Nepperűző

Fővárosi rohangálós max. 1,5 millióból

2019 november 20., 10:59 Módosítva: 2020.01.09 12:44
101

Kedves Nepperűző!

35 éves koromra bekattantam, és a gyerekkori robogózás emlékeit felelevenítve úgy gondoltam, hogy levizsgázom korlátlan A-ból. Természetesen ezt követően nagyon sokat próbálok olvasni különböző cikkekből, hogy milyen a jó kezdő motor, melyik jó nagyvárosba, stb. Jómagam 80 kg és 170 cm vagyok, és olyan motort keresek, ami simán előre tud sorolni, agglomerációból lazán be tudok járni, de akár egy-két soproni utat is meg tudok tenni vele (egy évben), és 1,5 millióból kijön.

Leginkább a naked bike-okat nézegettem, de kicsit tanácstalan vagyok, mivel egyből 600-ason tanultam, és az alá már nem biztos, hogy mennék, ha már vásárlásól van szó. Nem igazán akarom földhöz vágni magam a lóerőktől, leginkább csak egy kezesbárányra lenne szükségem, amivel bátran el tudok indulni a belvárosban így friss jogsival. Amikkel szimpatizálok: Kawasaki ER-6N, Suzuki SV650, KTM 690 Duke, Honda CB600 Hornet, Yamaha MT-03.

Köszönöm előre is.

Üdv. Zoli

Távolról sincs vége, olvasson még

Milyen alternatívái vannak a Suzuki DR650-nek?

2019 október 29., 14:41 Módosítva: 2019.12.13 06:24
58

Kedves Nepperűző,

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy el tudtam utazni Ausztráliába, hogy itt motorral járjam körbe az országot. Ehhez az úthoz egy Suzuki DR650-est (2006) választottam és azóta nagyon beleszerettem ebbe a motorba, viszont hazautaztatni nem a legjobb döntés lenne anyagilag. Otthon szerettem volna ugyan ezt a modellt megvenni, hiszen ez az egyszerű változata az ADV motorozásnak sokkal közelebb áll hozzám. Viszont, Magyarországon/Európában nem lehet kapni csak az 1996 előtti modelleket.

Tudnál tanácsot adni milyen hasonló 150-160 kg alatti terepre és hosszabb túrázásra is alkalmas motorokat nézzek amik Magyarországon is elérhetőek? Eddig a Suzuki DR-Z400 és a Honda XR650R/L modelleket találtam hasonló árkategóriában amik szintén megbízható motorok (Kicsit tartok a rövid szerviz intervallumoktól.) és alkalmasak amire használnám, esetleg milyen típusokat lenne érdemes még megnéznem?

Ezer köszönet, Bálint

Távolról sincs vége, olvasson még

Milyen bőrruhát érdemes venni?

2019 október 11., 14:02 Módosítva: 2019.10.21 06:14
73

Kedves Nepperűző!

Bocsánat, ha nem jó helyre írok, de azt vettem észre, hogy nagyon kevés fogódzó van a motoros bőrruhák tekintetében a weben. Leggyakrabban a gyártók oldalairól lehet infót szerezni, de sajnos ott túl sok a marketing szöveg. Szívesen vennék egy kis információt, hogy mire érdemes figyelni motoros ruha vásárlásnál? Milyen gyártókat célszerű kerülni, miket érdemes megnézni? Pl. érdemes egy Forcefield gerinc protektort a ruha alá venni, vagy inkább valamilyen SAS-TEC protektort a ruha gerincvédő zsebébe tenni? Szóval még az alapokról sem találtam érdemes információt. Amennyiben van ezzel kapcsolatban olyan szempontrendszer amit érdemes végiggondolni, azt szívesen veszem!

Üdvözlettel és köszönettel: Gábor

Távolról sincs vége, olvasson még

CBF600 vagy CB600F Hornet?

2019 szeptember 26., 12:29 Módosítva: 2019.12.05 06:18
23

Tisztelt Nepperűző !

