Nepperűző

Melyik évjáratot érdemes keresni Suzuki Banditból

február 26., 12:56 Módosítva: 2018-03-22 06:30
32

Tisztelt Nepperűző!

Kezdő motoros vagyok, és szeretném kikérni a tanácsát, hogy milyen típust ajánlana? Munkába járás, illetve hétvégenként túra lenne. A keretem maximum 850-900 ezer forint, Suzuki GSF600 banditot nézegettem, mert nagyon tetszik a karaktere, de nem ismerem ezt a típust. Válaszát előre is köszönöm!

Távolról sincs vége, olvasson még

Robogófutómű esete a budapesti utakkal

február 21., 12:51 Módosítva: 2018-03-06 06:48
2

Tisztelt Nepperűző!

Nyolc éve használok egy Piaggio Liberty 200S-t napi szinten Budapesten, munkábajárásra, közlekedésre. Nem kell ingáznom, városon belül megyek, napi 10-20 km-t.Jól megy, problémamentes, a 186-os magasságomat és 80 kilómat a városi közlekedésben elég dinamikával mozgatja, a lámpától szépen meglódul.

Egy problémám van vele, a futóműve (főleg a hátsó) címeres fővárosunk térbeli mozaik útburkolatának minden űtését lelkesen továbbítja a derekam irányába.

Tudsz a 200-300 cm3-is tartományban olyan robogót javasolni az utóbbi 10 év terméséből (ABS preferált), ami a városi útenyenletlenségeket kivasalja és nem rajtam vezeti le (pl. Honda SH300i)?

Használtat keresek, max. 1 millióig, de inkább alatta.

Köszönettel: Zsolt

Távolról sincs vége, olvasson még

Penge, de megbízható élménymotor

február 20., 09:55 Módosítva: 2018-03-06 06:48
27

Tisztelt Nepperűző!

Közepes élménymotor vásárlása előtt állok. Alulról súrolom a 180 centit, és kb. 83 kiló vagyok. Meló utáni sportos gurulásra, és kakucsringi őrjöngésre használnám. A kényelem harmadlagos, a névleges teljesítmény másodlagos. Ami igazan érdekel: megbízhatóság!

Csapatásra jó geometria, jó futómű, penge fék, lineáris erőleadás. Jelenleg egy CBF1000-et hajtok, aminek a motorkaraktere jó, csak dög nehéz, kicsit öreguras a testhelyzet, és úton-útfélen leér a lábtartója. A két jelöltem a CBR600RR, és a Street Triple 675R. A kérdésem, hogy vannak-e típushibák, kerülendő- esetleg különösen ajánlott évjáratok, a Triplából kell-e nekem az R-es, vagy van-e más, az elvárásaimnak megfelelő motor? A keret 1,5-2 millió, de nem sietek, ha kell még gyűjtögetek. Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel:

Imre

Távolról sincs vége, olvasson még
  • Abszolút kezdő terepmotor, felnőttnek

    február 14., 17:30 Módosítva: 2018-03-06 06:48
    9

    Kedves Nepperűző!

    Követve egy korábbi kérdezőt, én is terepmotor vásárlásban kérném tanácsát, segítségét a számomra megfelelő márka és típus kiválasztásában!

    Abszolút kezdőként, 33 évesen kezdenék ebbe a hobbiba, tapasztatom mindössze annyi van, hogy nemrég befizettem egy kezdő terepmotor tréningre, ahol volt szerencsém pár órát, sarat dagasztani egy junior méretű CRF nyergében. Minden klappolt, az első méterek megtétele után maximálisan megtetszett a dolog.

    Szeretném megtalálni azt a motort ami, nem is túl alacsony és nem is túl magas, nem túl nehéz és se nem túl erős. A teljesítmény számomra maximálisan elegendőnek tűnt, a korábbi cikkben emlegetett 350-400cm3-es vasakat soknak tartom, így kizárólag a 125-ös hengerűrtartalom-tartományt állítottam be a használt kétkerekűeket hirdető weblapok szűrőin.

