Az R nineT sajátos helyet foglal el a BMW modellpalettáján. Minden bizonnyal soha nem lesz olyan népszerű, mint az R 1200 GS, de jubileumi típusként meg kellett adni a módját. Így nemcsak a bemutató volt nagy felhajtás, de a testreszabhatóság, mint vezérfonal köré egy komoly versenyt is szerveztek. Most pedig az elérhető alkatrészek száma bővül.
![](https://kep.cdn.index.hu/1/0/820/8207/82074/8207444_c336190953ac9061f6d5be0173d84658_wm.jpg)
Persze őrületesen nagy újításra nem kell gondolni: két alumínium üzemanyagtartállyal toldották meg a variációs lehetőségeket. Ezek kézzel festett darabok, amelyeknek az adja a különlegességét, hogy a hegesztési varratokat jól láthatónak hagyták meg. Igaz, az egyik változaton azért kicsit finomították is azokat.
![](https://kep.cdn.index.hu/1/0/820/8207/82074/8207446_0618edff02d3681aa0de6f849d2302e5_wm.jpg)
A festést és a varratot leszámítva egyébként mindenben – formában, kapacitásban és súlyban is – megegyezik a szériaváltozattal. Egyszerre 18 liter benzin befogadására képes, tartalékként három litert biztosít. Ez a gyári fogyasztási adatokkal (4,5-5,8 liter száz kilométerenként) kalkulálva mintegy 350 kilométer megtételére elegendő vegyes üzemben.
![](https://kep.cdn.index.hu/1/0/820/8207/82074/8207448_cd784488a52eb2d89215b7c67558f309_wm.jpg)
Ezek az extrák persze egyáltalán nem számítanak olcsónak: míg az R nineT magyarországi alapára 4,8 millió forint körüli, addig a durvább hegesztésekkel ellátott tankért 1695, a finomabb varratokkal ellátottért pedig 1795 eurót kell fizetni – ezek forintba átszámolva bőven félmillió feletti számok.