Tisztelet Nepperűző!
Motor vásárlás előtt állok. Kiszemelt gépek a következők: Honda CBF600, CB600F Hornet vagy CBF500. Ezek a típusok tetszenek, de szűkös anyagi keret miatt csak a magasabb futásúak jöhetnek számításba. A kérdésem az lenne, hogy egy CBF600-es gépnek sok-e a 65000 kilométer, ha végig jól volt szervizelve. Egygazdás motor biztos kilométerrel, szervizkönyvvel. Vagy gyűjtsek még egy megkíméltebb darabra? Évi 5000 kilométert mennék vele.
József
Kedves József!
A motorkerékpárok közel sem bírják annyira a kilométert, mint az autók, egy motorban félmillió már kimondottan hírértékű, egy autó pedig ekkor kap egy kis kozmetikát és visszadurrantják 250 ezerre. Ugyanakkor a motorok – különösen a nagyobbak – közel sem viselik olyan rosszul a sok futást, mint ahogyan azt sokan elképzelik. Egy modern nagymotornál – tehát mondjuk olyan négy-ötszáz köbcentitől felfelé – ötvenezer kilométer után a blokk alkatrészein sokszor még használat nyoma sem szokott látszódni, nemhogy hiba vagy cseréért kiáltó kopás.

Persze, vannak esetek, amikor ez nem áll – például a CBR600RR-eknél fordultak elő több esetben a hengerfalon húzásnyomok, azokról viszont soha nem sikerült bebizonyítani, hogy működési zavart okoznak. Ilyen más motoroknál is lehet, de egyszerűen nem szoktak ilyen kevés futásnál szétkapni blokkokat.
A CBF600 nagyon egyszerű, kiforrott motor, nincs túlfeszítve sem, ezért kimondottan tartós, nem hiszem, hogy a blokknak bármi baja lenne 65 ezer kilométer után, különösen ha megkapta az összes előírt karbantartást. Ha a leírtak igazak, és amúgy rendben van (pl. nem volt rommá törve), simán megvehető.
Üdv: Nepperűző