Nepperűző

Agglomerációs ingázónak jó 125-öst

tegnap, 14:28 Módosítva: 2017-12-13 11:42
0

Kedves Nepperűző!

Kiköltöztünk a nagyvárosból, 32 km-re van a meló. Elgondolkodtam egy 125-ös bejáráson a fogyasztása miatt. Ezen a 32 kilóméteren van azért bőven főút. De szerintem a 90-es tempó nem lenne gond az én cingár 65 kilómmal.

Főleg hondát néztem, a CBF125 és CBR125, 10 éves kor körülieket. Utóbbibban több paci van, az talán jobb választás lenne a főútra. A CBF-ről olvastam jót is rosszat is.

Igazándiból tanácstalan vagyok, hogy melyiket válasszam, vagy esetleg fél milla körül van más jó megoldás is?

Köszönettel,

Csaba

Távolról sincs vége, olvasson még

Megbízható motor a lehető legkevesebb pénzből

december 11., 17:20 Módosítva: 2017-12-12 18:16
0

Tisztelt Nepperűző!

20 éves vagyok, most sikerült levizsgáznom A-ra, és meg szeretném venni tavasszal a következő motoromat. Az előző 2 év maga a rémálom volt, összesen 3000 km-t tudtam menni, elég problémás motort örököltem az A2 jogsi mellé.

Túl sok igényem nincs a motor felé, a legfontosabb a megbízhatóság és az olcsó fenntarthatóság. Ha lenne egy ilyen motorom, viszonylag sokat lenne használva, mivel ingázok az egyetemre, ami 40km, oda-vissza már 80. Ezen felül használnám még hosszabb-rövidebb túrákra is, de egy nap alatt 300-400km-nél semmiképp sem mennék többet. Ja, és kéne legyen rajta hely a barátnőmnek és egy-két csomagnak is. A keret maximum 600 000 + első karbantartásra félretéve még egy kicsi, de ha nem muszáj nem költeném el az egészet, inkább eltankolnám.

Válaszát epekedve várom,

Ádám

Távolról sincs vége, olvasson még

Mennyire lehet odapörkölni egy NC700-zal?

december 1., 16:10 Módosítva: 2017-12-06 06:16
20

Tisztelt Nepperűző!

Motor vásárlás előtt állok, dilemmám a következő: egy olyan vasat szeretnék, amellyel kényelmesen elmotorozhatok (akár utassal is) 400 km-t, oldalsó túradoboz felszerelhető legyen, nem kívánok száguldozni, de ha kell, oda lehessen pörkölni.

Mivel 184 cm és 84 kg vagyok, kinézett motorok: Kawasaki ER-6n (2012) vagy Honda NC700S (2012) -kb. azonos futással és áron.

Ön szerint melyik lenne számomra a megfelelő választás?

Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel,

Gyu

Távolról sincs vége, olvasson még

A2-es motort venni tényleg ilyen nehéz?

november 29., 11:54 Módosítva: 2017-12-01 06:18
4

Tisztelt Nepperűző!

Aikeres A2 vizsga után büszke tagja lehetek a motoros társadalomnak... már csak egy motor kellene.

Annyi hasonló kérdést olvastam, annyi tesztet átbújtam, nem csoda, hogy azt sem tudom, mit akarok, ezért kérném a segítséged!

Röviden : 32 éves, 182 cm, 80 kg, nyugodt ember vagyok, akit nem hoz izgalomba a nyélgáz, imádok motorozni, utazni vele, haladni persze, nem poroszkálni.

Számomra tökéletes az A2 kategória, hosszútávban gondolkodom, nem vonzanak a nagyobb motorok, Érden lakom, így ingáznék, Bp. kb 20-25 km oda és vissza is.

Egy Suzuki GS500 E-vel tanultam, és vizsgáztam, tetszett a motort, nekem szimpatikus a külcsín, elegendő a nyomaték. Mondjuk hiányzik az üzemanyagszint-jelzés, de ez már gondolom kukacoskodás.

Nyilván szeretném kimaxolni az A2 határait, a következő motorokat nézegettem, a tető kb. 1 millió:

Suzuki GS500E - ezen tanultam, nekem bejött

Suzuki GS500F - tudom ez is E, csak idomos

Yamaha MT-03 - nagyon pofás, csibész kis gép, tesztekben dicsérik

Kawasaki 300/250 - ez a kis ninja nagyon szívdöglesztő

Yamaha YZF R3 - akárcsak a ninja, ő is szépséges

Pegaso 650 - tesztek alapján megbízható, szép.

Illetve bármi, amit javasolsz.

