Nepperűző

Mindenes robogót városba

február 18., 08:41 Módosítva: 2022.02.23 06:22
162

Kedves Nepperűző!



Városi használatra keresek egy mindenre használható 50-es robogót, jó lenne, ha egy kisebb bevásárlás is elférne a sisaktartóban és a lábamnál egy nagy szatyorban. A nagyobb kerekűek jobban érdekelnek, mivel az utak minősége nem a legjobb, és ahol közlekedem (most éppen autóval), bőven vannak fekvőrendőrök, mesterségesen épített lassítók és kockaköves útszakaszok is! Semmiképpen sem szeretném az alját felakasztani ezeken! Mindenképpen ragaszkodom az 50-eshez, ha lehet akkor 4 ütemben (de ez nem létkérdés).



Magamról: 44 éves vagyok, 185 cm magas és kb. 100 kg. A vezetésben alapjában véve szabálykövető magatartást folytatok, nem száguldozni akarok vele (nem érdekel az üvöltő kipufogó, a 70-es dugó, a papír nélküli 125-ös, stb.), hanem normálisan közlekedni. Motoros tapasztalatom van, Yamaha TDM 900-asom van most is, de az nem egy városi motor. Robogózásban nincsen tapasztalatom, igazából még automata váltós motort sem vezettem, az biztos, hogy "a bal kezemnél nem a tengelykapcsoló van helyzetet" meg kell majd szoknom. A ráfordítható keret 200 ezer Ft lenne, örülnék neki, ha ebbe egy első szerviz is beleférne.



Válaszodat előre is köszönöm: István

Kedves István!

Ha jó állapotú ötvenest keresel 200 ezerből, az nagy valószínűséggel kétütemű lesz. A négyüteműek ugyan bravúrosan keveset tudnak fogyasztani, de lényegesen drágábbak is - sokkal bonyolultabb technika, lényegesen precízebb illesztéseket és megmunkálást igénylő alkatrészekkel. És mivel ezeknek a felújítása is sokkal drágább, olcsón venni is nagyobb kockázat. Ráadásul ezek lassú járművek, az 50 km/h-s végsebesség pedig nem minden városban elég. Tehát 50-esben mindenképpen 2T párti vagyok.


A nagy kerék sajnos kizárja a praktikus méretű ülés alatti tárolót, ezeknél általában egy nyitott sisak szokott csak elférni az ülés alatt. A 12-13 colos kerekekkel szerelt típusoknál már nagyobb a tároló, de a legnagyobb helyet a 10 colosok tudják, egy Honda Dio ülése alá már bármilyen sisak befér. A kis keréktől rettegés egyékbént túlértékelt, régóta járok 10 colos kerekekkel Budapesten, és még soha nem volt vele gondom. Praktikus okokból egyébként 10-es kerekekre is érdemes magasabb oldalfalú gumit tenni, egyfelől a végáttétel szempontjából, másrészt nagyobb lesz az elérhető dőlésszög. Egy Malaguti F12 Phantom léghűtéses Minarelli blokkal szerintem remek mindennapi jármű, de ugyanez igaz a hasonló paraméterekkel rendelkező SR50-re is.

420A3473


A léghűtés okán nem kell aggódnod a vízpumpa elromlása miatt, ugyanakkor jól megy, gyári alkatrészekkel is 70 km/h feletti végsebességre képes, ugyanakkor stabil, jó fékkel és futóművel, tisztességes ülés alatti tárolóval, plusz a lábad közé is fel tudsz akasztani egy szatyrot, van erre a célra gyári kampó is. Az üléspozíciójuk is jó - a műfajban sztárolt Aeroxnál szerintem jobbak -, és ami még fontos lehet, nem néznek ki gyászosan.


A Minarelli blokkokhoz minden bokorban találni alkatrészt, gyárit, kínai fost, jó minőségű utángyártottat és csúcsminőségű tuningot is, és a szerelők is ismerik, ha pedig otthon állnál neki a javításnak, az internet tele van tutorialokkal. Szóval én ebbe az irányba mennék el, átnézetném egy szerelővel, aki beállítja szépen, szükség esetén feldob rá egy jó szíjat, meg behangolja a hajtást, aztán már csak arra kell ügyelned, hogy jó minőségű olajjal használd. Egy jól összerakott Minarelli blokk nagyon sokat elmegy.

Üdv: Iván

Szopóroller az öreg japán motor?

február 17., 10:39 Módosítva: 2022.02.22 06:23
209
Kedves Nepperűző!
Kényelmes motort keresek, 50 felett, ami nem egy bálna méret, mivel csak 175 cm vagyok. Megakadt a szemem a Yamaha FZX750 motoron, nagyon tetszik. Mennyire kezes, főként megbízható ez a típus a 90-es évek közepéről? Kapható hozzá alkatrész vagy kiegészítő? Hobbimotorozásra használnám elsősorban.