    A találatok között fel is bukkant egy (mindössze egy szem) DR 125 SE, amit elsőnek jó vételnek gondoltam. Van rajta világítás, index, stb. egyszóval rendszámozható, ahogyan én is szeretném. A rendszám nélküli, közúti forgalomba nem használható modelleket alapból elvetem, mivel kocsim ugyan van, de se utánfutó se vonóhorog, se kedv mindig hurcolni a gépet egy pár órás kerregés kedvéért.

    Ez után jött a fekete leves, hogy összehasonlítottam az általam előbb említett és kipróbált junior motor ülésmagasságát ezzel a kiszemelt típussal. Néhány centi eltéréssel megegyeznek, ha nem csapott be a minden internetező legjobb barátja, a Google.

    Egy mondatban összefoglalva, egy 125-ös 4ütemű átlagos felnőttnek szánt (olyat, amiről még le is ér a lábam) rendszámozható terepmotort keresnék, a márka és a típus megtalálásában kérném ezúton a segítségét!

    Köszönöm!

    Üdvözlettel:

    Sándor

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mennyi kilométer para egy hatszázas négyhengeresnek

    február 13., 12:42 Módosítva: 2018-03-06 06:48
    7

    Tisztelt Nepperűző!

    24. életévemet betöltve eljött az idő, hogy az A2 kategóriáról A korlátlanra váltsak. A sor4-es vasak tetszenek, közülük is a csupasz kategória.

    Egy ideje már bújom az interneten, a hirdetéseket, igazából három típusra szűkítettem le a keresést. Legszívesebben egy Suzuki GSR600 nyergében érezném jól magamat, de alternatívaként felmerült bennem a Yamaha FZ6N-es típusa, és a Honda Hornet 2005 körüli modellje is.

    Kérdésem arra irányulna, hogy mekkora futásteljesítménnyel szabad ezek közül a típusok közül szemezgetni, mennyi az a km amit ezek a motorok komolyabb nagyszerviz nélkül tudnak menni, rendszeres karbantartás mellett?

    A keretem a történetre max. 1 millió forint lenne, amibe nem lenne baj, ha beleférne az átíratás is.

    A magyar példányok zöme ilyen árkategóriában 50 000 km körül futott, külföldieket kínálnak 20-30e km közt, de ezeknek valódisága erősen megkérdőjelezhető szerintem.

    Mint fentebb írtam, leginkább a GSR az, amit igazán szeretnék, így ezzel kapcsolatban is kérném tanácsodat, hogy mire kell figyelni kifejezetten ennek a típusnak a vásárlásakor?

    Köszönöm segítségedet!

    Milán

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hobbiendurót félmillióból

    február 9., 12:10 Módosítva: 2018-02-23 06:25
    58

    Tisztelt Nepperűző

    Harmadik motornak, hobbi célra keresek terepmotort. Soha életemben nem endúróztam (ha nem számítom amikor gyerekkoromban Pannoniával motoroztam a földutakon), viszont múlt héten kipróbáltam egy 250-es négyütemű krosszmotort, és kicsit beszippantott a téma.

    Amikben gondolkodom: Suzuki DR350 és DR-Z400. Teljesítményben 30-40 lóerő elég, de legyen könnyű a súlya. Mindenképpen négyüteműt szeretnék, lehetőleg nem üzemórásat, okmányokkal rendelkezőt. Nem akarom utánfutón hurcibálni, és akkor már munkába járásra is használnám rossz idő esetén.

    Kb. 500 000 lenne a keret. A korábbi tanácsokból hajlanék a DR350 felé, de nehéz papírost találni, illetve eléggé öregek, DR-Z is van papír nélkül, sokkal fiatalabb, nem sokkal többért.

    DR-Z-nél mikre kell figyelni vásárláskor? Esetleg valami más típust tudna ajánlani, ami megfelel ezen kritériumoknak?

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Régebbi legenda, vagy egy újabb motor?

    február 8., 17:08 Módosítva: 2018-02-16 06:02
    45

    Tisztelt Nepperűző!

    A 2004-től gyártott SV650S és a legendás VFR750F RC36 II motorok között szeretnék választani. Mindkettő mellet szólnak pro és kontra érvek, amiket nem sorolnék fel, hisz ezekkel jobban tisztában vagy.

