Nepperűző

Retró robogóból melyik a befutó?

2019. július 10., 12:51 Módosítva: 2019.07.31 16:34
20

Kedves Iván!

50-es robogó beszerzésén gondolkodom és ezzel kapcsolatban szeretném kérni a segítséged!

Alapvetően napi 5-5 km-es kertvárosi ingázásnál szeretném kiváltani az autót egy vidéki nagyvárosban. Valamiért a retro design tetszik jobban és ha már motor - ha ezeket lehet annak nevezni - akkor valami szerethető is legyen benne. Eddig a Suzuki Verde, Yamaha Vino, Honda Crea hármast nézegettem.

A Verde kicsinek tűnik (185 cm magas vagyok), nincs igazán csomagtartója, viszonylag ritkának tűnik és nem tudom mennyire megoldott az alkatrész ellátottság. A Vino egyetlen hátrányának a fixen előre néző lámpatest tűnik. A Honda kapcsán még nem találtam hátrányt.

Mi a véleményed ezekről a motorokról? Melyik a legmegbízhatóbb? Az égéstérben halottam, hogy valaha "Honda bérenc" voltál, itt is jobb mint a másik kettő? Mindegyikhez van elég alkatrész? Meg szabad venni ezekből a négyüteműt is vagy tényleg annyival gyengébb mint egy kétütemű? (Én a 4 ütemet preferálnám, mert nem feltétlenül szeretném ha az egész iroda azt szagolná, hogy ma motorral jöttem.) Milyen hasonló motort tudsz még ajánlani?

A beszerzéssel kapcsolatban még az lenne a kérdésem, hogy az égéstérben is többször halottam, hogy csak konténeres japán robogót érdemes venni, mert azt még nem barmolták össze itthon. Hol lehet ilyet beszerezni, vannak budapesti telephelyek, ahol ilyennel foglalkoznak?

Segítséged előre is köszönöm!

Üdv: Tamás

Távolról sincs vége, olvasson még

Szeretem a motorom, csak megfájdul rajta mindenem

2019. június 28., 12:52 Módosítva: 2019.07.23 15:39
45

Kedves Nepperűző!

Jelenleg egy 2003-as SV650S motort hajtok, és hiába szeretem, sajnos a fekvő pozíció nem jött be különösebben. A nyakam is meg a hátam is megérez már egy 150-200km-es túrát is. A 188cm magasságomhoz túl hegyes szögben áll a térdem is. Ezért kicsit egyenesebb háttal, kényelmesebben szeretnék motorozni és a könnyen fenntarthatóság is fontos, hogy ne kelljen heteket várni az alkatrészre, ha kell. Első sorban rövidebb túrákra szeretném használni, és örülnék, ha a szerpentinektől sem jönne zavarba.

Max. 1 milliót tudok motor vételre szánni, átírás és szerviz nélkül, de mivel idősebb motorok közül tudok válogatni, ezért örülnék, ha maradna nagyobb dolgokra (pl. féktárcsa csere, stb.).Eddig három típust néztem ki. Tetszik a TDM900, amiből ennyi pénzért egész jókat is kilehet fogni. Jónak tűnik az üléspozíció szempontjából, de a rugózása állítólag nem az igazi. Jókat olvastam az FZ6S-ről is, de nem tudom, hogy az ülés pozíciója mennyire fekvős az SV650S-hez képest.

A Triumph Tiger 955i buta arcát nagyon bírom, de ennek nem tudom mennyire jó az alkatrész ellátása, mennyire betegágy egy japán motorhoz képest.

A +1: néha a keretembe belefér még a GSF1250S Bandit is, de itt is attól tartok, hogy túlzottan fekvő lesz a pozíciója. Illetve egy ilyen öreg bölcsővázas technika a mai aluvázas gépekhez képest mennyire tudja felvenni a versenyt? Ezen típusok közül van amelyik egyértelműen kerülendő? Esetleg, ha van tuti tipped, azt is meghallgatom.

Üdv. Gábor

Távolról sincs vége, olvasson még

Túraenduróból egy nagy öreget vagy egy kisebb újabbat?

2019. június 27., 13:03 Módosítva: 2019.07.04 06:15
108

Kedves Doktor!

Egy Street Triple-t hajtok már jó ideje folyton mosolyogva de lassan "ki szeretném egyenesíteni a lában" motorozás közben is. 190 cm-es magassághoz nem éppen ideális típus, de amúgy egy csoda! Tetszene a Triumph Tiger, de jó lenne kipróbálni a V2 élményt.

