Nepperűző

Mit vegyek, ha nem opció a ballal fékezés a robogón?

április 12., 15:45 Módosítva: 2018-04-17 06:37
16

Tisztelt Nepperűző!

Kérdésem a következő: létezik-e "B" kategóriás jogosítvánnyal vezethető automata váltós robogó, aminek a hátsó féke lábbal működtethető, ugyanis a bal kezem nem 100%-os, vezettem ugyan régebben Simson Schwalbét, de a bal kézzel való kuplungolás/fékezés nem a legtökéletesebb opció a számomra. Segítségét előre is köszönöm.

Tisztelettel: András

Távolról sincs vége, olvasson még

Mire kell figyelni a 900-as Hornetnél?

április 10., 15:53 Módosítva: 2018-04-13 06:30
14

Tisztelt Nepperűző!

5 éves nagymotor jogsival és 5 év nagyrobogózás után szeretném régi vágyam beteljesíteni és egy klasszikus naked gépet venni. Ki is néztem egy CB900F Hornet-et az utolsó szériákból és relatíve kevés 40 ezer körüli kilométerrel, ígéretes állapotban.

44 éves vagyok így már inkább a nyugodtam gördülés a vágyam néhány sietősebb szakaszon túl. Célom alapvetően hobbi motorozás, néhány nap munkábajárás, esetleg párommal együtt utazás országon belül. Méretileg jónak találom a motort mert 181 cm magasságomhoz és 90 kg-hoz jónak tűnik.

Mire kell figyelnem a motor kapcsán műszaki oldalról? Van valamilyen rendszeres hibája a gépnek? Mik lehetnek a buktatói? A vételt az idény előtt elintézném, így várom szíves válaszodat.

Előre is köszönettel!

üdv,

Feri

Távolról sincs vége, olvasson még

Mi van a fenntartási költségekkel?

április 5., 16:04 Módosítva: 2018-04-13 14:50
17

Tisztelt Nepperűző!

Első nagymotor vásárlás előtt állok. 600-650e forint a keret, és a következő motorokkal szemezek: Honda CB600 F, Suzuki GSF600, Yamaha FZS600, Kawasaki Zr7, illetve két másik motor, ami kicsit kilóg a sorból: Kawasaki Er-5, Yamaha XJ900 S (ez a kardán miatt tetszik), vagyis nagyjából 2000 körüli motorokról lenne szó.

Felállítanál egy rangsort a fenti motorok vonatkozásában fenntartási költségek szempontjából? Gondolok itt a megbízhatóságra, fogyasztásra, alkatrészárakra, alkatrész ellátottságra, szerviz háttérre, meg ilyenekre.

Válaszodat előre is köszönöm!

Blazeb

Távolról sincs vége, olvasson még
  • 125-öst magas embernek

    április 4., 15:07 Módosítva: 2018-04-06 12:31
    35

    Sziasztok!

    Most fogom elkezdeni az a1-es jogosítványomat. Már a motorokat nézegetném, csak nem tudom, hogy az én 17 évemhez és 186centis magasságomhoz mi passzolna. A sport/gyorsasagi/túramotorok tetszenek, ezért más fajtát nem is nagyon szeretnék. A Honda CBR125R-t néztem ki magamnak, de amikor megláttam, hogy milyen alacsony, akkor elgondolkodtam, hogy ezt nem biztos, hogy kéne. Esetleg van valami ötletetek, hogy 186 centis lányként mégis milyen motor után nézelődjek?

    Köszönöm a választ!

    Betti

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Robogó nagymotor mellé

    április 3., 12:36 Módosítva: 2018-04-09 06:40
    1

    Kedves Nepperűző!

    Azzal a kérdéssel fordulok hozzád, hogy milyen robogót vegyek a pesti belvárosi rohangáláshoz? Van egy 600-as nagy, ezért nem szívesen mennék az ötven köbcentis határ fölé: elég egyre a műszakiztatás/teljesítményadó/átíratás és hasonló bürokratikus kötelezettségek teljesítése. Valamint ha kimerészkedek a városból, arra is ott van a nagy.

    A használt kínálatot nézve pedig teljesen tanácstalan vagyok, a 80 ezrestől a félmilliósig terjednek, a nagyobb márkáktól az ismeretlen kínaiakig. Én nagyjából 150-200 ezredesre gondoltam érte, ez reális? Szerinted, ha csakis ötvenesben gondolkodom és nem szeretnék újat venni, akkor mennyit költsek rá, illetve szerinted melyikre lenne érdemes beruházni?