125-ös motor után megvenném életem első nagymotorját, ebben kérném a segítségét. Nem tervezek nagy száguldozást, ellenben fontosnak tartom, hogy ha városban közlekedem se rángasson alacsony fordulaton a motor, ahogy hallom a sportgépek tulajdonosaitól. A keret 600-800 ezer forint. Eleinte 46 évesen az 535 Viragóval szemezgettem, majd képbe került a Suzuki Marauder 800, ezt kipróbálva a motorerő meggyőző volt de a kormány- üléspozció borzalmas. Azután próbáltam a Suzuki SV650-et, ami az alacsony fordulati nyomatékról híres, de a motorfék zavaró, pláne az alsó 3 fokozatban, és a váltó is nagy erővel volt kapcsolható. Így a barátaim tanácsára kell hallgassak, és csak sornégyes motort kell keressek. A Honda CBF600N (77 LE) motorja tényleg nyomatékosabb lent, mint a Hornet 600 motorja? Illetve van-e bármi hátránya a CBF600N-nek a Hornet 600-hoz képest? Azt leszámítva, hogy a Hornet 98 LE. Mennyire hátrány a Honda porlasztó-szívató használata egy injektoros Yamaha FZ6N-hez képest? Tudom, hogyan kell használni a szívatót, volt Simson, Lada, Skoda 120L a 80-90-es években. Főként Honda-Yamaha 600-as naked gépekben gondolkoznék. Legjobban tetszene a Yamaha XJ6N, de azt csak 2009-től gyártják, és nem fér bele a keretbe (talán ha kivárok decemberig-januárig, és kifognék egy olcsóbb példányt...)

Elölre is köszönöm a válaszát: Csaba

Távolról sincs vége, olvasson még

125-ös, ami terepen és aszfalton is jó

2019 szeptember 17., 14:44 Módosítva: 2019.12.05 06:18
39

Tisztelt Nepperűző!

B125-ös jogosítványra fogok beiratkozni hamarosan, és ennek megfelelően elkezdtem nézelődni a piacon és tesztekben. Amikor megvitattam ezt a sógorommal, ő rögtön az endurók felé terelt, mondván, az én vérmérsékletemmel élvezni fogom (10 éve BMX-ezem, és valóban majdnem elindultam egy kölcsön simsonnal a földúton, szerencse, hogy nem, mert 10 perc múlva kifogyott a tank), szóval olyasmi gépre módosítottam a vágyálmot, amivel el lehet mókázni terepen, de betonon se nagyon rossz. Először még a Honda CBR125R, illetve CBF125-öt néztem, de ezek úgy érzem, nem megfelelőek terepre. Honda XR 125 L, illetve Yamaha DT 125 jött szembe (ez utóbbi 2 és 4T-s is, gondolom, ha nem a tanyán lakik az ember a kétütemű kiesik a 27LE-s blokk okán).

Ezen kívül valószínűleg utcán lakna, mert garázsom/kertem nincsen a jelenlegi lakóhelyen, természetesen motorponyvát beszereznék. Nem szeretnék többet költeni, mint 500.000, ugyanakkor ha baja van, szervizbe fogom adni, mert szeretem ha jó a gép, amit vezetek. Ezek közül melyiket ajánlaná egy 178 cm-es, 85kg-s felnőttnek? Esetleg más tippje van?

Tisztelettel, válaszát várva: Útkereső

Távolról sincs vége, olvasson még

A futár válaszol: milyen motort vegyek?

2019 szeptember 13., 11:39 Módosítva: 2019.10.31 06:24
103
Ritka sztárvendég adja most a választ, a szerkesztőség környéki csodabogarak egyike, Gróf Miklós segíti a futárkollégáját elképesztő mennyiségű tapasztalatával.

Szia!