KTM lenne az ideális, de ami tetszik az nem megfizethető és hát a szervizigény is legendás. Egy zsír új V-Storm 650 teljesítménye kompromisszumképes, és az ára is határeset. Az sem utolsó szempont, hogy hosszú évekre megmaradna a kiegészítőkkel való feldíszítés öröme.Másik lehetőség egy 2008-as XL1000 Varadero teljes harci díszben, minimális km-rel. Egy barátom vette, de le kellett tennie, és 4 éve egy garázsban áll. Még ha az ez idő alatt elfáradt dolgokat cserélem, is akkor is bő millióval beljebb leszek. Nem tetszik a nagy súlya de a plusz erő csábító.Mindkettő klasszikus és megvan a maga előnye.Aszfaltos túrákra használnám (évi ~6 e.km) főként 1 személlyel így a sok doboz inkább dísz lenne rajta. Nem száguldozom, inkább a rugalmasság és a dinamizmus vonz a motorozásban.Véleményével segítene egy kicsit a dilemmámon.

Köszönettel: József

Távolról sincs vége, olvasson még

Közepes robogóból melyik a jobb vétel: az Aprilia vagy a Yamaha

2019. június 24., 14:57 Módosítva: 2019.07.23 14:22
77

Tisztelt Nepperűző!

Egy nagyrobogó vásárlás előtt állok és ebben szeretnék segítséget kérni. Jelenleg egy KTM 200 Duke, amit napi szinten használok, melyet el szeretnék adni. A csere oka alapvetően a csomagtartó hiánya, illetve a hátsó ülés mérete, mivel a párom is szokott velem utazni, maga a motor tökéletes és ha tehetném megtartanám élmény motornak. Alapvetően két robogóra szűkítettem magamtól a választékot, azonban érdekelne az Ön véleménye is, hogy tudna-e hasonló, esetleg jobb megoldást ajánlani. Az én két kiszemeltem a Gilera Nexus 300/Aprilia SR Max 300 vagy a Yamaha X-Max 250.

Teljesíményre úgy gondolom, hogy 20-25 lóerő nekem bőven elegendő, de ha kicsit gyengébb vagy erősebb az sem probléma. Fontos lenne, hogy azért egy elfogadható fogyasztása legyen, illetve nyilván a világ összes pénzét sem szeretném a szervizben hagyni a robogó miatt, de természetesen tudom, hogy minden robogóból lehet jót és rosszat is kifogni.

Ami még fontos lenne, az egy viszonylag sportosabb külső (többek között így jött szóba a Nexus) és egy használható méretű csomagtartó, melyet dobozzal is kiegészítenék.

A keret nagyjából 1 millió forint.

Kérem, segítsen nekem ebben!

Távolról sincs vége, olvasson még

90 ezer kilométer után keressek más olajat?

2019. június 24., 11:20 Módosítva: 2019.07.19 12:02
37

Üdv!

Olyan kérdéssel fordulnék felétek, hogy adott a motorom egy Yamaha XJ600N, 2000-es kiadás, olaj-léghűtéses, most hagytam el a 90000 km-t, arra lennék kíváncsi, hogy kellene-e olajat váltanom más viszkozitásra? Eddig a gyárilag előírt 10W40-et (Castrol) tettem bele, +10 fok alatt nem használnom. Köszönöm előre is!

Tisztelettel: Gábor

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem jön be a giccses retró

2019. június 5., 16:03 Módosítva: 2019.07.11 07:24
0

Tisztelt Nepperűző!

A Totalbike egyik cikkében írtak 10 jó motorról, ami értékké is válhat. Csupa műszakilag megbízható, ám ritka darabot írtak le. Engem kimondottan a 955i Speed Triple érdekel: formavilága, korrekt kidolgozása, az akkori mérnöki hozzáállás meggyőző számomra. Ráadásul egy kultikus darab. Mentem vele, tetszik amit tapasztaltam. Tudom, hogy tartós darab. Mennyire éljem bele magam? Jó vétel lehet? Van róla tapasztalatod? A mostanában már-már giccses retro hullám nekem nem jön be. Esetleg egy Ducati S4RS, bár az olasz minőség nem győz meg. A Triple finom/erős/egyéni hármasa vonz igazán. Rövid utakra, élménymotorozásra (de nem pályázásra) használnám egyedüli lovasként, utas nélkül. Te mit tennél hozzá?