    Köszönettel,

    Gábor

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Ingázás, de mégis mivel?

    március 30., 13:11 Módosítva: 2018-04-11 06:31
    1

    Kedves Nepperűző!

    Nem vagyok egy motor mániás, azonban pár éve BKV-ról 125-ös robogóra váltottam, amit nem bántam meg. Sőt!

    Tavaly azonban kiköltöztünk az aglomerációba, és az M0-ásra már kevés a 125-ös robogó, ugyanakkor tapasztalat hiányában fogalmam sincs, mi lenne a következő célszerszám.

    Az elvárásaim: injektor, ABS, olcsó fenntarthatóság, alacsony fogyasztás, használt vételár 1 millió alatt és a 110 km/h utazó sebesség tartása ne legyen gond.

    Kérem írd meg, van-e olyan robogó vagy motor, ami ezeknek a kritériumoknak megfelel, és hosszabb távon is vállalható az üzemeltetése.

    Üdvözlettel:

    Zsolt

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Öreg motor vehető még?

    március 28., 16:22 Módosítva: 2018-04-11 06:31
    42

    Kedves Nepperűző!

    Tavaly sikerült megszereznem az A korlátlan jogsit. Ennek örömére föl is hajtottam egy nagyon szép CBF600-ast, mivel azzal tanultam. Elsőre tetszett is és a véleményekben/tesztekben sem kapott elmarasztaló ítéletet. Azt a tényt viszont alaposan figyelmen kívül hagytam - amit mások is megénekeltek -, hogy hááát, izé, öööhh (lehet kövezni), de kicsikét sótlan. Ez előtt egy 250-es Banditot hajtottam, aminek ugyan igazi ripacs hülyegyerek karaktere volt, de karaktere volt!

    Ezért mostanság hunyorító tekintetem ismét karakteres(ebb) motorok felé vetem. Ráadásul egyik sem mai darab (Honda CM400T , Suzuki VX800, vagy éppen a GS450 - bár ezt inkább egy kis kávérészernek tudnám elképzelni). Nem vagyok lóerő mániás és nem kell százezer köbcenti sem. Az ökörködésből már kinőttem. Vonz a két henger hangja és ezeknek az öreg gépeknek a megjelenése. Nagy egyetlen kérdésem, hogy mennyire ajánlhatóak ezek a vasak, mennyire van még hozzájuk alkatrész ellátás, hogy valamelyiknek megnyújthassam az életét, akár egy-két évtizeddel is.

    Üdvözlettel: Kornél

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hornet, vagy Hornet?

    március 27., 16:16 Módosítva: 2018-04-05 07:05
    57

    Tisztelt Nepperűző!

    Első nagy motor vásárlása előtt állok, miután rengeteg tesztet és cikket elolvastam a 600-as naked kategóriájú motorokkal kapcsolatban, a Honda Hornet-re esett a választásom. 182 cm-es magasságommal és 75 kg-mal úgy gondolom, hosszabb belföldi túra esetén és a városban is megfelelő társam lehet. Abban szeretném a segítségét kérni, hogy a 2005-2006-os generáció vagy a 2007-es évjárattól forgalmazott verzió lenne a jobb választás? Ismert-e típushiba ezeknél a Horneteknél? Ha vásárlásra kerülne a sor, ragaszkodjak a magyar forgalomba helyezésű motorokhoz, vagy külföldről behozott gépet is érdemes fontolóra venni?

    Nagyon köszönöm,

    Üdvözlettel:

    Attila

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Ezres nakedből melyiket vegyem?

    március 23., 08:54 Módosítva: 2018-04-05 07:05
    50

    Tisztelt Nepperűző!

    Az lenne a kérdésem, hogy milyen nakedet vennél 1000-es kategóriában.

    Jelenleg egy Yamaha MT-03-am van, de idén már le tudom tenni a korlátlan jogsit, így eljött az ideje a váltásnak.

    A kiszemeltek: Honda CB1000R, BMW K1200R esetleg egy Suzuki GSX-S750.

    Nagyjából 1,5-2 millió forint környékén gondolkozom(tudom, hogy a Suzuki kilóg a sorból, külön kérdés, hogy érdemes-e kereskedésből 0 kilométeres motort vásárolni).