    Amire használnám: napi munkába járás, kisebb-, nagyobb túrák, vezetéstechnikai tréningeken való részvétel, pályanapok. Főként egyedül ülném meg, mert az asszony zsigerből gyűlöli a motorokat.

    23 éves, 182 cm magas és 93 kg vagyok. A keret 650-750 ezer (csak a motorra).

    A kérdésem tehát: szerinted melyik lenne az ideális motor, amit nem kellene 2-3, vagy akár több éven belül lecserélnem, ami kényelmes és élvezhető akár a napi városban flangálás alkalmával, akár a pályanapokon, illetve hosszabb, több országot érintő túrázás alkalmával? Bármi jellegű tanácsot szívesen fogadok. (Nincs bajom a soros [érti, SOROS.... ?!] elrendezésű motorokkal, de a V motor hangjánál nincs jobb)

    Üdvözlettel: Attila

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Piaggio MP3 vagy Yamaha Tricity?

    február 7., 17:57 Módosítva: 2018-02-23 06:25
    16

    Jó napot,

    Németországban élek, így a B-s jogsimmal vezethetek háromkerekű motorokat. Szeretnék városi ingázásra egy nagytestű robogót beszerezni, de nem tudom mit érdemes átnézni ezeken, és nagyon fórumokban sem találtam meg, amit kerestem, vagy csak rossz helyen néztem. Mivel régebben csak kisrobogóztam, úgy gondoltam, nem érdemes újat vennem, hanem inkább valami használtat, hogy megszokjam. Csupán annyi kitételem van, hogy az utazó 90 km/h-t simán fel tudja venni a robogó a 100+ kilómmal, és csak esőmentes időben használnám, tavaszól őszig. Piaggio MP3-ak közül a 2009-2012-es változatok férnek a büdzsémbe, leggyakrabban az MP3 LT vagy MP3 400 LT-k kerülnek a látókörömbe, a 250-es vagy 300-as változatok nagyon ritkák. A hibrid változat nem hiszem, hogy adna annyit hozzá, amennyivel többe kerül. Yamaha Tricity-k viszont csak 125 ccm-sek és több tesztben is azt olvastam, hogy kicsit lomhák, de egyszerű felépítésnek köszönhetően nem lehet sok bajuk. Cserébe jóval olcsóbb, mint az MP3, ergó akár egy új is beleférne ABS-sel. Tud esetleg valami tippet adni? Mire lehet érdemes odafigyelni? 20/30/40e km mennyire veszélyes?

    Köszönöm válaszát.

    Gábor

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Ingázó motor napi 180 kilométerre

    február 2., 13:03 Módosítva: 2018-02-21 06:23
    8

    Kedves Nepperűző!

    Hosszú távú ingázás miatt lenne szükségem - a meglévő Street Triple és az autó mellé - egy motorra, hogy ne hulljon ki a maradék hajam a dugók miatt.

    Motoros: 190cm magas és nettó 90 kg, 40+-os évjárat

    Napi táv: 2x90 km, vidékről Bp déli iparterületére és vissza

    Használati időszak: +10 Celsius felett

    Tempó: lakott területen kívül: 100-110 km/h

    Lökettérfogat/teljesítmény: ahogy tetszik, de számít a fogyasztás is

    Költségkeret: fájdalommentesen 800 eFt, de ha nagyon megéri akkor 1,4 MFt-ig is elmehetünk

    Ami fontos:

    - esővédelem (nagyon nem szeretek elázni)

    - megbízhatóság (szerelni is csak a garázsomban szeretek)

    - pakolhatóság (1 sisak, váltás ruha, pár 48-as cipő, laptop, apróságok)

    - fenntartási költségek

    - nézzen ki valahogy és vezethető legyen

    Gondolom egy méretes robogó lenne célszerű, de túl nagy a választék. Legszívesebben egy sport-endúrót vennék a kis Triple mellé de az erre nem túl praktikus.

    Vagy adjam el a drágaságom és vegyek pl. egy Honda NC750-et, hogy a kecske is meg a káposzta is ugye... az eső elleni védelemhez meg költsem el egy fél robogó árát motoros ruházatra.