Köszönöm válaszod!

Szia!

A Baby V-Max-nak becézett FZX750 meglehetősen ritka motor, abból az időszakból, amikor a japánok még simán raktak pörgős, soros négyhengeres motorokat cruiserekbe is. Ez a katalógusban is jól nézett ki, mert 750 köbcentiből volt 85 lóerejük, miközben akkoriban a Harley 883-as Sportstere olyan 50 lóerőt tudott. Csak éppen a krúzolásra voltak alkalmatlanok ezek a négyhengeres cruiserek - még akkor is, ha a japánok cselesen a power cruiser kifejezést használták.

Yamaha%20FZX50%2086

Hogy mennyire kezes, azt elég nehéz megmondani, mert ugye mihez képest? Alapvetően azt mondanám, hogy átlagosan kezes - kb. olyasmi, mint bármilyen acélcsővázas, 200 kiló körüli japán motor a 90-es évek közepéről. Ha jó gumi van rajta, szépen beállított kormánycsapággyal, egy nyomon fut, és a futóművet sem barmolta szét senki, akkor nem kéne, hogy különösebben nehéz legyen vezetni.

Viszont ezzel el is értünk a necces részhez, az állapothoz és a megbízhatósághoz. Ha a modellciklus végéről, tehát a 90-es évek közepéről válogatunk, akkor is lassan 30 éves motorról van szó - és egy motornál a konstrukciós sajátosságok a megbízhatóságban körülbelül 10 évig mérvadóak, utána már csak és kizárólag azon múlik minden, hogy milyen gazdái voltak. Gányolós szerelő dolgozott rajta? Jó lesz az úgy, csak menjen? Rászánta valaki az időt arra, hogy értő módon állítsa be mind a 20 szelepnél a szelephézagot? Sokat nyelezték hidegen? Megannyi kérdés. Mivel ennyi idő elteltével már a második garnitúrányi gumialkatrészek is elöregedtek, tényleg csak az a kérdés, hogy mikor mit cseréltek? Szelepszár-szimering? Szívócsonkok? Tömítések? Rezgéscsillapító gumik? A Yamanánál alapvetően jó a régi motorok alkatrészellátása, ami például az FZ750-nel rokon elem, azt be lehet szerezni, de simán lehet, hogy néhány alkatrész összebogarászása azért időbe fog kerülni - például ha a karburátort kell felújítani, vagy kéne pár fúvóka az ehhez szükséges méretekben, az nem lesz olyan könnyű. De semmi nem lesz lehetetlen, kellő utánajárással minden keríthető hozzá.

Vásárlás előtt egy nagyon alapos átnézéssel indítanék, mert apróságokon is brutál módon el tud szaladni egy ilyen motor fenntartása - ha a teleszkóp becsúszószára nem makulátlan, az már kapásból egy drága probléma, és ha ezekhez hozzájön egy szett féktárcsa, egy szívócsonk és a négy membrán a karbikhoz, plusz egy szett gumi, akkor máris a motor árának minimum a felét kell rákölteni. És akkor még nem is volt szelephézag-állítás, karbiszinkron és hasonlók, amik papíron nem számítanak nagy dolognak, de úgy tényleg precízen, lelkiismeretesen, megfelelő műszereket használva, nem csak úgy találomra tényleg egyre kevesebb szerelő csinálja meg. Húsz szelepet végigmérni és szépen kilapkázni nem kevés idő. És ez még csak az a helyzet, amikor minden rendben van, nincs semmivel szívás, csak karban kell tartani.

Általánosan az a tanácsom, hogy 30 év körüli motort két esetben szabad venni:

- nagyon körültekintően át tudod vizsgálni, tudod, mit kell nézni ezeken a motorokon, felkészültél, hogy milyen alkatrészek milyen költséggel járnak.

- nem baj, ha eltelik 1-2 szezon, mire kijönnek a hibák, meg a szerelő a végére ér, hiszen nem életbevágó igény a motor, csak amolyan projekt, amiben a szívások is az út részei.

Üdv: Iván

Ingázó célszerszám, legfeljebb 350 ezerből

január 19., 10:12 Módosítva: 2022.04.28 10:59
66
Üdv!
Motoros témában teljesen laikusként szeretnék segítséget kérni Öntől. Az év folyamán szeretnék vásárolni egy gépet, főleg agglomerációból történő ingázás céljából (2x20 km naponta). Eddig kizárólag autóval közlekedtem, motoros tapasztalataim annyiban kimerülnek, hogy évekkel ezelőtt mentem pár kört egy ősöreg Simsonnal. A lehetőségeket nézegetve legszimpatikusabb a B125 jogsi megszerzése, és valami nagyrobogó megvásárlása, de más megoldásra is nyitott vagyok.
Amit rólam tudni kell: 195cm, 100 kg, hosszú lábak. Amire használnám a gépet: tavasztól őszig csapadékmentes időben faluból városba főúton/mellékúton, költségcsökkentésként részben kiváltva az autót. Elvárásom annyi, hogy üzembiztos legyen a jármű, és tudjam vele tartani a forgalom ritmusát.
Ráfordítandó keret: 350.000 Ft körül vételárral, szervizzel, adminisztrációs költségekkel együtt.

