Kőkemény versenytechnika az Apriliától

2015.11.18. 17:23

Az már néhány nappal ezelőtt is világos volt, hogy a Piaggio-csoporthoz tartozó Aprilia az RSV4 sportmotorral készül valamire. Amit viszont most kapunk tőlük, az nem egy új fényezés, csilivili matricázás, vagy hasonló maszatolás. Nem is eget rengetően új modell. Sokkal inkább lehetőség, és kemény versenytechnika.

Beindították ugyanis a Factory Works programot, ez pedig azt jelenti, hogy a pályanapozó motorosok és amatőr versenyzők igényeit elégítik ki. Öt különböző szintű motorkerékpárt kapunk, akár a MotoGP-szinthez közeli gépet is a kezünkbe adnak, csak győzzük megfizetni.

Az első szintet az RSV4 R-FW Stock1 MM Race képviseli, amelynél az elektronikai rendszer az utcai RSV4-gyel megegyező, bár a motorvezérlést átprogramozták. A fékeket optimalizálták, a blokkolásgátlót pedig kidobták a buliból. A versenyfutóművet az Öhlins szállította. A motorblokk hűtését egyszerűsítették, így pedig súlyt is csökkentettek. Külön kérésre Akrapovic kipufogót is kaphatunk.

Eggyel feljebb találjuk a Stock 2 APX Race kivitelt. Versenyelektronikával, a gyújtás és a motorvezérlés terén haladóbb beállítási lehetőségekkel, profibb műszerekkel. A motorblokkot szintén felkészítették a fokozott igénybevételre. Az adatgyűjtést és –elemzés a Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség által is engedélyezett szenzorok segítik.

A következő szinten az RSV4 R-FW SBK-val már közelítünk a legkomolyabb gépekhez. A motor felkészítése mellett a váltó is más, rásegítéssel kapcsolgathatjuk a fokozatokat, hogy gyorsabban menjen a dolog. Ha pedig innen még feljebb lépünk, ott már az RSV4 R-FW W SBK-t találjuk, amely a Superbike világbajnokságon látott versenymotor replikája. Nemcsak egy versenyzésre felkészített gépet, hanem megfelelő háttértámogatást is ad ebben a csomagban az Aprilia. Hogy milyen szinten, az csupán az anyagi lehetőségektől függ.

A csúcsot pedig a Milánóban kiállított, és a képeken is látható „Misano” kivitel jelenti. Ez már elég exkluzív cucc, ugyanis az összes utcai Aprilia közül ez van a legközelebb az igazán komoly versenytechnikákhoz, így például a MotoGP-szinthez is. Pontos teljesítményadatot ugyan nem árultak el róla egyelőre, de 230 lóerő körülire tippelhetjük a V4-est.

Ezen a ponton sajnos még az árakat sem kötötték az orrunkra, de nem lesz olcsó mulatság, ha valaki gyári felkészítésű versenygépekkel akarja megmérettetni magát bármilyen szinten. Az RSV4 RR utcai gépként is ötmillió fölött kezdődik regadóval, az erősebb RF pedig már inkább a hat és félhez van közel. A két utcai sportgépet mellesleg a tavalyi EICMA-n leplezte le az olasz gyártó.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.