    A testi adottságaim nem feltétlen kedveznek a nakedeknek (196 cm, 100 kg) ezért más kategóriából is fogadok tanácsot.

    Köszönettel

    Csaba

    Távolról sincs vége, olvasson még

    125-öst venni pénz nélkül

    március 22., 15:28 Módosítva: 2018-04-05 07:05
    65

    Kedves Nepperűző!

    A következő kérdéssel fordulnék hozzád. Első motorvásárlás előtt állok, de kicsit szűk pénztárcával. A1-es jogosítványhoz keresem hű társamat, amivel kapcsolatban röviden az elvárásaim a következők lennének: legyen megbízható és 200 ezer forintig álljon meg az ára. Az 50-es váltós motorkerékpároknak sem lennék az ellenségei ha van belőlük megbízható. A honda CBR125 és CBF125-ről sok jót olvastam, csak az a baj velük, hogy nem férnek bele a keretbe, ugyanis 300 ezertől indulnak. A régi Simsonokkal meg csak annyi lenne a problémám, hogy havi szinten szerelni kell őket.. Vagy tévedek?

    Előre is köszönöm szépen válaszát

    Üdvözlettel,

    Patrik

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Első nagymotor, lóerővel és kezességgel

    március 20., 07:42 Módosítva: 2018-04-05 07:05
    94

    Tisztelt Nepperűző!

    Első nagymotorom vásárlása előtt állok, és ugyan lehet, hogy nem a legköltséghatékonyabb időszakot választottam - hiszen nyakunkon a szezonkezdés - de így jött ki a lépés... Célzottan sportosabb naked kategóriára lőnék. Szívem jelenleg a CB600F (ráncfelvarrott, fordított telós 2005-2006-os évjáratú),Z750 (első gen.) esetleg SV650 irányába húz, árban pedig a 800-900e közét céloznám meg (nem lenne baj, ha a felsőbb árhatár már akár az átírást is tartalmazná). Lényeg a lényeg, hogy millió alatt megússzam teljes névre írással és papírozással együtt. 180 centis magasságomhoz nem éppen egy óriási távokat végigülő túrázóra, hanem inkább egy teljesen átlagos felhasználásra gondolok. Város, országút, kisebb túrák és melóba röcögés, élménymotorozás. Fontos, hogy kalkulációimat követve 3-5 évre terveznék vele, hogy kicsit bejárassam magam az álmaimat megtestesítő Street Triple 675 előtt (az első generáció nagy favoritom). Tehát leendő kiszemeltemben legyen némi plusz, amit nem fogok megunni egy év után, de mégis kezes, hibáimat jól toleráló csupasz, szerethető kis gyöngyszem legyen (a hően áhított 675 váltásánál igenis könnyezzem meg és peregjen le előttem az együtt töltött idő.

    A tavaly megszerzett jogosítványomnál a vizsgáig egy ZR7 volt a társam, aki ugyan rendben volt, de nem nőtt a szívemhez (főként az 5 gang és a csillapíthatatlan szomja miatt).

    Összegezve tehát, segítségét kérném, hogy milyen naked-et válasszak, ami igényeimet kielégíthetné és hű társam lehetne a motoros szezonban és amiben ugyan, ha kell benne van a bugi, de mégis kezes és elnéző velem és hibáimmal szemben. (+1: terveim szerint szökőévente azért egyszer - értsd: évente 1-2 alkalommal - pálya nyílt napokra is kilátogatnék vele.

    Amennyiben bővítené a palettát, feel free, de örülnék, ha kevesebb motort kellene meglátogatnom. Illetve ide kapcsolódóan: érdemes több típust kipróbálni? Esetleg ha küllemre a hozzám legközelebb állóra felülve - más típusokkal való összehasonlítás nélkül - úgy érzem megjöttem ne tétovázzak tovább?

    Köszönöm a segítséget!

    Üdv,

    Attila

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mi lehet a baj egy húszéves angollal?

    március 14., 09:09 Módosítva: 2018-04-05 07:05
    22

    Tisztelt Nepperűző!

    Az lenne a kérdésem, hogy megéri-e Triumph Trophy 900-at vásárolni?

    1998-as évjáratról van szó, viszonylag kevés kilométerrel. Magyar motorról van szó, tehát érvényes forgalmija és szervizkönyve van.

    Nézegettem fórumokat több nyelven is, többnyire azt írták, megbízható motor. Alkatrészügyelig pedig szinte minden japán benne, így ha valami elromlik, sem lehetne nagy gond.