Régóta olvasom az írásaidat, és mivel tudom, hogy futárkodsz, és volt motorod és robogód is, ezért szeretném kikérni a véleményed. Elsősorban a budai és pesti belvárosba lenne szükségem ételfutárkodáshoz egy paripára. Először vennék új motort. A két kiszemeltem a Honda SH150i és a Honda CRF250L. Elég nagy dilemmában vagyok. Az SH mellett szól az ár és a praktikum, viszont a szívem a CRF-hez húz, a nagyobb teljesítmény, hétvégi természetjárásra való alkalmasság miatt, na meg hogy nincs akadály előtte, legyen az egy Széll Kálmán téri padka, vagy akár egy meredekebb budai lépcső. Te mit tanácsolnál?

Üdv: Botond

Távolról sincs vége, olvasson még

Első Harley, főleg túrázásra

2019 augusztus 30., 12:04 Módosítva: 2019.09.27 06:26
21

Kedves Nepperűző,

Frissen letéve az A-s jogosítványt (5 év korábbi A2-es tapasztalattal) eldöntöttem, hogy mindenképpen egy közepes méretű és árkategóriájú Harley-t szeretnék venni. Leginkább az 1200 Custom/Superlow és a Roadster között gondolkodom, ugyanakkor bármelyik hasonló, klasszikus típusra nyitott vagyok. Fő célom nem a sebesség, hanem egy megbízható, két személyes hosszú távú túrabarát motor a Harley keretein belül.Ti melyiket javasolnátok?

Köszönettel, Levente

Távolról sincs vége, olvasson még

Melyik az igaz út: B125 vagy A2?

2019 augusztus 16., 15:17 Módosítva: 2019.10.09 06:35
10

Tisztelt Nepperűző!

Jelenleg egy fojtás nélküli, 50-es Gilera Runner (80-85km/h) boldog birtokosa vagyok, de már lépnék tovább. Viszont nem tudom eldönteni, elég-e a B125, vagy A2-re van szükségem. Autópályázás nem érdekel, de 90-100-as autóúton elmennék 40-50km-es távokra néha (mini-túra), illetve városi forgalomban is legyen jó munkába járni. Típusra nézve robogót szeretnék a kényelme miatt.

Viszont nem tudom, a fentiekre elég-e a 125cc (pl. PCX), úgy gondolom, nincs elég tartalék ezekben minden forgalmi helyzetre főutakon(?), B125 kevés gyakorlati óra, lehet jobban megerősítené a tudásom az A2 magasabb óraszáma (bár ez technikai képzéssel is pótolható).

Plusz kérdés: akár B125 akár A2, érdemes lenne-e robogón letennem a vizsgát, ha ez az irány érdekel?

Ha esetleg 1 milla alatti használt típusokat is ajánlana, megköszönöm :)

Köszönettel: Pál

Távolról sincs vége, olvasson még

Sportos hangulatú motort A2-es jogsihoz

2019 augusztus 6., 13:20 Módosítva: 2019.10.01 06:11
2

Tisztelt Nepperűző!

A2 es jogosítványhoz keresnék sport-túra, naked vagy valami sportosabb motort. 190 cm vagyok, így nem tudom, mi lenne hozzám jó. Eddig a Yamaha FZS400 Fazeral szemeztem, de sehol nem olvastam semmit róla, és túl sok meg nincs a piacon, így kicsit félek tőle.

Segítséged előre köszönöm.

Üdvözlettel: András

Távolról sincs vége, olvasson még

Melyik közepes dívány a jobb?

2019 augusztus 5., 10:28 Módosítva: 2019.10.01 06:11
17

Tisztelt Nepperűző!

8 év után lecserélném Honda SH 300-as motoromat. Nagyon elégedett vagyok a típussal, csak egyszerűen már meguntam a formáját, és az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a napokban estem vele egy nagyot, így a javíttatás után midenképpen eladom, és ha már így alakult, szeretnék egy másik, ABS-szel és kipörgetésgátlóval felszerelt modellre átülni. 90%-ban Budapesten használom majd a motort, tehát talán az SH300 lenne újra az ideális választás, de ahogyan írtam, mindenképpen szeretnék váltani. A Honda Forza 300 és a Yamaha X-max 300 a két modell, amelyik nagyon tetszik, örülnék, ha megmondaná, mi a különbség (ha van egyáltalán lényegi) a két modell között, és ez alapján melyik lehet hosszútávon az ideálisab választás. Nem használt motort keresek, hanem mindenképpen újat akarok venni. Előre is köszönöm válaszát.