    Attila

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Nagytestű 125-öst, okosan

    január 31., 17:28 Módosítva: 2018-02-21 06:23
    1

    Kedves Nepperűző!

    Jelenleg motorkeresésben vagyok, tavasz és a jobb idő kezdetére szeretnék venni egy használt 125-ös nagytestű robogót. Több típust is kinéztem már, de a tanácsára mindenképpen kíváncsi lennék. A keret 400-700e forint. A típusok, amik tetszenek:

    - Honda PCX

    - Suzuki Burgman

    - Piaggio X Evo (nagyon keveset találni)

    - Yamaha Nmax (ez a keretbe nem valószínű, hogy belefér)

    Napi ingázásra használnám a motort a fővárosban és környékén, illetve esetleg hétvégi rövid utakhoz. Az nem kimondottan szempont, hogy két ember elférjen, de a pakolhatóság fontos lenne.

    A fenti típusok közül van esetleg, amit mindenképpen ajánl? Vagy van olyan, amit semmiképpen sem ajánl? Mire érdemes különösen odafigyelni ezeknél a típusoknál?

    Válaszát előre is köszönöm!

    Máté

    Távolról sincs vége, olvasson még

    300-as robogót 6-800 ezer között

    január 30., 12:48 Módosítva: 2018-02-16 06:02
    1

    Tisztelt Nepperűző

    Városi ingázáshoz szeretnék robogót. Még nem volt soha kétkerekűm, gondoltam leteszem az A2-t, és veszek egyet. Leginkább az Aprilia Scarabeo 300s és a

    Piaggio Beverly 300 tetszik. Én 190 magas és közel 100 kiló vagyok. Ezeket szabad megvenni vagy inkább valami mást?

    Tisztelettel: A.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Sporttúrát millióból

    január 29., 10:02 Módosítva: 2018-02-16 06:02
    41

    Tisztelt Nepperűző!

    Tudom, hogy szokványos kérdés, mégis nagy gondot okoz a megfejtés. 2 éve kezdtem motorozni 32 éves fejjel, előtte ifjú koromban robogóztam pár évet.

    Tavaly adtam el az ER-5-ömet, és az utódján gondolkozom - hónapok óta, álmatlanul forgolódva...

    2 henger után váltanék a 4 felé. 180 cm 80kg vagyok. Felhasználást tekintve igazi mindenes lenne. Ezalatt értem, hogy városban A-B között, országon belüli, és országon kívüli többnapos túra is szerepelne az idei progamban, akár két személlyel. Szempont lenne a fejidom és az egyenesebb testtartás, olcsó fenntarthatóság, megbízhatóság, és a többi szokványos dolog.

    Ahogy néztem, 2004-2007 körüli motorok jönnek ki a keretből, ami 800e-1m forint lenne. 

    3 ( és fél ) típus között gondolkozom nagyon erősen, és perpillanat döntésképtelen vagyok.

    A kinézett típusok:

    - Yamaha Fz6s Fazer S1

    - Honda CBF 600s

    - Suzuki Bandit 650s

    - (Suzuki GSXF750 Boci ) -ez korosabb, nehezebb, egyszerűbb, de a találati lista teteje jönne ki a pénzből :)

    Mindegyik mellett van pro és kontra bőven.

    Kíváncsi lennék a véleményére, iránymutatására, hogy merre induljak. Mennyire lehet kevés a CBF hetvenpár lóereje a hétköznapokban, mik az ellenérvek és a javallatok a fentiekkel szemben. Válaszát előre is köszönöm

    Tisztelettel

    P

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mítosz az olcsó téli motorvásárlás?

    január 26., 13:09 Módosítva: 2018-02-16 06:02
    34

    Kedves Nepperűző!