Válaszodat előre is köszönöm!

Gábor

Távolról sincs vége, olvasson még

Honda NTV 650 Revere kezdő motornak?

2019. május 30., 09:14 Módosítva: 2019.07.16 11:44
1

Tisztelt Nepperűző!

Több mint 10 éve van jogsim nagymotorra de eddig csak veteránoztam 125-össel és és egy 150-es rendszámos robogóval. Szóval ha őszinte akarok lenni akkor most kezdenék el igazán motorozni. 

Betartanám az aranyszabályt, miszerint "Ne vedd meg álmaid motorját első motornak!" így adná magát kezdésnek egy Suzuki GS 500. 

Ami viszont felkeltette az érdeklődésemet az a Honda NTV 650 Revere.

Sokkal szimpatkusabb. V2, Kardán. 

Kérdésem az lenne hogy mennyire vehető mint kezdő motor? Egy esetleges vásárlásnál mire figyeljek oda?

Nagyon köszönöm!

Zoli

Távolról sincs vége, olvasson még

Kisebb és újabb motort, vagy régebbi luxusbehemótot?

2019. május 27., 15:30 Módosítva: 2019.06.26 07:03
2

Kedves Nepperűző,

A tárgyban említett két motor szinte nem is különbözhetne jobban egymástól, azonban mégsem olyan egyszerű a kérdés. Használtan egy 2006-2008-as évjáratú 30-70e km-t futott FJR1300-as nagyjából olyan árban van, mint egy 1-2 éves Tracer 700-as 5-15e km-el, mind a magyar, mind a nyugati piacokon.

Tudom más a méret, de végül is mind a kettő jó túramotor, amik közül az FJR hiába majd kétszer erősebb, mérete miatt inkább terjed, míg a Tracer inkább ficánkol. Mind a kettő jó megoldás és élvezetes, de azért az FJR1300 könnyen csavarná el a fejemet.

Azonban az FJR idősebb, többet futott, ha hosszú távra tervezek, évi 10-14e km-el számolva ez 5-6 év múlva jelentős fontosságú lesz már, ezért az eszem húz a fiatalabb, kevesebb futású Tracer-hez. Persze nem évjáratot és futásteljesítményt veszünk, de 10 év és 50e km különbség nem elhanyagolható. Mit választana eme helyzetben és miért?

Hálás köszönettel:Dániel

Távolról sincs vége, olvasson még

NC700 vs. CB500?

2019. május 14., 16:52 Módosítva: 2019.05.29 06:49
42

Tisztelt Nepperűző!

Egyre jobban vonzódom újra a kétkerekűekhez, eddig csak (8-10 éve) robógóztam (50 és 125 ccm) és Simson-oztam. Folyamatban van a motorjogsim, nagyon nézelődök, már eléggé belekeveredtem.

192 cm, 82 kg, 27 éves vagyok. Fejben vettem már vagy 20 motort, minden héten beleszerettem valami másba, fel se sorolom. Most újra visszajutottam az eredeti dilemmához NC700 vagy CB500. Nem akarom túlbonyolítani, de ezek közül melyiket javaslod, 4000 euró körül nézelődök, három opció van:

- '12-'13-as NC700X manuális

- szintén ilyen idős NC700S DCT

- 3-4 éves CB500X

A lényeg hogy kényelmesen üljek rajta és ne legyen semmi nyűgje. Gyakorlatilag hétvégi kanyargásokra használnám utas nélkül. Vagy jobb motor ezeknél ugyanennyi pénzért egy 2009-es Transalp, esetleg Versys?

Válaszod köszönöm!

Üdv: Bence

Távolról sincs vége, olvasson még

Vehető-e egy ritka japán robogó?

2019. május 13., 13:26 Módosítva: 2019.05.29 06:49
0

Tisztelt Nepperűző!

Robogó vásárlás előtt állok (50 ccm), és a keresgélés során megakadt a szemem egy számomra nagyon szimpatikus darabon: Honda SXR Cross (DIO XR Baja).A problémám az, hogy többszöri keresések ellenére sem találok leírást a fent említett motorról (Dio továbbfejlesztése?). Egyáltalán alkalmas lenne napi 20 km megtételére két település között, munkába járáshoz?

