Első Harley, főleg túrázásra

2019.08.30. 12:04

Kedves Nepperűző,

Frissen letéve az A-s jogosítványt (5 év korábbi A2-es tapasztalattal) eldöntöttem, hogy mindenképpen egy közepes méretű és árkategóriájú Harley-t szeretnék venni. Leginkább az 1200 Custom/Superlow és a Roadster között gondolkodom, ugyanakkor bármelyik hasonló, klasszikus típusra nyitott vagyok. Fő célom nem a sebesség, hanem egy megbízható, két személyes hosszú távú túrabarát motor a Harley keretein belül.Ti melyiket javasolnátok?

Köszönettel, Levente

Kedves Levente!

Ha ebben a cruiser/chopper/custom, vagy ki hogy hívja, szóval ha ebbe az irányba indulsz el, akkor a Harley-Davidson a jó választás. A Sportster sorozat szintén jó döntés, ne is figyelj oda a keményvonalas Harley-sokra, akik szerint a Big Twinek alatt nincs semmi, a Sporik blokkja imádni való, függetlenül attól, hogy 883-as vagy 1200-as.

A kétszemélyes, hosszú túrákhoz mondjuk nem egy Spori a legideálisabb, de nem is kivitelezhetetlen vele, csak hát az ilyesmire találták ki a túramotorokat, meg a Harley touring modelljeit. Az 1200-asok közül az Roadster lényegében alkalmatlan utasszállításra, a hátrafelé lejtő, jelzésértékű ülésen max. a legközelebbi dohányboltig utaznék.

A Customon egy fokkal jobb a helyzet, ha nem együléses kivitel, és azon már a sissy bar sem néz ki hülyén, de ha már van miből választani, akkor volt 4-5 éve a Super Low 1200T, vagy XL 1200T, ami normális üléssel, gyári oldaltáskákkal és leszerelhető szélvédővel készült, az egy sissy barral megtámogatva már elég jó túramotor.

Sporikat alapvetően megbízható motornak tartom, karban kell őket tartani időnként, meg nem spórolni az alkatrészeken (pl. szíj), és akkor nem maradsz vele kellemetlen helyeken. Illetve az sem árt, ha a típust ismerő szerelő foglalkozik vele, nem pedig egy olyan, aki előtte csak kazánokat javított.

Üdv:Nepperűző