    A téli motorvásárlásról szeretném a véleményed kérni. Eléggé ellentmondásos véleményeket találtam/hallottam, van aki szerint ilyenkor érdemes új vasat venni, van aki szerint ez a legnagyobb hülyeség. Sajnos elkövettem azt a hibát, hogy a tavalyi szezon alatt nem böngésztem aktívan a kiszemelt típust, így nem tudom, hogy a jelenlegi árak olcsónak számítanak, vagy teljesen változatlan a tavaszi/nyári árakhoz képest. Az ártól eltekintve a hideg abszolút megbonyolítja a kipróbálást/szállítást, mivel elég nehéz olyan időpontot kifogni, amikor épp el lehet menni egy próbakörre és ez az eladónak és nekem is megfelel, arról már nem is beszélve, hogy lábon hazahozni nagyobb távolságról ilyenkor szinte lehetetlen, így az utánfutóbérlés árát is bele kell kalkulálnom az árba. A kérdésem az lenne, hogy szerinted érdemes megvárnom inkább a tavaszt, vagy találni ilyenkor annyival olcsóbb mocit, hogy megérje most megvennem. Részemről teljesen belefér a tavaszi vásárlás, hisz úgyis csak a garázsban várná az új szezont a gép. Egyébként 2005-nél újabb Yamaha R1-et szeretnék, ha ez bármiben befolyásolja a válaszod.

    A segítséged előre is köszönöm!

    Üdv,

    Joci

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Nagyrobogó túrázáshoz

    január 25., 17:34 Módosítva: 2018-02-07 06:21
    35

    Kedves Nepperűző!

    Az Ifjúkori motoros nosztalgia kapcsan, amikor is egy 125 cm3-es MZ Trophy motorkerékpárral Berlinig motoroztunk a barátommal, 2 hét alatt 3700 km-t megtéve, most 60 évesen egy túra robogó vásárlásán gondolkodom.

    Szempont a kényelmes üléspozíció, akár két személynek, elegendő teljesítmény 2-300 kilométernyi hosszabb túrákra is, főleg hétvégeken, szep időben. Nem vagyok egy filigrán alkat, átlagos 175 cm körüli magassággal.

    Nézegettem a nagyrobogó kínálatot, kellene kis segítség az eligazodásban, mint tudjuk, aki sokat kérdez, annak sokat válaszolnak.

    Alapból a Suzuki 400 Burgmanja kínálta magát, de látok Piaggiot, Kymcot, Kawasakit, Honda SW-T típusokat is. Túl sem szeretnék lőni a célon, ár/értékben keresném az optimalisat, akár 1,5 millió Ft-ig.

    A kiválasztásban számítanék a tapasztalatukra es a szakertelmukre!

    Köszönettel: István

    Távolról sincs vége, olvasson még

    KTM, Husqvarna vagy Husaberg?

    január 24., 14:15 Módosítva: 2018-02-06 06:43
    33

    Üdvözletem!

    Az lenne a kérdésem, hogy szeretnék venni egy szupermotót városi használatra, de mivel magam szerelem a motorjaimat, így fontos a műszaki tartalom is. Nem sok jelölt van KTM (Duke nem tetszik), Husaberg és Husqvarna amik tetszenek, úgy tudom, hogy a KTM és a Husaberg az közös alapokon nyugszik, de a Husqvarnáról nem sokat tudok. Tehát szeretnék egy városi megbízható motort, amire nem baj, ha költeni kell karbantartás jellegel (ez a hobbim, csak az asszony meg ne tudja), cserébe jó. Van több motorom is (Gilera Nexus 500, Suzuki GSR600), de mindig jön egy újabb inger. és felébred a birtoklási vágy, de mivel meg kell indokolnom magamnak is a vásárlást, tudnom kell, melyik a legjobb választás. Ebben kérem a segítségedet. Kiváncsi vagyok, milyen motort ajálsz nekem ezek közül, és szertném tudni mire figyeljek vásárláskor.

    Előre is köszönöm idődet és tanácsodat.

    u.i.: KTM a favoritom

    Tisztelettel: Péter

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Különlegesebb A2-es

    január 22., 10:13 Módosítva: 2018-02-06 06:43
    20

    Üdv!

    A2-es jogsihoz néztem motorokat, főleg olyat, ami eltér a megszokottól (GS500 és társai). Persze rögtön szóba jött a Zseb-Ducati VTR250, de erre sajnos elég pénzem nincs, így kis nézelődés után VT250 Spada-kat és VTZ250-eket néztem. Keretbe belefér (300-400 ezer), kicsit retró, V2, szóval eléggé bejövős. Mennyire vehető típusok? Gondolom japán belpiacos lévén itt is az alkatrész a necces. Másik gondolatom a DR350 volt, esetleg egy utcai szettel.