Amennyiben Ön tud segíteni a témában, szívesen fogadom, köszönettel:

Zsolt

Távolról sincs vége, olvasson még

Ninja, mint kezdőmotor

2019. május 7., 09:56 Módosítva: 2019.06.04 06:16
37

Tisztelt Nepperűző!

Sok-sok év után. 32 évesen rászántam magam a motoros jogsi letételére, mert mindig is vonzott a két kerék. Régi nagy vágyam egy Ninja, az új 400-as ragadta meg épp a képzeletemet. Szerinted kezdő motornak jó lehet? 178 centi vagyok, 90+ kg. Leginkább Budapesten furikáznék vele, max az M0-áson, ha valami arra gyorsabb. Vagy kezdőnek mást ajánlanál?

Köszi, Balázs

Távolról sincs vége, olvasson még

Sportmotor, ami se nem hatkilós, se nem ezres

2019. április 29., 08:58 Módosítva: 2019.05.29 06:49
85

Tisztelt Nepperűző!

Egy 98'-as VFR-t hajtok, amit nagyon szeretek. Sportos, de el lehet vele indulni hosszabb túrára is. Pl. tavaly is lerántottam egy nap alatt 850km-t vele (do not try this at home!).

Nem szívesen válnék meg tőle, de sportosabb motorra vágyom, és kacérkodom a gondolattal, hogy valami sportra cserélem majd. Persze minden ismerős le akar beszélni. Ebbe ne is menjünk bele...

Viszont jönnek a dilemmák:

- a 600-ast karcsúnak találom (félreértés ne essék, elég kemények a 6 kilósok, és pályára is inkább ekkorával mennék, de amikor túra van, kell a nyomaték is)

- az ezrest feleslegesen soknak találom utcára

- a sportmotorok körében azért a "kényelmesebbet" választanám

- a VFR után elegendőnek találom a 140-150le maximumot

Három lehetőséget látok egyelőre:

- utolsó évjáratú ZX9R

- CBR900RR

- GSX-R 750

Véleményedre lennék kíváncsi, hogy van-e még esetleg ebben a kategóriában konkurens, ha egyáltalán jó irányba indultam. Másik: ZX-9R teszteket olvasva mindenki ámult tőle, viszont sajnos még karbis. Ez mennyire probléma egy ilyen idős motornál? CBR900RR nem annyira szép és nem tudom melyik évjárat a nyerő. GSX-R-nél sem tudom melyik éjárat a nyerő. Kérlek segíts eligazodni, hátha kialakul a helyes irány.

A keret olyan 1 millió. 180cm magas, átlagos alkat vagyok! :D

Köszönettel:

Attila

Távolról sincs vége, olvasson még

Motort grizzly-nek

2019. április 26., 13:07 Módosítva: 2019.06.11 06:56
1

Kedves Nepperűző!

A minap Andrásnak adott tanácsodat olvastam, és felmerült bennem egy kérdés a "nem pedig egy grizli a Sziklás-hegységből" mondatoddal kapcsolatban.

Eddig régi, szoci és nem szoci motorokat hajtottam, de megérett bennem az elhatározás, hogy elég volt a bütykölésből, minden régi vas megy a háztól! És veszek magamnak valami modernebb, kevésbé munkás mocit. A keretem 800-1 millió forint lenne. Én is nézegettem ezeket a közepes japán nakedeket. Viszont, sajnos a testalkatom alapján én vagy az említett grizli, 190 cm és 120 kiló. Mit javasolsz milyen motorok felé kacsingassak, h ne úgy nézzek ki, mint majom a köszörűkönövön?

Pl. a Moto Guzzi Breva tetszene, de nem tudom, h milyen konstrukció. Neten olvasok róla ezt is, azt is.

Egyébként korlátlan jogsim van, és a kényelmes krúzolást többre értékelem a száguldásnál.

Esetleg menjek el egy kereskedésbe, "próbáljak fel" több gépet, és ne téged fárasszalak a hülyeségeimmel? :)

Köszi szépen a válaszd, üdv:

Tomi

Távolról sincs vége, olvasson még

Kifejezetten karcsú, kezes motort nyolc kilóból

2019. április 25., 09:44 Módosítva: 2019.05.31 06:37
37

Kedves Nepperűző!

10 éve van A-s jogsim és önmérsékleti okokból mindig is klasszikus kezdő/női motorokat hajtottam. Jelenleg is egy '94-es GPZ500-asom van, ami teljesítmény terén nekem eleget nyújt, de egyre több a nyűgje és feledném már a harmatos fékét és a csörgő motorját.