Üdvözlettel: Pál

Távolról sincs vége, olvasson még

Létezik mindent tudó első motor?

2019 augusztus 2., 10:24 Módosítva: 2019.09.05 07:12
1

Kedves Nepperűző!

32 évesen úgy döntöttem, adnék egy esélyt régi álmomnak, a motorozásnak. A motorral szembeni legfontosabb elvárásom az lenne, hogy egy 170 cm magas kezdő is boldoguljon vele, ne legyen nagyon ideges típus, tehát egy véletlen gázfröccsre ne akarjon röppályára állítani, de azért tudjon megmosolyogtatóan nagyot lépni, ha kell. Jó lenne, ha a hülyebiztos elektronikákkal is el lenne látva. Legyen alkalmas hétvégi városi és 300-400 km-es országúti gurulásokra/épeszű csapatásra, és azért ne tegye tönkre a pilótát, ha esetleg 2-3 dobozzal elmennék vele mondjuk az Alpokba egy hetet túrázgatni, bár ez utóbbi lenne a nagyon ritka felhasználási mód. Utasom nem lenne soha, ha ez szempont.

Üléspozíció és ergonómia tekintetében jó lenne valami középutat találni a tankon fekvős sportosság és a szanatóriumi wellness kivitelek között, tehát valami sportosabb túra, vagy túrás sport (?) motor lenne talán az ideális. A keretem 2-3 millió forint és nem zárkózom el a használt motoroktól sem, bár tudom, hogy ennyiért adnak már komoly járgányokat akár újonnan is. Tetszenek az idomos motorok, de a nakedeket se vetem meg.

Előre is köszönöm a segítségét!

Üdvözlettel,

Tamás

Távolról sincs vége, olvasson még

Régi kardánost első motornak

2019 augusztus 1., 12:34 Módosítva: 2019.09.03 06:12

Tisztelt Nepperűző!

Életem első motorjának megvásárlására adtam a fejem 29 évesen. Az elképzelésem az, hogy mindenképp kardános motort szeretnék. Természetesen boxer motorral, viszont ezt az álmot még egy későbbi időpontra tenném. Viszont a kardános meghajtást már most szoknám. Két motor akadt fenn a radaromon. A Suzuki GS650 Katana, 1980-as évekből, sornégyes blokkal és a Honda NTV650 revere. E kettő közül viszont nem igazán tudok választani. A Suzuki egy jóval régebbi technika, ezért tartok az alkatrész esetleges utánpótlásától. A Hondánál pedig azért valamivel erősebb motort szeretnék. Nem vagyok egy lóerővadász, de azért odébb szeretnék állni a géppel, ami a Suzukinál talán lehetséges is, de a sornégyesest talán jobban kell pörgetni.

Ön melyiket ajánlaná inkább?

Üdv: Tamás

Távolról sincs vége, olvasson még

Kezdőmotor, amin nagyobb ember is jól érzi magát

2019 július 30., 11:31 Módosítva: 2019.08.29 09:46
25

Tisztelt Nepperűző!

A napokban elmentem megnézni több, az interneten említett tuti kezdőmotort is. Ninja 400, MT-07, Z400, MT-03, CB600, stb...

Ahogy a tárgy is sejteti, az átlagnál nagyobb méretekkel rendelkezem. 185 cm vagyok és mellé 110 kg. Ebből fakadóan, több motornál is azt éreztem, hogy eltűnik alattam és az üléspozíció is kellemetlen egy akár rövidebb túrára is, főként az éles térdszög miatt.

A jelentősen nagyobb testű sport és sporttúra, naked gépeken már jobban éreztem magam, de azokat erősnek érezném úgy, hogy releváns motoros tapasztalatom nincs.

