Egy ideje már nem volt titok: retró GS-en dolgozott a BMW az elmúlt hónapokban. Most végre a sorozatgyártásra érett változat is megérkezett: az Urban G/S-t a milánói motorkiállításon leplezték le. A nyolcvanas évekbeli R 80 G/S endurót idézik meg vele.
Az újdonság az R nineT alapjaira épül, így annak 1170 köbcentis bokszerét is megkapta. A léghűtéses kéthengeres 110 lóerőt tud, és teljesíti az Euro 4-es norma követelményeit is. Ehhez hatgangos váltó kapcsolódik. Kerékméretben van eltérés az alap nineT-hez képest: előre 19 colos felnit szereltek, hátul maradtak a 17-esnél. Ezekre terepes mintázatú gumikat feszítettek.
Ami a féket illeti, itt is két 320-as tárcsát találunk elöl, egy 265-öset hátul. Természetesen blokkolásgátlót is kapunk a pénzünkért, a hátsó kerék kipörgését pedig automatikus menetstabilizáló rendszer (ASC) gátolja meg.
Megjelenésében a ma már legendának számító R 80 G/S-t próbálja utánozni az Urban G/S. Ennek jegyében tervezték meg az üzemanyagtankot, és a kerek lámpát körülölelő fejidomot, továbbá magasra emelték az első sárvédőt is. Az eredeti színekhez is ragaszkodtak, így a fehér alapot a kék két árnyalata töri meg, de az ülés pirosát is megtartották. A váz – csakúgy mint évtizedekkel ezelőtt – fekete.
Ha pedig már R nineT: a bajorok az alapmodellt is felfrissítették. A sebesség- és fordulatszámmérőt külön házba helyezték, a Paralever felfüggesztés lengőkarja, valamint a hátsó hajtás háza is fekete bevonatot kapott. Emellett új fényezések is bekerültek a rendelhetők közé. Azt egyelőre nem tudni, mennyit kérnek majd az Urban G/S-ért és a felfrissített R nineT-ért. Az alapmodell jelenleg kicsivel ötmillió forint alatt vehető meg Magyarországon.