2019.08.01. 12:34

Tisztelt Nepperűző!

Életem első motorjának megvásárlására adtam a fejem 29 évesen. Az elképzelésem az, hogy mindenképp kardános motort szeretnék. Természetesen boxer motorral, viszont ezt az álmot még egy későbbi időpontra tenném. Viszont a kardános meghajtást már most szoknám. Két motor akadt fenn a radaromon. A Suzuki GS650 Katana, 1980-as évekből, sornégyes blokkal és a Honda NTV650 revere. E kettő közül viszont nem igazán tudok választani. A Suzuki egy jóval régebbi technika, ezért tartok az alkatrész esetleges utánpótlásától. A Hondánál pedig azért valamivel erősebb motort szeretnék. Nem vagyok egy lóerővadász, de azért odébb szeretnék állni a géppel, ami a Suzukinál talán lehetséges is, de a sornégyesest talán jobban kell pörgetni.

Ön melyiket ajánlaná inkább?

Üdv: Tamás

Kedves Tamás!

A GS650 Katanát, ha jól tudom 1986-ig gyártották, vagyis ez már veteránozásnak minősül. Jó minőségű jármű, de az, hogy valami mennyire jó konstrukció, az a problémásság szempontjából körülbelül 10 éves koráig jelent bármilyen támpontot, utána már minden azon múlik, hogy milyen emberek birtokolták és tartották karban. Egy 30+ éves motornál típussajátosságokról felesleges is beszélni: ha gané állapotban van, akkor gané, ha patika, akkor patika, ennyi. Arra készülj, hogy ha a Katanát választod, akkor apróságok rendbetételére is százezreket költhetsz - például a keverékképzés önmagában elég sok pénzt el tud nyelni, pedig csak membránokat, szívócsonkokat, apró tömítéseket, kis biszbaszokat veszel. Ennyire régi motort nem szívesen ajánlok kezdésnek, mert túl sok törődést és odafigyelést kíván - a veteránozásba nem érdemes tapasztalat nélkül beleugrani. Alkatrészt mindent lehet hozzá amúgy szerezni, csak sokszor nagyon drágán vagy nagyon hosszú várakozási idővel.

katana650

Akkor már inkább az NTV650 Reverét vedd, azt egészen 1997-ig gyártották, és elég sok alkatrésze egyezik más típusokkal, például a Shadow-val, a Transalppal és az első Africa Twinnel. Az 52 fokos hengerszögű, 647 köbcentis, hengerenként három szelepes, dupla gyertyás V2-esről nagyon jó véleménnyel vagyok, és lényegesen kevesebb alkatrészből áll, mint a 650-es Katana. Kevésbé szép motor, bár az NT650 Hawk GT azért nagyon ott van, csak sajnos elég ritka, viszont az üzemeltetése sokkal egyszerűbb feladat, viszont erre is igaz, hogy nagyon meg kell nézni, mikre kell költened a vásárlás után.

Honda NT 600V Revere 94

Üdv:Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.