90 ezer kilométer után keressek más olajat?

2019.06.24. 11:20

Üdv!

Olyan kérdéssel fordulnék felétek, hogy adott a motorom egy Yamaha XJ600N, 2000-es kiadás, olaj-léghűtéses, most hagytam el a 90000 km-t, arra lennék kíváncsi, hogy kellene-e olajat váltanom más viszkozitásra? Eddig a gyárilag előírt 10W40-et (Castrol) tettem bele, +10 fok alatt nem használnom. Köszönöm előre is!

Tisztelettel: Gábor

Kedves Gábor!

A 10W40-től nem kell feltétlenül eltérni, viszont ebben a melegben, pláne városi használatnál, amikor viszonylag kevés a menetszél, érdemes elgondolkodni a 10W50-en, ami jobban tűri a magas hőt.

Lég-olaj hűtésű motornál nagyon fontos a jó minőségű olaj, és ha 30%-kal csökkented a csereperiódust, azzal sem ártasz, de mondom, a minőség a legfontosabb. Érdemes full szintetikus, észter bázisú kenőanyagot választani. A guruk a francia kenőanyagokra esküdnek - nem kevés rosszindulattal szokták is mondani, hogy ha azokat a szar autókat egyben tartják, akkor tényleg nagyon jónak kell lenniük -, de a viccet félretéve, tényleg nagyon jó minőségűek, tehát Motult, Elfet, Igolt simán vehetsz, de az amúgy német Liqui Moly-ról is jókat hallok.

Üdv:Zombi

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.