    Bálint

    Távolról sincs vége, olvasson még

    B125 mellé jó ötlet a kétütemű motor?

    január 19., 12:24 Módosítva: 2018-02-01 06:27
    39

    Tisztelt Szerkesztőség!

    Az idén fogom letenni az A1(B125) jogosítványt, és ehhez szeretnék egy motort.

    Hosszas nézelődés után egyre jobban kezdett érdekelni a Yamaha TDR125. Az egyetlen, ami kissé eltántorít ettől a modelltől, hogy kétütemű, vagyis a fogyasztása és a szervizigény nem igazán kedvező. Úgy tudom, van pár darab, amiből kivették a fojtást, ezeket lehet utólag pótolni? Ez azért lenne fontos, mivel ugye az A1 csak 15Le-ig használható. A másik két alternatíva a Honda CBF125 és Yamaha YBR125. Ezek amiatt nem tetszenek, mivel elég kicsinek tűnnek, bár nem kell sokat várni a 125-ösöktől, tudom, de a TDR komolyabb kiállású. Viszont ezek a négyüteműeknek elég jó fogyasztásuk és tartósabbak, ha jól tudom.

    Szóval a kérdésem az lenne, hogy valós-e a félelmem a kétütemű TDR-től, és inkább a másik két motor a jobb választás, vagy nem olyan durva a fojtásos TDR125 fogyasztása és szervizigénye?

    Üdv: Ábel

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Transalpnál keresem a legjobb ár-érték arányt

    január 18., 10:53 Módosítva: 2018-02-01 06:27
    21

    Kedves Nepperűző!

    Szeretnék venni egy Transalpot. Az ár terjedhet 500 ezertől 13 millióig is. Mi általában a legjobb ár/érték arány? Tudom, hogy a moci állapota a legfőbb szempont, de onnan, hogy kitolták a motort a szalonból, kb. hány éves motor az, amit ha mondjuk úgy, hogy "korának megfelelő jó állapotban" megveszek, várhatóan a legjobb vásárt csinálom. Pl. adnak 25 éves Transalpot 550 ezerért és 7 éveset 1,3 millióért. Nekem nincs egyelőre preferált modell, 600, 650, vagy 700 köbcentivel is érdekel.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hétvégi motor A1-es jogsi mellé

    január 16., 17:32 Módosítva: 2018-02-01 06:27
    0

    Kedves Nepperűző!

    A1 kategóriás jogosítványom lesz majd. Szinte bármilyen motor megfelelne csak kényelmesen tudjak rajta ülni. Javarészt hétvégente "hobbiként" motoroznék, esetleg néha ingáznék vele Pestre. Illetve nyaranta mennék Balatonra néhányszor vagy A1-el ilyet ne nagyon próbáljak? Milyen motort ajánlanál? Egy-két motort néztem eddig mint például: Yamaha MT-125, Honda CBF 125, Suzuki GSX-R125.Vagy valami ezekhez hasonló.

    Válaszodat előre is köszönöm!

    Ati

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Túraenduróból Kawasaki, KTM vagy Yamaha a nyerő?

    január 15., 16:29 Módosítva: 2018-02-01 06:27
    58

    Üdv!

    32 éves koromra gondoltam azt hogy leteszem az A kategóriás jogosítványt és szeretnék elkezdeni motorozni. Elég nehezen tudom eldönteni hogy milyen motorral. Mivel tapasztalatok hiányával (nem szeretnék valami kis csettegővel kezdeni). A korlátlan jogosítványommal és körülbelül másfél-két millió Ft-tal rendelkezve szeretnék motort vásárolni. Maga szerint mi lenne nekem az ideális? Szóban forgó motorok a következők: KTM Adventure 990, ezt egy kicsit nagynak találom én magam is. Nincs tapasztalatom és nagyon erős ez a motor, de nagyon tetszik. A listán rajta van még a  KTM Adventure 640,  a Yamaha XT660Z Teneré, esetleg a Kawasaki KLM500. Mindenképpen túraendurók érdekelnek. Amivel még lehet közlekedni viszonylag gyors tempóval.