Szóval kérlek szépen segíts. Ingázásra minden nap, biztos túráznék is vele, elvégre most lettem csak motoros, mindent fel akarok fedezni, amire eddig nem volt lehetőség, esetleg csomagnak egy hátsó dobozt elbírjon, utast egy ideig úgysem viszek.

Nagyon köszönöm előre is!

Üdvözlet/tisztelet: Zsolti

Távolról sincs vége, olvasson még

BMW vagy Triumph?

november 27., 13:10 Módosítva: 2017-12-12 14:29
40

Kedves Nepperűző!

Újrekezdő motorosként (5-6 éve nem motoroztam) érdeklődnék, hogy a BMW F800 és a Triumph Tiger 800 XR/XC típusok közül ön melyiket ajánlaná. A cél hétköznapokban munkábajárás (Budapesten), 1-2 havonta túrázás, elsősorban dobozokkal két személlyel, akár 5-600 km/napra is. A keret kb 1,5-2 millió Ft, a magasságom 2 méter.

Több tesztet is olvastam, a Tigert inkább aszfaltra, a GS-t inkább offroadra ajánlják, viszont az F700GS-t (ami a BMW aszfaltra szánt modellje) mintha kicsinek érezném. Az ABS fontos szempont lenne.

Köszönettel:

Benedek

Távolról sincs vége, olvasson még

Nehéz kérdés: A2-es sportmotort, olcsón

november 24., 16:49 Módosítva: 2017-12-05 06:15
0

Tisztelt Nepperűző!

Következő hetekben indulnék megnézni illetve vásárolni újjonnan begyűjtött jogosítványomhoz motort. A kiszemelt egy (illetve összesen 3) Suzuki RF400-as, és kíváncsi lennék a véleményére! Sokan írták, hogy sosem szerzek hozzá alkatrészt, lomha stb! Megéri belelépni? Tényleg nincs hozzá alkatrész? Kezdő motornak megfelel? Kisebb (2-300km-es ) túrákra mennék vele, illetve néha cirkálni a környéken. Esetleg tudna ajánlani Friss A2 jogsihoz sport vagy túra-sport motort, amit érdemes lenne megnéznem? Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel: Sándor

Távolról sincs vége, olvasson még

Honda NC700X vs. Kawasaki Versys 650

november 23., 13:02 Módosítva: 2017-12-05 06:15
9

Tisztelt Nepperűző!

Jelenleg egy Suzuki GS500-zal motorozok, ami az ésszerű közlekedéshez elég. Kategóriát szeretnék váltan, megbízható, kényelmes motort keresek a 186 cm-es magasságomhoz. A mindennapi használat mellett 300-500km-es kis gurulásokra használnám. Fontos az utas kényelme is.

Két típus között dilemmázok. Egyik a Honda NC700X (2012), amit elsősorban DCT-vel ajánlanak, de ragaszkodok a hagyományos váltóhoz. Illetve a Kawasaki Versys 650 (2008). Ami öregebb viszont olcsóbban hozzá lehet jutni.

Ön melyiket ajánlaná és miért?

Válaszát elöre is köszönöm.

Tisztelettel: Sándor

Távolról sincs vége, olvasson még

Honda NC700-at hosszú távra

november 15., 16:45 Módosítva: 2017-11-19 09:33
36

Üdv!

Motor vásárlás előtt állok, alapvetően kezdő motoros vagyok, 2012-2014 közötti, ABS-es Honda NC700S-re esett a választásom. Arra szeretnék választ kapni:

- alapvetően mi a külömbség az S és X között?

- mennyi egy karbantartott, 30 000 km-t futott motor reális ára?

Hosszú távra szeretném kb. 1,4 milliót szánok rá. Ha lenne más ötlet, szívesen meghallgatom.

Köszönettel: Gyu

Távolról sincs vége, olvasson még

Miért nem népszerű a KLE500?

november 4., 11:54 Módosítva: 2017-12-05 06:15
3

Kedves Nepperűző!

Első motoromat venném meg hamarosan, ami lehetőleg nem túl nagy, túra-enduró. Hosszas keresgélés után a Kawasaki KLE500-on akadt rajta a szemem. Olcsó, megbízható, könnyen fentarthatónak írják, még sem népszerű. Ez egy csapda, vagy tuti vétel?

Köszönöm

Misi

Távolról sincs vége, olvasson még

Kivont okmányos enduró Ausztriából

november 3., 12:45 Módosítva: 2017-11-29 06:23
20

Tisztelt Nepperűző!