Milyen típusokat javasolna?

Átíratáson és biztosításon felül milyen plusz költségekkel kell számolni ebben a kategóriában?

Válaszát előre is köszönöm,

Gábor

Kedves Gábor!

A te esetedben a B125-ös jogosítványt és a 125-ös robogókat ajánlom - egy tuning kétüteműnél sokkal takarékosabb, tisztább és kényelmesebb, miközben a használati értéke is jobb egy ilyennek. A 125-ösök tudják a stabil 90-es utazót, elvannak 3 literrel, a fenntartási költségeik pedig alapvetően barátiak, bár sokat számít, hogy mi a kiinduló állapot.

Kymco-Agility-125-04

Mivel mindennel együtt 350-et szánnál rá, kevés típus közül válogathatsz. Ennyiért főleg Kymco Agility 125-ből van választék, ami tartós, igazi igásló, de a komfortja szerény, az ülés kemény, illetve nagyon érdemes alaposan átnézni, mert erre tényleg igaz az, hogy amíg egy csepp olaj is van a karterben, addig megy. Utána viszont megáll, és a felújítása nem rentábilis, illetve a kopó-fogyó dolgokat leszámítva sokszor körülményes az alkatrészellátás. Tehát ha műszakilag feszes, akkor jó vétel, de a leharcolt darabokat kerülni kell.

Ha nagyobb testűre vágysz, akkor a Malaguti Madison 125 jó választás: műszakilag egy Piaggio, tehát könnyen és olcsón fenntartható, minden alkatrész van hozzá, a nagyobb kereskedők polcról szolgálnak ki a motorikus elemekkel, illetve elég gyakori ahhoz, hogy bontóból találj hozzá például idomot vagy lámpát, ha egy esés után kell gatyába ráznod.

A legjobb, ha keresel egy gyakori Piaggio típust, Libertyt, vagy ami szembe jön, és lecsapsz rá. A léghűtéses Leader blokk erős, tartós és egyszerű, illetve a Piaggio típusokhoz minden van, gyári és utángyártott alkatrészek tucatjai közül válogathatsz, mindenféle árban és minőségben.

Arra viszont figyelj, hogy ezen a szinten minden azon múlik, hogy milyen állapotú robogót veszel, ha sikerül egy jót kifognod, akkor imádni fogod, ha viszont ha rád melegítenek egy gatyára hajtott, csak látszatra kipofozott példányt, akkor arra aránytalanul sokat fogsz költeni, és megutálod a műfajt. Ha a kínálat aljából válogatsz, akkor ez a kockázat mindig benne van a pakliban.

Üdv,

Zombi

Meztelen legyen az első

2021. október 27., 08:52 Módosítva: 2022.02.25 08:55
102

Kedves Nepperűző!

Friss A-kategóriás jogosítvány tulajdonosaként szeretném megvenni első nagymotorom.

Ami fontos választás szempontjából:

- 190 magas vagyok és 90-95 kg

- sajnos csak a naked vonal tetszik

- szezonban napi 30-40 km munkába járásra használnám, hétvégénte 100-200 km-es utakra vidékre, nyáron akár 500-600 km-es túrák, főúton, autópályán egyaránt.

- ritkán akár két fővel

- rászánt összeg: 1, 5 millió forint

Sok videó, teszt alapján először 300-500 ccm közötti motorokban gondolkodtam, hogy bizonyos lépcsőzetességgel szerezzek tapasztalatot, majd különböző fórumokon azt olvastam, hogy a magasságom és súlyom miatt valószínűleg kényelmetlenek lennének ezek a motorok (CB 500F, Duke 390, G 310 R, MT-03)

Így elkezdtem nézni a 600 köbcentis kategóriát, ahol a következő motorok tetszettek meg: GSR600, FZ6N, XJ6N, ER6N.

Abban kérném a segítséged, hogy mi lehet jó választás, természetesen nemcsak ezek közül, hanem amit a megadott paraméterek alapján te jónak látsz.

Válaszodat előre is köszönöm!

Távolról sincs vége, olvasson még

A robogók királyait etetni is kell

2021. szeptember 29., 08:59 Módosítva: 2022.02.18 10:17
42

Tisztelt Nepperűző!

Adott egy 650-es, 2005-ös Burgman és egy Tmax 500-as, 2003-as, amelyek között nem igazán tudok dönteni. Árban hasonló a két példány.

