Kedves Nepperűző,
Frissen letéve az A-s jogosítványt (5 év korábbi A2-es tapasztalattal) eldöntöttem, hogy mindenképpen egy közepes méretű és árkategóriájú Harley-t szeretnék venni. Leginkább az 1200 Custom/Superlow és a Roadster között gondolkodom, ugyanakkor bármelyik hasonló, klasszikus típusra nyitott vagyok. Fő célom nem a sebesség, hanem egy megbízható, két személyes hosszú távú túrabarát motor a Harley keretein belül.Ti melyiket javasolnátok?
Köszönettel, Levente
Kedves Levente!
Ha ebben a cruiser/chopper/custom, vagy ki hogy hívja, szóval ha ebbe az irányba indulsz el, akkor a Harley-Davidson a jó választás. A Sportster sorozat szintén jó döntés, ne is figyelj oda a keményvonalas Harley-sokra, akik szerint a Big Twinek alatt nincs semmi, a Sporik blokkja imádni való, függetlenül attól, hogy 883-as vagy 1200-as.
![](https://kep.index.hu/1/0/2931/29315/293152/29315295_0308cac85da226e3e89b69e79239fec2_wm.jpg)
A kétszemélyes, hosszú túrákhoz mondjuk nem egy Spori a legideálisabb, de nem is kivitelezhetetlen vele, csak hát az ilyesmire találták ki a túramotorokat, meg a Harley touring modelljeit. Az 1200-asok közül az Roadster lényegében alkalmatlan utasszállításra, a hátrafelé lejtő, jelzésértékű ülésen max. a legközelebbi dohányboltig utaznék.
A Customon egy fokkal jobb a helyzet, ha nem együléses kivitel, és azon már a sissy bar sem néz ki hülyén, de ha már van miből választani, akkor volt 4-5 éve a Super Low 1200T, vagy XL 1200T, ami normális üléssel, gyári oldaltáskákkal és leszerelhető szélvédővel készült, az egy sissy barral megtámogatva már elég jó túramotor.
![](https://kep.index.hu/1/0/2931/29315/293152/29315297_18dfa74a90471a7cec63799f5ddce632_wm.jpg)
Sporikat alapvetően megbízható motornak tartom, karban kell őket tartani időnként, meg nem spórolni az alkatrészeken (pl. szíj), és akkor nem maradsz vele kellemetlen helyeken. Illetve az sem árt, ha a típust ismerő szerelő foglalkozik vele, nem pedig egy olyan, aki előtte csak kazánokat javított.
Üdv:Nepperűző