Ausztriából szeretnék vásárolni egy KTM EXC 250F típusú motorkerékpárt. A motor papíros, azonban 2009 óta nincs forgalomban (legalábbis ezt a mondatot "War bis jetzt auch angemeldet, Pickerl aber seit 2009 nicht mehr gemacht" így tudtam értelmezni. A kérdésem az, hogy ha én ezt a motort szeretném megvásárolni, azonban nem szeretném itthon forgalomba helyezni, és ott használni, ergo nincs szükségem érvényes műszakira (sőt, esetemben az volna a legszerencsésebb, ha papír nélküli lenne a motor, de hát ugye nem az, emiatt is a kérdésem), mi a menete a motor behozatalának, illetve milyen költségekkel kell számolnom?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Bence

Távolról sincs vége, olvasson még

Kéne egy kis tatam-tatam

november 1., 11:56 Módosítva: 2017-11-22 06:33
34

Tisztelt Nepperűző!

Az agyamban már régóta egy V2-es motor hangja dübörög, így arra jutottam, hogy lecserélem szeretett Beverly-met egy nagyobb, 600-650-es motorra. Teszem ezt azért is, mert szeretném néha elhagyni a várost motorral. Három motor van nálam favoritban: Ducati Monster 600, Suzuki SV650, és - egy kicsit számomra kakukktojás - Honda NT650. Nekem a Revere a legszimpibb csak kicsit parázok a viszonylag nagy súlyától (230 kg), hogy ez mennyire lehet probléma a városi közlekedésben. Illetve láttam sok visszafojtott változatot, érdekelne, érdemes-e foglalkozni ennek az kiiktatásával, vagy eleve vegyem meg az 57 Lóerőset.

Válaszát előre is köszönöm, PPP

Távolról sincs vége, olvasson még

Az elképzelés: két személy és három doboz

október 31., 10:43 Módosítva: 2017-11-07 11:07
6

Kedves Nepperűző!

Motorvásárlás előtt állok. Leginkább túrázásra lenne használva, de számít a sportosság is, ha oda kell csapni a lovak közé. Két személlyel és három dobozzal az elképzelés. Amiket eddig néztem, de a döntésben még nem sikerült előre jutni:

- Suzuki GSX650F ez az ami kinézetre mindent visz. Erőben nemtudom mennyire lenne alkalmas

- Honda VFR800 VTEC, itt a szelepváltás a mumus, sok negatívumot olvasni róla

-Honda CBF1000, na, ezt kinézet terén inkább hanyagoljuk, de erőben viszont ott van

- Yamaha Fazer 600, ami CBF1000 hasonmás

Sokat segítene esetleg egy tapasztalt leírás ezekről, valamint a feltételeknek melyik lenne a legideálisabb?

Köszönöm előre is.

Tamás

Távolról sincs vége, olvasson még

Kawát sok kilométerrel

október 20., 16:43 Módosítva: 2017-11-01 11:58
2

Tisztelt Nepperűző!

Nagyon tetszik egy Kawasaki VN 750 Twin típusú motorkerékpár, 1989-es.

Már van benne 70000 km, olyan 400-450 ezer forint lenne a vételára. A kérdésem az lenne, hogy ennyi kilométerrel nem túl nagy kockázat megvenni? Nem tudom, be merjem e vállalni? Németországból származik, ha ez számít valamit.

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdvözlettel:

Sándor

Távolról sincs vége, olvasson még

Jó lesz a BMW, vagy legyen egy Suzuki?

október 19., 12:11 Módosítva: 2017-11-06 13:07
0

Sziasztok!

Jövőre szeretnék beruházni egy nagymotorra, csak a kettő közül nem tudok válaszolni: az egyik a BMW F 800 ST, a másik a Suzuki GSX650F.

Mindenképpen egy sportosan kinéző túra motorra van szükségem napi használatra, városban munkába járáshoz és hétvégente egy kis túrához. Melyik lenne a megbízhatóbb és a jobb motor szerintetek? Előre is köszönöm! Ferenc

Távolról sincs vége, olvasson még

BMW RT-t kezdő motornak?

október 17., 11:05 Módosítva: 2017-11-02 12:13
111

Tisztelt Nepperűző!

A 40. évemet elhagyva régi vágyam teljesült, megszereztem a motorjogsit. Egy kicsit úgy vagyok vele, mint a Lali az Üvegtigrisben, csak nekem BMW-t, vagy semmit. Az R 1200 RT-vel szimpatizálok, csak az a kérdés, hogy mekkora taposóaknák vannak a 2 milliós ársávban, ahol 70-100 ezer kilómétert futott, facelift előtti darabokat hirdetnek.

