Nepperűző

Piaggio Beverly-t, de melyiket?

március 31., 09:54 Módosítva: 2021.04.01 13:13
14

Kedves Nepperűző!

Teljesen kezdő vagyok, most jutottam el oda, hogy szeretnék elkezdeni motorozni. Hobbimotorozás a célom, túrázni szeretnék, szeretnénk a feleségemmel. Abban szeretném a véleményedet kérni, hogy melyik 2010 előtti Beverly típusban érdemes gondolkodni, hogy két személlyel is könnyeden lehessen motorozni, akár hegyvidéki utakon is. Az sem utolsó szempont, hogy szeretnék már saját motorral tanulni és vizsgázni, ehhez pedig a minimum feltétel, hogy 395cm3/20-35 kW legyen a motor az A2-es jogsi esetén. Gondolom A1-gyel nem sokra megyek, mert egy 125-ös kevés két személyre, túrázáshoz. Leginkább 400 Tourer-ben gondolkodom, de nagyon kevés eladó van belőle, 500-astból már van választék, de attól tartok egy picit, mert az olvasottak alapján egy kezdőnek nem biztos, hogy jó választás. A 300 cm3-is opció is forog a fejemben, ebből is van választék, ráadásul újabbak, jó állapotban és jó áron vannak. Ez esetben az a kérdés, hogy a 300-as elég erős-e utassal, dinamikus motorozáshoz, túrázáshoz. Én 190cm/95kg a párom 160cm/55kg. Maximum 650 ezret szánnék egy szép állapotú példányra.

Köszönöm!

Tamás

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem baj ha ocsmány, csak megbízható legyen

március 25., 13:48 Módosítva: 2021.03.26 06:18
92

Kedves Nepperűző!

A tartós fagyokon kívül egész évben használt, 50-es, négyütemű, szerénytelenséggel roppant rosszindulattal sem vádolható robogómat (Kymco Agility) szeretném négyütemű 125-ösre lecserélni, elsősorban azért, hogy a kisfiamat munka előtt még el tudjam vinni vele a viszonylag közel lévő iskolába vagy éppen utána edzésre (nem kellene különösebben forgalmas helyen mennünk). B125-ös jogsival.

Miben érdemes gondolkodni - ha jól tudom smk-t nem lehet rendszámoztatni -, ha elsősorban az olcsó üzemeltetés lenne a szempont? Gondolok itt a megbízhatóságra, javíthatóságra, alkatrész árakra és ellátottságra. Fogyasztása ha 3 liter alatt marad, az már teljesen jó. Amik viszont - tisztán anyagi megfontolásból- csak az elvárási lista végén vannak: menetteljesítmények, kinézet. Bármilyen gyenge, bármilyen ocsmányság jó lesz nekem, már edzett vagyok ez ügyben. A vételár 300-400 ezer forint között lenne még elfogadható, nagyon maximum 500 ezer, de azt már csak erőltetett mosollyal fizetném ki. Nem igazán vagyok váltáskényszerben, van időm egy jót kivárni. Kiszemeltem csak nagyon távolról van, ami ráadásul árban ott kezdődik, ahol nekem a takaró végződik (Honda PCX), igazából bármi jó lehet, nincs érzelmi kötődésem egyikhez sem.

Előre is köszönöm a segítséget.

Zoli

Távolról sincs vége, olvasson még

125-ös robogó: fapad vagy kisdívány?

február 23., 09:20 Módosítva: 2021.04.06 15:28
39

Tisztelt Nepprűző!

Motorkerékpár vásárlása előtt állok. Kettő járgány közűl ön szerint melyik lenne jobb választás? Van-e jobb ebben a kategóriában? Felhasználás főleg munkába járás, néha kisebb túrázás.
1: Suzuki Burgman 125, 2003. 

2: Kymco Agility 125, 2016. Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel: Csaba

Távolról sincs vége, olvasson még

Robogót városba

február 16., 12:51 Módosítva: 2021.03.26 06:12
0

Kedves Nepperűző!