Tudna ajánlani valami olyan típust, ami ehhez a mérethez megfelelő volna? Úgy gondolom, hogy túragép szegmensben kéne nézelődnöm, de azoknak a formaterve nem igazán az én világom.

Válaszát előre köszönöm!

Távolról sincs vége, olvasson még

Hyosung GT650 vagy Cagiva Raptor 650?

2019 július 22., 13:54 Módosítva: 2019.08.12 06:43
27

Kedves Nepperűző!

Szeretnék egy V2-est vásárolni, a kinézett típusok a Cagiva 650 Raptor és Hyosung GT650. Hyosung jobban tetszik, de félek tőle, utánaolvasva nem épp a legmegbízhatóbb darab.

Tudnál ajánlani valami megbízható V2-est? Főleg túra, esetenként homok út, de semmi komolyabb terep nem jönne szóba.

Köszönöm!

Távolról sincs vége, olvasson még

50 köbcentivel a hegyre

2019 július 18., 13:56 Módosítva: 2019.08.12 06:43
76

Kedves Nepperűző!

Érlelődött már bennem egy ideje, hogy vennem kellene egy robogót Budapesti közlekedésre a mindenki számára nyilvánvaló előnyei miatt. Múlt héten kaptam Marcit, az elképesztően vagány Yamaha Champ-et. Valami régen eltörhetett bennem, és azóta vonzódom a retró formákhoz, így nyilván első beleszerettem, amit a robogón található, számomra kínai, de egyébként japán kifejezések csak még szebbé tettek.

Sajnos azonban 1 nap használat után erősödni látszott bennem a gyanu, hogy nem lesz a motor teljesítménye teljesen megfelelő az én elvárásaimnak. Adyliget és Rózsadomb teteje között ingáznék vele munkába minden nap, de sajnos egy Hűvösvölgyi út - Nagykovácsi utca hegymenetben elképesztően lassú és a végére már gyönyörű fehér füstöt ereget a motor. Persze mikor visszahűl, akkor minden oké, ebből is következtetek arra, hogy ezzel próbálja nekem jelezni Marci, hogy köszöni, de az ilyen terhelésből ő többet nem igazán kérne. Sík terepen világbajnok, de be kell látnom, nem nekem való.

A kérdésem az lenne, hogy milyen más 50-es robogót tudnál nekem ajánlani, ami csak városi közlekedésre, a fent leírt viszonylatban meg is állná a helyét? Nem várok sokat, csak annyit, hogy a Kapy úton azért tisztességgel felvigye a 180+ centimet és 80+ kilómat. A keretem szűkös, Marci eladása nyilván nem fog sokat tenni a motoralapba, így szeretném kihozni az utódját 150 ezerből.

(Egyébként sokan javasolták már sport variátorszettet, mint megoldást. Ha úgy döntenék, hogy megtartom a mostanit, akkor mennyi hasznuk van ezeknek a házi praktikáknak és te mennyire ajánlod őket?)

A válaszodat előre is köszönöm!

Gergő

Távolról sincs vége, olvasson még

Láncok nélkül szabadon

2019 július 16., 11:42 Módosítva: 2019.07.23 15:39
47

Kedves Nepperűző!

Napi ingázásra, robogón kívül, mi jöhet szóba, nem lánc hajtással rendelkező motorok közül? A csapatás távol áll tőlem. A megbízhatóság és a kényelem, illetve a vállalható fenntartási költség a három fő szempont.

Üdv: Zsolt

Távolról sincs vége, olvasson még

Alacsonyabb embereknek túraenduró?

2019 július 15., 14:27 Módosítva: 2019.08.12 06:43
45

Sziasztok!

Sajnos ilyen jellegű kérdést még nem láttam nálatok, így szeretném én feltenni.170 cm és 63 kg környékén mozgó férfiként nehéz bármilyen motort találnom, ami megfelelő súlyban és ülés magasságban is számomra. Tudom, hogy a legtöbb motorhoz vásárolható lowering kit, azonban sok esetben így is aránytalanul nagynak tűnik 1-1 motor hozzám képest.

