A BMW a nyolcvanas években szép sikereket ért el a Német Túraautó-bajnokságban, vagyis a DTM-ben. A bajor gyártó aztán tartott egy hosszabb szünetet, majd komoly előkészületekbe kezdett, hogy aztán 2012-ben eredményesen térhessen vissza az időközben átalakuló versenysorozatba.
A kemény munka már az első szezonban kifizetődött: a kanadai Bruno Spengler mindenkit maga mögé utasított, és a bajorok a csapatbajnokságot is megnyerték. A bajnoknak idén is minden esélye megvan a győzelemre, hiszen a bajnokság felénél a második helyen áll, mindössze két ponttal lemaradva az audis Mike Rockenfellertől.
A BMW persze nagyon büszke ezekre az eredményekre, és már tavaly novemberben elkészítettek egy limitált szériás, utcai M3-ast a címvédő DTM-es versenygép mintájára. Most a motorkerékpár-részleg is beszállt: a C600 Sport óriásrobogót vették kezelésbe. Rögtön két, korlátozott darabszámú kivitelt is készítettek, az egyiket Spengler, a másikat pedig Martin Tomczyk autója ihlette.
A Spengler Edition matt fekete, a Tomczyk-féle pedig fehér fényezésű, az M-részlegre a háromszínű versenycsík utal. Emellett mindkét kivitel Akrapovic sportkipufogót, átdolgozott ülést és alacsony, színezett szélvédőt kapott. Az egyes példányokat 1-től 99-ig számozták. A különleges robogókhoz nemcsak a limitált példányszám miatt lesz nehéz hozzájutni: csak a német piacra szánja őket a gyártó, áruk még nem ismert.