A BMW motorkerékpár-gyártó részlege, a BMW Motorrad idén ünnepli alapításának kilencvenedik évfordulóját. Az ünnepi alkalomra a bajorok különleges új modellel készültek, melynek megtervezését az amerikai Roland Sands-ra és csapatára bízták. A koncepció már tavasszal elkészült, néhány hete pedig a sorozatgyártású NineT-t is lencsevégre kaphatták a kémfotósok. A hivatalos bemutatóval egészen mostanáig vártak, és meg is adták a módját: a müncheni BMW-múzeumban leplezték le meztelen gépüket.
![](https://kep.index.hu/1/0/510/5107/51073/5107336_d3d653df6231e763744eff678c8cf2e2_wm.jpg)
A NineT-t persze nagy születésnapi meglepetésnek szánták, és véletlenül sem szerették volna, ha idő előtt meglátjuk a leplezetlen gépet: a sajtótájékoztató megkezdése előtt kínosan ügyeltek arra, hogy az újságírókat távol tudják tartani. Miután kellően felcsigázták az érdeklődést, kaptunk egy rövid történeti áttekintést a BMW Motorrad kilencvenéves történetéről. Peter Schwarzenbauer, a cég vezetőségének tagja emlékeztetett arra, hogy a márka korábban kezdett motorkerékpárok gyártásával foglalkozni, mint autókkal. Múzeumukban jelenleg több mint 140 modellt őriznek.
![](https://kep.index.hu/1/0/499/4992/49922/4992286_cf3d447df910dc213a14aca0835494b9_wm.jpg)
A BMW a kezdetektől törekedett sportos arculat kialakítására, ebbe pedig kiválóan illeszkedik a most bemutatott NineT. A hetvenes évek legendás versenymotorja, az R90S ihlette, a klasszikus stílusjegyek felhasználásával letisztult, harmonikus formájú meztelen gépet építettek. A motorblokk nem tartogat újdonságokat: az 1170 köbcentis bokszer lég-/ olajhűtésű, csúcsteljesítménye 110 lóerő (7750-es fordulatnál), maximális nyomatéka pedig 119 newtonméter - ez 6000-nél jelentkezik. Lassításkor 320 milliméteres tárcsákhoz préselik a betéteket a négydugattyús nyergek.
![](https://kep.index.hu/1/0/499/4992/49922/4992290_4c4d8ca947bfe9058a4d24130c50c93c_wm.jpg)
A BMW-nél ügyeltek a részletekre és a testreszabhatóságra is. A moduláris váz teret ad az átépítéseknek, az ülést is cserélhetjük akár hosszított, kétszemélyesre, és a bal oldalon elhelyezett dupla kipufogó helyett is választhatunk mást, ha nem tetszik. Az 5,5 coll széles hátsó kerék helyén akár 6 coll szélességű is elfér. A farokidom a café racereket idézi, míg az első fényszóró közepén a márka logóját is felfedezhetjük. A fekete-ezüst fényezés szintén összhangban van a klasszikus BMW-kkel. A NineT magyarországi ára regisztrációs adóval 4,7 millió forint.
![](https://kep.index.hu/1/0/499/4993/49930/4993062_04915017a6116c287d4a0f90ce70be17_wm.jpg)
Az ünneplés mellett persze a márka jövőjéről is szó esett. Az elektromos mobilitás területén fontos szerepet szánnak a C Evolution robogónak, míg a közeljövőben a jelenlegi gyártási mennyiséget is megkétszereznék - ehhez nem kizárt ázsiai partnerek bevonása sem.