    Henrik

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Kell-e félni a hengersérüléstől az R6-nál?

    január 12., 12:11 Módosítva: 2018-01-24 07:00
    1

    Tisztelt Nepperűző!

    Kb 20 éve motorozom, már a megjelenése óta tetszik az 1999-2002 közt gyártott yamaha R6. Fórumokon olvastam, hogy egy bizonyos km után kitörik a hengerből egy darab, és dobós a blokk. Szabad ezt a típust megvásárolni, vagy a 2003 utáni példányok az ajánlottak?

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hangulatos V2-est hétszázezerből

    január 8., 16:24 Módosítva: 2018-01-24 07:00
    91

    Tisztelt Nepperűző!

    Olyan határozatlan vagyok! Vagy mégse? Hosszabb-rövidebb túrázáshoz, csavargáshoz keresek bringát 6-700 ezer forintból. Én 42 éves, 176 cm magas és 105 kg vagyok. Egyedül használnám.

    A V2 motor és a kardánhajtás a szívemhez közelálló, de tulajdonképpen teljesen mindegy, csak brümmögjön és menjen. A nagy álmom a Yamaha BT1100 Bulldog, de akkor már nem maradna tartalékom átírásra, szervizre miegymásra. A nyugisabb, nagyapós tempót részesítem előnyben, és a zárt sisakot, nehogy egy pofáraesésnél az aszfalt összeborzolja a szakállamat.

    A Suzuki GSF600 vagy 650 (az 1200-est nagynak gondolom), Kawasaki ER-6 és a Honda NT650 Deauville típusok között szeretnék választani. Ezért szeretném megkérdezni, hogy ön ajánlja-e nekem a Suzuki GSX750E Inazumát? :)

    Esetleg gyűjtögessek még egy kicsit és vegyek egy Honda CBF600-ast?

    Válaszát előre is köszönöm!

    Tamás

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Sportmotorról átnyergelnék, de mire?

    január 5., 17:32 Módosítva: 2018-02-01 06:27
    53

    Kedves Nepperűző!

    Kawasaki ZX-9R motorom van, az utóbbi években 90%-ban pályáztam vele, viszonylag egészségesebb tempókat (Hungaroring 2:12, Kakucs 46-47, Euroring 2:25), viszont váltani szeretnék. Régóta szemezek a supermotókkal, de nem ismerem a márkákat, típusokat.

    Amit tudok, hogy Kakucson és Euroringen motoroznék 80%-ban, a többit utcán/aszfalton/városban. Versenyezni nem akarok, de azért néha megtépném a bajszát a gépnek, a lényeg a fun-faktor. Évi 2-4000 km az átlag. Az sem lenne hátrány, ha nem kéne sokat szervizelni, és jó lenne az alkatrész-ellátottsága, ha esnék vele. 190 cm és 95 kg vagyok, ami viszont behatárolja a típusokat.

    Pénzben 600-900 eFt lenne a keret.

    Mit tudnál ajánlani nekem?

    Válaszodat köszönöm

    Gergő

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Használt kalandmotort millió fölött

    január 3., 16:57 Módosítva: 2018-02-01 06:27
    41

    Tisztelt Nepperűző!

    Néhány év kihagyás után szeretnék ismét motorozni. Korlátlan jogsim van, többféle motorom volt, de főként sport/sporttúra motorok. Ezektől most szeretnék valami szelídebb gépet, így elsősorban a "kalandmotorok" vagy túraendurók között nézelődöm.

    Milyen motort keresek? Elsősorban két személlyel motorozánánk a párommal, ezért fontos, hogy kényelmes legyen két személynek, és egy több napos/hetes külföldi túrára is magunkkal tudjuk vinni a szükséges csomagokat. Emellett időnként egyedül is mennék vele, ezért nem árt ha "izgalmas" a motor ha szükséges. Mivel nem vagyok motorszerelő, nagyon fontos lenne a megbízhatóság. Az aszfaltos "kanyarvadászat" mellett 30-40%-ban nagyon rossz minőségű földutakon is használnám. Ez ugyan nem a hardendurózást jelenti, és tudom, hogy nagyjából minden motorral lehet földúton menni, ettől függetlenül nyilván nem mindegy

    Ezért fontos lenne a motor súlya, kezelhetősége is rosszabb utakon, és mellett kisebb rövidebb (ha úgy tetszik "napi") motorozához is használnám, ezért elsősorban a "középkategóriában" nézelődöm, remélhetőleg helyesen.