Szeretnék túraendúrót vásárolni a közeljövőben. Jelenleg egy 390 Duke napi használatát élvezem, azonban lassan szívesen váltanék egy nagyobb gépre. A BMW F650GS 2008-2013 közötti modeljével szemezek. Viszont szeretném a segítségeteket kérni, hogy milyen más lehetőség lenne adott szerintetek?

A magasságom és a súlyom korlátai mellett még egy 1,4 milliós határt húztam lélekben, így sajnos a legjobban vágyott KTM 790 Adventure motor nem opció számomra.

Köszönettel, Patrik

Távolról sincs vége, olvasson még

Retró robogóból melyik a befutó?

2019 július 10., 12:51 Módosítva: 2019.07.31 16:34
20

Kedves Iván!

50-es robogó beszerzésén gondolkodom és ezzel kapcsolatban szeretném kérni a segítséged!

Alapvetően napi 5-5 km-es kertvárosi ingázásnál szeretném kiváltani az autót egy vidéki nagyvárosban. Valamiért a retro design tetszik jobban és ha már motor - ha ezeket lehet annak nevezni - akkor valami szerethető is legyen benne. Eddig a Suzuki Verde, Yamaha Vino, Honda Crea hármast nézegettem.

A Verde kicsinek tűnik (185 cm magas vagyok), nincs igazán csomagtartója, viszonylag ritkának tűnik és nem tudom mennyire megoldott az alkatrész ellátottság. A Vino egyetlen hátrányának a fixen előre néző lámpatest tűnik. A Honda kapcsán még nem találtam hátrányt.

Mi a véleményed ezekről a motorokról? Melyik a legmegbízhatóbb? Az égéstérben halottam, hogy valaha "Honda bérenc" voltál, itt is jobb mint a másik kettő? Mindegyikhez van elég alkatrész? Meg szabad venni ezekből a négyüteműt is vagy tényleg annyival gyengébb mint egy kétütemű? (Én a 4 ütemet preferálnám, mert nem feltétlenül szeretném ha az egész iroda azt szagolná, hogy ma motorral jöttem.) Milyen hasonló motort tudsz még ajánlani?

A beszerzéssel kapcsolatban még az lenne a kérdésem, hogy az égéstérben is többször halottam, hogy csak konténeres japán robogót érdemes venni, mert azt még nem barmolták össze itthon. Hol lehet ilyet beszerezni, vannak budapesti telephelyek, ahol ilyennel foglalkoznak?

Segítséged előre is köszönöm!

Üdv: Tamás

Távolról sincs vége, olvasson még

Szeretem a motorom, csak megfájdul rajta mindenem

2019 június 28., 12:52 Módosítva: 2019.07.23 15:39
45

Kedves Nepperűző!

Jelenleg egy 2003-as SV650S motort hajtok, és hiába szeretem, sajnos a fekvő pozíció nem jött be különösebben. A nyakam is meg a hátam is megérez már egy 150-200km-es túrát is. A 188cm magasságomhoz túl hegyes szögben áll a térdem is. Ezért kicsit egyenesebb háttal, kényelmesebben szeretnék motorozni és a könnyen fenntarthatóság is fontos, hogy ne kelljen heteket várni az alkatrészre, ha kell. Első sorban rövidebb túrákra szeretném használni, és örülnék, ha a szerpentinektől sem jönne zavarba.

Max. 1 milliót tudok motor vételre szánni, átírás és szerviz nélkül, de mivel idősebb motorok közül tudok válogatni, ezért örülnék, ha maradna nagyobb dolgokra (pl. féktárcsa csere, stb.).Eddig három típust néztem ki. Tetszik a TDM900, amiből ennyi pénzért egész jókat is kilehet fogni. Jónak tűnik az üléspozíció szempontjából, de a rugózása állítólag nem az igazi. Jókat olvastam az FZ6S-ről is, de nem tudom, hogy az ülés pozíciója mennyire fekvős az SV650S-hez képest.

