagymotor mellé olcsó 150-es robogót

    november 21., 13:36 Módosítva: 2018-11-23 10:37
    1

    Tisztelt Nepperűző!

    Egyáltalán nem vagyok ott ebben a témában, ezért kérdezem önt.

    Milyen robogót vegyek? Minden nap lezongorázom a Szigetszentmiklós (M0), Érd (6,M6), Árpád híd háromszöget, tehát mennem kell autópályán és városban is jócskán. Sajnos délután pont a csúcsforgalomban. Most egy 750e-s Ducati Monsterem van, ami eléggé fordulékony, de nem annyira keskeny, mint egy robogó, és sajnálom szegény motort, annyira sok a kátyu.

    Szóval egy 150-250 köbcentis robogóra gondoltam, ami nem nagytestű, de azért tudok vele haladni mind városban, mind az autópályán.

    Ha egy bukó pakolhatóság lenne az ülés alatt, annak örülnék, de a doboz se zavarna. Esetleg plexi, ami gondolom az autópályán a 100-as tempónál jól jönne. A keret 150-200 ezer lenne max, amit ha tudok, elintézek tavaszig.

    Köszönöm válaszát!

    Ede

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Utánfutó vagy próbarendszám?

    október 16., 14:00 Módosítva: 2018-12-04 06:56
    0

    Tisztelt Nepperűző!

    A kérdésem két részből áll, elsősorban a Triumph Tiger 1050 típussal kapcsolatos véleményére lennék kíváncsi. Olvastam róla, néztem long-term review-kat is, nem sok rosszról nyilatkoztak. Amiket nézegettem, azok már a 2010 körüli évjáratból valók, de mindenképpen ABS-es motorok, a keret 2,5 millió lenne átírással.

    Ebből ered a kérdés második fele, itthon mindössze 7, de a mobile.de-n is csak 13 db eladó felel meg a kereséseimnek. Olvastam a behozatalról is, az érdekelne, hogy miben különbözne lábon hazahozni a motort, akkor is kell a külföldi kivonópapír? Hol és hogyan tudnék ilyen esetben biztosítást kötni? Vagy ne nehezítsem az életem és inkább béreljek utánfutót?

    Előre is köszönöm,

    Dávid

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hiányzik a mesterkulcs, nagy a baj?

    szeptember 28., 11:44 Módosítva: 2018-10-18 11:34
    13

    Tisztelt Nepperűző

    Vásárolni szeretnék egy 250-300 köbcenti körüli robogót. Találtam egy 2010-es 250-es Yamaha Xmax-ot, szép is jó is, az elképzelésemnek pont megfelel (kicsit bele is szerettem), de van egy kis bökkenő. Csak egy kulcs van hozzá, és az nem a mesterkulcs. Én úgy tudom, a mesterkulcs pótlása a motorvezérlő cseréjével jár, ami kb 250 ezer forint. A tulaj szerint 60 ezerből megvan.

    Tartok tőle, nekem van igazam. Megköszönném, ha megerősítenél vagy megcáfolnál.

    Előre is nagyon köszönöm!

    Attila

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mit illik a próbaúton, és mit nem?

    szeptember 7., 11:17 Módosítva: 2018-10-30 07:16
    100

    Tisztelt Nepperűző!

    Nem vagyok gyakorlott motoreladó, ezért fordulok hozzád kérdésemmel.

    El szeretném adni motoromat, azonban nem tudom, hogy motoroknál hogyan szokott lenni a próbaút.

    Nyilván nem örül neki a vevőjelölt, ha azt mondom, hogy a próbaúton nem vezethet, vagy ha én akarok mögötte ülni, azonban egy motornál mégiscsak nagy kockázatot látok a próbaútban.

    Attól kevésbé félek, hogy nem hozza vissza, mert elkérem egy igazolványát, talán még széthajtani sem föltétlen tudja ilyen rövid idő alatt, a mai technikák gondolom védve vannak eléggé.

    Azonban mi van, ha elesik a próbaúton?

    Nyilván nem fogom ismerni az illetőt, nem tudom, hogy hogyan tud motorozni, mit akar csinálni a próbaúton.

    Mi ilyenkor a szokás?

    Bízni kell?

