Két új modellt ad a BMW a heritage termékvonalhoz, mind a kettő a BMW R nineT alapjait használja, de annál azért olcsóbbak lesznek. Az R nineT Pure egy igazi klasszikus motor, a nineT sorozatból ismert lég-olaj hűtésű, 1170 köbcentis, 110 lóerős bokszer dolgozik benne, ami már teljesíti az Euro4-es normákat.
![](https://kep.index.hu/1/0/1285/12853/128530/12853030_eb6f265a4702d37d7a065cf13072cdd5_wm.jpg)
A Pure különlegessége, hogy egy igazi alapmodell, hiányoznak róla a nineT csicsásba hajlóan szépséges részletei - öntött felniken gurul, látványos fordított villa helyett hagyományos teleszkópokon rugózik, Akrapovic vadászpuska helyett egyszerű kipufogót kapott.
Van koncepció az elképzelés mögött: aki amúgy is átépítené motorját, drága futóművet, kerekeket tenne alá, lecserélné a kezelőszerveket, a kipufogót, annak ez ideális alap, ugyanis a legkevesebb felesleges dolgot vásároltatják meg vele.
![](https://kep.index.hu/1/0/1285/12853/128530/12853042_7e41f7294fa8df0ab8011e544eeebb6c_wm.jpg)
Emellett bemutatták az R nineT Racert is, ami alapjaiban megegyezik a Pure-ral, de café raceres fejidommal, üléspúppal és csutkakormánnyal látták el. A nineT-hoz hasonló komoly futóművet és fékrendszert ez sem kapott, viszont az extralista ehhez is hosszú - a BMW komplett katalógust ad ki a nineT modellekhez, amik segítenek a tulajdonosoknak, hogy mire költhetik el még egyszer a motor árát.