Nem ez fogja kifújni a Ducati orrát

2016.02.22. 13:20 Módosítva: 2016.02.22. 13:20

Az amerikai motorgyártó bemutatta a legújabb modelljét, az Octane-t. Egyszerűen csak A Modern Amerikai Izommotornak aposztrofálták. A modernitást az 1179 köbcentis blokk adja, aminek prototípusát a Project 156-ben is használták.

A 60 mm-es pillangószelep-átmérőjű befecskendezővel táplált sportos V2-es alapból jól gyorsul, a mérnökök viszont az áttételeket is direkt rövidre vették, hogy igazán mellbevágó legyen az élmény.

A váz alumíniumból készült, a futómű pedig sportos, a 41 mm-es teleszkópvilla 120 mm-t rugózik, a hátsó rugóstag pedig mindössze 76-ot. A tengelytáv 1578 mm, a villaszög viszonylag hegyes, így a méreteihez képest jól mozoghat.

Féktávon mondjuk adódhatnak gondok, ugyanis elöl egyetlen 298 mm-es tárcsa kapott helyet, kétdugattyús féknyereggel, hátul pedig egy ugyanekkora lemezbe egy dugattyú harap.

A Victory-nál korábban a kategória legerősebb motorjaként emlegették. Az viszont kiderült, hogy ez erős csúsztatás volt, ugyanis nem hogy a power cruiser mezőnyben nem a legerősebb, de még csak az 1200-as, kéthengeres power cruiserek között sem - ugyanis 103 lóerőt teljesít 8000-es fordulaton, legnagyobb nyoamtéka pedig 99 Nm, ami 6000-nél jelentkezik, vagyis csak márkán belül a legerősebb a blokk, a Ducati XDiavel teljesítménye másfélszer ennyi lóerő. Egészen pontosan 156 lóerő, amihez 129 Nm tartozik.

A Victory azzal sem érvelhet, hogy az Octane pille könnyű lenne, ugyanis 243 kiló, ami cruisernek tényleg nem nehéz, de a Ducati ezen a téren is ráver, a Diavel ugyanis csak 220.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.