Nagy dilemmában vagyok, szeretnék egy 50-es robogót vásárolni, de nehezen döntöm el, hogy milyet! Városi használatra lenne, a négyütemű ről lebeszélt egy kollégám, pedig az volt a cél. Jelenleg egy Yamaha Neos 50 2T, 2008-as, 7777 km-rel, és egy Aprilia SR Motard 50 2T, 2012-ből, 13500 km-rel van tervben. Mi lenne a véleményed a fent említett két típusról?Köszönöm a válaszod előre is!

Üdv: Gábor

Távolról sincs vége, olvasson még

Retró legyen, de ne papás!

február 12., 12:29 Módosítva: 2021.02.16 06:12
10

Tisztelt Nepperűző!

47 éves fejjel rájöttem, hogy motorozni szeretnék. Autót lassan 30 éve vezetek, de motort gyakorlatilag még nem vezettem. Egy-két korfui robogózást leszámítva.Valami kényelmesen, egyenesen ülve vezethető motort szeretnék. Nem száguldozni szeretnék, de azért nem bánnék egy-egy nagyobb meglódulást, ha megtekerem a gázkart. Szóval nem sportmoci, de nem is papa-mobil, ahol alap a méteres szakáll.

Túrázni sem használnám, mert arra van egy jó összkerekes kombim, amivel járunk. Talán már nem is tudnék oldaldobozokba elég ügyesen bepakolni. Ha kicsit retró lenne, az tetszene, de tudjon vadul gyorsulni is. Egy ilyet találtam (Yamaha XSR900 pl.), de ez az önök tesztje szerint túl vad. És tudom, elsőre ne vegyem meg álmaim járművét. De valami jót szeretnék rögtön, mert öregszem. Az ár közepesen fontos tényező, és szívesen veszek újat, de rá lehet beszélni nagyon tuti használtra is.
Kérem szépen szíves tanácsukat!

Köszönettel:

Olivér

Távolról sincs vége, olvasson még

Japán vagy nem japán?

február 2., 15:39 Módosítva: 2021.03.03 06:12
0

Kedves Nepperűző!

Régóta tervezem egy nagyobb motor vásárlását. Alapvetően szabadidős tevékenység eltöltésére használnám (használom a jelenlegit is). Nem célom a sebesség hajszolása, inkább a gurulás, ráérősebb motorozás, rövidebb-hosszabb túrázás a célom. Konkrét gyártót, típust nem jelölnék meg, inkább a főbb paramétereket: max 650 ccm, a lóerőnek sem muszáj többnek lenni mint 60, megbízható, kiforrott technika, elérhető szervizhálózat és alkatrészellátás.

Magamról annyit, hogy 175 cm-es testmagassághoz 80 kg súly párosul. Vásárlási keret 1,5 millió. Nem ragaszkodom a két-három éves gépekhez, simán elfogadok egy tizenvalahány éves gyártmányt, amennyiben megfelel a fenti paramétereknek. Kereséseim során több típus került a látóterembe, pl. a Honda CB500-as, illetve 600-as típusai, Yamaha XJ 600. De nagyon szimpatikus a Royal Enfield 650 Interceptor valamint a Benelli Leoncino - bár ezekből csak fiatal példányok vannak... De alapvetően tökéletesen megfelelne egy jól bevált és bizonyított japán gyártmány. Mit tanácsol, maradjak ezen a vonalon vagy keressek más, európai gyártóknál? Milyen buktatókra figyeljek első sorban?

Segítségét köszönve, üdvözlettel: András

Távolról sincs vége, olvasson még

Kétemberes túramotor 8 kilóig

január 12., 14:53 Módosítva: 2021.02.12 12:33
44

Kedves doktor!

Tisztelt Nepperűző!

Belátható időn belül szeretnék váltani a mostani GS500-ról valami nagyobbra és erősebbre. Időközben ketten lettünk a motoron, és a GS se erőben, se fizikai méretekben nem elég már ilyen használatra, ezért keresnék 7-800 ezerből hatszázast, vagy nagyobbat. Viszonylag magas vagyok, 190 cm. Évi 8-10 ezer km-t megyek, ennek felét külföldön, abszolút túramódban (legalábbis amíg szabad volt). Eddig nézegettem az alapokat a relatív alacsony büdzséhez, Fazer, Hornet, CBF600, Varadero (bár sajnos utóbbi kettőnek csak az alja vehető ilyen keretből), de érdekelne, szerinted miket kéne még átgondolni, illetve ezek közül melyiket érdemes komolyan figyelni?



