Közepes robogóból melyik a jobb vétel: az Aprilia vagy a Yamaha

2019.06.24. 14:57

Tisztelt Nepperűző!

Egy nagyrobogó vásárlás előtt állok és ebben szeretnék segítséget kérni. Jelenleg egy KTM 200 Duke, amit napi szinten használok, melyet el szeretnék adni. A csere oka alapvetően a csomagtartó hiánya, illetve a hátsó ülés mérete, mivel a párom is szokott velem utazni, maga a motor tökéletes és ha tehetném megtartanám élmény motornak. Alapvetően két robogóra szűkítettem magamtól a választékot, azonban érdekelne az Ön véleménye is, hogy tudna-e hasonló, esetleg jobb megoldást ajánlani. Az én két kiszemeltem a Gilera Nexus 300/Aprilia SR Max 300 vagy a Yamaha X-Max 250.

Teljesíményre úgy gondolom, hogy 20-25 lóerő nekem bőven elegendő, de ha kicsit gyengébb vagy erősebb az sem probléma. Fontos lenne, hogy azért egy elfogadható fogyasztása legyen, illetve nyilván a világ összes pénzét sem szeretném a szervizben hagyni a robogó miatt, de természetesen tudom, hogy minden robogóból lehet jót és rosszat is kifogni.

Ami még fontos lenne, az egy viszonylag sportosabb külső (többek között így jött szóba a Nexus) és egy használható méretű csomagtartó, melyet dobozzal is kiegészítenék.

A keret nagyjából 1 millió forint.

Kérem, segítsen nekem ebben!

Kedves Kérdező!

A Nexus 300/SR Max 300 (ha valakinek nem lenne meg: a kettő ugyanaz, csak más emblémával) szerintem jobb választás. Nem azért, mert az X-Max-nak bármi baja lenne, sőt, nagyon jó és kényelmes robogó, tehát ha a praktikum mindennél fontosabb, akkor a Yamaha a nyerő. A Nexus-nak kisebb az ülés alatti tárolója, és szerintem nem áll neki annyira jól a hátsó doboz, de nagyjából ennyi az összes rossz, amit el tudok mondani róla.

Gilera Nexus, ez éppen mondjuk 250-es, de a háromszázas is így néz ki
Gilera Nexus, ez éppen mondjuk 250-es, de a háromszázas is így néz ki

Dizájnban szerintem a legjobb a kategóriában, teljesítményben, futóműben és vezethetőségben is jobb, mint az X-Max, miközben megbízhatóságban ugyanott van a kettő. Fenntartási költségben az Nexus felé billen a mérleg, az alkatrészek nagy része olcsóbb hozzá, és mivel Piaggio egyentechnika van a műanyagok alatt, a gyári alkatrészek mellett egész sor jó minőségű utángyártott motyó is van hozzá - ráadásul napokon belül.

Xmax 250
Xmax 250

A Yamaha fenntartása drágább, míg az olaszra a egy komplett, gyári variátor megvan húszezerből, addig a japánra ugyanez ötven rugó (ezért vesz bele mindenki feleannyiért Top márkájút, ami már vállalható minőségű), a gyári szíj az Apriliára kb. 27-30 ezer, a Yamahára ugyanez 35 ezer, egy pár betét gyáriból az Apriliánál tíz rugó, a Yamahánál tizenhárom. És ezek csak kopó cuccok, az idomoknál már nagyobb a különbség, tehát egy takarózás után az SR Max/Nexus 300 az olcsóbban talpraállítható. Nem mondom, hogy minden olcsóbb az Apriliához, ha valaki elég sokáig túrja a robbantott ábrákat, találni fog olyat, ami fordítva van, de általánosságban elmondható, hogy a Piaggio csoportos robogók fenntartása a mi éghajlatunkon egyszerűbb.

Szóval a végén röviden: A Nexus mellett szól, hogy jobban néz ki, olcsóbban fenntartható és sportosabb, az X-Max mellett pedig, hogy kényelmesebb és nagyobb az ülés alatti tároló.

Üdv: Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.