Köszönettel: Péter

Távolról sincs vége, olvasson még

Ideális pályamotor

október 13., 14:22 Módosítva: 2017-11-02 12:13
1

Kedves Nepperűző!

10 éves közúti karrier után pályázásra keresek valami olyasmit, aminek relative olcsó a fenntartása (gumi, fékek), és élményt is ad. Kb. 1 misi a keret. Mivel lábon mennék vele a pályára, rendszámos kellene. Adja magát a 600-as Gixer, esetleg KTM Duke 390? Egyéb ötlet, kifejezetten pályára?

Köszi,

Géza

Távolról sincs vége, olvasson még

A2-es motort hosszú távra

október 4., 13:32 Módosítva: 2017-11-02 06:36
1

Kedves Nepperűző!

Friss A2-es jogsimhoz keresek valami kétkerekűt.

Főbb szempontok:

- Egyenes háttal lehessen rajta ülni

- Kényelmes utas ülés

- ABS, dobozolható legyen

Használt gép esetén a keret 8-900e Ft. De mivel számomra ez a kategória teljesen megfelel nem tervezek feljebb váltani, így az új motor is megfordult a fejemben.

Használt esetén alábbiakat néztem ki.

- CBF500 folytott verzió

- XL600 Transalp

- MT-03

- Aprilia Pegaso 650 (XT660 blokkos injektoros)

Természetesen szívesen várom a javaslatokat.

Új vas esetén a Versys X300-at néztem ki.

Üdv. Zs

Távolról sincs vége, olvasson még

Cruiser vagy power cruiser?

szeptember 29., 12:53 Módosítva: 2017-10-20 16:45
0

Kedves nepperűző!

Jelenleg egy CBF1000-et hajtok, de kategóriát szeretnék váltani.

Ami nagyon tetszik, az a Kawasaki VN1500 Classic, csak tartok tőle, mert nem ismerem ezeket a gépeket. A Honda VTX1300-ról sok jót hallani, de nem annyira jön be, mint a VN1500. A keretem 5000-6500€ lenne. Vagy esetleg a VTX1800? Kicsit drágább, de az is bele férne.

Ön melyiket választaná és miért?

Válaszát elöre is köszönöm.

Tisztelettel: István

Távolról sincs vége, olvasson még

Milyen robogóval tanuljak, mielőtt veszek egy drága Vespát?

szeptember 28., 11:58 Módosítva: 2017-10-09 08:48
0

Kedves Totalbike szerkesztőség!

Segítségetekre lenne szükségem, szeretnék elkezdeni robogózni. Nagy álmom egy új Vespa, de mielőtt beruháznék egy ilyenre, szeretnék egy olyat vásárolni, ami kevésbé fáj, ha még a tanulói szakaszban felborulok, megsérül stb. Amire szükségem lenne, az semmi különös, csak egy megbízható 50-es robogó, amin gyakorolhatnék, és elkezdeném felvenni a ritmust a kétkerekűekkel. Arra gondoltam, hogy ilyen tanulói eszközre kb. 200 ezer forintot szánnék. Az lenne a kérdésem, hogy milyen típusok azok, amiket eddig az összeghatárig ajánlani tudnátok nekem, tapasztalataitok alapján, ha a fő cél a megbízhatóság.

Másik kérdésem az a védőruha. Ezen nem vagyok hajlandó spórolni, itt esetleg bukósisak, kesztyű, kabát tipusokban mit ajánlanátok, pénz nem számít csak a biztonság, elvégre nem vagyok sárkány és csak egy fejem van.

Ui. ha a szerkeztőségben pl. Winkler úr megválna a Vino-tól ne tartsátok magatokban. :)

Válaszotokat előre is nagyon szépen köszönöm!

Üdv.

Péter

Távolról sincs vége, olvasson még

Maradjak a túránál, vagy eljött a sporttúra ideje?

szeptember 23., 13:24 Módosítva: 2017-10-05 06:22
7

Tisztelt Nepperűző !

Kb. 55 000 kilométernyi Yamaha XJ900S Diversion használat után (bár csak 67 000 km van a drágaságomban) kicsit többre, jobbra vágyom.

A pénz a legkevesebb, tehát az nem számít. Úgyis motorbeszámítás és/vagy részletfizetés jöhet csak szóba.

Yamaha FJR1300 , Honda VFR1200 esetleg VFR800 vagy Suzuki DL650 legyen? Nem szeretek láncot ápolni, felnit takarítani. Ebből a szempontból a két kardános esélyesebb. Az utóbbiak súly/lóerő (bocsánat, kW ) aránya viszont talán kedvezőbb. Mivel a mostani gépre a karbantartáson kívül nem kellett költenem, ezért a tartósság, komoly futásteljesítmény mellett/után a használati élvezet, ami számít.