Tamás

Távolról sincs vége, olvasson még

ABS kiiktatása a biztosíték lehúzásával

2020. december 17., 10:08 Módosítva: 2021.02.16 12:58
2

Kedves Nepperűző!

Egy műszaki kérdésem lenne. Okozhat-e bármilyen műszaki problémát, ha a gyári ABS-t úgy iktatom ki földutas motorozáskor a Honda CB500X (2019) motoromon, hogy kiveszem az ABS biztosítékát. A neten ajánlották ezt a lehetőséget, mert sajnos alapvetően nem lehet kikapcsolni.

Köszönettel: István

Távolról sincs vége, olvasson még

Túra és enduró, öt kilóból

2020. december 15., 14:43 Módosítva: 2021.01.26 06:17
365

Kedves Nepperűző!

Két egymásnak ellentmondó motor tart lázban. Az egyik a R 1150 GS a másik a TDM850 4TX, mindkettő koros, ennek ellenére szeretnék közülük jól választani. A közös a két henger, a túra jelleg, a problémamentes fenntartás és megbízhatóság. Az is érdekelne, hogy 500 e Ft-ig volna-e realitás bármelyik típus.

Köszönöm: Patrik

Távolról sincs vége, olvasson még

Kezdő motort négy kilóért

2020. december 14., 15:16 Módosítva: 2021.02.08 14:01
177

Kedves Nepperűző!

A múlt év folyamán közel 20e km-es robogó tapasztalatom után sikeresen leraktam a korlátlan A-t. Ennek elsődleges oka, hogy hiányzott a váltás (mint az autómban), hogy ha kell akkor van erőtartalék. Nincsenek tapasztalataim, pláne elképzelésem mire lenne szükségem. Abból is csak annyi, hogy japánt szeretnék.Túlnyomó részben városban lenne használva, hétvégén pedig megyén belül.Elvárás csak annyi, hogy legyen 2 hengeres (ha lehet).
Ami biztos, hogy robogóra nem nagyon szeretnék visszaülni.

Amiken tanultam a motorozást: Kawasaki ER6-N, Suzuki GS500, Suzuki Bandit 600. A sorrend itt szándékos volt, ebben sorrendben tetszettek, és bár a Kawasakit csak két órát vezettem, ott éreztem a legnagyobb összhangot. Az adott összegig lehet e bármi épkézláb és a leírtakban hasonló motort venni? Ha nem, az se probléma, akkor marad még a gyűjtögetés. Tudom, hogy ekkora összegért csodát nem várhatok, így kész vagyok kompromisszumot kötni, ha kell.

Köszönettel, Bence

Távolról sincs vége, olvasson még

Erős és megbízható nagyrobogót

2020. augusztus 28., 13:16 Módosítva: 2020.12.18 06:10
1

Tisztelt Nepperűző!

4 éve egy Piaggio X7-tel kezdtem motorozni, majd jött mellé egy Kawasaki ZR-7, amellyel már túrákra is el tudtam indulni.Helyet is igényelnek, illetve egyik sem egészen azt nyújtja, amit szeretnék, emiatt cserélnék, de lehetőleg egyre, egy öszvérre.

A városi használat fontos, ugyanakkor szeretnék alkalmanként egy-egy 150-250 km-es túrát is megtenni, akár utassal.Emiatt már régóta tetszik a Yamaha T-Max, ill. szinte az összes tesztben ő kerül ki győztesen, noha a következő 2 típus ott jellemzően nem szerepel.Közben egy ismerősön keresztül képbe került a Honda NC700D, illetve NC750D, ami a nyomatékával nyűgözött le, valamint egy kereskedésben láttam az Aprilia SRV850-et, amiről jókat (is) olvasni.

A megbízhatóság és a szervizköltség, valamint a dinamika elsődleges, a bekerülési ár és az utas kényelme inkább másodlagos.