    Válaszod előre is köszönöm.

    Gábor

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Tele kell-e rakni a nadrágot plusz 20 kilótól?

    szeptember 5., 15:54 Módosítva: 2018-10-16 06:40
    31

    Kedves Nepperűző!

    Tudom már sokszor felmerült ez a kérdés, végig is olvastam mindet, de még mindig nem sikerült dűlőre jutni.

    Második motoromat tervezem megvenni 3 év V2-es Spada-zás után, de döntésképtelen vagyok. A két kiszemelt: 2005-06(fordított teló) Honda Hornet 600, valamint első gen. Kawasaki Z750. (Amennyiben pénz úgy engedné tél vége felé akkor elgondolkodtató mindkettőből a következő széria is, 2007 utáni)

    Nagyon sokat olvastam már mindkettőről, és épp emiatt is a fenntartások. Alapvetően napi szintű használatra venném városba, Pest-Dunaharaszti ingázással. De emellett tervbe vannak Transzfogaras és hasonló hosszabb túrák.

    Az eddigi olvasott tesztekből számomra az derül ki, hogy a Honda kényelmesebb lenne a hosszabb túrákon, jobban pakolható és kényelmesebb az utas számára is, valamint a narancssárga színével kápráztató szerintem.

    A kawa ezzel szemben ha minden igaz a +150cc miatt nyomatékosabb alulról, nem kell úgy pörgetni hogy haladni tudjak városi környezetben. Viszont egy másik aggály a több mint 20 kilóval nagyobb súlya...nem-e lenne emiatt nehezebb az autók közt való navigálás.

    Megbízhatóság és fenntartás szempontjából ha jól tudom ugyan az a két motor, valamint árban is nagyon hasonló, így ezeket nem vettem alapul.

    Szóval mennyivel kell jobban pörgetni a hornetet, mennyivel kényelmetlenebb a kawa, és zavaró a plusz súlya? Melyik lehet tökéletes társam? :)

    Köszönettel: Norbi

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Nagykerekű robogó: olasz vagy japán?

    szeptember 4., 16:49 Módosítva: 2018-10-25 08:40
    4

    Kedves Nepperűző!

    125-ös robogó vásárlása előtt állok.

    Jelöltem a Piaggio Medley 125 és a Honda SH125i, formára is, beltartalomra is mind a kettő nagyon bejön (szemben pl. a PCX-szel). Egyik kérdésem: melyiket vennéd? Az SH bevált igásló, a Medley viszonylag új konstrukció.

    A második kérdésem, hogy meggondolatlan őrültség e meglépni az új gép vásárlását (1,2m), vagy inkább pár éves modell felé tendáljak (pl.: SH, 2013, 750k).

    Előre is kösz.

    István

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Túraendurót az 1200-as Bandit után

    augusztus 31., 15:26 Módosítva: 2018-10-02 06:39
    0

    Kedves Nepperűző!

    Immáron 7. szezonomat űzöm a 2006-os 1200-as olaj-levegős Bandit SA-mmal, beletettem több, mint 50.000 km-t, rengeteg felejthetetlen élményt nyújtott nekem, megszámolni se nagyon tudnám hány országban jártam vele, és mindig megbízhatóan viselkedett, sosem féltem elindulni vele. Persze mindig megkapta amire szüksége van, 6000 km-enként olajcsere, és sose spóroltam az alkatrészeken.

    A Bandit nagyon jó alternatíva volt eddig, sportos, megy is, és kanyarokban sem hagy cserben. Azonban elmúltak a fiatalos évek, és az idei erdélyi túrán vettem észre, hogy fáj a derekam, a térdem pedig szeretne kifordulni ebben az üléspozícióban. Így aztán fájó szívvel (és asszonyi haraggal) ugyan, de erősen gondolkodom a cserén.

    Ami fontos lenne számomra, hogy menetteljesítményben, dinamikában legalább olyan jó legyen, mint a Bandit, de szeretnék kényelmesebb üléspozíciót. A túraendurók felé szemezgetek, úgy gondolom azok lehetnek jó alternatívák. Amik tetszenek: Yamaha Super Tenere, Honda Varadero, Kawasaki Versys 1000, esetleg az újabb 1000-es V-Strom. A keret kb. 3 millió Ft lenne. Persze tetszene a BMW túraenduro vonala is, de úgy gondolom annak a fenntartási költségei magasabbak, mint a többi lehetőségé.