Eddig FES250-esem volt, amit szeretnék nagyobbra cserélni - kellene egy kis kraft, ha egy kamiont előzök...

A nagyobb köbcenti hátrányai mindkét típusnál a húzós összegű hibaelhárítási költségek. Hiába próbálom a típushibákat felderíteni, nem sokra jutottam.

Ebben kérnék segítséget.

Szeretném vásárláskor tudni, mit nézzek, illetve ha később használom, jó lenne, ha gazdaságos keretek között tudnám fenntartani a kiválasztott járgányt.

Esetleg más típus is szóba jöhet 6-700 ezer Ft között, de lényeges, hogy a magasságom 2 méter...

Előre is köszönöm a segítséget, üdvözlettel: Csaba

Távolról sincs vége, olvasson még

Anyunak robogó az agglomerációból bejáráshoz

2021. május 11., 14:42 Módosítva: 2021.10.01 10:29
0

Kedves Nepperűző!

Tanácsodat kérném. A Margitszigeten, illetve egy másik közeli sportlétesítményben dolgozom, de Gödről járok be. Már nagyon unom a dugóknak és a MÁV-nak való kiszolgáltatottságot, így robogóvásárlást tervezek. Mit tanácsolsz? B kategóriás jogosítványom van csak és egyelőre nem is tervezek motor jogsit.

Olyan robogót keresek, ami pár száz méteren elmegy közepesen kátyús földúton, ugyanis az utcánk még nincs leaszfatozva. Az sem lenne rossz, ha valami pici bevásárlást hazafelé el tudnék helyezni. Mondanám, hogy más szempontom nincs is, de sajnos az ár is igen meghatározó. Szeretném költséghatékonyan megúszni a beruházást, mert még nem tudom, hogy be fog-e válni ez a fajta közlekedés, így elsőre semmiképpen sem költenék rá sokat.

Köszönöm szépen a választ!

Annamari

Távolról sincs vége, olvasson még

Piaggio Beverly-t, de melyiket?

2021. március 31., 09:54 Módosítva: 2021.05.13 06:45
14

Kedves Nepperűző!

Teljesen kezdő vagyok, most jutottam el oda, hogy szeretnék elkezdeni motorozni. Hobbimotorozás a célom, túrázni szeretnék, szeretnénk a feleségemmel. Abban szeretném a véleményedet kérni, hogy melyik 2010 előtti Beverly típusban érdemes gondolkodni, hogy két személlyel is könnyeden lehessen motorozni, akár hegyvidéki utakon is. Az sem utolsó szempont, hogy szeretnék már saját motorral tanulni és vizsgázni, ehhez pedig a minimum feltétel, hogy 395cm3/20-35 kW legyen a motor az A2-es jogsi esetén. Gondolom A1-gyel nem sokra megyek, mert egy 125-ös kevés két személyre, túrázáshoz. Leginkább 400 Tourer-ben gondolkodom, de nagyon kevés eladó van belőle, 500-astból már van választék, de attól tartok egy picit, mert az olvasottak alapján egy kezdőnek nem biztos, hogy jó választás. A 300 cm3-is opció is forog a fejemben, ebből is van választék, ráadásul újabbak, jó állapotban és jó áron vannak. Ez esetben az a kérdés, hogy a 300-as elég erős-e utassal, dinamikus motorozáshoz, túrázáshoz. Én 190cm/95kg a párom 160cm/55kg. Maximum 650 ezret szánnék egy szép állapotú példányra.

Köszönöm!

Tamás

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem baj ha ocsmány, csak megbízható legyen

2021. március 25., 13:48 Módosítva: 2021.08.19 06:15
92

Kedves Nepperűző!

A tartós fagyokon kívül egész évben használt, 50-es, négyütemű, szerénytelenséggel roppant rosszindulattal sem vádolható robogómat (Kymco Agility) szeretném négyütemű 125-ösre lecserélni, elsősorban azért, hogy a kisfiamat munka előtt még el tudjam vinni vele a viszonylag közel lévő iskolába vagy éppen utána edzésre (nem kellene különösebben forgalmas helyen mennünk). B125-ös jogsival.

Miben érdemes gondolkodni - ha jól tudom smk-t nem lehet rendszámoztatni -, ha elsősorban az olcsó üzemeltetés lenne a szempont? Gondolok itt a megbízhatóságra, javíthatóságra, alkatrész árakra és ellátottságra. Fogyasztása ha 3 liter alatt marad, az már teljesen jó. Amik viszont - tisztán anyagi megfontolásból- csak az elvárási lista végén vannak: menetteljesítmények, kinézet. Bármilyen gyenge, bármilyen ocsmányság jó lesz nekem, már edzett vagyok ez ügyben. A vételár 300-400 ezer forint között lenne még elfogadható, nagyon maximum 500 ezer, de azt már csak erőltetett mosollyal fizetném ki. Nem igazán vagyok váltáskényszerben, van időm egy jót kivárni. Kiszemeltem csak nagyon távolról van, ami ráadásul árban ott kezdődik, ahol nekem a takaró végződik (Honda PCX), igazából bármi jó lehet, nincs érzelmi kötődésem egyikhez sem.