Kérem segítsen dönteni, illetve világítson rá egyik, másik típus előnyeire, hátrányaira! Ha van ezeken túl másik típus is, ami az igényeimnek megfelelne, kérem tegyen róla említést!

Köszönettel: Péter

Távolról sincs vége, olvasson még

Motor, ami kényelmes

2020. augusztus 27., 12:37 Módosítva: 2020.12.18 06:10
0

Kedves Nepperűző!

Mostanában gondolkozom azon, hogy ismét nyeregbe pattannék. Nincsenek nagy terveim, inkább rövidebb utakban gondolkodok, nem hiszem, hogy egy alpesi túrát bevállalnék, nem tervezem, hogy száguldozni fogok. Egyedül, vagy ketten használnánk. Én 55 éves, 175 cm, de 120 kg fölött vagyok, ennek megfelelően nem igazán szeretnék hasalni, felhúzott lábbal motorozni. Az utas (feleségem) leginkább 160 cm és 50 kg alatt lenne. Nem áll tőlem távol a chopper gondolat sem (még nagy robogót pl. piaggio x9 is néztem), de mégis valahogy a túra vonal tetszene jobban. Leginkább a BMW 650 CS/GS (melyik jobb?) Vagy olaszos vonal miatt az Aprilia Pegaso 650 fogott meg a keresgélés során. Bár fiatal koromban sokat szereltem motort, autót, nem lenne ellenemre, ha nem kellene sokat szerelni, és sokat költeni a motorra.

Elsősorban injektorosra gondoltam és talán nem lenne rossz egy ABS. Eddig eléggé a belépő árszint körül nézegettem, 2000, év utáni, 500-700 eFt között, nem tudom mekkora kockázat ez, nem ritka a 60-70 ezres futás sem.

Köszönettel: Ákos

Távolról sincs vége, olvasson még

Ingázó motor napi száz kilométerre

2020. július 30., 14:11 Módosítva: 2020.09.09 06:17
199

Kedves doktor!

Tisztelt Nepperűző!

Motoros ingázásra adnám a fejem, A2 jogosítvánnyal rendelkezem, 183 cm magasan 100+/-5kg elosztva. A specialitása a kérdésnek annyi, hogy Székesfehérvár és Budapest között lakom félúton, úgyhogy a munkába járáshoz az M7-est használnám, onnan azonban Csillebércre kanyarodva, azaz autópálya és erős emelkedő is szerepel az útvonalban, napi 2x50 km távolságon. A sportos motorok kiesnek a választásból, mert a kuporgást nem bírnám, egyéb megszorítást csak a vételár 400-450 ezer forint jelent. Kérem ha tud típusokat ajánlani tegye meg, esetleg azt is jó lenne tudnom vétel előtt mit érdemes megnézni a járművön.

Köszönettel: Ádám

Távolról sincs vége, olvasson még

Első motor: kettő vagy négy henger?

2020. július 22., 10:36 Módosítva: 2020.12.11 08:18
249

Kedves Nepperűző!

Most értem el arra a pontra az életben, hogy megvásároljam első motoromat. Egész konkrét kiszemeltjeim vannak, azonban a választás pont ezért bizonyul nehéznek.A kiszemeltek:
- Yamaha MT-07

- Yamaha FZ6N

- Kawasaki Z750

- Kawasaki ER6N

A motor főleg hétvégi motor lenne. Kisebb túrák, de az autópályát is bírnia kell. Egy fő szempont a kényelem lenne, 185 centis magasságom nem tudom melyik motorra lenne tökéletes. Az keret nagyjából 1,5 millió.

A szívem az MT-07 és a Z750 felé húz, de nem zárkózom el egyiktől sem.Melyiket ajánlanád egy kezdő huszonévesnek?

Köszönettel, Marci

Távolról sincs vége, olvasson még

Kéthengeres túraenduró, amit nyugodtan levihetek a térképről

2020. június 30., 10:53 Módosítva: 2020.08.19 10:07
403

Tisztelt Nepperűző!