    Vagy nem így van?

    Előre is köszönöm!

    Üdv!

    András

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hogyan vegyen robogót, aki egyáltalán nem ért hozzá?

    március 9., 13:48 Módosítva: 2018-03-28 06:58
    61

    Tisztelt Totalbike!

    26 éves vagyok, van saját autóm, de a munkába járáshoz (30 km város és országút, tömegközlekedés nem megoldott) szeretnék egy robogót vásárolni. Hiába keresgéltem, nem találtam azonban érdemi információt arról, hogy újat vagy használtat érdemes beszerezni. Olyan 350-400 ezer forintot tudok rászánni, ebben a kategóriában újat szinte csak Motowellből találni, amiről vegyes véleményeket olvastam. 

    Használt motoroktól félek egy kicsit, mivel nem értek hozzájuk, azt sem tudom. mit kellene megnézni egy használt robogón a gumikon és egyéb szemmel látható dolgokon kívül, ráadásul robogót életemben egyszer vezettem, egy SR50-es Apriliát körülbelül 5 méterig.

    A cél az lenne, hogy minél kevesebb pénzből eljussak a munkahelyemre, és ne kelljen egyfolytában szerelőhöz járkálni.

    Tudnak olyan robogót ajánlani ami megfelel a fenti kritériumoknak, és nyugodt szívvel megvásárolhatom?

    Köszönöm a válaszukat!

    Dániel

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Tényleg erős motorból mi az, ami olcsón vehető?

    március 8., 10:36 Módosítva: 2018-03-28 06:58
    40

    Tisztelt Nepperűző!

    Jelenleg egy Suzuki GSX600F, 95-ös évjáratú motor elégedett gazdája vagyok. Most viszont váltani szeretnék, feljebb. Túrázásra szoktam a motort használni, testvéremékkel minden évben szoktunk egy nagyobb túrázós hétvégét megejteni, nekik egy SV1000S-ük van (amitől néha lemaradok). Vannak kiszemeltek az utódot illetően, csak némi útbaigazításra volna szükségem. Ami fontos lenne a jó szélvédelmen kívül, az a (jelenlegi megbízhatóságon kívül) a kényelem. Mire Egerből leérek Siófokra, ahonnan a túra indul, hát... nem olyan kényelmes a jelenlegi paripa.

    Szóval a kiszemeltek:

    Honda CBR1100XX, Honda VFR800 (túrakormánnyal csakis), Honda CBF1000, Yamaha FZS1000, Kawasaki ZZR1200, Suzuki GSF1250S Bandit, Suzuki Hayabusa. Bármilyen más típust is meghallgatok, a lényeg, hogy japán motor legyen. Legyen jó fék és futómű a paripa alatt - érdekes módon az SV-n brutál fék van az enyémhez képest, viszont, az enyémnek jobb az úthiba-elnyelő képessége és hátul is kényelmesebb... Általában egyedül motorozok, talán ez fontos. A keret 800-1 millió (max. 1,2, ha nagyon indokolt). Mire kell a felsorolt típusoknál odafigyelni a kötelező dolgokon felül? Melyik esetleg ezek közül, amit helyből ki lehet zárni?

    Válaszotokat tisztelettel megköszönöm!

    Tóni

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mi a Honda CBF600 izgalmas alternatívája?

    március 7., 17:30 Módosítva: 2018-03-22 06:30
    39

    Kedves Nepperűző!

    Feleségem modellváltásban gondolkodik, jelenleg egy kiváló állapotú 2005-ös CBF600 Hondával gurul. Egy kicsit fürgébb, lendületesebb, de mégsem sportmotor jellegű gépet szeretne, amit leginkább túrázásra használna. A célterület Honda, Suzuki, Yamaha lenne. A keret körülbelül 900 000 Ft. Szeretném a cserénél mindenképp figyelembe venni ajánlásod típusok terén.

    Köszönettel:

    Zsolt

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Váltás hatszázasról ezresre

    március 1., 16:56 Módosítva: 2018-03-22 06:30
    3

    Kedves Nepperűző!

    Kategóriaváltáson gondolkodom, egy 2005-ös Yamaha FZ6S-ről egy hasonló kategóriás, 1000 köbcentisre. Nagyon szeretem ezt a motort is, de már nagyon megszoktam, kicsit meguntam. Valamint egy olyan motort szeretnék, ami valamivel modernebb, legalább ABS van benne, amiről kicsit szégyellem bevallani, de saját eséseim árán tanultam meg még a kezdetben, hogy mégis jó dolog lehet.