    Az lenne a kérdésem, hogy milyen további alternatívát tudnál javasolni, vagy milyen más modell jut még eszedbe, ami ötvözi egy túraenduro és egy Bandit tulajdonságait? Főleg túrázásra használom mostmár, de az fontos szempont, hogy az asszony is kényelmesen üljön mögöttem, lehessen dobozolni, és akár 1-2 hétre is el tudjak indulni vele.

    Előre is köszönöm!

    Tamás

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Túraendurót egy vagy két hengerrel?

    augusztus 15., 15:01 Módosítva: 2018-09-10 06:42
    0

    Tisztelt Nepperűző!

    Nemrég váltam meg az első igazán klassz nagymotoromtól, egy '94-es KLE500-as Kawasakitól, ennek keresem jelenleg az utódját. A Kawa által teljesen beleszerettem a túraendúrókba, így mindenképp ilyet szeretnék. Lényegében azért váltam meg tőle, mert kicsit bővült a ráfordítható keret, és valamivel modernebbet/erősebbet keresnék.

    Nagyjából évi 5-6 ezer kilométert szeretnék menni, melyben lehet azért hosszabb külföldi túra is, sok autópályás kilométerrel (120-130-as tempó számomra elég utazóban). De mindenképpen ragaszkodnék ahhoz a hatalmas fun factorhoz, hogy az aszfalt vége nekem nem akadály. A ráfordítható keret 700-900 ezer forint.

    A kérdésem az lenne, hogy ilyen használatra alkalmas-e egy egyhengeres ~650-es motor, vagy a 120-130-as utazó már kívánja a két hengert? Illetve ha 2 henger, akkor melyik jön legkevésbé zavarba egy kissé lazább talajtól?

    Amiket eddig számításba vettem, nagyjából a 2000-es évek környékéről:

    - az Ön által is gyakran ajánlott Suzuki Freewind

    - Honda FMX 650, amire sokan azt modják, hogy lomha

    - Pegaso 650 vagy F650 GS

    Illetve kéthengeresek:

    - Honda transalp (inkább a 650 - 700 as)

    - Kawasaki Versys 650

    - Ducati Multistrada 620

    - Esetleg Yamaha TDM (4TX vagy 900), bár édesapámnak volt, és nem ajánlja, mert hogy nehéz dög és sokat eszik.

    Természetesen számít a megbízhatóság is, de úgy tudom, hogy a felsorolt típusok ebben remekelnek (kivéve a Ducati, arról nincs sok infóm). Egyéb észrevételem, hogy az 1 hengeresek általában elöl 1 féktárcsával rendelkeznek, és a KLE500-on az egy tárcsát gyengének éreztem.

    Remélem minél teljesebben sikerült leírnom a fejemben kavargó kérdéseket. Válaszát és segítségét előre is nagyon köszönöm.

    Üdvözlettel,

    Balázs

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Aprilia Atlantic 500-at vettem, mi fog elromlani rajta?

    július 6., 12:17 Módosítva: 2018-09-04 06:26
    6

    Kedves Nepperűző!

    Beleszerettem egy 2004-es Aprilia Atlantic 500-as bálnába és megvettem. Hogy hiba volt-e majd elválik. Sokat lehet hallani a Piaggio-s betegségekről, de hogy pontosan mire számítsak, mit ellenőrizzek az nincs összeszedve sehol sem, vagy csak én nem találom.

    Tudnál segíteni? Én magam szerelgettem az összes robogómat, eddig szóval a szereléstől nem félek, de ezekhez már szerelési útmutató, miegymás is kellene. Biztosan itt is volt már cikk a típushibákról, de nem találom.

    Tisztelettel:

    Janis

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Új motorok vs. majdnem újak

    július 5., 15:34 Módosítva: 2018-08-01 06:45
    38

    Kedves Nepperűző!