Előre is köszönöm a segítséget.

Zoli

Távolról sincs vége, olvasson még

125-ös robogó: fapad vagy kisdívány?

2021. február 23., 09:20 Módosítva: 2021.04.06 15:28
39

Tisztelt Nepprűző!

Motorkerékpár vásárlása előtt állok. Kettő járgány közűl ön szerint melyik lenne jobb választás? Van-e jobb ebben a kategóriában? Felhasználás főleg munkába járás, néha kisebb túrázás.
1: Suzuki Burgman 125, 2003. 

2: Kymco Agility 125, 2016. Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel: Csaba

Távolról sincs vége, olvasson még

Robogót városba

2021. február 16., 12:51 Módosítva: 2021.03.26 06:12
0

Kedves Nepperűző!

Nagy dilemmában vagyok, szeretnék egy 50-es robogót vásárolni, de nehezen döntöm el, hogy milyet! Városi használatra lenne, a négyütemű ről lebeszélt egy kollégám, pedig az volt a cél. Jelenleg egy Yamaha Neos 50 2T, 2008-as, 7777 km-rel, és egy Aprilia SR Motard 50 2T, 2012-ből, 13500 km-rel van tervben. Mi lenne a véleményed a fent említett két típusról?Köszönöm a válaszod előre is!

Üdv: Gábor

Távolról sincs vége, olvasson még

Retró legyen, de ne papás!

2021. február 12., 12:29 Módosítva: 2021.05.18 06:11
10

Tisztelt Nepperűző!

47 éves fejjel rájöttem, hogy motorozni szeretnék. Autót lassan 30 éve vezetek, de motort gyakorlatilag még nem vezettem. Egy-két korfui robogózást leszámítva.Valami kényelmesen, egyenesen ülve vezethető motort szeretnék. Nem száguldozni szeretnék, de azért nem bánnék egy-egy nagyobb meglódulást, ha megtekerem a gázkart. Szóval nem sportmoci, de nem is papa-mobil, ahol alap a méteres szakáll.

Túrázni sem használnám, mert arra van egy jó összkerekes kombim, amivel járunk. Talán már nem is tudnék oldaldobozokba elég ügyesen bepakolni. Ha kicsit retró lenne, az tetszene, de tudjon vadul gyorsulni is. Egy ilyet találtam (Yamaha XSR900 pl.), de ez az önök tesztje szerint túl vad. És tudom, elsőre ne vegyem meg álmaim járművét. De valami jót szeretnék rögtön, mert öregszem. Az ár közepesen fontos tényező, és szívesen veszek újat, de rá lehet beszélni nagyon tuti használtra is.
Kérem szépen szíves tanácsukat!

Köszönettel:

Olivér

Távolról sincs vége, olvasson még

Japán vagy nem japán?

2021. február 2., 15:39 Módosítva: 2021.03.03 06:12
0

Kedves Nepperűző!

Régóta tervezem egy nagyobb motor vásárlását. Alapvetően szabadidős tevékenység eltöltésére használnám (használom a jelenlegit is). Nem célom a sebesség hajszolása, inkább a gurulás, ráérősebb motorozás, rövidebb-hosszabb túrázás a célom. Konkrét gyártót, típust nem jelölnék meg, inkább a főbb paramétereket: max 650 ccm, a lóerőnek sem muszáj többnek lenni mint 60, megbízható, kiforrott technika, elérhető szervizhálózat és alkatrészellátás.

Magamról annyit, hogy 175 cm-es testmagassághoz 80 kg súly párosul. Vásárlási keret 1,5 millió. Nem ragaszkodom a két-három éves gépekhez, simán elfogadok egy tizenvalahány éves gyártmányt, amennyiben megfelel a fenti paramétereknek. Kereséseim során több típus került a látóterembe, pl. a Honda CB500-as, illetve 600-as típusai, Yamaha XJ 600. De nagyon szimpatikus a Royal Enfield 650 Interceptor valamint a Benelli Leoncino - bár ezekből csak fiatal példányok vannak... De alapvetően tökéletesen megfelelne egy jól bevált és bizonyított japán gyártmány. Mit tanácsol, maradjak ezen a vonalon vagy keressek más, európai gyártóknál? Milyen buktatókra figyeljek első sorban?

Segítségét köszönve, üdvözlettel: András

Távolról sincs vége, olvasson még

Kétemberes túramotor 8 kilóig

2021. január 12., 14:53 Módosítva: 2021.02.12 12:33
44

Kedves doktor!