    Amit kinéztem, és főleg a ti cikketek győzött meg az a 2007-től a FZ1-es Yamaha. Ez mind külsőre, mind teljesítményben nagyon tetszik, és a keretemben is van. Valami más modellt ebben a kategóriában tudnál javasolni?

    Keretem max. 1,5 millió, de örülnék, ha 1,2-ből kijönne, és a fennmaradót rákölthetném pár extrára. Álommotorom amúgy a YAMAHA MT-10 SP, szintén a ti cikketek alapján, de az már bőven a keretemen túl esik. Csak azért említettem, hátha tudsz valami régebbit, hasonlót.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Melyik évjáratot érdemes keresni Suzuki Banditból

    február 26., 12:56 Módosítva: 2018-03-22 06:30
    32

    Tisztelt Nepperűző!

    Kezdő motoros vagyok, és szeretném kikérni a tanácsát, hogy milyen típust ajánlana? Munkába járás, illetve hétvégenként túra lenne. A keretem maximum 850-900 ezer forint, Suzuki GSF600 banditot nézegettem, mert nagyon tetszik a karaktere, de nem ismerem ezt a típust. Válaszát előre is köszönöm!

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Robogófutómű esete a budapesti utakkal

    február 21., 12:51 Módosítva: 2018-03-06 06:48
    2

    Tisztelt Nepperűző!

    Nyolc éve használok egy Piaggio Liberty 200S-t napi szinten Budapesten, munkábajárásra, közlekedésre. Nem kell ingáznom, városon belül megyek, napi 10-20 km-t.Jól megy, problémamentes, a 186-os magasságomat és 80 kilómat a városi közlekedésben elég dinamikával mozgatja, a lámpától szépen meglódul.

    Egy problémám van vele, a futóműve (főleg a hátsó) címeres fővárosunk térbeli mozaik útburkolatának minden űtését lelkesen továbbítja a derekam irányába.

    Tudsz a 200-300 cm3-is tartományban olyan robogót javasolni az utóbbi 10 év terméséből (ABS preferált), ami a városi útenyenletlenségeket kivasalja és nem rajtam vezeti le (pl. Honda SH300i)?

    Használtat keresek, max. 1 millióig, de inkább alatta.

    Köszönettel: Zsolt

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Penge, de megbízható élménymotor

    február 20., 09:55 Módosítva: 2018-03-06 06:48
    27

    Tisztelt Nepperűző!

    Közepes élménymotor vásárlása előtt állok. Alulról súrolom a 180 centit, és kb. 83 kiló vagyok. Meló utáni sportos gurulásra, és kakucsringi őrjöngésre használnám. A kényelem harmadlagos, a névleges teljesítmény másodlagos. Ami igazan érdekel: megbízhatóság!

    Csapatásra jó geometria, jó futómű, penge fék, lineáris erőleadás. Jelenleg egy CBF1000-et hajtok, aminek a motorkaraktere jó, csak dög nehéz, kicsit öreguras a testhelyzet, és úton-útfélen leér a lábtartója. A két jelöltem a CBR600RR, és a Street Triple 675R. A kérdésem, hogy vannak-e típushibák, kerülendő- esetleg különösen ajánlott évjáratok, a Triplából kell-e nekem az R-es, vagy van-e más, az elvárásaimnak megfelelő motor? A keret 1,5-2 millió, de nem sietek, ha kell még gyűjtögetek. Válaszát előre is köszönöm!

    Tisztelettel:

    Imre

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Abszolút kezdő terepmotor, felnőttnek

    február 14., 17:30 Módosítva: 2018-03-06 06:48
    9

    Kedves Nepperűző!

    Követve egy korábbi kérdezőt, én is terepmotor vásárlásban kérném tanácsát, segítségét a számomra megfelelő márka és típus kiválasztásában!

    Abszolút kezdőként, 33 évesen kezdenék ebbe a hobbiba, tapasztatom mindössze annyi van, hogy nemrég befizettem egy kezdő terepmotor tréningre, ahol volt szerencsém pár órát, sarat dagasztani egy junior méretű CRF nyergében. Minden klappolt, az első méterek megtétele után maximálisan megtetszett a dolog.