Köszönettel: Csaba

Távolról sincs vége, olvasson még

Újrakezdéshez egyhengerest

szeptember 22., 16:27 Módosítva: 2017-10-16 06:36
37

Kedves Nepperűző!

Én is föltennék önnek egy rendkívül eredeti, és ritkán elhangzó kérdést: melyiket válasszam? Újrakezdéshez két típus került a látóterembe. Nagyjából azonos áron kapnám meg a Suzuki DR650 RS-t és az Aprilia Pegaso 650-et. Egyik 96-os (S), másik 2000-es(A), a Suzukiban 20000 van, az Apriliában 30000. A Suzuki a drágább... Mindkettőről sok jót olvastam. Számomra elsődleges a megbízhatóság és a kis szervizigény. Rövid túrákra, örömmotorozásra használnám, gyakran két személlyel.

Köszönöm a segítségét!

Távolról sincs vége, olvasson még

Kizárólag a motorozási élmény a szempont

szeptember 21., 16:51 Módosítva: 2017-09-26 06:46
69

Kedves Nepperűző !

Kifejezetten motorozási élményt keresve, a két kedvenc típusom a Honda CB1300 és a Hornet 900-as.

Eddig csak olvastam róluk, nem volt szerencsém kipróbálni egyiket sem, és azt is tudom, hogy nem azonos kategória a kettő. A kérdésem az lenne hogy, Ön szerint a két típus közül vajon melyikkel lehet élménydúsabb, élvezetesebb motorozást elérni, gondolok itt a gyorsulásra, kezelhetőségre, fordulékonyságra. Természetesen nem utolsó szempont a megbízhatóság sem, ha lehet azt mondani, az igénytelenebb típust preferálnám inkább!

Köszönettel: Laci

Távolról sincs vége, olvasson még

Sporttúrából mit?

szeptember 13., 08:49 Módosítva: 2017-09-28 06:49
3

Kedves Nepperűző!

Nagy dilemmában vagyok. Most állok motorvásárlás előtt. Főként túrára lenne használva, de a sportos része is fontos. Tehát szedje a lábát, ha odarántom. Nem tetszik a nagyon egyenesen ülős testhelyzet, ezért széles a paletta. Ezeket néztem eddig:

- Honda VFR800 VTEC. Itt a szelepváltas, ami vissza tart.

- Honda CBR600 F4i

- Honda CBF1000

- Suzuki SV 1000S. Itt a V2, ami idegen.

Kritériumok:

- injektoros

- vízhűtéses

- pakolható

Általában 2 személy és 3 doboz cuccokkal lenne terhelve. Melyik lenne ideális?

Köszönöm előre is.

Távolról sincs vége, olvasson még

Miért jobb a Kawa, mint az Aprilia?

szeptember 4., 13:53 Módosítva: 2017-09-26 06:46
2

Üdvözlöm!

Tanácsát szeretném kérni mert elvesztem a motorok között. Kezdő motort szeretnék A2-es jogsival, és nagyon szimpatizálok egy 250-es Ninja-val. Viszont nézegettem 125-ös gépeket is (pontosabban Aprilia RS-t) és feltűnt, hogy lóerőben nincsen nagy különbség, körül-belül 28-35 lóerőket találtam minden hirdetésben. A kérdésem az lenne, hogy miért lenne jobb a Kawa 700-800 körül, mint egy Aprilia 400 környékén? Leginkább környéken motorozásra, illetve kisebb, 100-150 km-es túrákra használnám.

Válaszát előre is köszönöm!

Távolról sincs vége, olvasson még

Hatszázas vagy ezres motort?

augusztus 31., 17:31 Módosítva: 2017-10-03 08:58
69

Tisztelt Nepperűző?

Nagy dilemmával küzdök, ahogy a levél tárgya is szól: 600-as vagy 1000-es motort vegyek?Miután leraktam nagy A-t, egy Honda CB250F-fel (Jade) mentem 5000 kilométer felett. Miután fájó szívvel eladtam, keresem az utódját.Ami nagyon tetszik, az a Honda CBR600 F4i, valamint a Yamaha FZ1 Fazer (2006-).A motort főleg hétvégén használnám, itt belföldön kb Bp- Balcsi és hasonló távolságokra.

Egy évbe max. egyszer egy nagyobb külföldi túra, mondjuk Horvátországba vagy Ausztriába. Mindenféleképpen sor 4 motorokat prefelrálom a hangjuk miatt. Köszönöm a segítséget!

Üdv: Gábor

Távolról sincs vége, olvasson még