    Gyűjtögetem serényen a nagy motorra szánt keretet, de sajnos nem tudom eldönteni, hogy mégis mire. Szerencsére a Mátra mellett lakom, így hétvégente tudok felhasználói élményeket begyűjteni a motorokról a gazdáktól.

    Amit tudok magamról:

    185 cm, 110 kg és jelenleg egy 150cc-s motort hajtok.

    Többféleképpen motorozok, szeretek Simsonosan üldögélni, de próbálgatom az agresszívabb üléshelyzeteket is. A motorom mérete miatt többnyire egyedül járok vele, de néha sikerül páromat is felcsalnom rá, és kezdi is szeretni.

    A keret amiben gondolkozom az 2 millió Forint (+ 1 millió, új motorért akár egy évet várok).

    A motort egy igazi mindenesnek szeretném használni, napi 30 km-es inga melóba, akár két személlyel, és egy hosszabb túrától se szeretném, hogy megrettenjen.

    Természetesen már visszaolvasgattam előző tanácsaidat, ott akadt meg a szemem néhány motoron. Főleg sporttúra motorokat gondolok győztesnek, de sajnos - nem sajnos a naked bike-ok is tetszenek. Még egyiken sem ültem, de szeretném szűkíteni a megnézendő motorok számát azzal, hogy mik tetszenek.

    Kedvelt és ajánlott motorok: Honda CBF 1000 (2011), Suzuki Bandit 1250 (2015), Kawasaki Z750, Yamaha TDM900

    Kaptam egy fülest, hogy ha már ennyi pénzt szeretnék motorvásárlásra költeni, már érdemes akár az új motorok között is szét néznem. A gyártok oldalát pásztázva azt láttam, hogy most inkább a naked bikeokból lehet válogatni. Lehetnek ezek is mindenesként használni? Néztem videókat túrákról mindenfajta motorokkal, de nem tudom, hogy a mitfahrernek is kényelmesek voltak-e. Új motor esetén természetesen várnék, hogy gyűljön a pénzem. Nem vagyok elfogult egy márkával szemben sem. Ha lehetne egy kívánságom, szeretnék egy zsír új Suzuki GSF Bandit 1250S-t venni, nagyon szépek.

    Összefoglalva,

    - Létezik most piacon lévő olyan túramotor, amiről ha levesszük a dobozokat akkor egy városban is kecses, virgonckodásra is alkalmas motort kapunk?

    - Szempontjaim: sokoldalúság, friss modell, reális fogyasztás, utaskényelem.

    - Körülbelül 1 literes motorokra mennyi az éves kötelező? Van erre esetlegesen egy kalkulátor, ami mutatja, hogy mitől függ?

    - Van esetleg, vagy lesz-e a használtan felsorolt motoroknak újnak mondható leszármazottja?

    Nagyon szépen köszönöm, hogy elolvastad kis esszémet! :)

    Éljen a TotalBike/Car!

    Üdvözlettel,

    Zs

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Fojtott motor külföldről

    július 4., 10:19 Módosítva: 2018-07-13 06:20
    7

    Kedves Motordoktor!

    Külföldön (pl.:Németországban) viszonylag sok 35kW-ra fojtott motort lehet kapni, ha egy ilyet vesz az ember (külföldi forgalmiban 35kw van hivatalosan bejegyezve), akkor itthon forgalomba lehet helyezni 35kw-os papírokkal, vagy ugyanúgy egyedi műszaki vizsga van, amin a motor megbukik, mivel nagyon kevés szervizben csinálnak hivatalosan fojtást meg kevés motornak létezik gyárilag fojtott változata (nyilván itt tizen éves darabokról van szó), vagy esetleg 70kw-nál nagyobb teljesítményről lett lefojtva külföldön.

    Ha sikerül itthon forgalomba helyezni, de mondjuk pár év múlva ki szeretné venni az ember a fojtást, akkor ez lehetséges (pl.: új műszaki vizsgával)?

    Köszi a választ,

    Domi

    Távolról sincs vége, olvasson még

    5 ok, hogy ne vegyél ilyen gyilkos gagyit

    június 28., 12:25 Módosítva: 2018-07-18 15:04
    116

    Kedves Nepperűző!

    Abban szeretném a segítségedet kérni, hogy megtetszett egy bukó, amiről összesen ennyit sikerült megtudnom:

    "I just confirmed that this item does not have any certification other than certifications recognized in China."