    Szeretném megtalálni azt a motort ami, nem is túl alacsony és nem is túl magas, nem túl nehéz és se nem túl erős. A teljesítmény számomra maximálisan elegendőnek tűnt, a korábbi cikkben emlegetett 350-400cm3-es vasakat soknak tartom, így kizárólag a 125-ös hengerűrtartalom-tartományt állítottam be a használt kétkerekűeket hirdető weblapok szűrőin.

    A találatok között fel is bukkant egy (mindössze egy szem) DR 125 SE, amit elsőnek jó vételnek gondoltam. Van rajta világítás, index, stb. egyszóval rendszámozható, ahogyan én is szeretném. A rendszám nélküli, közúti forgalomba nem használható modelleket alapból elvetem, mivel kocsim ugyan van, de se utánfutó se vonóhorog, se kedv mindig hurcolni a gépet egy pár órás kerregés kedvéért.

    Ez után jött a fekete leves, hogy összehasonlítottam az általam előbb említett és kipróbált junior motor ülésmagasságát ezzel a kiszemelt típussal. Néhány centi eltéréssel megegyeznek, ha nem csapott be a minden internetező legjobb barátja, a Google.

    Egy mondatban összefoglalva, egy 125-ös 4ütemű átlagos felnőttnek szánt (olyat, amiről még le is ér a lábam) rendszámozható terepmotort keresnék, a márka és a típus megtalálásában kérném ezúton a segítségét!

    Köszönöm!

    Üdvözlettel:

    Sándor

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mennyi kilométer para egy hatszázas négyhengeresnek

    február 13., 12:42 Módosítva: 2018-03-06 06:48
    7

    Tisztelt Nepperűző!

    24. életévemet betöltve eljött az idő, hogy az A2 kategóriáról A korlátlanra váltsak. A sor4-es vasak tetszenek, közülük is a csupasz kategória.

    Egy ideje már bújom az interneten, a hirdetéseket, igazából három típusra szűkítettem le a keresést. Legszívesebben egy Suzuki GSR600 nyergében érezném jól magamat, de alternatívaként felmerült bennem a Yamaha FZ6N-es típusa, és a Honda Hornet 2005 körüli modellje is.

    Kérdésem arra irányulna, hogy mekkora futásteljesítménnyel szabad ezek közül a típusok közül szemezgetni, mennyi az a km amit ezek a motorok komolyabb nagyszerviz nélkül tudnak menni, rendszeres karbantartás mellett?

    A keretem a történetre max. 1 millió forint lenne, amibe nem lenne baj, ha beleférne az átíratás is.

    A magyar példányok zöme ilyen árkategóriában 50 000 km körül futott, külföldieket kínálnak 20-30e km közt, de ezeknek valódisága erősen megkérdőjelezhető szerintem.

    Mint fentebb írtam, leginkább a GSR az, amit igazán szeretnék, így ezzel kapcsolatban is kérném tanácsodat, hogy mire kell figyelni kifejezetten ennek a típusnak a vásárlásakor?

    Köszönöm segítségedet!

    Milán

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hobbiendurót félmillióból

    február 9., 12:10 Módosítva: 2018-02-23 06:25
    58

    Tisztelt Nepperűző

    Harmadik motornak, hobbi célra keresek terepmotort. Soha életemben nem endúróztam (ha nem számítom amikor gyerekkoromban Pannoniával motoroztam a földutakon), viszont múlt héten kipróbáltam egy 250-es négyütemű krosszmotort, és kicsit beszippantott a téma.

    Amikben gondolkodom: Suzuki DR350 és DR-Z400. Teljesítményben 30-40 lóerő elég, de legyen könnyű a súlya. Mindenképpen négyüteműt szeretnék, lehetőleg nem üzemórásat, okmányokkal rendelkezőt. Nem akarom utánfutón hurcibálni, és akkor már munkába járásra is használnám rossz idő esetén.

    Kb. 500 000 lenne a keret. A korábbi tanácsokból hajlanék a DR350 felé, de nehéz papírost találni, illetve eléggé öregek, DR-Z is van papír nélkül, sokkal fiatalabb, nem sokkal többért.

    DR-Z-nél mikre kell figyelni vásárláskor? Esetleg valami más típust tudna ajánlani, ami megfelel ezen kritériumoknak?

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Régebbi legenda, vagy egy újabb motor?

    február 8., 17:08 Módosítva: 2018-02-16 06:02
    45

    Tisztelt Nepperűző!