Kifejezetten karcsú, könnyű, 60-70 LE körüli motort keresek a szokásos feladatokra: évi 3-4 pályanapi mókázás, évi 1-2 800 km körüli túra, meg persze a fagyizóba járás.

Egyébként 2 és 3 hengeres motorok a gyengéim, 180cm és 70kg vagyok a költségvetés pedig 800 000 Ft körül mozog.

Eddig az ER-6 háromféle változata került a radarba, de szerintem nem látok ki a lime zöld ködből. Van még valamilyen típus ami megfelelhet az igényeimnek?

Előre is köszönöm.

Imi

Távolról sincs vége, olvasson még

Megbízható naked-et magas kezdőnek

2019. április 24., 15:51 Módosítva: 2019.05.29 06:49
2

Kedves Nepperűző!

Első nagymotorom vásárlása előtt állok, ebben kérném ki a tanácsát. Korábban nem motoroztam (csak kipróbáltam 1-2 motort), most viszont szeretném megszerezni a korlátlan jogsit, utána pedig vennék egy nagymotort.

Azt szeretném, ha magasabb embernek (189 cm vagyok) is kényelmes, megbízható, alacsonyabb fenntartási költségű (jó fogyasztás) lenne. A keret a vételre, átírásra nagyjából 500 ezer Ft, esetleg kicsit több. Alapvetően a klasszikusabb kinézetű nakedek tetszenek, eddig a Yamaha FZS600 Fazerrel (ez nem annyira klasszikus, de tetszik), Honda Hornettel, Suzuki Bandittal szemeztem; a Suzuki GS 500, Honda CB 500 és Kawa ER 5 nagyon korszerűtlennek és fapadosnak tűnik.

Mit ajánlana?

Válaszát előre is köszönöm.

András

Távolról sincs vége, olvasson még

Lehet-e alacsony embernek sportmotorja?

2019. április 17., 16:42 Módosítva: 2019.05.09 15:43
1

Jó napot!

A nyáron szeretném az A2-es jogosítványomat megszerezni. A problémám az, hogy nagyon szeretem a sportosabb motorokat, viszont 155cm magas vagyok, csak a lábam 75 cm.

Szeretnék megoldást találni arra, hogy egy szép (pl Kawasaki ninja) motorról leérjen a lábam. Rengeteget olvastam már, viszont nem tudom, mennyire bízhatok abban, hogy ilyen magassággal vezethetek bármilyen sportmotort, általában chopperféléket ajánlanak.

A választ nagyon szépen köszönöm!

Vivien

Távolról sincs vége, olvasson még

Rendszámos motor, főleg terepre

2019. április 12., 08:42 Módosítva: 2019.04.25 13:33
1

Sziasztok!

Egyik jó haveromnak van egy 2004-es VOR 530-as, magyar rendszámos, műszakis szupermotója, amit nagyon jutányos áron át tudnék tőle venni. Viszont 4. napja kutatok alkatrészek után, és sehol nem találok semmit. Így erről szerintem le kell mondanom, mert nem szeretnék a szopórollerre felülni, hogy aztán legyen egy virágtartóm.

Na de akkor mi legyen? Ebben szeretnék kérni ötletet, tanácsot, hogy milyen motorokat nézegessek?

Mindenképp valami rendszámosat akarok, főként terepen használnám a gépet. Ezért mindenképp valami enduróban vagy szupermotóban gondolkozom. Olyat szeretnék, ami megbízható, nem kell folyamatosan szereltetni hordani, és ha van is vele valami, akkor legyen legalább hozzá alkatrész, bármi ami kell, nem horror áron. És azért minimum akarok egy 25-30 lovat, de inkább még többet. Két motort találtam ilyen feltételekkel, a Yamaha XT660X-et és a WR250X-et.

Mit gondoltok? Pro/contra? Jó helyen keresgélek? Esetleg lenne más ötlet, amit nézzek még meg? A kettő közül a WR250X jobban tetszik, elég jókat olvasok róla.

Cibus

Távolról sincs vége, olvasson még

Kényelmes, de nyomokban csibész motort 1 gurigáért?

2019. április 8., 15:41 Módosítva: 2019.04.26 11:43
90

Üdv!

