Láttuk a legújabb BMW-t

2013.10.16. 14:40

A BMW motorkerékpár-gyártó részlege, a BMW Motorrad idén ünnepli alapításának kilencvenedik évfordulóját. Az ünnepi alkalomra a bajorok különleges új modellel készültek, melynek megtervezését az amerikai Roland Sands-ra és csapatára bízták. A koncepció már tavasszal elkészült, néhány hete pedig a sorozatgyártású NineT-t is lencsevégre kaphatták a kémfotósok. A hivatalos bemutatóval egészen mostanáig vártak, és meg is adták a módját: a müncheni BMW-múzeumban leplezték le meztelen gépüket.

A NineT-t persze nagy születésnapi meglepetésnek szánták, és véletlenül sem szerették volna, ha idő előtt meglátjuk a leplezetlen gépet: a sajtótájékoztató megkezdése előtt kínosan ügyeltek arra, hogy az újságírókat távol tudják tartani. Miután kellően felcsigázták az érdeklődést, kaptunk egy rövid történeti áttekintést a BMW Motorrad kilencvenéves történetéről. Peter Schwarzenbauer, a cég vezetőségének tagja emlékeztetett arra, hogy a márka korábban kezdett motorkerékpárok gyártásával foglalkozni, mint autókkal. Múzeumukban jelenleg több mint 140 modellt őriznek.

A BMW a kezdetektől törekedett sportos arculat kialakítására, ebbe pedig kiválóan illeszkedik a most bemutatott NineT. A hetvenes évek legendás versenymotorja, az R90S ihlette, a klasszikus stílusjegyek felhasználásával letisztult, harmonikus formájú meztelen gépet építettek. A motorblokk nem tartogat újdonságokat: az 1170 köbcentis bokszer lég-/ olajhűtésű, csúcsteljesítménye 110 lóerő (7750-es fordulatnál), maximális nyomatéka pedig 119 newtonméter - ez 6000-nél jelentkezik. Lassításkor 320 milliméteres tárcsákhoz préselik a betéteket a négydugattyús nyergek.

A BMW-nél ügyeltek a részletekre és a testreszabhatóságra is. A moduláris váz teret ad az átépítéseknek, az ülést is cserélhetjük akár hosszított, kétszemélyesre, és a bal oldalon elhelyezett dupla kipufogó helyett is választhatunk mást, ha nem tetszik. Az 5,5 coll széles hátsó kerék helyén akár 6 coll szélességű is elfér. A farokidom a café racereket idézi, míg az első fényszóró közepén a márka logóját is felfedezhetjük. A fekete-ezüst fényezés szintén összhangban van a klasszikus BMW-kkel. A NineT magyarországi ára regisztrációs adóval 4,7 millió forint.

Az ünneplés mellett persze a márka jövőjéről is szó esett. Az elektromos mobilitás területén fontos szerepet szánnak a C Evolution robogónak, míg a közeljövőben a jelenlegi gyártási mennyiséget is megkétszereznék - ehhez nem kizárt ázsiai partnerek bevonása sem.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.