Kedves Nepperűző és tapasztalt hozzászólók!
Lecserélném motoromat, mivel rájöttem, hogy minden túra vége földúttá változik nálam. 20 év kihagyás után tavaly vettem egy régi Aprilia Pegaso 650-est. Ezzel a motorral már feszegetem a határokat ...földúton. Aszfalton elég az ereje, de a futóművével nem vagyok megelégedve ott sem, ezért eldöntöttem, hogy váltok.
Könnyebb, max 145 kg-os motort vennék, 400-650 köbcentivel, nagy rugóutakkal. Pénz csak 600-700 ezer lenne rá.
Néhány típus közötti különbségek érdekelnének: Yamaha TTR600 (a 96-2000-es évjáratból jó futóművel), Honda XR 400-600 vonal, Suzuki DR-Z (bár ez lehet szerpentinen már kevés lenne tartani az iramot a srácokkal). Más Suzuki nagyendúró ami nem nehéz, esetleg Beta 450R vagy KTM?
Napi munkába járásra és egy kis állatkodásra egyaránt használnám így a vesrenyendúrók nem jönnek számításba.
Köszönöm az ötleteket!
Zoli

Kedves Zoli!
A Yamaha TT600-at bátran ajánlom, különösen a Belgarda változatokat (4LW/4GV, DJ01/5CH), azok közül is az E és RE alváltozatokat az önindító miatt. Az XR400 kimondottan sportendurós felépítésű motor, nagyon közel áll a DR-Z400-hoz, csak ritkább, és emiatt valamivel körülményesebben lehet néhány dolgot beszerezni hozzá, de kiégő hátsó izzónál súlyosabb baja csak a hülye tulajdonos mellett szokott előfordulni.
A Honda Dominatort is megfontolnám a helyedben, igaz, bőven nehezebb, mint amit te megszabtál felső határnak, de a TT600 is kövérebb annál. Dominatorból sok van, és igen komoly tudásbázis gyűlt össze hozzá itthon a szakiknál, akik nagyon jól tudják, hogyan kell ütős terepmotorrá alakítani.
Üdv:
Nepperűző