Olyan túraendurót keresek, ami kéthengeres, lehetőleg V2, nem túlzottan nagy és nehéz, de azért nem is túl gyenge a motorja. Eredetileg egy olyan motort szerettem volna, ami egyformán alkalmas kényelmes, hosszú távú, akár napi 12-15 órás túrázásra és nem gond vele átmotorozni egy kontinensről a másikra akár, lehetőleg úgy hogy közben nem nagyon vannak vele megbízhatósági problémák, de ugyanakkor valódi elvetemült offroadra is alkalmas. Ezalatt azt értem, hogy akár tenyérnyi keskeny ösvények, nagy kövek, sár, mély nyomvályúk, jégnél is csúszósabb, agyagos vizes talaj, extrém emelkedők és lejtők terepen, stb.). Jelenlegi tudásom szerint ilyen motorkerékpárt még nem gyártottak (de javítson ki ha tévedek), ezért arra a következtetésre jutottam hogy egy ideális kompromisszum lehetne egy Honda Transalp, ha hajlandó vagyok a durva offroadról a kényelemért lemondani. A kérdésem az, hogy a fiatalabbik 600-as, valamint a mégfiatalabb 650-es modell között mik a lényegi különbségek és a 650-es megéri e a többlet kiadást? Mik a típushibák, mire érdemes odafigyelni vásárláskor, illetve tud-e a Transalp mellett más, hasonló kategóriájú megbízható motort ajánlani? A keret 800 ezer, esetleg 1 millió.

Köszönettel,

Ambrus

Távolról sincs vége, olvasson még

Nagy kérdés: CBF1000 vagy CBF1000?

2020. június 17., 13:16 Módosítva: 2020.09.05 07:06
61

Tisztelt Nepperűző !

A kérdésem leegyszerűsítve ennyi lenne: Honda CBF1000 vagy Honda CCBF1000?Le szeretném cserélni a mocim, és lényegében a fejemben már megvan a kiválasztott gép.Ugyebár kétféle CBF1000 van: a 2006-tól gyártott első széria és a 2010-es frissített modell. Az első szériák azok kb. 1,2 milláról indulnak, míg a második kiadás nincs 1,7 millió alatt.Nekem alapból sokkal jobban tetszik a második generáció, de az árkülönbség elég tetemes.A kérdés adott: megéri-e a drágábbat vennem vagy jó a régebbi is?

A másik dolog pedig: mi a véleménye úgy egyébként a típusról (megbízhatóság, kezelhetőség, felszereltség stb.)?

Használnám túrázásra is, főleg országon belül, nem csak egy órás gyors menetekre.

Üdv. Gábor

Távolról sincs vége, olvasson még

Segítség oldschool motor vásárlásához

2020. június 10., 11:33 Módosítva: 2020.08.17 10:43
0

Üdvözletem,

Abban szeretném a segítségét kérni, hogy mint A2-es jogsival rendelkező, szeretnék egy régebbi vasat magaménak tudni. Most jött velem szembe egy 1983-as Suzuki GSX 250 E, próbálok utánajárni a típusnak interneten, sok rosszat nem tudtam meg eddig hála az égnek. Most önhöz fordulnék a tanácsért, megéri-e egy ilyenbe belevágni, eléggé nyomott áron hozzájutva? Benne lenne a pakliban, hogy megvalósítom vele gyerekkori álmom egy cafe racer építést. Fenn tartása nem tűnik egy nehéz dolognak, de már nem mai csirke.

Válaszát előre is köszönöm, Szilárd

Távolról sincs vége, olvasson még

Yamaha MT-07: használt vagy új?

2020. május 25., 15:23 Módosítva: 2020.08.18 09:46
137

Kedves Nepperűző!

Motorvásárlás előtt állok, és szükségem lenne némi segítségre. Sokan megkérdezhették már, és talán foglalkoztatok is a témával, hogy használt vagy szalon motort érdemesebb venni. Az én kiszemeltem egy ABS-es MT-07. A használtpiacot tekintve akad egy-kettő, de olyan árakon mozognak, amin elgondolkozom, hogy ha használtan ennyi, akkor már inkább egy új. Meg tudnám venni az újat, de valamivel meg kell indokolnom magamnak, hogy megvehessem. Hosszú távra tervezem, és mindenre is használnám. Mivel új motor mellet szól, hogy a műszaki biztosság adott, így egy pont ide. Továbbá nem gondolnám, hogy egy páréves konstrukción bármi tönkre mehet... De használtan egy jó felszerelt (+gyári kiegészítőkkel ) árban majdnem ugyanott van. De ezek már fel vannak szerelve minden jóval (ami extra kiegészítő), amit később feltehetőleg úgy is megvennék az új motorra, pl.: plexi, gombák, szivargyújtó stb. A használtak ezt már kb tudni fogják. Mit gondolsz? Továbbá az évjáratok közti különbségekről tudsz-e valamit? A segítségeteket előre is köszönöm!