    Róla van szó:

    Direkt nem rakok linket, nehogy eszébe jusson valakinek ilyet venni (Zombi)
    Direkt nem rakok linket, nehogy eszébe jusson valakinek ilyet venni (Zombi)

    Addig nem merem megvenni, amíg 100%-ig meg nem bizonyosodtam róla, hogy egyben marad a fejem benne, de nem tudom, merre is induljak, egyáltalán mik a követelmények Kínában, így kötöttem ki nálad, hátha találkoztál már ilyesmivel.

    Előre is köszönöm a segítséget:

    Bogi

    Távolról sincs vége, olvasson még

    50-es négyütemű: mit szabad, mit kerüljek?

    június 26., 15:01 Módosítva: 2018-07-09 06:37
    16

    Kedves Nepperűző!

    Azzal kezdem, hogy az ideális megoldás a B125 lenne, tudom, de a hazai megvalósítás egy vicc. Akkor majd egyszer A2, pénzben, időben nagyjából ugyanott vagyok. De megoldás most kell.

    Tehát B-jogsival vezethető robogóra van szükségem, két fő kritériummal:

    - 4 ütem (most Gilera Runnerem van, imádom, de büdös lesz a ruhám, nem mehetek ezen tárgyalni)

    - nincs garázs, nincs kert; utcán, ház előtt fog lakni szegény

    Tehát olyan robogóra van szükség, ami bírj a strapát, nem akarják azonnal ellopni (utca be van kamerázva azért), és Budapesten sem öklel fel mindenki azonnal, mert cammogok (nem a Runner dinamikáját várom, tudom, 4T; de azért itt is vannak különbségek a modellek között).

    Konkrét célpontok:

    - Honda Today

    - Piaggio Zip 4T

    - Vespa ET4 4T

    - esetleg Honda Dio 4T

    Pénz 300ezerig lenne rá, de nem tudom, akarok-e ennyit költeni egy utcán éjszakázó motorra...

    Előre is köszönöm a választ!

    Üdv:

    Peti

    Távolról sincs vége, olvasson még

    1 kW-on problémázni fog a rendőr?

    június 25., 14:56 Módosítva: 2018-07-13 06:20
    35

    Kedves Nepperűző!

    Rendszeresen ajánlják A2-es motornak a Kawasaki ER-5-öt, de nem szokták hozzátenni, hogy fojtott. Nem is igen látni belőle fojtottat. 35 helyett 36 kW, 1 kW-ot meg nem igen fojtogat ugye senki. Jellemző akkor, hogy gyári állapotban használják A2-esként? Nem foglalkoznak ezzel az 1 kW-tal, vagy mi a helyzet ezzel?

    Köszi a választ!

    Márton

    Távolról sincs vége, olvasson még

    TDM850: igen, vagy inkább ne?

    június 15., 13:59 Módosítva: 2018-07-13 06:20
    1

    Tisztelt Nepperűző!

    5 év kihagyás után újra motor vásárláson töröm a fejem.

    Két típus között kellene döntenem: Yamaha XJ600S Diversion '92-'97, vagy Yamaha TDM 850 3VD '92-'94.

    A 600-as Divit megbízható gépnek tartom, de két személlyel hosszú túrákhoz talán gyenge egy kicsit. Emiatt - no meg pár ló plusz, meg hosszabb, könnyebben szabályozható teleszkópok miatt - inkább a TDM-et választanám...

    Viszont pár ismerős szeretne lebeszélni róla, mondván, hogy

    macerás motor... Meg kevés van belőle... Meg drága, és nehezen beszerezhető az alkatrész hozzá. Szeretném megtudni mi az te véleményed erről?

    Megbízható típus a TDM?

    Vannak bizonyos típushibái amikre érdemes odafigyelni?

    Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!

    Üdv! Marci

    Távolról sincs vége, olvasson még

    "Gondolom nem ezzel vannak tele a bontók"

    június 14., 16:10 Módosítva: 2018-07-13 06:20
    20

    Kedves Nepperűző!