A Triumph Tiger 955i buta arcát nagyon bírom, de ennek nem tudom mennyire jó az alkatrész ellátása, mennyire betegágy egy japán motorhoz képest.

A +1: néha a keretembe belefér még a GSF1250S Bandit is, de itt is attól tartok, hogy túlzottan fekvő lesz a pozíciója. Illetve egy ilyen öreg bölcsővázas technika a mai aluvázas gépekhez képest mennyire tudja felvenni a versenyt? Ezen típusok közül van amelyik egyértelműen kerülendő? Esetleg, ha van tuti tipped, azt is meghallgatom.

Üdv. Gábor

Távolról sincs vége, olvasson még

Túraenduróból egy nagy öreget vagy egy kisebb újabbat?

2019 június 27., 13:03 Módosítva: 2019.07.04 06:15
108

Kedves Doktor!

Egy Street Triple-t hajtok már jó ideje folyton mosolyogva de lassan "ki szeretném egyenesíteni a lában" motorozás közben is. 190 cm-es magassághoz nem éppen ideális típus, de amúgy egy csoda! Tetszene a Triumph Tiger, de jó lenne kipróbálni a V2 élményt.

KTM lenne az ideális, de ami tetszik az nem megfizethető és hát a szervizigény is legendás. Egy zsír új V-Storm 650 teljesítménye kompromisszumképes, és az ára is határeset. Az sem utolsó szempont, hogy hosszú évekre megmaradna a kiegészítőkkel való feldíszítés öröme.Másik lehetőség egy 2008-as XL1000 Varadero teljes harci díszben, minimális km-rel. Egy barátom vette, de le kellett tennie, és 4 éve egy garázsban áll. Még ha az ez idő alatt elfáradt dolgokat cserélem, is akkor is bő millióval beljebb leszek. Nem tetszik a nagy súlya de a plusz erő csábító.Mindkettő klasszikus és megvan a maga előnye.Aszfaltos túrákra használnám (évi ~6 e.km) főként 1 személlyel így a sok doboz inkább dísz lenne rajta. Nem száguldozom, inkább a rugalmasság és a dinamizmus vonz a motorozásban.Véleményével segítene egy kicsit a dilemmámon.

Köszönettel: József

Távolról sincs vége, olvasson még

Közepes robogóból melyik a jobb vétel: az Aprilia vagy a Yamaha

2019 június 24., 14:57 Módosítva: 2019.07.23 14:22
77

Tisztelt Nepperűző!

Egy nagyrobogó vásárlás előtt állok és ebben szeretnék segítséget kérni. Jelenleg egy KTM 200 Duke, amit napi szinten használok, melyet el szeretnék adni. A csere oka alapvetően a csomagtartó hiánya, illetve a hátsó ülés mérete, mivel a párom is szokott velem utazni, maga a motor tökéletes és ha tehetném megtartanám élmény motornak. Alapvetően két robogóra szűkítettem magamtól a választékot, azonban érdekelne az Ön véleménye is, hogy tudna-e hasonló, esetleg jobb megoldást ajánlani. Az én két kiszemeltem a Gilera Nexus 300/Aprilia SR Max 300 vagy a Yamaha X-Max 250.

Teljesíményre úgy gondolom, hogy 20-25 lóerő nekem bőven elegendő, de ha kicsit gyengébb vagy erősebb az sem probléma. Fontos lenne, hogy azért egy elfogadható fogyasztása legyen, illetve nyilván a világ összes pénzét sem szeretném a szervizben hagyni a robogó miatt, de természetesen tudom, hogy minden robogóból lehet jót és rosszat is kifogni.

Ami még fontos lenne, az egy viszonylag sportosabb külső (többek között így jött szóba a Nexus) és egy használható méretű csomagtartó, melyet dobozzal is kiegészítenék.

A keret nagyjából 1 millió forint.

Kérem, segítsen nekem ebben!

Távolról sincs vége, olvasson még

90 ezer kilométer után keressek más olajat?

