Létezik mindent tudó első motor?

2019.08.02. 10:24

Kedves Nepperűző!

32 évesen úgy döntöttem, adnék egy esélyt régi álmomnak, a motorozásnak. A motorral szembeni legfontosabb elvárásom az lenne, hogy egy 170 cm magas kezdő is boldoguljon vele, ne legyen nagyon ideges típus, tehát egy véletlen gázfröccsre ne akarjon röppályára állítani, de azért tudjon megmosolyogtatóan nagyot lépni, ha kell. Jó lenne, ha a hülyebiztos elektronikákkal is el lenne látva. Legyen alkalmas hétvégi városi és 300-400 km-es országúti gurulásokra/épeszű csapatásra, és azért ne tegye tönkre a pilótát, ha esetleg 2-3 dobozzal elmennék vele mondjuk az Alpokba egy hetet túrázgatni, bár ez utóbbi lenne a nagyon ritka felhasználási mód. Utasom nem lenne soha, ha ez szempont.

Üléspozíció és ergonómia tekintetében jó lenne valami középutat találni a tankon fekvős sportosság és a szanatóriumi wellness kivitelek között, tehát valami sportosabb túra, vagy túrás sport (?) motor lenne talán az ideális. A keretem 2-3 millió forint és nem zárkózom el a használt motoroktól sem, bár tudom, hogy ennyiért adnak már komoly járgányokat akár újonnan is. Tetszenek az idomos motorok, de a nakedeket se vetem meg.

Előre is köszönöm a segítségét!

Üdvözlettel,

Tamás

Kedves Tamás!

2-3 millióból nagyjából már bármit meg lehet venni, ami a te esetedben szerencsés, mert így már csak jól kell paraméterezni. A te szempontjaid:
- megbízható
- élvezetes
- nem rohadt erős
- könnyen kezelhető
- de azért legalább 60-70 lóerő (kezdőként ennyitől még egy darabig bőven össze fogod szarni magad, ha rendesen ráteszed a tüzet)
- pakolható, akár dobozolható (mondjuk egy főnek egy hétre egy hengerzsák bőven elég)
- biztonsági elektronikák

Ha nem friss jogsis lennél, azt mondanám, hogy vegyél egy Triumph Sprint GT 1050-et vagy VFR800-at, és nincs több kérdés, de ezek 100 lóerő feletti motorok (VFR: 109, Sprint GT: 136 LE), nem gondolom, hogy kezdésnek ideálisak (meg ugye legfeljebb ABS van bennük, kipörgésgátló akkoriban még nem volt). A te esetedben a szűk keresztmetszetet az jelenti, hogy a nem túl erős motorokon a penge elektronikák csak az elmúlt években jelentek meg.

F 800 ST
F 800 ST

Ami minden szempontból megfelel az elvárásaidnak, az a BMW F 800 GT (túrásabb) és a BMW F 800 ST (sportosabb). Ezeket lehet dobozolni (gyári vagy utángyártott szettel egyaránt), van bennük ASC (kipörgésgáltó), ABS és opció volt hozzájuk az ESA, az elektronikus futóműállítás, ami ezeknél a központi rugóstagot állítja. Jó hangulatú, rugalmas kéthengeres blokk, kellemes nyomaték, 90 lóerő körüli teljesítmény, példaértékű kezelhetőség - és használtan belefér a keretedbe. Itthon ugyan nincs nagy választék, de ebben az ársávban már akár külföldről is megérheti behozni.

F 800 GT
F 800 GT

Az F 800-asok megbízhatóságával nem szokott probléma lenni, a kötelező karbantartásokon kívül nem nagyon van szükségük másra - a szíjhajtás pedig csendes, tiszta és gondozásmentes, elég időnként átnézni, hogy nincs-e rajta sérülés, illetve nagyjából ötvenezer kilométerenként cserélni.

Üdv: Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.