Megújult a motorok Toyota Priusa
Az idei milánói motorszalonra a Honda egyik megkerülhetetlen alapmodelljét, a CB500F-et, valamint annak különféle variánsait is gatyába rázta. Emellett pedig – ahogyan arra korábban is számítani lehetett – az NC750-esekhez is hozzányúlt. Mind az S, mind pedig az X megújult.
![](https://kep.index.hu/1/0/1041/10411/104114/10411439_575a38a467347fdf00af23deda147f85_wm.jpg)
A meztelen NC750S-t a motorok Priusaként is emlegethetjük, ugyanis keveset fogyaszt, praktikus, vezetési élményt pedig ugyan nem pont ezen keresnénk, de ha csak az A-ból B-be való biztos eljutás motivál, akkor nem csalódunk. A frissítés néha persze az ilyen típusú motorkerékpárokra is ráfér, a Honda pedig ebben az esetben éppen most látta ezt elérkezettnek.
![](https://kep.index.hu/1/0/1041/10411/104114/10411441_39619488fce3337e3e2259db832f2dcd_wm.jpg)
Olyan változtatásokra azért nem kell számítani, amelyek alapjaiban rengetnék meg a motorkerékpár-ipart. Vannak ellenben ledes lámpák, új műszerek, súlycsökkentett kipufogódob, és az első féken is finomítottak. Két különmodellt is bevezetnek, amelyeknek viszont mindössze az új fényezések kölcsönöznek némi pluszt. Az egyik ilyen a Graphite Black, a másik pedig a Gunpowder Metallic (grafit-fekete és puskapor-metál).
![](https://kep.index.hu/1/0/1041/10411/104114/10411443_00f6f9ef3d25d16f55d0783ae4d8d6f4_wm.jpg)
Az NC750X túraendurót ezzel szemben az eddigieknél is jobban próbálják a kalandmotorok irányába tolni. Az idomok átalakításán túl a magasított szélvédővel (hetven milliméteres plusz) és a bővített tárolókkal igyekeztek komfortosabbá tenni hosszabb túrákhoz is. Az S-hez hasonlóan pedig itt is ledes lámpákat és új műszeregységet építettek be.
![](https://kep.index.hu/1/0/1041/10411/104114/10411445_c136a3dbb6176c487b17a0becc77b8df_wm.jpg)
A két motor közös, 745 köbcentis sorkettese 55 lovas teljesítménye és 68 newtonméteres nyomatéka mellet teljesíti az Euro 4-es károsanyag-kibocsátási normákat. A Honda ellenben mégsem a blokkra, hanem inkább a váltóra büszke. Bár hatgangos manuálissal is elérhetőek az NC-k, a japán gyártó folyton hangoztatja, hogy egyre többen választják a DCT duplakuplungos automatát.
![](https://kep.index.hu/1/0/1041/10411/104114/10411447_d0a120da71bceb5498aa3c99b0e3b463_wm.jpg)
Amelyen most még finomítottak egy kicsit, pedig már eddig sem volt rossz. Ami a működését illeti, manuális üzemmódban mi magunk kapcsolgathatunk gombok segítségével. Automatában pedig választhatjuk a D-t, amely afféle alapállapotnak is tekinthető. Az S ennél sportosabb, jobban engedi pörögni a motort. Ennek az S üzemmódnak három további fokozata is van, hogy a motoros magára tudja szabni a váltásokat.