Tisztelt Nepperűző!

Belátható időn belül szeretnék váltani a mostani GS500-ról valami nagyobbra és erősebbre. Időközben ketten lettünk a motoron, és a GS se erőben, se fizikai méretekben nem elég már ilyen használatra, ezért keresnék 7-800 ezerből hatszázast, vagy nagyobbat. Viszonylag magas vagyok, 190 cm. Évi 8-10 ezer km-t megyek, ennek felét külföldön, abszolút túramódban (legalábbis amíg szabad volt). Eddig nézegettem az alapokat a relatív alacsony büdzséhez, Fazer, Hornet, CBF600, Varadero (bár sajnos utóbbi kettőnek csak az alja vehető ilyen keretből), de érdekelne, szerinted miket kéne még átgondolni, illetve ezek közül melyiket érdemes komolyan figyelni?



Tamás

Távolról sincs vége, olvasson még

ABS kiiktatása a biztosíték lehúzásával

2020. december 17., 10:08 Módosítva: 2021.02.16 12:58
2

Kedves Nepperűző!

Egy műszaki kérdésem lenne. Okozhat-e bármilyen műszaki problémát, ha a gyári ABS-t úgy iktatom ki földutas motorozáskor a Honda CB500X (2019) motoromon, hogy kiveszem az ABS biztosítékát. A neten ajánlották ezt a lehetőséget, mert sajnos alapvetően nem lehet kikapcsolni.

Köszönettel: István

Távolról sincs vége, olvasson még

Túra és enduró, öt kilóból

2020. december 15., 14:43 Módosítva: 2021.01.26 06:17
365

Kedves Nepperűző!

Két egymásnak ellentmondó motor tart lázban. Az egyik a R 1150 GS a másik a TDM850 4TX, mindkettő koros, ennek ellenére szeretnék közülük jól választani. A közös a két henger, a túra jelleg, a problémamentes fenntartás és megbízhatóság. Az is érdekelne, hogy 500 e Ft-ig volna-e realitás bármelyik típus.

Köszönöm: Patrik

Távolról sincs vége, olvasson még

Kezdő motort négy kilóért

2020. december 14., 15:16 Módosítva: 2021.02.08 14:01
177

Kedves Nepperűző!

A múlt év folyamán közel 20e km-es robogó tapasztalatom után sikeresen leraktam a korlátlan A-t. Ennek elsődleges oka, hogy hiányzott a váltás (mint az autómban), hogy ha kell akkor van erőtartalék. Nincsenek tapasztalataim, pláne elképzelésem mire lenne szükségem. Abból is csak annyi, hogy japánt szeretnék.Túlnyomó részben városban lenne használva, hétvégén pedig megyén belül.Elvárás csak annyi, hogy legyen 2 hengeres (ha lehet).
Ami biztos, hogy robogóra nem nagyon szeretnék visszaülni.

Amiken tanultam a motorozást: Kawasaki ER6-N, Suzuki GS500, Suzuki Bandit 600. A sorrend itt szándékos volt, ebben sorrendben tetszettek, és bár a Kawasakit csak két órát vezettem, ott éreztem a legnagyobb összhangot. Az adott összegig lehet e bármi épkézláb és a leírtakban hasonló motort venni? Ha nem, az se probléma, akkor marad még a gyűjtögetés. Tudom, hogy ekkora összegért csodát nem várhatok, így kész vagyok kompromisszumot kötni, ha kell.

Köszönettel, Bence

Távolról sincs vége, olvasson még

Erős és megbízható nagyrobogót

2020. augusztus 28., 13:16 Módosítva: 2020.12.18 06:10
1

Tisztelt Nepperűző!

4 éve egy Piaggio X7-tel kezdtem motorozni, majd jött mellé egy Kawasaki ZR-7, amellyel már túrákra is el tudtam indulni.Helyet is igényelnek, illetve egyik sem egészen azt nyújtja, amit szeretnék, emiatt cserélnék, de lehetőleg egyre, egy öszvérre.

A városi használat fontos, ugyanakkor szeretnék alkalmanként egy-egy 150-250 km-es túrát is megtenni, akár utassal.Emiatt már régóta tetszik a Yamaha T-Max, ill. szinte az összes tesztben ő kerül ki győztesen, noha a következő 2 típus ott jellemzően nem szerepel.Közben egy ismerősön keresztül képbe került a Honda NC700D, illetve NC750D, ami a nyomatékával nyűgözött le, valamint egy kereskedésben láttam az Aprilia SRV850-et, amiről jókat (is) olvasni.

A megbízhatóság és a szervizköltség, valamint a dinamika elsődleges, a bekerülési ár és az utas kényelme inkább másodlagos.

Kérem segítsen dönteni, illetve világítson rá egyik, másik típus előnyeire, hátrányaira! Ha van ezeken túl másik típus is, ami az igényeimnek megfelelne, kérem tegyen róla említést!