1 millió környékén kényelmes, de nyomokban csibész motort keresek. Bandit 1250S és FZS1000 maradt a kosárban, melyik legyen? A Bandit frissebb és van ABS-es, de vajon elég pörgős? Így került képbe a Fazer. Környékbeli kanyargásokra és olykor, de azért nem ritkán 100-200 km-es "túrákra" használnám.

Köszönöm a szakértést. :-)

G.

Távolról sincs vége, olvasson még

Csendes 50-es robogót

2019. április 5., 13:56 Módosítva: 2019.04.25 13:33
48

Kedves Totalbike!

Szeretném a segítségeteket kérni robogókkal kapcsolatban: úgy hozta az élet , hogy a XV. kerületben telepedünk le, viszont a munkahelyem Budaörs illetve Kelenföld marad így viszont sajnos le kell mondjak az autóról, ha csak nem akarok a dugóban élni. Sima B-s jogsim van, és sajnos eddig nincs túl nagy tapasztalatom a motorozással kapcsolatban. Szeretnék venni egy 50-es robogót az alábbi feltételekkel: legyen lendületes és minél csendesebb (társasházban fogunk lakni és nem akarom az indításra kelteni a szomszédokat). A távolság tekintetében legalább 100 km egy tankkal. Belvárosi használata miatt könnyen kezelhető. Ne legyen túl szervizigényes. Max keret rá 400-500 ezer Ft.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Bence

Távolról sincs vége, olvasson még

50 cm3, 110kg, dombtető

2019. március 25., 15:50 Módosítva: 2019.04.15 10:52
57

Tisztelt Nepperűző!

Beszereztem nemrég egy Babettát, ami 15 évig pihent egy disznóólban. Sikerült üzemképessé tenni, de nem vagyok elégedett a menetteljesítményeivel. Megyeszékhelyen élek, ráadásul egy dombtetőn. Napi 2x7 km ingázásra használnám a gépet, elég forgalmas úton. Ráadásnak 110 kg vagyok. :)

Kérdésem, hogy mit tud javasolni, ami 50 cm3? Tudom, hogy egy 125-ös jobb lenne de a járulékos költségek miatt nem biztos, hogy megérné, és még jogsit is kéne csinálni.

Hozzáteszem 100-150 000 forintnál többet nem szánok erre és 0 tapasztalatom van a témában.

Nálam a Simson a favorit eddig, de a szívem szakadt meg a Babetta miatt is, mivel reggel hidegen kapásból kenés nélkül egy lejtőn kell legurulnom. Van 4 ütemű alternatíva?

Válaszát előre is köszönöm, Anonim Levélíró

Távolról sincs vége, olvasson még

Kezdő motor legfeljebb 500 köbcentivel

2019. március 19., 13:09 Módosítva: 2019.04.02 10:37
2

Kedves Nepperűző!

Szeretnék elkezdeni komolyabban motorozni. Az lenne a kérdésem, hogy mit ajánlana kezdő motornak? Nekem a következők nyerték el a tetszésemet. Ez egyfajta iránymutató: Yamaha SRX400, Yamaha XJR400, Kawasaki ER-5, Honda Transalp XL400V, esetleg Honda CB500. A Transalpra azért gondoltam, mert minden nap szeretném használni, hétvégén is elég sokat utazom és talán kényelem szempontjából ez lenne a legjobb. De egyelőre ebben nincs tapasztalatom. Igazából a cél az, hogy egy megbízható, jól kezelhető motort találjak kezdésnek 400, maximum 500 ccm-ig, hogy kitudjam szépen fokozatosan alakítani a saját vezetési stílusom, magabiztosan. Kíváncsi lennék milyen típusok jöhetnének még szóba (street, túra). 178 centi vagyok, 90 kg, 29 éves. Előre is nagyon szépen köszönöm!

Üdvözlettel,

Ádám

Távolról sincs vége, olvasson még

125-öst első motornak, és 650-es másodiknak?

2019. március 12., 16:15 Módosítva: 2019.04.01 15:28
9

Kedves Nepperűző!

Így 40 felé, ismét el szeretnék kezdeni motorozni. Először csak valami kisebb motorra gondoltam, városi használatra, mondjuk egy 125 köbcentisre, majd jövőre upgradelnék valami nagyobbra, amivel már a gyerkőcöt is lehet vinni túrázgatni.

Nézegetem a motorokat, és jelenleg a Honda XL 125, valamint a CBF 125 az, ami tetszik, de nem sokat tudok róluk. Egy ismerősöm azt tanácsolta, hogy az XL 125-ből csak a Varadero-t érdemes venni, de azt is hozzátette, hogy az jóval drágább mind vételárban, mind alkatrészben. Ti melyiket javasolnátok?