    A 2004-től gyártott SV650S és a legendás VFR750F RC36 II motorok között szeretnék választani. Mindkettő mellet szólnak pro és kontra érvek, amiket nem sorolnék fel, hisz ezekkel jobban tisztában vagy.

    Amire használnám: napi munkába járás, kisebb-, nagyobb túrák, vezetéstechnikai tréningeken való részvétel, pályanapok. Főként egyedül ülném meg, mert az asszony zsigerből gyűlöli a motorokat.

    23 éves, 182 cm magas és 93 kg vagyok. A keret 650-750 ezer (csak a motorra).

    A kérdésem tehát: szerinted melyik lenne az ideális motor, amit nem kellene 2-3, vagy akár több éven belül lecserélnem, ami kényelmes és élvezhető akár a napi városban flangálás alkalmával, akár a pályanapokon, illetve hosszabb, több országot érintő túrázás alkalmával? Bármi jellegű tanácsot szívesen fogadok. (Nincs bajom a soros [érti, SOROS.... ?!] elrendezésű motorokkal, de a V motor hangjánál nincs jobb)

    Üdvözlettel: Attila

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Piaggio MP3 vagy Yamaha Tricity?

    február 7., 17:57 Módosítva: 2018-02-23 06:25
    16

    Jó napot,

    Németországban élek, így a B-s jogsimmal vezethetek háromkerekű motorokat. Szeretnék városi ingázásra egy nagytestű robogót beszerezni, de nem tudom mit érdemes átnézni ezeken, és nagyon fórumokban sem találtam meg, amit kerestem, vagy csak rossz helyen néztem. Mivel régebben csak kisrobogóztam, úgy gondoltam, nem érdemes újat vennem, hanem inkább valami használtat, hogy megszokjam. Csupán annyi kitételem van, hogy az utazó 90 km/h-t simán fel tudja venni a robogó a 100+ kilómmal, és csak esőmentes időben használnám, tavaszól őszig. Piaggio MP3-ak közül a 2009-2012-es változatok férnek a büdzsémbe, leggyakrabban az MP3 LT vagy MP3 400 LT-k kerülnek a látókörömbe, a 250-es vagy 300-as változatok nagyon ritkák. A hibrid változat nem hiszem, hogy adna annyit hozzá, amennyivel többe kerül. Yamaha Tricity-k viszont csak 125 ccm-sek és több tesztben is azt olvastam, hogy kicsit lomhák, de egyszerű felépítésnek köszönhetően nem lehet sok bajuk. Cserébe jóval olcsóbb, mint az MP3, ergó akár egy új is beleférne ABS-sel. Tud esetleg valami tippet adni? Mire lehet érdemes odafigyelni? 20/30/40e km mennyire veszélyes?

    Köszönöm válaszát.

    Gábor

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Ingázó motor napi 180 kilométerre

    február 2., 13:03 Módosítva: 2018-02-21 06:23
    8

    Kedves Nepperűző!

    Hosszú távú ingázás miatt lenne szükségem - a meglévő Street Triple és az autó mellé - egy motorra, hogy ne hulljon ki a maradék hajam a dugók miatt.

    Motoros: 190cm magas és nettó 90 kg, 40+-os évjárat

    Napi táv: 2x90 km, vidékről Bp déli iparterületére és vissza

    Használati időszak: +10 Celsius felett

    Tempó: lakott területen kívül: 100-110 km/h

    Lökettérfogat/teljesítmény: ahogy tetszik, de számít a fogyasztás is

    Költségkeret: fájdalommentesen 800 eFt, de ha nagyon megéri akkor 1,4 MFt-ig is elmehetünk

    Ami fontos:

    - esővédelem (nagyon nem szeretek elázni)

    - megbízhatóság (szerelni is csak a garázsomban szeretek)

    - pakolhatóság (1 sisak, váltás ruha, pár 48-as cipő, laptop, apróságok)

    - fenntartási költségek

    - nézzen ki valahogy és vezethető legyen

    Gondolom egy méretes robogó lenne célszerű, de túl nagy a választék. Legszívesebben egy sport-endúrót vennék a kis Triple mellé de az erre nem túl praktikus.

    Vagy adjam el a drágaságom és vegyek pl. egy Honda NC750-et, hogy a kecske is meg a káposzta is ugye... az eső elleni védelemhez meg költsem el egy fél robogó árát motoros ruházatra.

    Attila

    Távolról sincs vége, olvasson még