A robogók királyait etetni is kell

2021.09.29. 08:59

Tisztelt Nepperűző!

Adott egy 650-es, 2005-ös Burgman és egy Tmax 500-as, 2003-as, amelyek között nem igazán tudok dönteni. Árban hasonló a két példány.

Eddig FES250-esem volt, amit szeretnék nagyobbra cserélni - kellene egy kis kraft, ha egy kamiont előzök...

A nagyobb köbcenti hátrányai mindkét típusnál a húzós összegű hibaelhárítási költségek. Hiába próbálom a típushibákat felderíteni, nem sokra jutottam.

Ebben kérnék segítséget.

Szeretném vásárláskor tudni, mit nézzek, illetve ha később használom, jó lenne, ha gazdaságos keretek között tudnám fenntartani a kiválasztott járgányt.

Esetleg más típus is szóba jöhet 6-700 ezer Ft között, de lényeges, hogy a magasságom 2 méter...

Előre is köszönöm a segítséget, üdvözlettel: Csaba

Kedves Csaba!

A Burgman 650-et nem ismerem annyira mélyen, de ott a vízpumpa szivárgása már várható, ha az elmúlt pár évben nem volt javítva, akkor te szembesülni fogsz vele. Mivel te 2005-ös típust nézel, annál a váltóból érkező kopogó hang nem veszélyeztet, azt egyébként egy beépíthető közdarabbal javították. A bonyolult erőátvitel karbantartása, felújítása, hibakeresése nehéz feladat, és mivel sokkal bonyolultabb műszakilag, mint egy átlag robogó, hozzá nem értő tulajjal és szerelővel elég durván le lehet harcolni az állapotát, és drága hibákat tud feldobni - például ha a szerelő nem tudta, hogy ebben váltóolajat is kell cserélni, nem csak motorolajat és hajtásolajat. A Burgman 650 legdrágább része a váltó, ha ott valami gond van, akkor el kell engedni az adott példányt. Sajnos egy elég gyakori, mondhatni típushiba is ezzel függ össze - amikor elfelejtik a köztes hajtásban az olajat cserélni, akkor előbb-utóbb az ott lévő csapágy elforog, és az ezzel termelődő hő kiolvaszthatja a blokkot - és komplett blokkcsere a vége.

Burgman-650A1

A 2003-as TMax sem olcsó hobbi. Az még vastagon az első generáció, még karburátoros, 40 lovas teljesítménnyel. Az egy évvel későbbi széria már lényegesen jobb, injektoros blokkal készül, 44 ló a teljesítménye, és sokkal takarékosabb. A TMax 500, pláne a karburátoros gond nélkül beveri a 7-8 litert, de még ez a legkisebb a fenntartási költségek között. Prémium modell volt, és azóta hiába ment le az ára, a karbantartása nem lett olcsóbb. A szelephézag ellenőrzése például macerás és célszerszámigényes feladat, az ügyes komé nem fogja tudni megcsinálni. A variátorhoz menő ékszíj vagy 50 rugó, és nem érdemes az olcsó utángyártottat venni. Mivel 18 éves robogóról beszélünk, a kuplung cseréjére is lehet készülni, az simán újabb 50-60 ezer forint, ugyanennyi elmegy féktárcsára is, húsz rugó a fékbetét, légszűrőből pedig három is van, összesen az is vagy 16-17 ezer forint. És ehhez a variátorgörgők darabja is drágább, mint egy 50-eshez a komplett készlet, és ebbe ráadásul nyolc kell. Ezért írtuk annak idején azt a TMaxról, hogy akinek a robogók királya kell, annak az udvartartást is fizetnie kell.

A fenntartási költségek miatt én a szerényebb típusok közül szemeznék, mint amilyen a Yamaha Majesty 400, a Piaggio Beverly 300-as és 400-as változatai, vagy a SYM Maxsym 400. Ha nem ragaszkodsz a díványrobogós kialakításhoz, akkor szóba jöhet még a Honda SH300, az piszok jól megy, fel lehet szippantani egykerékre is, viszont ott szerényebb az ülés alatti hely, és a kényelme/szélvédelme sem kelhet versenyre az előbb említettekkel.

Üdv: Zombi



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.