Tibi

Távolról sincs vége, olvasson még

Malaguti Spidermax vagy Honda Silverwing 400?

2020. május 22., 12:12 Módosítva: 2020.07.03 06:11
6

Tisztelt Nepperűző!

Nem nagyon találtam leírást a Malaguti Spidermax motorral kapcsolatban. Egy 600-as Honda CBRF4i motorról szeretnék áttérni nagyrobogóra. A két kiszemeltem Spidermax és a Honda SilverWing 400. Istenigazából a Malaguti tetszik már régóta, de vannak fenntartásaim, főleg alkatrészügyileg. Bár mindenki azt mondja, ne aggódjak, van hozzá. De szerintem akkor is egy Hondához sokkal jobban beszerezhető minden. Egy kis véleményt szeretnék kérni e két motorról. Nagyon szépen köszönöm!

Távolról sincs vége, olvasson még

Sok kilométerrel olasz motort?

2020. május 15., 10:44 Módosítva: 2020.06.26 06:11
430

Kedves Nepperűző!

Azzal a kérdéssel fordulnék hozzád, hogy mennyire ajánlatos egy közel 70.000 km-t futott, 15 éves Breva 750-t megvásárolni? Ha jól sejtem, akkor a léghűtéses V2-es blokk nincs kimaxolva, így biztosan tartós. Viszont mindennek lehetnek előnyei és hátrányai is. Pl. a kardán hajtásról sincs infóm, hogy mennyire strapabíró.Mikre kell fokozottan figyelni a motor kipróbálásakor, és mik azok a jellemzők, amik természetesek ilyen futás teljesítménynél?Előre is nagyon köszönöm!

Üdv, Csaba

Távolról sincs vége, olvasson még

Enduró az Alföldre és városi cikázásra

2020. május 5., 12:11 Módosítva: 2020.06.04 06:15
242

Szép napot!

Őrületes nagy dilemmában vagyok, mint ahogy gondolom mások is rajtam kívül. Motort szeretnék vásárolni.

A fő felhasználás alföldi enduro és városi cikázás között lenne valahol. Álmaim motorja a Yamaha WR450F, de ez az álom igen gyorsan szertefoszlott, amint jobban utánaolvastam a dolgoknak, és kiderült, hogy mind üzemórások (tudtommal). Ez volt az egyetlen kritériumom. A továbbiakban ez meg is marad.

És persze hogy a köbcenti 400-450 között mozogjon. A2-s jogosítványom van. És az enduro/supermoto felépítések tetszenek.

A fent említett kritériumokkal és 1,5 milliós kerettel milyen endurót tudnátok ajánlani?

Teljes mértékben tanácstalan vagyok. A válaszotok előre is köszönöm!

Távolról sincs vége, olvasson még

Kockázatkerülés maximum 600 ezerből

2020. április 27., 15:36 Módosítva: 2020.06.04 06:15
208

Kedves Totalbike csapat!

Szeretem a motorokat, viszont nem vagyok függő és túl jól informált sem a kétkerekűekkel kapcsolatban. Olvastam a "Nagy motorvásárlás" cikksorozatot is, hogy okosabb legyek. Munkába járás napi szinten lenne a fő cél, ezt egy minimálisan tuningolt Aprilia SR50-essel abszolválom most, kb. január végétől december első 1-2 hetéig, kb 20 km oda és néha kis kitérővel 30 km vissza. Közterületen, azaz az utcán, de tető és ponyva alatt lakik (januárban tudtam csak garázsban elhelyezni).Költségkeret csak a motorra 5-600 000 Ft lenne, komoly vágyaim nincsenek.Ezen körülmények (és a motorvásárlós cikkek) miatt éreztem, hogy egy Kawasaki ER-5 lenne számomra a legideálisabb, esetleg egy Suzuki GS500.Aztán ma megláttam egy GSF 600 Banditot. Na itt tört el bennem valami.Kérem segítsenek abban, hogy ne csináljak hülyeséget! Egy motoros ismerős van a közelemben, de szerinte egy 1300-as Yamaha-t kéne vennem, mert az "normális motor". :)