    Egy 600-as Hornetről szeretnék valami terepképes gépre átülni. Mivel az árkategóriában (6-700 ezer) sajnos gyakorlatilag feleakkora teljesítményű gépek vannak, félek, hogy hamar kevésnek találnám, mivel a tervek szerint a túrák 10-15%-a menne offroad üzemmódban, a többi marad az aszfalton.

    Adódik azonban egy lehetőség, mert egy nepper hozna nekem egy Triumph Tiger 955i-t. Ez kompromisszummentes megoldásnak tűnik, ráadásul minden földi jóval fel van szerelve.

    A netet bújva teljesen belezúgtam, viszont nagyon kevés infót találtam róla, így adja magát két fontos kérdés:

    1, jó-e, megbízható-e a típus? (Nyilván vétel előtt szerelővel nézetem át)

    2, nem lesz-e probléma az alkatrészellátással? Gondolom a bontók nincsenek tele az alkatrészeivel...

    Ezekről a kérdésekről kérném a véleményed.

    Üdvözlettel:

    Feri

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Melyik a jobb konstrukció: a Hornet vagy a Deauville?

    június 12., 13:16 Módosítva: 2018-07-09 06:37
    48

    Tisztelt Nepperűző!

    Kérdésem a két hondára vonatkozik, hogy melyik lenne jobb vétel? Láncos, vagy kardános? Kettő, vagy négy henger? Túrázgatni használnám az Asszonnyal hétvégente, a deauvill-be lehet pakolni, akár 1-2 éjszakára is, a hornetbe sajnos nemigen. A hornet pörgősebb, de én teherautó sofőr vagyok, nem szeretnék 170-el "utazóban" járni. Melyik konstrukció van jobban eltalálva? A kardán én úgy gondolom, hogy "igénytelenebb", de valljuk be, hogy a hornet viszont jóval pörgősebb motorral van felvértezve. Legyél szíves segíteni a mérlegelésben, örülnék egy hozzáértő ember tanácsának, eme nagy dilemmában.

    Előre is köszönöm a válaszodat.

    Gábor

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Robogó, ami nem az átlag

    június 8., 12:04 Módosítva: 2018-06-15 14:02
    1

    Kedves Nepperűző!

    Egyik kollégám a napokban beoltott a motorozással kapcsolatban. Szeretnék indulásnak venni egy 50-es robogót. Yamaha Geart néztem ki, sajnos elég kicsi a kínálat. Azt szeretném kérdezni, hogy 2-3 százezres árkategóriában milyen robogót tudnál javasolni? Csak városban, munkába és iskolába járásra használnám. Bevásárlásnál néha előny lenne, ha egy zsugor víz elférne a lábnál. A Gearről sok jót hallottam, és tudom, hogy nem szép de nekem bejön a formája, hogy nem az az átlag.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mennyitől sok egy motor futásteljesítménye?

    június 6., 17:13 Módosítva: 2018-07-13 06:20
    178

    Üdv Nepperűző!

    Véleményedre lennék kíváncsi, hogy miért alakult ki a magyarországi köztudatban, hogy egy motor kilométerszámlálójában nem lehet több 50 ezernél? Gyakorlatilag egy motor eladhatatlan, ha ennél többet futott, sőt már 40 ezerrel sem vesznek szívesen motort. Ahogy az autót az idős orvos házaspártól szeretne mindenki venni, akik csak hétvégén, száraz, napos időben használták az autót, kizárólag boltba járásra, motornál is megfigyelhető ez a jelenség. Az pedig, hogy a ha.hu-n évjárattól és típustól függetlenül szinte minden motorban 31-33ezer km van, kicsit gyanús.

    A kérdés azért is nagyon foglalkoztat, mert idén év elején vettem egy 2009-es Z750-et, 31 ezer km-rel. Szezon végén minimum 38 ezer lesz benne, jövő szezon végén kb 45, mert 6-7 ezer között biztos megyek egy szezonban. A motor amúgy jó állapotú, teljesen meg vagyok vele elégedve, de a fentiek miatt elgondolkodtam, hogy szezon végén el kellene adnom, s keresnem egy színében is ugyanilyet. Teljesen abszurd. Van alapja az 50 ezer km-es szabadulási kényszernek? Külföldön is megfigyelhető ez a gondolkodásmód?