Köszönettel: Péter

Távolról sincs vége, olvasson még

Motor, ami kényelmes

2020. augusztus 27., 12:37 Módosítva: 2020.12.18 06:10
0

Kedves Nepperűző!

Mostanában gondolkozom azon, hogy ismét nyeregbe pattannék. Nincsenek nagy terveim, inkább rövidebb utakban gondolkodok, nem hiszem, hogy egy alpesi túrát bevállalnék, nem tervezem, hogy száguldozni fogok. Egyedül, vagy ketten használnánk. Én 55 éves, 175 cm, de 120 kg fölött vagyok, ennek megfelelően nem igazán szeretnék hasalni, felhúzott lábbal motorozni. Az utas (feleségem) leginkább 160 cm és 50 kg alatt lenne. Nem áll tőlem távol a chopper gondolat sem (még nagy robogót pl. piaggio x9 is néztem), de mégis valahogy a túra vonal tetszene jobban. Leginkább a BMW 650 CS/GS (melyik jobb?) Vagy olaszos vonal miatt az Aprilia Pegaso 650 fogott meg a keresgélés során. Bár fiatal koromban sokat szereltem motort, autót, nem lenne ellenemre, ha nem kellene sokat szerelni, és sokat költeni a motorra.

Elsősorban injektorosra gondoltam és talán nem lenne rossz egy ABS. Eddig eléggé a belépő árszint körül nézegettem, 2000, év utáni, 500-700 eFt között, nem tudom mekkora kockázat ez, nem ritka a 60-70 ezres futás sem.

Köszönettel: Ákos

Távolról sincs vége, olvasson még

Ingázó motor napi száz kilométerre

2020. július 30., 14:11 Módosítva: 2020.09.09 06:17
199

Kedves doktor!

Tisztelt Nepperűző!

Motoros ingázásra adnám a fejem, A2 jogosítvánnyal rendelkezem, 183 cm magasan 100+/-5kg elosztva. A specialitása a kérdésnek annyi, hogy Székesfehérvár és Budapest között lakom félúton, úgyhogy a munkába járáshoz az M7-est használnám, onnan azonban Csillebércre kanyarodva, azaz autópálya és erős emelkedő is szerepel az útvonalban, napi 2x50 km távolságon. A sportos motorok kiesnek a választásból, mert a kuporgást nem bírnám, egyéb megszorítást csak a vételár 400-450 ezer forint jelent. Kérem ha tud típusokat ajánlani tegye meg, esetleg azt is jó lenne tudnom vétel előtt mit érdemes megnézni a járművön.

Köszönettel: Ádám

Távolról sincs vége, olvasson még

Első motor: kettő vagy négy henger?

2020. július 22., 10:36 Módosítva: 2020.12.11 08:18
249

Kedves Nepperűző!

Most értem el arra a pontra az életben, hogy megvásároljam első motoromat. Egész konkrét kiszemeltjeim vannak, azonban a választás pont ezért bizonyul nehéznek.A kiszemeltek:
- Yamaha MT-07

- Yamaha FZ6N

- Kawasaki Z750

- Kawasaki ER6N

A motor főleg hétvégi motor lenne. Kisebb túrák, de az autópályát is bírnia kell. Egy fő szempont a kényelem lenne, 185 centis magasságom nem tudom melyik motorra lenne tökéletes. Az keret nagyjából 1,5 millió.

A szívem az MT-07 és a Z750 felé húz, de nem zárkózom el egyiktől sem.Melyiket ajánlanád egy kezdő huszonévesnek?

Köszönettel, Marci

Távolról sincs vége, olvasson még

Kéthengeres túraenduró, amit nyugodtan levihetek a térképről

2020. június 30., 10:53 Módosítva: 2020.08.19 10:07
403

Tisztelt Nepperűző!

Olyan túraendurót keresek, ami kéthengeres, lehetőleg V2, nem túlzottan nagy és nehéz, de azért nem is túl gyenge a motorja. Eredetileg egy olyan motort szerettem volna, ami egyformán alkalmas kényelmes, hosszú távú, akár napi 12-15 órás túrázásra és nem gond vele átmotorozni egy kontinensről a másikra akár, lehetőleg úgy hogy közben nem nagyon vannak vele megbízhatósági problémák, de ugyanakkor valódi elvetemült offroadra is alkalmas. Ezalatt azt értem, hogy akár tenyérnyi keskeny ösvények, nagy kövek, sár, mély nyomvályúk, jégnél is csúszósabb, agyagos vizes talaj, extrém emelkedők és lejtők terepen, stb.). Jelenlegi tudásom szerint ilyen motorkerékpárt még nem gyártottak (de javítson ki ha tévedek), ezért arra a következtetésre jutottam hogy egy ideális kompromisszum lehetne egy Honda Transalp, ha hajlandó vagyok a durva offroadról a kényelemért lemondani. A kérdésem az, hogy a fiatalabbik 600-as, valamint a mégfiatalabb 650-es modell között mik a lényegi különbségek és a 650-es megéri e a többlet kiadást? Mik a típushibák, mire érdemes odafigyelni vásárláskor, illetve tud-e a Transalp mellett más, hasonló kategóriájú megbízható motort ajánlani? A keret 800 ezer, esetleg 1 millió.