Sokkal problémásabb választás a Bandit? 4 henger, 4 karburátor, viszont elöl-hátul tárcsafék. Erősebb is a Kawánál, de ez nem fő szempont, nem akarok már száguldozni, csak haladni. Sokkal többet ehet, mint az ER-5? (annak ódákat zengenek a 4 literes fogyasztásáról) Körülményesebb és költségesebb üzemeltetéssel kell számolnom? Mit fog vele tenni az idő vasfoga? Az időjárás minden körúlményével fog találkozni, mert ha mínusz 5 fok van vagy kettő fokban esik a havas eső, akkor is motorra ülök.

És egyáltalán...szabad megvenni egy jó állapotúnak tűnő, de 23 éves motorkerékpárt?

Válaszukat és segítségüket előre is nagyon szépen köszönöm!

Üdvözlettel: Péter

Távolról sincs vége, olvasson még

Melyik 125-ös sportmotor a legjobb vétel?

2020. április 21., 17:01 Módosítva: 2020.05.19 06:17
65

Kedves Totalbike-osok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy 125-ös méretosztályban lévő sportmotorok közül melyik lehet a legjobb választás, melyiknek mi az előnye, hátránya? Fontos még, hogy csak négyütemű motorok érdekelnek. Nézegettem a Yamaha R125-öt, a KTM RC 125-öt, Aprilia RS4 125-öt és a Suzuki GSX-R125-öt. Mi a véleményetek a motorokról?

Munkásságotokat és válaszotokat köszönöm!

Távolról sincs vége, olvasson még

Tartós terepmotort A2-es jogsihoz

2020. április 8., 15:36 Módosítva: 2020.06.18 06:14
0

Kedves Nepperűző!

Elolvastam sok korábbi írásodat a témában. Mivel itt a jó idő, eladtam a régi motoromat, és úgy döntöttem, hogy veszek egy endúrót. Nem tudok dönteni, hogy melyik típust válasszam. Szóba jött a Yamaha WR450, a Suzuki DR-Z400 (ebből csak az "S", mert nem szeretnék üzemórásat) és a Yamaha TT 600 Belgarda. Ezek közül melyiket ajánlod? Ha tudsz ajánlani más típusokat is, akkor az alábbi szempontok lennének fontosa: megbízható legyen, ne kelljen minden menet után olajat cserélni, A2-es jogosítvánnyal vezethető legyen, és azért bírja a terepet. Az ára lehetőleg 1 milló alatt legyen.

Üdvözlettel: Bálint

Távolról sincs vége, olvasson még

Cagiva Navigator: a blokk japán, de a többi része megbízható?

2020. április 2., 11:04 Módosítva: 2020.05.14 06:21
107

Tisztelt Nepperűző!

Szeretném a GSX-R-t valami kényelmesebbre cserélni. A kiszemelt modell egy Cagiva Navigator, melyben egy japán eredetű V2-es erőforrás dolgozik. Használttesztet nem igazán találtam róla, meg általánosságban is inkább csak a megjelenés évéből 1-2 cikket. A motort rövidebb, 150-200 kilométeres kirándulásokra (2 személlyel) használnám. Volt már 1000-es V2-es motorom korábban (TL1000R), így az esetleges hátrányaival (vibráció, stb.) tisztában vagyok. A kérdés inkább a megbízhatósággal lenne kapcsolatos, van-e félnivalóm, vagy nyugodtan meg lehet venni egy ilyen idős olasz motort, ha az megfelelő állapotban van? Vannak-e ismertebb hibái, melyekre külön ügyelni kellene egy-egy példány megtekintésekor? Válaszodat előre is köszönöm!

Ferike

Távolról sincs vége, olvasson még