Mekkora különbség van a Varadero és a „sima” XL 125 között?

Esetleg egy hasonló kategóriás KTM szóba jöhet (Duke 125), mint alternatíva?

A legfőbb szempont a megbízhatóság részemről, meg a kényelem. Nem kívánok semmilyen extrém dolgot művelni a motorral, mint írtam, az első évben kizárólag városi használatra kellene, majd később, ha már sikerült egy kis rutint szerezni, akkor kisebb, legfeljebb 100-200 km-es túrákra menni gyermekestől, hogy ő is megismerje és megszeresse a motorozást. A második motorra azt a tanácsot kaptam, hogy 650 köbcenti alatt ne is gondolkozzam. Megfelelne erre a célra egy Honda XL 650? Erről a motorról mi a véleményetek?

Azt olvastam, hogy 2007-ben volt a Varadero-n egy frissítés. Melyik motort ajánlanátok, a régebbi, vagy a 2007 utána változatot?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Lajos

Távolról sincs vége, olvasson még

V-Stromot kezdésnek

2019. február 26., 16:33 Módosítva: 2019.03.26 14:29
14

Tisztelt Nepperűző!

Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy 40 év felett teljesen kezdőként jó döntés lehet egy 650-es V-Strom? Melyik évjáratot ajánlaná és miért? Tapasztalatlan kezdőként magánszemélytől érdemes inkább vásárolni, vagy kereskedesből, ahol talán garanciát is adnak a motor mellé?

Előre is köszönöm válaszát!

Tamás

Távolról sincs vége, olvasson még

125-ös, amivel túrázni is lehet

2019. február 22., 11:46 Módosítva: 2019.03.21 06:22
2

Tisztelt Nepperűző!

A következő kérdéssel fordúlnék Önhöz. 15 éve van A1-es jogosítványom és 15 éve használok egy 88-as 150-es ETZ-t. Most azonban szeretnék az ETZ mellé egy másik motort, amivel élvezetesebb a túrázgatás.

Első kérdésem az, hogy lenne e olyan motor, ami nagyobb 125ccm-nél és vezethetem ezzel a jogsival, és ha igen akkor mi?

Második kérdésem, hogy milyen jogszabályi váltosások voltak az elmúlt időben a kategória bővítéssal kapcsolatban, elég e egy forgalmi vizsga, vagy teljes oktatás kell hozzá?

Harmadik kérdésem pedig az lenne te milyen motort ajánlanál túrázni szűkös (300-350.000Ft) anyagi kerethez? Tudom nem sok a ráfordítható keret, de sajnos 2 autót is napi használatban kell tartanom, hogy meglegyen a betevő.

Várom mielőbbi válaszod!

Tisztelettel: Attila

Távolról sincs vége, olvasson még

A Motordoktor trükkös módszere, amivel felméri az Yamaha FJ1200 állapotát

2019. február 21., 16:39 Módosítva: 2019.03.01 06:28
104

Tisztelt Nepperűző!

Gyermekkori álmom a Yamaha FJ1200, és most adódott pénzügyi és egyéb lehetőségek alkalmán egy kedvezőnek tűnő vétel! Tisztában vagyok a racionalitásokkal, van nála jobb, szebb, erősebb, stb... A kiszemelt egy 1994-es FJ1200, ABS-es verzió, kivülről makulátlan, nem csúszik a kuplung, nincs karc rajta, nem eszi az olajat, sok minden cserélve volt rajta.

Mégis elbizonytalanodtam, hogy szabad ilyesmit megvenni manapság? Van még hozzá alkatrész, szerviz háttér, szaktudás? Nekem nagyon teszenek a 80-as 90-es évek vassal megpakolt, egyszerűségükben is szép vasai! Nem érdekel, hogy milyen gyorsan veszi a szerpentineket, hogy 4 helyett 6 litert eszik százon, de az érdekelne, hogy ilyen motor tulajaként az üzembiztonság, szervizháttér nem nehezíti-e meg az örömteli motorozást?

Nagyon várom válaszát, hogy mint szakértő hogyan látja ezen időszak nagy vasait, és konkrétan akár ezt a típust is, mennyire motorozhatóan a mai világban?

Üdvözlettel:

Zsolt

Távolról sincs vége, olvasson még