Köszönettel,

Ambrus

Távolról sincs vége, olvasson még

Nagy kérdés: CBF1000 vagy CBF1000?

2020. június 17., 13:16 Módosítva: 2020.09.05 07:06
61

Tisztelt Nepperűző !

A kérdésem leegyszerűsítve ennyi lenne: Honda CBF1000 vagy Honda CCBF1000?Le szeretném cserélni a mocim, és lényegében a fejemben már megvan a kiválasztott gép.Ugyebár kétféle CBF1000 van: a 2006-tól gyártott első széria és a 2010-es frissített modell. Az első szériák azok kb. 1,2 milláról indulnak, míg a második kiadás nincs 1,7 millió alatt.Nekem alapból sokkal jobban tetszik a második generáció, de az árkülönbség elég tetemes.A kérdés adott: megéri-e a drágábbat vennem vagy jó a régebbi is?

A másik dolog pedig: mi a véleménye úgy egyébként a típusról (megbízhatóság, kezelhetőség, felszereltség stb.)?

Használnám túrázásra is, főleg országon belül, nem csak egy órás gyors menetekre.

Üdv. Gábor

Távolról sincs vége, olvasson még

Segítség oldschool motor vásárlásához

2020. június 10., 11:33 Módosítva: 2020.08.17 10:43
0

Üdvözletem,

Abban szeretném a segítségét kérni, hogy mint A2-es jogsival rendelkező, szeretnék egy régebbi vasat magaménak tudni. Most jött velem szembe egy 1983-as Suzuki GSX 250 E, próbálok utánajárni a típusnak interneten, sok rosszat nem tudtam meg eddig hála az égnek. Most önhöz fordulnék a tanácsért, megéri-e egy ilyenbe belevágni, eléggé nyomott áron hozzájutva? Benne lenne a pakliban, hogy megvalósítom vele gyerekkori álmom egy cafe racer építést. Fenn tartása nem tűnik egy nehéz dolognak, de már nem mai csirke.

Válaszát előre is köszönöm, Szilárd

Távolról sincs vége, olvasson még

Yamaha MT-07: használt vagy új?

2020. május 25., 15:23 Módosítva: 2020.08.18 09:46
137

Kedves Nepperűző!

Motorvásárlás előtt állok, és szükségem lenne némi segítségre. Sokan megkérdezhették már, és talán foglalkoztatok is a témával, hogy használt vagy szalon motort érdemesebb venni. Az én kiszemeltem egy ABS-es MT-07. A használtpiacot tekintve akad egy-kettő, de olyan árakon mozognak, amin elgondolkozom, hogy ha használtan ennyi, akkor már inkább egy új. Meg tudnám venni az újat, de valamivel meg kell indokolnom magamnak, hogy megvehessem. Hosszú távra tervezem, és mindenre is használnám. Mivel új motor mellet szól, hogy a műszaki biztosság adott, így egy pont ide. Továbbá nem gondolnám, hogy egy páréves konstrukción bármi tönkre mehet... De használtan egy jó felszerelt (+gyári kiegészítőkkel ) árban majdnem ugyanott van. De ezek már fel vannak szerelve minden jóval (ami extra kiegészítő), amit később feltehetőleg úgy is megvennék az új motorra, pl.: plexi, gombák, szivargyújtó stb. A használtak ezt már kb tudni fogják. Mit gondolsz? Továbbá az évjáratok közti különbségekről tudsz-e valamit? A segítségeteket előre is köszönöm!

Tibi

Távolról sincs vége, olvasson még

Malaguti Spidermax vagy Honda Silverwing 400?

2020. május 22., 12:12 Módosítva: 2020.07.03 06:11
6

Tisztelt Nepperűző!

Nem nagyon találtam leírást a Malaguti Spidermax motorral kapcsolatban. Egy 600-as Honda CBRF4i motorról szeretnék áttérni nagyrobogóra. A két kiszemeltem Spidermax és a Honda SilverWing 400. Istenigazából a Malaguti tetszik már régóta, de vannak fenntartásaim, főleg alkatrészügyileg. Bár mindenki azt mondja, ne aggódjak, van hozzá. De szerintem akkor is egy Hondához sokkal jobban beszerezhető minden. Egy kis véleményt szeretnék kérni e két motorról. Nagyon szépen köszönöm!

Távolról sincs vége, olvasson még