2019 június 24., 11:20 Módosítva: 2019.07.19 12:02
37

Üdv!

Olyan kérdéssel fordulnék felétek, hogy adott a motorom egy Yamaha XJ600N, 2000-es kiadás, olaj-léghűtéses, most hagytam el a 90000 km-t, arra lennék kíváncsi, hogy kellene-e olajat váltanom más viszkozitásra? Eddig a gyárilag előírt 10W40-et (Castrol) tettem bele, +10 fok alatt nem használnom. Köszönöm előre is!

Tisztelettel: Gábor

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem jön be a giccses retró

2019 június 5., 16:03 Módosítva: 2019.07.11 07:24

Tisztelt Nepperűző!

A Totalbike egyik cikkében írtak 10 jó motorról, ami értékké is válhat. Csupa műszakilag megbízható, ám ritka darabot írtak le. Engem kimondottan a 955i Speed Triple érdekel: formavilága, korrekt kidolgozása, az akkori mérnöki hozzáállás meggyőző számomra. Ráadásul egy kultikus darab. Mentem vele, tetszik amit tapasztaltam. Tudom, hogy tartós darab. Mennyire éljem bele magam? Jó vétel lehet? Van róla tapasztalatod? A mostanában már-már giccses retro hullám nekem nem jön be. Esetleg egy Ducati S4RS, bár az olasz minőség nem győz meg. A Triple finom/erős/egyéni hármasa vonz igazán. Rövid utakra, élménymotorozásra (de nem pályázásra) használnám egyedüli lovasként, utas nélkül. Te mit tennél hozzá?

Válaszodat előre is köszönöm!

Gábor

Távolról sincs vége, olvasson még

Honda NTV 650 Revere kezdő motornak?

2019 május 30., 09:14 Módosítva: 2019.07.16 11:44
1

Tisztelt Nepperűző!

Több mint 10 éve van jogsim nagymotorra de eddig csak veteránoztam 125-össel és és egy 150-es rendszámos robogóval. Szóval ha őszinte akarok lenni akkor most kezdenék el igazán motorozni. 

Betartanám az aranyszabályt, miszerint "Ne vedd meg álmaid motorját első motornak!" így adná magát kezdésnek egy Suzuki GS 500. 

Ami viszont felkeltette az érdeklődésemet az a Honda NTV 650 Revere.

Sokkal szimpatkusabb. V2, Kardán. 

Kérdésem az lenne hogy mennyire vehető mint kezdő motor? Egy esetleges vásárlásnál mire figyeljek oda?

Nagyon köszönöm!

Zoli

Távolról sincs vége, olvasson még

Kisebb és újabb motort, vagy régebbi luxusbehemótot?

2019 május 27., 15:30 Módosítva: 2019.06.26 07:03
2

Kedves Nepperűző,

A tárgyban említett két motor szinte nem is különbözhetne jobban egymástól, azonban mégsem olyan egyszerű a kérdés. Használtan egy 2006-2008-as évjáratú 30-70e km-t futott FJR1300-as nagyjából olyan árban van, mint egy 1-2 éves Tracer 700-as 5-15e km-el, mind a magyar, mind a nyugati piacokon.

Tudom más a méret, de végül is mind a kettő jó túramotor, amik közül az FJR hiába majd kétszer erősebb, mérete miatt inkább terjed, míg a Tracer inkább ficánkol. Mind a kettő jó megoldás és élvezetes, de azért az FJR1300 könnyen csavarná el a fejemet.

Azonban az FJR idősebb, többet futott, ha hosszú távra tervezek, évi 10-14e km-el számolva ez 5-6 év múlva jelentős fontosságú lesz már, ezért az eszem húz a fiatalabb, kevesebb futású Tracer-hez. Persze nem évjáratot és futásteljesítményt veszünk, de 10 év és 50e km különbség nem elhanyagolható. Mit választana eme helyzetben és miért?

Hálás köszönettel:Dániel

Távolról sincs vége, olvasson még