Íme, a Suzuki új fegyvere

2013.05.05. 12:38

A Suzuki először 1974-ben indult a gyorsaságimotoros-világbajnokságon, akkor két RG 500-ast neveztek, melyek nyergébe Jack Findley-t és a legendás Barry Sheene-t ültették. A következő évben már első futamgyőzelmüket is megünnepelhették, 1976-ban és 1977-ben pedig Sheene bajnoki címet szerzett a japán gyártónak.

Az évek során aztán az olasz Marco Lucchinelli és Franco Uncini, az amerikai Kevin Schwantz, valamint Kenny Roberts Junior is győzelemre vezette a Suzukit, a távol-keleti márkánál azonban 2011-ben úgy döntöttek, kiszállnak a MotoGP-ből. Igaz, már akkor jelezték, hogy 2014-ben új fejlesztésekkel térnének vissza a pályára – úgy tűnik, állják a szavukat.

A motegi versenypályán már nyúzzák is a jövő évi versenygépet, tesztjüket az amerikai CycleWorld.com munkatársai kapták lencsevégre. A Suzuki tesztpilótája, Nobuatsu Aoki annyit már elárult, hogy teljesen új, sornégyes blokkot és új vázat kapott a motor, az pedig a képeken is látható, hogy a fejlesztés korábbi stádiumában használt dupla kipufogót szimplára cserélték.

A hamamatsui székhelyű gyártó több európai teszten is részt venne a közeljövőben: szinte már biztos, hogy júniusban Barcelonába látogatnak. A visszatérés azonban még ütközhet nehézségekbe, hiszen a MotoGP jogtulajdonosa, a Dorna azt szeretné, ha a Suzuki egy már meglévő csapattal működne együtt. A japán márka vezetői persze megvizsgálnak minden lehetőséget, a nyári tesztek ideje alatt talán már meg is születhet a megoldás.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.