    Köszönöm válaszod.

    Üdv,

    Balázs

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Ötvenes után botorság egyből 44 lóerőre átülni?

    május 31., 15:52 Módosítva: 2018-06-16 16:51
    58

    A segítségedet szeretném kérni. 22 éves vagyok, 70 kg, 185 cm magas, egész életemben soha nem motoroztam, most a tavasszal kezdtem el egy aprilia SR50-es robogóval, ami annyira bejött, hogy eldöntöttem, szeretném nagyobbra cserélni. Nem kifejezetten az erő miatt, inkább a hosszab távú, 600-700 km-es kirándulások, túrák vonzanak. Engem a KTM 125 Duke fogott meg nagyon, viszont az a szerencsétlen 125-ös nagy kínlodás árán éppen eléri a 120 km/h végsebességet, úgyhogy véleményem szerint nem a legjobb választás egy 600 km-es útra, ezért szemezgetek a 390 Duke-kal, szalonból szeretném venni újonnan, egyszóval a kérdésem az lenne, hogy egy 50-es robogó után, amihez azért hozzá kell tenni 90 km/h órát, tehát elég sportos, nem lesz-e nekem sok az a 390?

    Válaszodat előre is köszönöm!

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mi sok első motornak?

    május 29., 13:47 Módosítva: 2018-06-14 07:21
    69

    Kedves Becsületesnepper!

    Szeretném kikérni a véleményed az első motor megvásárlása előtt. Túl a harmincon átlagos testalkat, 180 magas 85kg, inkább a túrázás és nem az eszetlen száguldásért vagy pályázásért szeretnék motorozni, ebből adódóan úgy gondolom a naked típusok is megfelelőek lehetnek és alapból is ezek tetszenek küllemre a legjobban. Baráti társaságban vannak régi motorosok és mindenki mást mond. Az álom egy Triumph Speed Triple 1050 lenne, de árban nem szeretnék elsőre ennyit áldozni rá, a határ 600-700e Ft körül lenne, nagyon indokolt esetben kicsit több.

    Kezdésnek egy konzervatívabb japán vonalon gondolkodtam a klasszik Hornet, Bandit, Fazer, most terítékre került a Kawa 750, viszont erre már van aki azt mondja, hogy elsőre sok lenne. Kérdésem, hogy te tapasztalat alapján mit ajánlanál? Az utolsó kvartettből mire érdemes figyelni, hogy ne karburátoros, hanem injektoros legyen, esetleg ABS jó ha van, de nem létkérdés, illetve vannak e csodák a 10+ éves motorok esetében amik mind kevesebb, mint 30e km futottak külföldi futásukkor vagy inkább próbáljak itthonit keresni? Fenntartási költségek szempontjából is érdekes lehet a történet.

    Azért írtam a Triumph-ot, mert ha nagyon szeretnél meggyőzni róla, akkor elgondolkodnék rajta.:)

    Előre is köszönöm a válaszod.

    Üdv.

    Gergő

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Honda Varadero vagy BMW R 1150 GS?

    május 28., 15:53 Módosítva: 2018-06-26 15:09
    53

    Kedves Nepperűző!

    Egy nagy túraendúrót szeretnék beújítani, mivel eléggé termetes vagyok (186 cm) és a kiszemelt típus a 2004-től gyártott, injektoros Varadero. A kényelméről és megbízhatóságáról már sokat olvastam. A kérdésem az lenne, hogy 65000-75000 km-es futásteljesítménnyel is vehető-e? Sokat bírnak-e ezek a motorok? Ezzel a km-állással ugyanis Németországban 2007-2008-as példányokat is találtam, amelyek nekem árban megfelelnének. Tudsz-e esetleg ezeknél jellemzően előforduló gondokról, amire oda kell figyelnem?

    A másik jelölt a Bmw R 1150 GS lenne (hasonló futásteljesítménnyel), de miután minden fellelhetőt elolvastam a két típusról, az az érzésem, hogy a Hondával nagyobb biztonságban lennék. Javíts ki, ha rosszul érzem. :)

    Segítséged előre is köszönöm!

    Üdvözlet, Tomi

    Távolról sincs vége, olvasson még