    Amiben bizonytalan vagyok: ABS és fűzött küllős felni, melyik a kisebbik rossz: ha aszfalton nincs ABS, vagy ha van, de offroad nem kapcsolhatom ki? Mennyire féltsem az öntött felnit egy esetleges kátyús úton, vagy jobban járok a fűzött felnivel? Mindenesetre elsősorban örülnék az ABS-nek, a kinézett típusok közül szerencsére mindegyik van ilyen verzióban.

    Tudom hogy állapotot kell keresnem, de 10 évnél sokkal öregebb motort nem szeretnék venni.Kb 1,4-1,8 millió forintot szánok a dologra (+átírás és ruha költségek). Ha érdemes, mert kicsit többért minden szempontból sokkal jobbat ajánl, akkor inkább bővítem a keretet.

    Típusok: - Yamaha TDM900, - Kawasaki Versys 650, - BMW F650GS/F700GS (esetleg kicsit többért F800GS, bár a tömlős gumi kicsit hátrány), - Suzuki DL650. Ebből a típusból a keret alja az első generációs (de már 2006 utáni) modellek, a keret tejete meg az egyel újabb típus. Tudom, hogy mindkettő megbízható, de jobb-e annyival az újabb "ráncfelvarrott" DL650(XT), hogy érdemes inkább azt venni?

    (Korábban a "kalapban" volt még az a CBF600, illetve NC700X/NC750X is. Véleményem szerint előbbi offroad, utóbbi "adrenalin" vonalon marad alul a többi mellett.)

    A további szűkítésben szeretném a segítségét kérni. Tudom, hogy mindegyik jó motor, ezért lehet nincs egyértelmű nyertes, de ha a szempontok alapján pontozni kellene, melyik miben és miért jobb mint a másik, ha hosszú távra tervezek?

    Köszönöm szépen előre is a tanácsokat és boldog új évet kívánok mindenkinek!

    Márk

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hatszázas pucért nyolc kilóból

    2017. december 20., 17:00 Módosítva: 2018-01-24 07:00
    0

    Tisztelt Nepperűző!

    Egy motorvásárlással kapcsolatban kérném ki a véleményed!

    Kb. 9 éve motorozom hobbi szinten, de csak kismotorral, és úgy érzem enyhén szólva is kinőttem a kategóriát, mert közel 2 méter vagyok. Most szeretnék egy komolyabb szinttel feljebb lépni. Nyáron elérve a korhatárt letenném a jogsit, és belépnék a magymotoros társaságba. A magasságom miatt azonban sok motor elveszik alattam. Naked bike-ot szeretnék, ezek azok amik közel állnak az ízlésvilágomhoz, és a sportmotornak még nincs itt az ideje, bármennyire is tetszenek. Tudom, hogy a túraendurók, talán alkalmasabbak lennének a magasságom miatt, de külsőre sokkal közelebb áll hozzám a naked kategória, és városban szerintem helytálóbb, mint egy túraenduró. Általában napi használatban lenne a városban, és hétvégente egy-két nagyobb, pár száz kilométeres túrára. A keret olyan 800 lenne, hogy maradjon arra is, ha van valami költség, amit még megkíván a motor.

    Ezeket a típusokat néztem eddig: Kawa Z750, Honda CBF600, Suzuki GSR600, Suzuki GSF600-650, Yamaha FZ6N.

    Néztem még az SV650-et is, de sokkal közelebb állnak hozzám a sornégyesek a hang miatt mint a V-k.

    A Kawa lenne a favorit, de nem tudom, hogy ilyen árszinten az még bele fér-e, és hogy megfelelő lenne-e nekem.

    Ha esetleg tudna valamelyikről mondani valamit, vagy van valami más tipp a magasságom vagy egyéb indokok miatt, azt meghallgatnám.

    Köszönöm!

    Ákos

    Távolról sincs vége, olvasson még